Aihe: Guns N' Roses
1 2 3 4 5118 119 120 121 122125 126 127 128 129
p130
04.07.2023 13:47:41

Minä lupaan mennä rahastettavaksi seuraavillekin järkimatkan päähän osuville keikoille. Eli pidän hommaa pytyssä ja aina meitä stadionillinen löytyy tästäkin maasta.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
sirdickyj
04.07.2023 19:53:54 (muokattu 04.07.2023 19:54:47)
dajackal: Mötley Crüe-tasolle on vielä reilusti matkaa vajottavana ja heilläkin kiertueet myy vielä ihan hyvin, joten tuskin gunnarit eläköityvät pitkään aikaan. Ja johan se on Bon Jovin tapauksessa nähty, että tänne stadionluokkaan kun on kerran vanhoilla näytöillä päästy, niin sieltä ei helpolla tipu pois vaikka solisti ei osuisi kappaleen aikana yhteenkään nuottiin.

Voisikin joku päivä tsekata tuon tai jonkun muun vastaavan livetallenteen ihan mielenkiinnosta. Keikalle tuskin jaksan enää vaivautua, koska olen vanha.

Mitäs matkaa sinne Mötley Crue-tasolle on? Mikä on "Mötley Crue-taso"?

Tää on ihme spedeilyä, ja mun mielestä mistään mitään tajuamattomien laumasieluista toistoa, vaikea ymmärtää.
phiit
04.07.2023 20:04:54
sirdickyj: Mitäs matkaa sinne Mötley Crue-tasolle on? Mikä on "Mötley Crue-taso"?

Tää on ihme spedeilyä, ja mun mielestä mistään mitään tajuamattomien laumasieluista toistoa, vaikea ymmärtää.

playbackia ja paskaa laulua, ainahan tuo nyt ollu täys vitsi koko bändi
Seba
04.07.2023 20:47:41

80% isoista bändeistä ja artisteista lienee paskaa kun käyttävät taustanauhoja tavalla tai toisella?
Mun mielestä ne on ihan eri syystä paskaa mutta se on eri juttu.
Taustanauhojen käyttö on kuitenkin hieman eri juttu kuin playbackinä vetely.
phiit
04.07.2023 20:53:29
sirdickyj: No jos tulee playbackinä, niin eikös se sillon oo hyvän kuuloinen?

Levyjä voi kuunnella kotonakin
sirdickyj
04.07.2023 20:56:27
phiit: Levyjä voi kuunnella kotonakin

Tottakai. Mutta kulostaako Mötley Crue siis playbackina paskalta? Ja jos, niin miksi? Siksikö että playback on paskasti toteutettu vai koska musa on paskaa?

Minutsa ne on aika hienosti toteuttaneet esim. aika falskin kuuloisen laulun playbackinä.
dajackal
04.07.2023 22:56:48
sirdickyj: Mitäs matkaa sinne Mötley Crue-tasolle on? Mikä on "Mötley Crue-taso"?

En nyt lähde viemään topiccia väärän bändin suuntaan, mutta kyllähän mötiköiden olisi kannattanut lopettaa lopullisesti jo silloin 2015 (kuten juhlallisesti ilmoittivatkin). Tai jopa vähän aikaisemmin. Mutta rahalle on tietysti hankala sanoa ei, kun sitä Dirt-leffan menestyksen jälkeen oli helposti käärittävänä. Muutaman pätkän viime aikojen live-suorituksia netin välityksellä kuunnelleena en voi parhaalla tahdollakaan sanoa että näiden esitysten taso olisi kovin kummoinen. Ihan jo ottamatta kantaa edes playback vai taustanauhat-keskusteluun.

Vilkaisin vertailun vuoksi pari biisiä gunnareiden tourilta ja bändien suoritustasossa on mielestäni merkittävää eroa GnR:n eduksi. Ja tämä kommentti tulee sitten mieheltä, joka on oikeastaan aina tykännyt mötiköiden tuotannosta kokonaisuutena enemmän.

