Aihe: Laney Lionheart L5T-112 Combon hinta 1 2 | |
---|---|
![]() 13.09.2023 22:52:49 (muokattu 13.09.2023 22:59:45) | |
mpekkanen: Tämä 630€ maksava vahvistin on kiinalainen. Selittäisikö se hintaeroa... Mä ihmettelin tuota valmistusmaata miksi ihmeessä pitää olla kiinalainen. Mulla itella on Lionheart L5 Studio nuppi ja se on vaan vähän kalliimpi kuin tuo kiinan ihme. https://www.levytukku.fi/laney-l5-studio-lionheart (tällänen vehje mulla). Ja tuossa Studiossa on enempi ominaisuuksia kuten 0,5 ja 5 w ulosannit. Käytännössä mulla on tuo aina ollut 5W ulosannilla ja hyvin kotona sillä soittelee ja soundit kohdillaan vaikka ei huudata täysillä vaan vetää pienillä volyymeilla. Kaverina mulla on tuon Studio version kanssa https://www.levytukku.fi/laney_lt212_lionheart (nykyisin modattuna siten, että vasen sisäänmeno toimii Monona ja jos molempiin laittelee niin toimii stereona. (mulla kun on tuo mallintava myös josta äänet halvan powerampin kautta tuohon kaappiin. Ei tuo hinta vissiin Kiinalla selity kait.. on tuo munkin Kiinassa tehty (oli pakko zekata tämä ;D ). Ainakin oma on ihan hemmetin hyvää laatua ollut, ei mitään valittamista ja toimii kuin junan vessa ja soundaa hyvältä ja itseasiassa parempi vaihtoehto kuin tuo kombo on tämä nuppiversio. (sen kun saa myös suoraan tietsikaan yhdistettyä) ja ominaisuuksia on enempi tässä nupissa). PappaSFin | |
![]() 14.09.2023 15:26:37 | |
Jos Laney pystyy valmistamaan Monopricen halpisvahvistimet noin puolella vastaavan Laney:n hinnasta niin eiköhän hinnoissa ole pakko olla hieman "brändilisää". Koska ei noin isoa eroa selitä enää MDF ja vanerikaapin hintaerolla. Joillekin kelpaa halpahallin laukku, toisen on vaan pakko saada se Loisvittoni. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa. | |
![]() 14.09.2023 15:57:59 | |
Monessa kiinan elektroniikassa on se ongelma, että korjattavuus & kestävyys ei ole välttämättä parasta mahdollista luokkaa. Joillekin voi sekin merkitä jotain, että vahvarin saa myös korjattua myöhemmin, jos ja kun siihen vikaa tulee. Minusta kertakäyttökulttuuria ei ole järkeä kannattaa, mutta se tietysti maksaa enemmän. Jos kuitenkin miettii mitä tarvitsee ja säästää hieman, niin laadukkaitakin pelejä voi joskus ostaa. Jokainen tietysti tekee itse omat ostoksensa... | |
![]() 14.09.2023 18:27:21 (muokattu 14.09.2023 18:42:21) | |
Onkohan tuo kyseinen vahvistin ikinä maksanut Levytukussa tuota 1145,20 ? En meinaan kyllä muista, että olisi tuollaisia maksanut. Noita Levytukku on myynyt kymmeniä vuosia ja tuo munkin vehje on varmaan jo reilusti yli n. 6 vuotta vanha ja noita tehtiin jos silloinkin Kiinassa. Mä en edelleenkään löydä tai käsitä mistä tuo 1145,20 € hinta on kotoisin? Minä en löytänyt kuin Levytukun sivustolta ja hinta oli ihan eri eli 630 €. Onko nyt jotain mitä en huomaa tai hoksaa? Mitä tulee sitten Kiinan valmistamiin tuotteisiin niin ei mulla ole yksikään hajonnut soittovehkeistä ikinä, ei kitarat eikä vahvistin tai efektipuolenkaan vehkeet, ei ole tarvinnut korjata. Tuokin Laney L5 Studio nuppi on kuin uusi ja kukkuu ja käy ja on hyvä soundinen. Tuollaisen sivuston kyllä löysin netistä ja sielläkin hinta vaihtelee, syytä en tiedä miksi hinnat ovat noin erillaiset siellä (Levytukussa hinta ei kuitenkaan ole ollut yli tonttua jos oikein muistelen). https://reverb.com/p/laney-lionheart-l5t-112-2012 Levytukussa vuonna 2008 hinta oli 799 € (tieto löytyi tuosta artikkelista alla). https://muusikoiden.net/artikkelit/1238 PappaSFin | |
![]() 14.09.2023 18:42:13 | |
pappasfin: Mitä tulee sitten Kiinan valmistamiin tuotteisiin niin ei mulla ole yksikään hajonnut soittovehkeistä ikinä, ei kitarat eikä vahvistin tai efektipuolenkaan vehkeet, ei ole tarvinnut korjata. Tuokin Laney L5 Studio nuppi on kuin uusi ja kukkuu ja käy ja on hyvä soundinen. Mulla on ongelmat ollut enemmän kiinan kitaroissa. Muutamasta on satula hajonnut, nauhat kului yhdestä todella nopeasti, yhdestä kitarasta meni tinamallin Floyd Rose ja virittimet. Kiinan Gretschissä oli puu niin pehmoista, että suuren osan ruuveista joutui vaihtamaan pidempiin... En osta enää kiinalaisia kitaroita ja muunkin elektroniikan kohdalla mietin useamman kerran. Aina ei ole tosin järkevää vaihtoehtoa. | |
