Aihe: Sepultura..
1 2 3 4 528 29 30 31 32
Fantasmic
13.12.2023 19:51:16
phiit: onneks se sisäinen hevipikkupoika 80 luvulta ei o koskaa musiikin suhteen kuollu mihinkään, edelleen diggailee uusistakin.

Eikai se nyt tarkoita että jotain kuollut olisi jos ei innostu samoista asioista kuin minä, sinä tai tuo...
Yhtyeessä kuin yhtyeessä muuttuu oleellisesti monikin asia kun siitä avainhenkilöitä lähtee vaikka sen samaksi yhtyeeksi vielä tunnistaisikin..

Pitkästä aikaa tuossa muutama ilta sitten kuuntelin pitkällä ajolla taas Finntrollia ihan kunnolla ja ne parhaat levyt on edelleen Somniumin ja Katlan aikaiset.
Kovia ne myöhemmin tehdytkin on mutta niistä tulee kuunneltua vain biisi sieltä, toinen tuolta. Minkäs teet.

Ei se yhtyeen arvoa mitenkään vähennä mutten myöskään koe mitään huonoa omaatuntoa siitä että pitäisi minkään yhtyeen koko tuotannosta tykätä jos pidinkin jostain vaiheesta.
phiit
14.12.2023 19:59:54
Fantasmic: Eikai se nyt tarkoita että jotain kuollut olisi jos ei innostu samoista asioista kuin minä, sinä tai tuo....

On silloin kuollu jos ei edes vaivaudu kuuntelemaan, ns kuulematta paskaa
Henri Henri Olavi
14.12.2023 20:13:12 (muokattu 14.12.2023 20:18:42)
phiit: On silloin kuollu jos ei edes vaivaudu kuuntelemaan, ns kuulematta paskaa

Kuka näin tekee? Itse olen kuullut uutta matskua, mutta se on kuulostanut niin mitäänsanomattomalta, etten ole millään vaivautunut kuuntelemaan enempää. Edes koko biisiä oikeastaan. Jos ei napostele, ei napostele. Ei ole tuollainen kama mun top-1000 listalla tsekattavien juttujen joukossa.
Laughter is the most powerful banishing ritual.
phiit
14.12.2023 20:52:20
Henri Henri Olavi: Kuka näin tekee?

Valitettavan monet nykyisin
Fantasmic
15.12.2023 17:28:33
phiit: On silloin kuollu jos ei edes vaivaudu kuuntelemaan, ns kuulematta paskaa

Aika naiivia olisi väittää että solistin, kitaristin, rumpalin ja kahden biisintekijän lähtö ei vaikuttaisi sävellyksiin ja soundiin. Tuo on lopulta vaan makuasioita.

Kun katsoo spotifystä Sepulturan kymmenen kuunnelluimman biisin listaa, vain yksi on Cavalerojen jälkeiseltä ajalta.
Saman huomaa kun katsoo tuon ajan biisien kuuntelukertoja ja vertaa niitä sen jälkeen tehtyjen kappaleiden kuunteluun.

Ihanko vakavissasi meinaat että se johtuu vain siitä että porukka ei niitä viitsi kuunnella?
phiit
15.12.2023 18:29:50 (muokattu 15.12.2023 18:30:21)
Fantasmic: Aika naiivia olisi väittää että solistin, kitaristin, rumpalin ja kahden biisintekijän lähtö ei vaikuttaisi sävellyksiin ja soundiin. Tuo on lopulta vaan makuasioita.

Kun katsoo spotifystä Sepulturan kymmenen kuunnelluimman biisin listaa, vain yksi on Cavalerojen jälkeiseltä ajalta.
Saman huomaa kun katsoo tuon ajan biisien kuuntelukertoja ja vertaa niitä sen jälkeen tehtyjen kappaleiden kuunteluun.

Ihanko vakavissasi meinaat että se johtuu vain siitä että porukka ei niitä viitsi kuunnella?

Ääääh, ku siis meinasin ettei enää kuunnella koska ei kuunnella ulkomusiikillisista syistä. En ny meinannu sinällää ees ketjun bändistä, meni pointti ohi en vaan osaa selittää :)
Fantasmic
15.12.2023 19:48:09
phiit: Ääääh, ku siis meinasin ettei enää kuunnella koska ei kuunnella ulkomusiikillisista syistä. En ny meinannu sinällää ees ketjun bändistä, meni pointti ohi en vaan osaa selittää :)

Saattaa vika olla vaan lukeneenkin päässä. ;)
Siinä olet kyllä ihan oikeassa etteivät ulkomusiikilliset syyt saa olla ainoat. Toki myönnettäköön että varsinkin nuorena ne oli yhden jos toisenkin artistin kohdalla kirsikka kakun päällä jos musiikista tykkäsi.

Tuosta kyllä ihan hauskana ajatusleikkinä sikisi se että kun porukka aina uhkailee polttaa levyt ja paidat kun esim Nightwish vaihtoi solistia, Niskalaukaus rumpalia tai kuka milloinkin,
kuinkahan moni pahoitti mielensä siitä kun Sepulturan keulille tuli tumma tyyppi. Vaikka aika hyvinhän tuo solistin vaihdos taidettiin ottaa aikanaan vastaan.

