Skajou 13.05.2023 08:23:45 | |
---|
Terve parviäly ! Olen ruvennut aprikoimaan, pitäisikö 4-kieliseen Precision bassooni asennuttaa Hipshot - tuner E-kielen virittimeksi. Joissakin biiseissä pitäisi päästä ala-D -sävelelle. 5-kielisellä bassolla tuo olisi helppo homma, mutta en (ehkä) halua hankkia viiskielistä vain muutaman biisin tähden. Onko kokemuksia tuosta Hipshotista, plussat ja (tai) miinukset ? T-kaupassa näytti eilen olevan hinta 175e. Kiitos etukäteen kommenteista. |
mpekkanen 13.05.2023 09:32:53 | |
---|
Entäs jos basson virittää paksummilla kielillä HEAD vireeseen? |
Vessajono 13.05.2023 10:40:23 | |
---|
mpekkanen: Entäs jos basson virittää paksummilla kielillä HEAD vireeseen? Mä harrastin tätä bilebändihommissa jonkin aikaa, mutta päädyin lopulta vitoseen koska B-vireellä jäi kuitenkin sitä yläkertaa uupumaan eikä jaksanut roudata keikoille kahta bassoa muutaman biisin takia. Once is a mistake, twice is a jazz |
Vessajono: Mä harrastin tätä bilebändihommissa jonkin aikaa, mutta päädyin lopulta vitoseen koska B-vireellä jäi kuitenkin sitä yläkertaa uupumaan eikä jaksanut roudata keikoille kahta bassoa muutaman biisin takia. Ehkäpä se 5-kielinen on just hyvä sveitsinlinkkari. |
absqua 13.05.2023 21:39:41 | |
---|
Skajou: Terve parviäly ! Olen ruvennut aprikoimaan, pitäisikö 4-kieliseen Precision bassooni asennuttaa Hipshot - tuner E-kielen virittimeksi. Joissakin biiseissä pitäisi päästä ala-D -sävelelle. 5-kielisellä bassolla tuo olisi helppo homma, mutta en (ehkä) halua hankkia viiskielistä vain muutaman biisin tähden. Onko kokemuksia tuosta Hipshotista, plussat ja (tai) miinukset ? T-kaupassa näytti eilen olevan hinta 175e. Kiitos etukäteen kommenteista. Mulla on ollut tuollainen about 20 vuotta aktiivisessa käytössä. Toimiva vehje, suosittelen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
paskisti 15.05.2023 17:47:54 (muokattu 15.05.2023 17:51:03) | |
---|
Itse lähtisin 5 kielisellä ratkomaan ongelmaa, paitsi jos pitää sitä ala-D:tä roiskia riffissä sekaan jolloin soitto ei onnistu kunnolla 5 kielisellä. 5 kielinen antaa pelivaraa biiseihin ja voi tarjoilla muitakin alanuotteja sopivissa kohtaa, mutta toki onhan se kallis sijoitus jos vertaa Drop tuner- virittimeen. Kaulapainoisessa bassossa taitaa heikentää entisestään tasapainoa, kuinka paljon, sitä en osaa sanoa. Edit: Viritysmittarilla säätää drop vireen alta 5 sekuntia ilman erikoisviritintä. Droppasin bassoa yli 10 vuotta keikalla Bead vireestä Aead aina 1-2 biisiä varten. Ei ole temppu eikä mikään. |
JuXu 16.05.2023 13:57:23 | |
---|
Skajou: Terve parviäly ! Olen ruvennut aprikoimaan, pitäisikö 4-kieliseen Precision bassooni asennuttaa Hipshot - tuner E-kielen virittimeksi. Joissakin biiseissä pitäisi päästä ala-D -sävelelle. 5-kielisellä bassolla tuo olisi helppo homma, mutta en (ehkä) halua hankkia viiskielistä vain muutaman biisin tähden. Onko kokemuksia tuosta Hipshotista, plussat ja (tai) miinukset ? T-kaupassa näytti eilen olevan hinta 175e. Kiitos etukäteen kommenteista. Terve! Tuollainen on ollut käytössä '51 presarissa jo pitkään ja toimii hyvin. Toki voi virittää jotain tiettyä biisiä varten sen yhden kielen D:hen kuten tässä on jo ehdotettukin ja näin tein itsekin. Hipshot palveli tilanteita, joissa piti pystyä pudottamaan se yksi kieli alempaan vireeseen kesken kappaleen että sai riffit kulkemaan eri biisin osissa. Vaatii vähän virittämistä, mutta en oikeastaan löydä muuta negatiivista. |
Thefish 19.05.2023 23:03:29 | |
---|
Käytössä jostain 90- luvun alusta saakka. Yksinkertaisen toimiva konsepti. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
Skajou 22.05.2023 13:00:58 | |
---|
Thefish: Käytössä jostain 90- luvun alusta saakka. Yksinkertaisen toimiva konsepti. Testasin sekä TC Electronics Unitune clip -viritintä että MOOERin pientä pedaaliviritintä, jälkimmäisen kanssa pystyy virittämään kohtuullisen nopeasti alaspäin E:stä D:hen. Mutta tuo Hipshot D-tuner kiiinnostaa ja luultavasti hankin ja kokeilen sitä. Kiitos kaikille vastanneille ! Jouni |