Aihe: Kingston Wall -yhteisö
1 2 3 4 569 70 71 72 73 74 75 76
shuffle
26.09.2023 21:05:04
Tuo olisi hyvin mielenkiintoinen. Lähellä hoodeja, olen Roihekasta syntyisin:)
Odotan kakkoslevyn digiversiota suurella mielenkiinnolla ja veikkaukseni on, että tulen pitämään siitä. Kakkoslevy on luonteeltaan enemmän ysärisoundinen originaalina. Etäisyys vanhan ja uuden välillä ei tule olemaan enää niin suuri.
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds
brachycera
06.10.2023 06:16:49 (muokattu 06.10.2023 06:20:10)

Uudelleen miksatun kakkosen ensivaikutelmat ovat kaksijakoiset niinkuin varmasti monen muunkin. Yleissoundi on mun mielestä paikoin toki paljon selkeämpi ja orkkiksen jokseenkin muhjuinen äänimaailma on kyllä saatu tässä siistittyä hienosti. Itselle kyseinen albumi on erittäin tärkeä ja oma korva vaatii luonnollisesti enemmän aikaa uuden mixin parissa, jotta tästä pystyis sanomaan jotain tarkemmin. Ollaan toki myös aina vaarillisilla vesillä kun omaa ehdotonta suosikkilevyä aletaan ronklaamaan ja kakkosta ehkä noin 15 vuotta sairaalloisen paljon kuunnelleena pari pointteria tuli tietysti mieleen.

Kuuntelin orkkiksen ja heti perään samoilla asetuksilla uuden mixin kuulokkeilla. Olen itse lähtökohtaisesti musadiggari ja soittaja, en miksaaja tai musatuotannon ammattilainen. Toisin sanoin en tiedä teknisestä väsäämisestä mitään.

Nopeat feidit uusissa paikoissa muuttivat levyn sujuvuutta ja soljuvuutta biisistä toiseen. Levyn dynamiikan kannalta osa ratkaisuista oli mielestäni täysin oikeutettuja, mutta oli myös todella erikoista jäädä kuulematta tiettyjä siirtymiä ja ambiensseja. On tietty täysin subjektiivista miten näitä feidejä kelailee, mutta osa niistä särähti pahasti korvaan. Tuntu vähän siltä että nyt on myös sävelletty eikä pelkästään miksattu.

Äänikuvan siistiminen on joissain tilanteissa varmasti tarkoittanut tilakaijun siistimistä, mikä omasta mielestä muutti kokonaiskuvaa levystä isosti. Tuntui että nyt kuunnellaan huomattavasti kompressoidumpaa(?) matskua. Rumpalina ja isona Kuoppisfanina tuntui myös siltä että balanssia on haettu rumpujen kustannuksella levyn yleisiä tasoja miettien. Ehkä se rähjähtävyys puuttui osin sieltä missä sitä kaipasin.

Balansseissa tuntui olevan myös biisikohtaisia eroja, niin hyvässä kun pahassa. Kääntöpuolena kuului toki tietynlainen instrumenttien selkeys ja tasapaino, josta isoa plussaa orkkikseen verrattuna. Mitä pidemmälle levy eteni, sitä enemmän korva tottui ja erilaisia muutoksia ja ratkaisuja alkoi ymmärtämään. Erityisesti Peten voksujen tasojen nostaminen oli mielestäni tosi hyvä ratkaisu.

Loppupeleissä tykkäsin suuresta osasta uudelleenmiksatun levyn ratkaisuista, vaikkakin orkkis on ja tulee olemaan mulle täysin korvaamaton osa suomalaista musiikkihistoriaa.

Ja niin kun Jylli, Kuoppis & Palomäki ovat haastatteluissa ja muissa tilaisuuksissa painottaneet, eihän uusi julkasu poista niitä vanhoja levyjä tai kuulijoiden suhdetta niihin. Musta on helvetin hienoa että tän bändin ympärillä on pöhinää ja että huutoon vastataan.