Ei ollut kyllä millään tavalla tuttu tyyppi ennestään mutta onhan Derrick ollut hiton kova keulamies.
Fantasmic
15.12.2023 19:49:14
Näköjään Kisser saanut vihdoin ja viimein Jacksonille oman signaturenkin:
https://www.jacksonguitars.com/en-F … ngerboard%2C-quadra/2914223500.html
Fantasmic
16.12.2023 21:16:15
McNulty: Mun mielestä DG:n myötä Sepultura lähti eri reitille mitä se olisi ollut Maxin luotsaamana.

Olipa kokonaisuudessaan niin hyvin sanottu että piti antaa plussaa..
phiit
17.12.2023 00:42:29
Fantasmic: Olipa kokonaisuudessaan niin hyvin sanottu että piti antaa plussaa..

Mutta jos miettii niin hyvä niin, voi vaan kuvitella mitä jumpdafuckup roskaa Sepultura ois ollu ja vois melkee kuvitella että koko touhu ois loppunu aika äkkiä
haunted
18.12.2023 09:25:48
Sepulturan elinkaari ja diskografia on ollut oikein hyvä. Siinä vaiheessa kun maks ja iikori alkoi väsyä ja puutua, tuli oikeita kavereita tilalle. Conspirasyn touhut on ollut ihan sopivia veljeksille. Piisin kaksi jaksaa joskus kuunnella, livenä ei varmaan paljoa sen enempää.

Kolme viimeisintä studiolevyä, eli viimeiseksi jäävät, (pl tuo tuleva livelevy) on todella hyviä, mun papereissa Sepulturan parhaimmistoa. Jäätävät saundit, piisit ja soitot. Näitä olisin kyllä ottanut vielä paljon lisää. Toisaalta ymmärrän jos haluavat lopettaa tällaiseeen kohtaan, ns kun ovat vielä täydessä terässä jokalailla. Mielenkiinnolla odotan kuka tai mikä kaappaa Eloyn ja tuleeko Kisseriltä jotain eläkeprokkista. Kisserin tyylitajulla ja musikaalisuudella sopii odottaa mitä vaan genreä ja kamaa. Toivottavasti jotain tulee.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
Hamsteri Kukkonen
18.12.2023 13:21:01
haunted: Sepulturan elinkaari ja diskografia on ollut oikein hyvä. Siinä vaiheessa kun maks ja iikori alkoi väsyä ja puutua, tuli oikeita kavereita tilalle. Conspirasyn touhut on ollut ihan sopivia veljeksille. Piisin kaksi jaksaa joskus kuunnella, livenä ei varmaan paljoa sen enempää.

Kolme viimeisintä studiolevyä, eli viimeiseksi jäävät, (pl tuo tuleva livelevy) on todella hyviä, mun papereissa Sepulturan parhaimmistoa. Jäätävät saundit, piisit ja soitot. Näitä olisin kyllä ottanut vielä paljon lisää. Toisaalta ymmärrän jos haluavat lopettaa tällaiseeen kohtaan, ns kun ovat vielä täydessä terässä jokalailla. Mielenkiinnolla odotan kuka tai mikä kaappaa Eloyn ja tuleeko Kisseriltä jotain eläkeprokkista. Kisserin tyylitajulla ja musikaalisuudella sopii odottaa mitä vaan genreä ja kamaa. Toivottavasti jotain tulee.

Mua ei sinällään syletä, ettei tule uutta albumia, mutta olis ollu kiinnostavaa kuulla enemmän DG:n ja AK:n melodisen laulun osaamista. No Kisserillä on Hubrikset sun muut, mutta Sepulturan yhteydessä tuntuu jääneen potentiaalia käyttämättä.
"You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Kyllä on typerää polttaa tupakkaa näillä kaljan hinnoilla." -Vaihtovirta // goo.gl/v9KRXz
phiit
18.12.2023 13:36:51
Panzer Syrjä: Mua ei sinällään syletä, ettei tule uutta albumia, mutta olis ollu kiinnostavaa kuulla enemmän DG:n ja AK:n melodisen laulun osaamista. No Kisserillä on Hubrikset sun muut, mutta Sepulturan yhteydessä tuntuu jääneen potentiaalia käyttämättä.

Onhan siellä Kisserillä De La Tierra myös missä nyt soitellut jonkin aikaa, ihan hauskaa mutta aika simppeliä touhua vs Sepultura
Kontiak
27.12.2023 17:34:21 (muokattu 27.12.2023 17:34:54)
Maxilla on yksi kaikkien aikojen metalliäänistä, joka oli hyvin iso osa Sepulturan saundia. Ei mitenkään onnistu DG paikkaamaan. Lisäksi kitarasooloja vihaava Igor + välihuutava komppaaja Max + taitava Kisser oli ainutlaatuinen kombo. Beneath The Remains oli jo lähellä ja Arise nousi uniikin saundin tasolle. Chaos surffaili vielä samalla aallonharjalla. Koko muu tuotanto sitten erikseen.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Ali Boom Boom
27.12.2023 17:52:28
Arise oli eka minkä kuulin bändiltä. Tutustuin sitten vanhempaankin osastoon.
Hirveät odotukset oli Chaos A.D.:n suhteen, mutta olihan se pettymys.
Yhtään biisiä en ole kuunnellut sen jälkeen kun Max lähti.

Itselleni parhaat biisit on Beneath the remainsilla. Ja Live in Barcelona '91 on kovin keikka ikinä.
Losing all hope is freedom.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 528 29 30 31 32
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)