![]() 14.09.2023 18:50:56 | |
mpekkanen: Mulla on ongelmat ollut enemmän kiinan kitaroissa. Muutamasta on satula hajonnut, nauhat kului yhdestä todella nopeasti, yhdestä kitarasta meni tinamallin Floyd Rose ja virittimet. Kiinan Gretschissä oli puu niin pehmoista, että suuren osan ruuveista joutui vaihtamaan pidempiin... En osta enää kiinalaisia kitaroita ja muunkin elektroniikan kohdalla mietin useamman kerran. Aina ei ole tosin järkevää vaihtoehtoa. Harmi, että sinulla on huonoja kokemuksia noista. Itellä esim. Kiinassa tehdyt Ibanezit ovat olleet hyviä eikä ole vikaa ollut missään. Onkohan tuossa sitten jotain eroja merkkien välillä? Oli oikein pakko kurkkia missä maassa nykyiset vermeet on tehty. Kiinan tekemiä on tuo Yamaha NCX 900fm nylonkielinen elektroakkari ja tuo Laney L5 Studio. Tuo elektroakkarikin on mulla ollut pitkään, ehkä sellaiset 10 vuotta vai oisko ylikin eikä mitään vikaa missään. Tuo 335 kopsu mulla (Ibanez 93) on Indonesiassa tehty ja samoin muistaakseni Sire L5 ja tuo Schecter Solo 2 Custom on Etelä-Koreassa tehty. Pelittävät muuten ihan kaikki ja Sire L7 vähän hioin nauhoja, pikkasen otti jostain ala-nauhalta pientä sivuääntä). PappaSFin | |
![]() 14.09.2023 19:13:17 | |
pappasfin: Harmi, että sinulla on huonoja kokemuksia noista. Itellä esim. Kiinassa tehdyt Ibanezit ovat olleet hyviä eikä ole vikaa ollut missään. Onkohan tuossa sitten jotain eroja merkkien välillä? Oli oikein pakko kurkkia missä maassa nykyiset vermeet on tehty. Kiinan tekemiä on tuo Yamaha NCX 900fm nylonkielinen elektroakkari ja tuo Laney L5 Studio. Tuo elektroakkarikin on mulla ollut pitkään, ehkä sellaiset 10 vuotta vai oisko ylikin eikä mitään vikaa missään. Tuo 335 kopsu mulla (Ibanez 93) on Indonesiassa tehty ja samoin muistaakseni Sire L5 ja tuo Schecter Solo 2 Custom on Etelä-Koreassa tehty. Pelittävät muuten ihan kaikki ja Sire L7 vähän hioin nauhoja, pikkasen otti jostain ala-nauhalta pientä sivuääntä). Mulla oli tuon Gretschin lisäksi 4 Sunsmile merkkistä kitaraa ja 2 Harley Bentonia. Noilla aikansa soitti ja sitten kun joku hajosi kitarasta niin annoin sen ilmaiseksi, jos siitä joku sai jotain osia johonkin. Kun kitara maksaa uutena noin satasen ja siihen pitäisi esim satularemontti teettää ja ehkä hioa nauhojakin tms, niin eipä se remontti kannata. Kyseessä ei kuitenkaan ollut yhdenkään kohdalla mistään tunne arvosta. Parista kiinan kitarasta taisin jopa muutaman kympin saada. Mutta joo, edullisemman pään kitaroita nuo oli. Gretsch oli muutaman satasen kalliimpi. Enää en osta, ainakaan edullisemman luokan kiinan soittimia. Eikä tässä nyt ole kauheata tarvetta muutenkaan uusille kielisoittimille. Vahvistin pitäisi päivittää seuraavaksi, mutta se tulee todennäköisesti olemaan kotimainen Bluetone. Joutuu vaan hetken vielä säästämään ja samalla voi jo alustavasti miettiä, mitä kaikkea siinä custom vahvarissa pitäisi olla. Suunnitelmissa olisi hommata kerrostalossa toimiva putkicombo, josta saisi miedompia särösoundeja paremmin kuin nykyisestä vahvarista joka on Blackstar ID 15 TVP. | |
![]() 14.09.2023 19:19:46 | |
mpekkanen: Vahvistin pitäisi päivittää seuraavaksi, mutta se tulee todennäköisesti olemaan kotimainen Bluetone. Joutuu vaan hetken vielä säästämään ja samalla voi jo alustavasti miettiä, mitä kaikkea siinä custom vahvarissa pitäisi olla. Suunnitelmissa olisi hommata kerrostalossa toimiva putkicombo, josta saisi miedompia särösoundeja paremmin kuin nykyisestä vahvarista joka on Blackstar ID 15 TVP. Bluetone vahvarit vaikuttivat hyviltä. Tuo oli se kotimainen yritys, jossa tuo Laney LT212 kaappi modattiin stereokäyttöön (homma hoitui odottaessa ja jutellessa Harrin kanssa). Nyt mun tuo LT212 toimii niin monona kuin stereonakin (M/L ja R sisäänmenot). Oli kyllä mukava kokemus. PappaSFin | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)