Offtopicin minimoimiseksi jätän bändien vertailun osaltani tähän.
sirdickyj
04.07.2023 23:50:52
dajackal: En nyt lähde viemään topiccia väärän bändin suuntaan, mutta kyllähän mötiköiden olisi kannattanut lopettaa lopullisesti jo silloin 2015 (kuten juhlallisesti ilmoittivatkin). Tai jopa vähän aikaisemmin. Mutta rahalle on tietysti hankala sanoa ei, kun sitä Dirt-leffan menestyksen jälkeen oli helposti käärittävänä. Muutaman pätkän viime aikojen live-suorituksia netin välityksellä kuunnelleena en voi parhaalla tahdollakaan sanoa että näiden esitysten taso olisi kovin kummoinen. Ihan jo ottamatta kantaa edes playback vai taustanauhat-keskusteluun.

Vilkaisin vertailun vuoksi pari biisiä gunnareiden tourilta ja bändien suoritustasossa on mielestäni merkittävää eroa GnR:n eduksi. Ja tämä kommentti tulee sitten mieheltä, joka on oikeastaan aina tykännyt mötiköiden tuotannosta kokonaisuutena enemmän.

Offtopicin minimoimiseksi jätän bändien vertailun osaltani tähän.

Mutta eihån Mötley ole koskaan tuon kummoisemmalta kuulostanut?

Toki jos se on se "Mötley Crue taso" niin ymmärrän..
texan
11.07.2023 07:24:07 (muokattu 11.07.2023 07:43:04)
https://youtu.be/syvsqhm6U6s

Siinä vähän Steven Adlerin nykymenoa, ihan pätevän kuuloisen laulajan on bändiinsä löytänyt. Ariel Kamin on miehen nimi ja on kotoisin argentiinasta.
Vähän kyllä liikaa matkii nuorta Axlia laulutavassaan ja eleissään, on kai aiemmin laulanut jossakin gunnareiden tribuutti bändissä ja on Axlia melkein puolet nuorempi 36- vuotias. Siltikin ihan hyvin raspi lähtee ja äänialaa löytyy.
phiit
11.07.2023 07:41:50
texan: https://youtu.be/syvsqhm6U6s

Siinä vähän Steven Adlerin nykymenoa, ihan pätevän kuuloisen laulajan on bändiinsä löytänyt. Ariel Kamin on miehen nimi ja on kotoisin argentiinasta.
Vähän kyllä liikaa matkii nuorta Axlia laulutavassaan ja eleissään, on kai aiemmin laulanut jossakin gunnareiden tribuutti bändissä ja on Axlia melkein puolet nuorempi 36- vuotias.

menee kyllä ihan 1:1 Axl:n parhaina aikoina :)
Muusikon muija
11.07.2023 13:15:24
phiit: menee kyllä ihan 1:1 Axl:n parhaina aikoina :)

Tämä olisi mielenkiintoista päästä näkemään, vaikka onhan näitä hyviä tribuutti- ja coverbändejä tässäkin maassa.
HaloOfFlies
16.07.2023 22:57:36 (muokattu 16.07.2023 23:03:34)

Lavateknikon mukaan uusi single olisi tulossa lähiaikoina ja bändi työstää uutta levyä. Kesän kiertueen jälkeen menevät studioon tekemään levyä ja jotain on jo kiertueen aikanakin äänitelty. Uusi materiaali on vähän samantyylistä kuin Appetite For Destruction.

https://loudwire.com/guns-n-roses-s … ew-single-coming-working-new-album/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
nahkalipsi
17.07.2023 11:10:41 (muokattu 17.07.2023 11:13:06)
Niin nehän on soitellu soundcheckeissä "Perhaps" -nimistä tilaäänitaideteosta.

Eli jos edelliset merkit pitää paikkansa niin siitä tulee virallinen julkaisu piakkoin(?)

Luonnollisesti sekin on chinese democracyn ylijäämiä joten vanhana pessimistinä luulen, että koko "uusi levy" tulee olemaan näitä biisejä mihin laulut on äänitetty 10-20v sitten.

Ja _jos_ joku oikeasti uusi biisi tulee niin se tulee menemään laulun puolesta alarekisteristä massiviisella autotunella siivitettynä.

Onhan se toisaalta aika säälittävää raapia vanhoista biiseistä (e: vanhoista äänityksistä. -tarkennus) levyä kasaan mutta toisaalta olisiko säälittävämpää puskee ulos jotain mikkihiiren merimatkoja keskinkertasilla wannabe-very-rock -sävellyksillä.
Yai Yo-kaista ragastaa
sirdickyj
17.07.2023 11:17:29
nahkalipsi: Niin nehän on soitellu soundcheckeissä "Perhaps" -nimistä tilaäänitaideteosta.

Eli jos edelliset merkit pitää paikkansa niin siitä tulee virallinen julkaisu piakkoin(?)

Luonnollisesti sekin on chinese democracyn ylijäämiä joten vanhana pessimistinä luulen, että koko "uusi levy" tulee olemaan näitä biisejä mihin laulut on äänitetty 10-20v sitten.

Ja _jos_ joku oikeasti uusi biisi tulee niin se tulee menemään laulun puolesta alarekisteristä massiviisella autotunella siivitettynä.

Onhan se toisaalta aika säälittävää raapia vanhoista biiseistä (e: vanhoista äänityksistä. -tarkennus) levyä kasaan mutta toisaalta olisiko säälittävämpää puskee ulos jotain mikkihiiren merimatkoja keskinkertasilla wannabe-very-rock -sävellyksillä.

Vaikeeta olla muusikko kun aina on säälittävää kun teet jotain.

Ainoot troo-muusikot on niitä jotka ei tee mitään, kirjottaa vaan nettiin...
jassi
19.07.2023 18:13:40
Kuuntelin just ton Hard Skoolin pitkästä aikaa. Olis sit muuten helvetin paljon parempi biisi kun ois Adlerin rumpusovitus- ja soitto tuossa. Mun mielestä tökkivän kuuloinen ratkaisu vetää tuohon tuota basaria noin tuota kitarariffia mukaillen. Suorempi komppi olis svengannu paljon paremmin. Mun mielestä sillä Slashin soolobändin rumpalilla vähän samaa "vikaa".
phiit
20.07.2023 14:16:44
jassi: Kuuntelin just ton Hard Skoolin pitkästä aikaa. Olis sit muuten helvetin paljon parempi biisi kun ois Adlerin rumpusovitus- ja soitto tuossa. Mun mielestä tökkivän kuuloinen ratkaisu vetää tuohon tuota basaria noin tuota kitarariffia mukaillen. Suorempi komppi olis svengannu paljon paremmin. Mun mielestä sillä Slashin soolobändin rumpalilla vähän samaa "vikaa".

Sama se oli/on Sorumki, kun ei ole groovea niin ei ole groovea
Unmasked
21.07.2023 18:28:16
phiit: Sama se oli/on Sorumki, kun ei ole groovea niin ei ole groovea

Jos Steven oli löysä ranne, niin kyllä oli Sorumkin jos verrataan Frank Ferreriin. Siinä on uskomattoman kankea rumpali.

Bryan Mantia on mun mielestä kovin rumpali ketä Axlilla on ollut.

https://www.youtube.com/watch?v=Aih … &ab_channel=NostalgicRockVideos
nahkalipsi
07.08.2023 18:13:28
nahkalipsi: Niin nehän on soitellu soundcheckeissä "Perhaps" -nimistä tilaäänitaideteosta.

Näinhän siinä taisi käydä:

GUNS N' ROSES is expected to officially release the shelved "Chinese Democracy"-era song "Perhaps" on Friday, August 11.

Aika keskinkertasta huttua koko biisi näin omasta mielestä mutta mikäpä siinä!
Yai Yo-kaista ragastaa
ttpp44
11.08.2023 09:07:14
texan: https://youtu.be/syvsqhm6U6s

Vähän kyllä liikaa matkii nuorta Axlia laulutavassaan ja eleissään, on kai aiemmin laulanut jossakin gunnareiden tribuutti bändissä ja on Axlia melkein puolet nuorempi 36- vuotias. Siltikin ihan hyvin raspi lähtee ja äänialaa löytyy.

Oho. Yleensä nää on sellasia "melkein muttei kuitenkaan"-tasoisia mutta tää tosiaan ei kyllä esikuvalleen häviä. Toki originaali on aina originaali mutta jos ei tietäisi ja laittaisi ton soimaan niin väitän, että saa aika fakiiri olla jos ei tuota pitäisi Axlin äänenä from way back.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)