wilho 29.06.2004 12:44:15 (muokattu 29.06.2004 12:44:46) | |
---|
Moro, Crosspostailen tässä vähän muropaketin ja muuskoiden netin välillä. Juttuna on, että pitäisi saada läppäriin ASIO äänikortti. M-Audion suositun Audiophile -sarjan firewire versio näyttää lupaavalta. Onko kellään hyvää / pahaa sanottavaa noista fw-vehkeistä, tai halvempaa / parempaa vaihtoehtoa kuin audiophile? Thomannilla näkyisi audiofiili maksavan 279€. Eli ei ihan järkyttävän hintainen, mutta ei todellakaan halpa.. Onko näkynyt jossain halvemmalla? Toinen edullisempi vaihtoehto olisi Terratec 7.1 Aureon Firewire. Tom's hardware arvioi Terratecin vehkeen kohtuullisen korkealle http://www.tomshardware.com/consumer/20040621/index.htmlTuossa on vaan pahoja puutteita: EI MIDI -porttia.. Aika paha, käytännössä jääpi siksi ostamatta. Tom'sin mukaan asio tukikin rajoittuu 16 bits / 48 kHz moodiin, joten tuo sinetöi tilanteen - ei terratecia. |
Petronome 29.06.2004 23:10:55 (muokattu 29.06.2004 23:12:05) | |
---|
Luulisimpa, että M-Audion vehje olisi laadukas, pelkkää hyvää olen sen firman korteista kuullut (ei omakohtaista kokemusta tosin). Kannattaa ehkä myös vilkaista, jos muilla "pro" -merkeillä olisi vastaavia tuotteita halvemmalla (MOTU, Echo Audio...). Niin, ja hyvä muuten että firewireä katsot, USB:tä kannattaa välttää. USB2:sta en ole ihan varma, se taitaa olla jopa firewireä nopeampi, mutta USB1.1 rajoittaa todella paljon, esim. äänitys ja kuuntelu ei välttämättä onnistu yhtäaikaa. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
okram 02.07.2004 00:51:33 | |
---|
Wllh0 montako audio sisään - ulos tarvit ja paljonko oot valmis tyhjentään taskua? |
wilho 02.07.2004 12:07:38 | |
---|
Wllh0 montako audio sisään - ulos tarvit ja paljonko oot valmis tyhjentään taskua? Periaatteessa stereo in/out riittää, ja tasku on jo valmiiksi aika tyhjä ...:) |
Aki 10.07.2004 13:33:12 | |
---|
Kun nyt on kissa pöydällä, niin jatkan omalla kysymyksellä. Olen suunnitellut vaihtavani täysin PC-pohjaiseen järjestelmään joka perustuu Yamahan uuteen 01X-kontrolleriin. Sen perään 8-kan Firewire -mikkietunen, ja kaikki Firellä tietokoneeseen ja takaisin. Vaatiiko moinen äänikortilta jotain muuta kuin sen pelkän Firewire-liitännän? Käytännössä sisään menisi maksimissaan jopa 16-18, yleensä kuitenkin maks 12 raitaa. Takaisinpäin tulisi Cubasen stereomiksaus sekä loput 14 01x:ssä miksattavaksi. Onkohan tuo edes täysin mahdollista, tuleeko mieleen jotain esteitä? -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
Zammy 10.07.2004 15:08:37 | |
---|
Vaatiiko moinen äänikortilta jotain muuta kuin sen pelkän Firewire-liitännän? Nyt mun on ehkä pakko ollu käsittää jotain väärin? Mutta ethän sinä tuon paketin lisäksi tarvitse äänikorttia, vaan siihen koneen Firewireen vaan tökkäät tuon ja se on sillä hyvä. Ja koneeseen ja koneesta liikkuvien raitojen määrä on ihan sen mukaan mitä ne sille Yamahalle lupaa, Firewiressa kaistaa riittää ainakin suurehkoihin määriin. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Aki 10.07.2004 22:47:24 | |
---|
siihen koneen Firewireen vaan tökkäät tuon No niin tietty, en muistanut että niitä on ihan pelkkinä kortteinakin... :oP Entäs kun Verkkokauppa.comissa on Firewire-korteille hintahaarukka 17,90€:sta lähemmäs sataan, onko syitä joiden takia tuo halvin ei olisi fiksu vaihtoehto? -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