Ja vielä jos aivan mielettömän tiukka kinkkarifiiistely kiinnostaa, niin kannttaa napata flabat äkkiä Kinky Thingin syysrundille. Oltiin lämppäämässä heitä toukokuussa ja lähti melkein tukka päästä niiden Lepiksen keikalla. Hyvä meininki!
shuffle
06.10.2023 17:17:29 (muokattu 06.10.2023 18:38:58)
Kuuntelin just kakkosen läpi luureilla. Nyt on hyvä! Parempi kuin originaali omaan makuun, mikä on aina kitaristin maku vaikka kuinka yrittäisi kuulla kokonaiskuvan. Panorointi on musta nyt jees. Tämä on kitaraherkkua. Hienosti nostettu esiin uusia lyhyitä pätkiä, mitkä originaalissa jäävät varjoon. We Cannot Move about 01:10 eteenpäin todella hieno kitaroiden mix. Love Tonight kuulostaa todella hyvältä kokonaisuutena, etenkin soolo ja koko bändin balanssi. Pidemmittä puheitta mun makuun tää on erittäin onnistunut. Kitarasoolojen ja melodioiden erilainen korostaminen paikoitellen tuo sellaista kivaa kevyttä livefiilistä.
Sjömanni
08.10.2023 01:15:16
Itse tykkään alkuperäisten levyjen soundista enemmän. Rummut on jotenkin kömsömmät näissä uusissa ja tilan tuntu ei ole sama.

Kinky Thingin Tampereen keikalle on liput jo hommattu.
Loppu on seurausta. Lion # 79
shuffle
09.10.2023 09:32:28
Sjömanni: Itse tykkään alkuperäisten levyjen soundista enemmän. Rummut on jotenkin kömsömmät näissä uusissa ja tilan tuntu ei ole sama.

Joo, kyllä mäkin tykkään niissä alkuperäisissä mikseissä siitä rumpujen tilasta, ja ykköslevystä tykkään ylipäätään enemmän originaalina. Tää kakkosmix on oma itsenäinen juttunsa. Rokkaa hienosti, rosoisempi, vaikka onkin teknisesti siivotumpi. Tämä on vähemmän proge ja enemmän rock.
Tomtom
09.10.2023 11:59:34
Kuuntelin kakkosen hyvälaatuisilla vastamölynapeilla ja omasta mielestä oli aivan mahtava, ylisanat ei riitä kuvailemaan. Oma musiikkimaku painottuu sinne tuotetumpaan ja selkeään ilmasuun ja mulle tää osu ja uppos. Kertakaikkiaan loistava.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
shuffle
10.10.2023 15:07:24
Tomtom: Kuuntelin kakkosen hyvälaatuisilla vastamölynapeilla ja omasta mielestä oli aivan mahtava, ylisanat ei riitä kuvailemaan. Oma musiikkimaku painottuu sinne tuotetumpaan ja selkeään ilmasuun ja mulle tää osu ja uppos. Kertakaikkiaan loistava.

Täysin samaa mieltä. Love Tonight nousi itselle tämän mixin jälkeen ykkösbiisien joukkoon. Ennen se oli vähän sellainen "ihan jees". Diggaan kuinka virveli vai onko joku muu paukkuu aivan pinnassa siinä, ja skebat kuulostaa niin hyvältä kuin ne voi kuulostaa. Shine On Meessä laulu on hienosti lähellä, samoin foni. Omaa reaktioon vaikuttaa sekin että mulle ykköslevy oli heti alusta se rakkain, ikään kuin pyhä. Kakkoslevykin on helvetin hyvä, mutta ihan yhtä läheinen se ei ole ollut. Tämän mixin jälkeen kakkosta tulee varmaan kuunneltua eniten.
GrooverMan
11.10.2023 13:43:06
Kuuntelin Bob Dylanin Street Legal levyä, ja huomasin kappaleen Senor (Tales of Yankee Power) puhallinosuudessa olevan jotain samaa kuin Shine On Me'ssä, erityisesti biisin loppupuolella.

Ei mitään pois Kingston Wallilta tai Kukolta, ihan eri biisthän nää on, mutta onko joku muu havainnut samaa, mahdollisesti jopa täällä mainittu?
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
shuffle
12.10.2023 08:21:48
GrooverMan: Kuuntelin Bob Dylanin Street Legal levyä, ja huomasin kappaleen Senor (Tales of Yankee Power) puhallinosuudessa olevan jotain samaa kuin Shine On Me'ssä, erityisesti biisin loppupuolella.

Ei mitään pois Kingston Wallilta tai Kukolta, ihan eri biisthän nää on, mutta onko joku muu havainnut samaa, mahdollisesti jopa täällä mainittu?

Omaan korvaan aika geneeristä fraseerausta. En tosin ole fonisti, en osaa kuunnella sitä niin analyyttisesti. Tulipa pitkästä aikaa kuunneltua tuokin Dylanin biisi jälleen.
Henri Henri Olavi
12.10.2023 21:58:42
Eiköhän Sakari ole Dylaninsakin kuunnellut. Kaikki jää takaraivoon. Siksi musan tekeminen niin siistiä onkin.
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
GrooverMan
13.10.2023 11:31:09
Henri Henri Olavi: Eiköhän Sakari ole Dylaninsakin kuunnellut. Kaikki jää takaraivoon. Siksi musan tekeminen niin siistiä onkin.

Just näin, mahtavaa huomata erilaisia vaikutteita. Musiikki on iso vuo jne.
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Rämppy
18.10.2023 12:04:06 (muokattu 18.10.2023 12:04:45)
shuffle: Täysin samaa mieltä. Love Tonight nousi itselle tämän mixin jälkeen ykkösbiisien joukkoon. Ennen se oli vähän sellainen "ihan jees". Diggaan kuinka virveli vai onko joku muu paukkuu aivan pinnassa siinä, ja skebat kuulostaa niin hyvältä kuin ne voi kuulostaa.

Mun mielestä Love tonight on remixissä menettänyt kitarariffistä sen rapsakkaan purevuuden, joka mua on tuossa biisissä aina viehättänyt. Riffi hukkuu äänivalliin eikä erotu kunnolla. Muuten remix kuulostaa mun korvaan täyteläisemmältä ja ehkä paremmaltaltakin kuin alkuperäinen versio.
Tulin, näin, soitin.
Cosmic Ted
19.10.2023 13:55:23
shuffle: Joo, kyllä mäkin tykkään niissä alkuperäisissä mikseissä siitä rumpujen tilasta, ja ykköslevystä tykkään ylipäätään enemmän originaalina. Tää kakkosmix on oma itsenäinen juttunsa. Rokkaa hienosti, rosoisempi, vaikka onkin teknisesti siivotumpi. Tämä on vähemmän proge ja enemmän rock.

Juuri näin näen tämän. Hyviä molemmat, ja niille on paikkansa.
KingsTone*94
23.10.2023 18:25:49
Hienosti täällä onkin summattu uuden miksauksen plussia ja miinuksia. Upea kokonaisuus. Soundi on yleisesti selkeämpi, mutta näin amatöörin korvaan myös kuulostaa enemmän "miksatulta" kuin alkuperäinen. Paikoittain parempi, paikoittain päinvastoin. Vokaalien korostaminen, se tässä toimii tosi hienosti! Esim biisissä You, joka on omasta mielestäni yks hienoimmista biiseistä, tämä nousee vahvasti esille. Kolmatta miksausta odotellaan kyllä innolla!
I finally get to home. No peace on earth.
lauri71
08.11.2023 07:41:52
Seuraa lyhyt ja häpeilemätön, vain vähän aiheesta poikkeava mainoskatko; THE KW-tribuutti The Kinky Thing esiintyy Tampereen Olympiassa nyt tulevana lauantaina 11.11., teemana ykkösalbumi kannesta kanteen, kandee tulla! En viitsi linkkirimpsuja laitella lankaan, google on ystävämme!

Jatkakaa!
shuffle
28.11.2023 10:39:34
RobertPalomäki:
Lisäksi tongittiin taannoin Tampereelta lokakuun -93 Yo-talon keikan alkuperäiset betamax-nauhat, jotka digitoitiin ja restauroitiin youtubeen kokonaisuudessaan.

https://youtu.be/jk4pO86-7Gs?si=VFaCgIHybZErPDal

Hienosti restauroitu. Liput on periaatteessa jo hallussa Nordikselle.
RobertPalomäki
28.11.2023 11:26:08
shuffle: Hienosti restauroitu. Liput on periaatteessa jo hallussa Nordikselle.

Kiitosta! (Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!)
stratopaul
29.11.2023 09:26:04
RobertPalomäki: Terve. Vuoden päästä joulukuussa tulee tasan 30v viimeisestä KW-keikasta, jota päätettiin juhlistaa Nordiksella asiaankuuluvin menoin. Kesällä on myös pitkin suomenmaata tarjolla muutama kohtuullisempi annostelu aiheen tiimoilta. Kiinnostuneet löytänee KW-somesta detaljit ihan tosta vaan.

Lisäksi tongittiin taannoin Tampereelta lokakuun -93 Yo-talon keikan alkuperäiset betamax-nauhat, jotka digitoitiin ja restauroitiin youtubeen kokonaisuudessaan.

R

https://youtu.be/jk4pO86-7Gs?si=VFaCgIHybZErPDal

Aivan mahtavaa. Ei voisi nuori Kingston Wall - fani olla enemmän innoissaan + hieno keikka

Harmitti, etten 2019 vielä löytänyt tätä bändiä niin olisi päässyt todistamaan musiikkia livenä, mutta eilen tiedon keikasta saatuani ei enää harmittanut :D
KingsTone*94
01.12.2023 21:39:41
Kannattaa muuten kuunnella Spotifysta eilen ilmestynyt Raakileita-podcast. Mielenkiintoinen jakso.
I finally got to home. No peace on earth.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)