Aihe: Hipshot -tuner bassoon - onko kokemuksia ?
1
Skajou
13.05.2023 08:23:45
Terve parviäly !
Olen ruvennut aprikoimaan, pitäisikö 4-kieliseen Precision bassooni asennuttaa Hipshot - tuner E-kielen virittimeksi. Joissakin biiseissä pitäisi päästä ala-D -sävelelle. 5-kielisellä bassolla tuo olisi helppo homma, mutta en (ehkä) halua hankkia viiskielistä vain muutaman biisin tähden. Onko kokemuksia tuosta Hipshotista, plussat ja (tai) miinukset ? T-kaupassa näytti eilen olevan hinta 175e.
Kiitos etukäteen kommenteista.
mpekkanen
13.05.2023 09:32:53
Entäs jos basson virittää paksummilla kielillä HEAD vireeseen?
Vessajono
13.05.2023 10:40:23
mpekkanen: Entäs jos basson virittää paksummilla kielillä HEAD vireeseen?

Mä harrastin tätä bilebändihommissa jonkin aikaa, mutta päädyin lopulta vitoseen koska B-vireellä jäi kuitenkin sitä yläkertaa uupumaan eikä jaksanut roudata keikoille kahta bassoa muutaman biisin takia.
Once is a mistake, twice is a jazz
mpekkanen
13.05.2023 11:39:52
Vessajono: Mä harrastin tätä bilebändihommissa jonkin aikaa, mutta päädyin lopulta vitoseen koska B-vireellä jäi kuitenkin sitä yläkertaa uupumaan eikä jaksanut roudata keikoille kahta bassoa muutaman biisin takia.

Ehkäpä se 5-kielinen on just hyvä sveitsinlinkkari.
absqua
13.05.2023 21:39:41
Skajou: Terve parviäly !
Olen ruvennut aprikoimaan, pitäisikö 4-kieliseen Precision bassooni asennuttaa Hipshot - tuner E-kielen virittimeksi. Joissakin biiseissä pitäisi päästä ala-D -sävelelle. 5-kielisellä bassolla tuo olisi helppo homma, mutta en (ehkä) halua hankkia viiskielistä vain muutaman biisin tähden. Onko kokemuksia tuosta Hipshotista, plussat ja (tai) miinukset ? T-kaupassa näytti eilen olevan hinta 175e.
Kiitos etukäteen kommenteista.

Mulla on ollut tuollainen about 20 vuotta aktiivisessa käytössä.
Toimiva vehje, suosittelen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
paskisti
15.05.2023 17:47:54 (muokattu 15.05.2023 17:51:03)
Itse lähtisin 5 kielisellä ratkomaan ongelmaa, paitsi jos pitää sitä ala-D:tä roiskia riffissä sekaan jolloin soitto ei onnistu kunnolla 5 kielisellä.

5 kielinen antaa pelivaraa biiseihin ja voi tarjoilla muitakin alanuotteja sopivissa kohtaa, mutta toki onhan se kallis sijoitus jos vertaa Drop tuner- virittimeen. Kaulapainoisessa bassossa taitaa heikentää entisestään tasapainoa, kuinka paljon, sitä en osaa sanoa.

Edit: Viritysmittarilla säätää drop vireen alta 5 sekuntia ilman erikoisviritintä. Droppasin bassoa yli 10 vuotta keikalla Bead vireestä Aead aina 1-2 biisiä varten. Ei ole temppu eikä mikään.
Thefish
19.05.2023 23:03:29
Käytössä jostain 90- luvun alusta saakka. Yksinkertaisen toimiva konsepti.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Skajou
22.05.2023 13:00:58
Thefish: Käytössä jostain 90- luvun alusta saakka. Yksinkertaisen toimiva konsepti.

Testasin sekä TC Electronics Unitune clip -viritintä että MOOERin pientä pedaaliviritintä, jälkimmäisen kanssa pystyy virittämään kohtuullisen nopeasti alaspäin E:stä D:hen.

Mutta tuo Hipshot D-tuner kiiinnostaa ja luultavasti hankin ja kokeilen sitä.

Kiitos kaikille vastanneille !

Jouni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)