Aihe: Onko musiikkia liikaa?
1 2
Tympee Huttunen
13.07.2023 16:44:23
Musiikkia ei ole koskaan liikaa, mutta se tietynlainen arkipäivistyminen ja magian katoaminen on tuhonnut sen viehättävyyttä.

Olen onnekas, että olen saanut kokea sen hurmion lukiessa Suosikkeja, missä artistit oli elämää suurempia tähtiä. Gene oli lohikäärmeen poika ja Ozzy flirttaili mustalla magialla. Jonkun kappaleen ensisoitto radiossa oli iso asia ja kassuille napattiin materiaalia aina, kun oli mahdollista. Levyt maksoi paljon, mutta ne oli prioriteeteissä aina korkealla.
sub zero
13.07.2023 18:00:00
Tympee Huttunen: Musiikkia ei ole koskaan liikaa

Jokainen Kari Peitsamon levy on tärkeä!!
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa
shuffle
13.07.2023 18:21:47
Tympee Huttunen: Musiikkia ei ole koskaan liikaa, mutta se tietynlainen arkipäivistyminen ja magian katoaminen on tuhonnut sen viehättävyyttä.

Olen onnekas, että olen saanut kokea sen hurmion lukiessa Suosikkeja, missä artistit oli elämää suurempia tähtiä. Gene oli lohikäärmeen poika ja Ozzy flirttaili mustalla magialla. Jonkun kappaleen ensisoitto radiossa oli iso asia ja kassuille napattiin materiaalia aina, kun oli mahdollista. Levyt maksoi paljon, mutta ne oli prioriteeteissä aina korkealla.

Tämä. Se artistien kunnioitus oli silloin valtavaa. Koivistolandiassa ei ollut virikkeitä samalla lailla kuin nykyään, niin ne levyt olivat päänräjäyttäviä kokemuksia. Vanhempien paheksunta toi siihen vielä sellaisen kielletyn hedelmän maun. Teit jotakin joka oli vanhempiesi mielestä paheksuttavaa rappiota, kuuntelit rokkilevyä huoneessasi kuulokkeilla.

Mitä nykynuoren täytyisi tehdä kotonaan, että kohtaisi samanlaista tuohtumusta vanhemmiltaan? Onko enää mitään? Joku avoimesti uusnatsiksi ryhtyminen saattaisi ehkä herättää keskiluokkaisissa vanhemmissa hieman samantyyppisen reaktion nyt, kuiin Kissin kuunteleminen silloin. En tiedä, vaikea keksiä. Itse olin juuri herkimmässä iässä omaksumaan vaikutteita, kun tuli ZZ Topin Eliminator, Van Halenin 1984, Iron Maidenin Powerslave, Hanoi Rocksin Two Steps From The Move jne. Ei jessus, rock kuulosti taivaalliselta.
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds
KaRa
13.07.2023 18:31:12
shuffle: Mitä nykynuoren täytyisi tehdä kotonaan, että kohtaisi samanlaista tuohtumusta vanhemmiltaan? Onko enää mitään?

Onlyfans tili.
Jos nyt sekään enää liikuttaa ketään.
sub zero
13.07.2023 20:09:06
shuffle: Mitä nykynuoren täytyisi tehdä kotonaan, että kohtaisi samanlaista tuohtumusta vanhemmiltaan?

Eikös se iskelmälevyjen soitattaminen aiheuta ihan vastaavaa **tutusta hevarivanhemmissa?
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa
Kefiiri
13.07.2023 23:21:47
sub zero: Eikös se iskelmälevyjen soitattaminen aiheuta ihan vastaavaa **tutusta hevarivanhemmissa?

Ei tarvi olla hevarivanhemmatkaan, kyllä iskelmää kuunteleva nuori tuntuu olevan jo valmiiksi pilalla :D

Ei nuoruutta saisi käyttää semmoiseen.

Todellisuudessahan tuo on vain vanhemman (rokki)väen turhaa ulinaa. Ihminen se tulee iskelmän kuuntelijastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.
En ole musiikin asiantuntija.
velipesonen
17.07.2023 11:07:08

Musiikki kertyy. Milloin sitä sitten on liikaa? Ja eikö se sitä paitsi poistu sitä mukaa kuin se kulloinkin loppuu, sehän on silloin ohitse?

Huonolta musiikilta pystyy suojautumaan nykyäänkin varsin hyvin jos ei ole töissä sellaisessa paikassa missä sitä väkisin soitetaan.

Kokonaan toinen asia on se yhteiskunnallinen keskustelu, joka kysyy, heikentääkö huono musiikki ihmisten todellisuudentajua, älykkyyttä tms. Tähän voi tietysti vastata että kyllähän se sen tekee ja musiikin avulla voidaan markkinoida mitä tahansa tavaraa tai mielipidettä tms. Musiikkia voi käyttää myös suggerointiin ja käytetäänkin.
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)