Notefix 11.07.2004 11:37:02 | |
---|
Osaakos kukaan sanoa, miksi juuri firewire-pohjainen järjestelmä on niin hyvä? Tarkoitus olisi pistää himaan täysin pc-pohjainen systeemi ja pähkäilen juuri miten sen rakentaisi. My name is Baron, Notefix Baron " |
okram 11.07.2004 13:58:35 | |
---|
Firewire on paljon nopeampi kuin usb joten firestä saa enempi audio sisään-ulos samanaikaisesti. jos tarvii vaan stereo sisään ulos niin usb riittää mainiosti. ite käytän Tascam US-122 hyvä hinta laatu. mutta jos tarvii enempi sisään niin Motu on todella hyvä. m-audiota en suosittele jos haluaa halvempaa kuin Motu niin sitten se on tämä. http://www.etcetera.co.uk/products/HER010.shtml hyvät talven jatkot |
jPekka 12.07.2004 12:09:09 | |
---|
Firewire on paljon nopeampi kuin usb joten firestä saa enempi audio sisään-ulos samanaikaisesti. USB 2.0 taitaa olla nopeudeltaan suurin piirtein FireWiren luokkaa. Kakkosversion väylällä varustettuja tietokoneita ja äänikortteja ei tosin liene vielä kovinkaan paljoa. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
USB 2.0 taitaa olla nopeudeltaan suurin piirtein FireWiren luokkaa. Kakkosversion väylällä varustettuja tietokoneita ja äänikortteja ei tosin liene vielä kovinkaan paljoa. Hmm. En mä kyllä ole tästä yhtään varma, mutta eikös melkein kaikkien "nykyajan" koneiden USB-väylät ole juuri usbkakkosia? Jostain myös kuulin, että laskennallisesti USB2 on vielä hiukan Firewirea nopeampi. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä. |
Zammy 12.07.2004 13:53:52 | |
---|
Minä tungen tähän threadiin kysymykseni kanssa. Mulle on päivänselvä juttu, että mikäli tietokoneesta löytyy USB 2.0 liitäntä niin se on myös yhteensopiva vanhempien USB-laitteiden kanssa. Mutta kuinkas käy jos mulla on USB 2.0 liitäntäinen laite, vaikka äänikortti, ja koetan tökätä sitä vanhaan tietokoneeseen jossa on ykkösversion USB? Nopeushan on tietysti aika alhainen, mutta toimiiko tuo ollenkaan? Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Fortune 13.07.2004 00:13:07 | |
---|
Minä tungen tähän threadiin kysymykseni kanssa. Mulle on päivänselvä juttu, että mikäli tietokoneesta löytyy USB 2.0 liitäntä niin se on myös yhteensopiva vanhempien USB-laitteiden kanssa. Mutta kuinkas käy jos mulla on USB 2.0 liitäntäinen laite, vaikka äänikortti, ja koetan tökätä sitä vanhaan tietokoneeseen jossa on ykkösversion USB? Nopeushan on tietysti aika alhainen, mutta toimiiko tuo ollenkaan? Ainakin oma skannerini toimii ainoastaan USB 2.0 -liitännällä, eli vanha USB ei ymmärrä sitä laisinkaan. Eli Usb2.0-laite ei toimi vanhan usb-portin kanssa, mutta vanhat usb-laitteet kyllä toimivat usb2.0-portin kanssa. Ja ongelmanahan nyt ei ole se, että onko koneessa vanha usb vai usb2.0, pikemminkin se, että usb2.0-liitäntäisiä audiointerfaceja ei hirveästi kyllä vielä liiku, vielä vähemmän kuin firewirejä. Ja maksavat pirut mansikoita. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Zammy 13.07.2004 09:06:01 | |
---|
Ja ongelmanahan nyt ei ole se, että onko koneessa vanha usb vai usb2.0, pikemminkin se, että usb2.0-liitäntäisiä audiointerfaceja ei hirveästi kyllä vielä liiku, vielä vähemmän kuin firewirejä. Ja maksavat pirut mansikoita. Paitsi tuo Behringerin B-CONTROL AUDIO BCA2000, jossa on ADAT-liitännät ja pari mikkietusta sekä jonkinsortin kontrolleri samassa. Hintaa reipas 200 euroa ja liitäntäväylänä nimenomaan USB 2.0. Tuon manuaalia tsekatessani sain kyllä käsityksen, että toimii vanhassakin USB-väylässä, mutta tietyt toiminnot on silloin rajattu pois. Ja sanokaa merkistä mitä hyvänsä, mutta minua tuo houkuttaa kovasti. Yksi harvoja Behringerin tuotteita, joka ei ihan härski kopio jonkunn muun firman laitoksesta. Saahan tuon uudemman USB:n koneeseen PCI-kortilla, onko näistä kellään suosituksia? Niin ja asiaan liittyen, tsekkailin TM:n MP3-soitin vertailua ja siinä oli mainittu USB 1.1 liitäntä kaikissa laitteissa, niissäkin joissa oli 2.0, eli ilmeisesti laitekohtaista. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Fortune 13.07.2004 10:19:09 | |
---|
Paitsi tuo Behringerin B-CONTROL AUDIO BCA2000, jossa on ADAT-liitännät ja pari mikkietusta sekä jonkinsortin kontrolleri samassa. Hintaa reipas 200 euroa ja liitäntäväylänä nimenomaan USB 2.0. Tuon manuaalia tsekatessani sain kyllä käsityksen, että toimii vanhassakin USB-väylässä, mutta tietyt toiminnot on silloin rajattu pois. Ja sanokaa merkistä mitä hyvänsä, mutta minua tuo houkuttaa kovasti. Yksi harvoja Behringerin tuotteita, joka ei ihan härski kopio jonkunn muun firman laitoksesta. Juu, onhan noita ja tuo olikin uusi tuttavuus. Pitää ottaa harkintaan, kunhan interfacea hankin. Koko ajanhan noita tulee, mutta usb2.0 on sen verran uusi juttu kuitenkin, että todennäköisemmin törmää firewireen vielä. Saahan tuon uudemman USB:n koneeseen PCI-kortilla, onko näistä kellään suosituksia? Itse ostin ihan jonkin bulk-pakatun parinkymmenen euron kortin, hyvin on toiminut. Ei liene suuremmin väliä sen perusteella, olisi siellä kaupassa ollut värikkäässä paketissa satasen korttejakin... Niin ja asiaan liittyen, tsekkailin TM:n MP3-soitin vertailua ja siinä oli mainittu USB 1.1 liitäntä kaikissa laitteissa, niissäkin joissa oli 2.0, eli ilmeisesti laitekohtaista. Joo, ilmeisesti. Tuo Canonin Lide 50 -skanneri ei pelitä kuin usb2.0-portissa. Sen takia piti korttikin ostaa, mutta on kyllä rivakka skannaamaan, en valita. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Jabbe 13.07.2004 11:38:48 | |
---|
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
assassin 13.07.2004 11:50:08 | |
---|
Uusi proge-kondoomi on saapunut - 3 kertaa tavallista pidempi ja 2 kertaa monimutkaisempi laittaa päälle.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
Zammy 13.07.2004 12:49:43 | |
---|
M-audio Firewire 1814. Löytyy 8/4 analogia, ADAT ja S/PDIF sekä pari 192khz mikkietusta, 2 kuulokeliitäntää, midi... ja hintaa alle 700. Ei paha. Varmasti hyvä tuokin. Tuossa Behringerissä on noita 8 linjasisääntuloa lukuunottamatta kaikki samat jutut. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Jabbe 14.07.2004 13:27:09 | |
---|
Varmasti hyvä tuokin. Tuossa Behringerissä on noita 8 linjasisääntuloa lukuunottamatta kaikki samat jutut. Mut Behringeriä en uskaltais tohon hommaan ottaa. Ei ne nyt kaikkea onnistu tekemään hyvänä ja halpana. M-audio sentään on tehnyt pc-puolella jo pitkään, et voi jopa luottaa. Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |