Aihe: Metallica
1 2 3 4 5118 119 120 121 122146 147 148 149 150
Heiskanen
19.04.2023 07:29:42
https://www.youtube.com/watch?v=7gGpKT8c_Sw

Hetfield vetää Holy Warsin AI:n kehittelemänä.
Tulevaisuudessa päästään valitsemaan jokaiseen biisiin lempilaulaja, kunhan AI alkaa ymmärtämään vielä maneerien päälle.
Negative thinking always works!
phiit
19.04.2023 07:44:52
Heiskanen: https://www.youtube.com/watch?v=7gGpKT8c_Sw

Hetfield vetää Holy Warsin AI:n kehittelemänä.
Tulevaisuudessa päästään valitsemaan jokaiseen biisiin lempilaulaja, kunhan AI alkaa ymmärtämään vielä maneerien päälle.

juu ei, tää sais loppua jo ennenkuin alkaakaan
Piepe
19.04.2023 13:27:50
Musta tuntuu että vedän kohta töpselin irti internetistä.
Jeszse
19.04.2023 14:35:59
Uus levy kokeiltu. Jaksoin neljä biisiä.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
ttpp44
19.04.2023 16:40:54
Piepe: Musta tuntuu että vedän kohta töpselin irti internetistä.

Hyvä idea ihan ylipäänsä. En tosin tiedä miten tämä liittyy Metallicaan.
pehko
19.04.2023 17:05:46

ttpp44: Hyvä idea ihan ylipäänsä. En tosin tiedä miten tämä liittyy Metallicaan.

Liittynee tuohon AI tekeleeseen.
Bullitt
19.04.2023 22:30:14
Jotenkin hassua, että olen uuden Metallica-albumin myötä kuunnellut paljon enemmän vanhaa Metallicaa pitkästä aikaa kuin mitään uuden levyn kamaa. On tuolla uudella levyllä hetkensä, mutta kerran kokonaan läpi kuunnelleena on tuo jotenkin turhan raskas pötkö negatiivisessa mielessä kokonaisuutena. Inamoratassa on kivaa Load-ajan balladi-fiilistä, mutta tämäkin biisi kärsii siitä että soundit on aika paskat, etenkin Larsin rumpusaundi. Ja nuo jatkuvat humppakompit ja virvelifillit käyvät kyllä pitkästyttämään.

Mutta vaikka nyt kriittiseltä kuulostinkin, niin en kokonaan dumaa ja annan vielä mahdollisuuden. Hyvääkin matskua on mielestäni seassa. Tämä 14-vuotiaasta asti Metallicaa kuunnelleen, voi sanoa fanin, näkökulmasta.
Pidän aamukukista, sillä niissä näkyy pisaran mysi.
Artturi
19.04.2023 23:13:09 (muokattu 19.04.2023 23:13:34)
Bullitt: Mutta vaikka nyt kriittiseltä kuulostinkin, niin en kokonaan dumaa ja annan vielä mahdollisuuden. Hyvääkin matskua on mielestäni seassa. Tämä 14-vuotiaasta asti Metallicaa kuunnelleen, voi sanoa fanin, näkökulmasta. Kyllä kannattaakin antaa lisää kuunteluita! Youtubessa on pirusti positiivista kommenttia ja nimenomaan niin, että paranee joka kuuntelulla. Jamesia ei muuten hirveemmin taida hetkauttaa vaikka muutama muusikoiden.nettiläinen ei oikein tykkää :-) https://www.youtube.com/watch?v=jvsFx6WEzuU
bedlam
19.04.2023 23:13:39 (muokattu 19.04.2023 23:20:58)

Kertakuuntelun jälkeen totesin itsekin että "onpa paska levy" ja sanoin saman tyttärellekin. Mutta mulle tosiaan alkoi toimia niin että kuuntelin aina biisin randomisti sieltä täältä, hyviä juttuja löytyy paljonkin. On vaan niin hiivatin pitkä lätty ja matsku (ja saundit) on niin tasapaksua että pötköön kuunnellessa aivot puutuu. Esim. Room of Mirrorsin viimeiset kaksi minuuttia on hienot ja se harmoniapätkä tuo enempi kasarimetallican mieleen kuin vaikka DM missään kohtaa, vaikka se yritti kovasti sinne kurkottaa. Se viimenen "free" huuto varsinkin on loistava hetki. Ihan vihoviimeinen riffi täysin turha kyllä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Hetfield
19.04.2023 23:18:54 (muokattu 19.04.2023 23:19:39)

bedlam: Kertakuuntelun jälkeen totesin itsekin että "onpa paska levy" ja sanoin saman tyttärellekin. Mutta mulle tosiaan alkoi toimia niin että kuuntelin aina biisin randomisti sieltä täältä, hyviä juttuja löytyy paljonkin. On vaan niin hiivatin pitkä lätty ja matsku (ja saundit) on niin tasapaksua että pötköön kuunnellessa aivot puutuu. Esim. Room of Mirrorsin viimeiset minuutit tuo enempi kasarimetallican mieleen kuin mikään sitten itse kasarin.

77 minuuttia on iso murkula uutta musiikkia, sinänsä olikin hyvä, että olin kuullut jo ne neljä biisiä ennen kuin koko levy tuli. Ei tullut ihan niin suurta palaa pureksittavaksi. Mutta ei silti aluksi 1-2 kuuntelun jälkeen löytänyt vielä kaikkia juttuja. On tuolla paljon hyvää kamaa.
Alright, alright, alright!
bedlam
19.04.2023 23:23:09

Hetfield: 77 minuuttia on iso murkula uutta musiikkia, sinänsä olikin hyvä, että olin kuullut jo ne neljä biisiä ennen kuin koko levy tuli. Ei tullut ihan niin suurta palaa pureksittavaksi. Mutta ei silti aluksi 1-2 kuuntelun jälkeen löytänyt vielä kaikkia juttuja. On tuolla paljon hyvää kamaa.

Mä siis skippasin kaikki ne ennakkobiisit ekalla kuuntelulla ja silti se kävi puuduttamaan :D Mutta joo, onneksi annoin tälle mahdollisuuden vaikka ei ollut rakkautta ensisilmäyksellä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Woimaorja
20.04.2023 12:35:51
Artturi: Jamesia ei muuten hirveemmin taida hetkauttaa vaikka muutama muusikoiden.nettiläinen ei oikein tykkää :-) https://www.youtube.com/watch?v=jvsFx6WEzuU

Samapa tuo. Hyvä, että on tekemisiinsä tyytyväinen.
McLeach
20.04.2023 17:56:20 (muokattu 20.04.2023 17:57:08)
Artturi: Kyllä kannattaakin antaa lisää kuunteluita! Youtubessa on pirusti positiivista kommenttia ja nimenomaan niin, että paranee joka kuuntelulla.

No eikös tämä ole se kaava lähes jokaisen albumin kanssa, joka saa suurelta yleisöltä kehnon vastaanoton. Tietyt fanit löytää paskastakin jotain mahtavaa, vaikka sitten kissojen ja koirien avulla.

Kerran olen ehtinyt itse kuunnella. Ei tosiian mikään hittikimara. Eniten jäi mieleen pari biisiä loppupuolelta. Huomenna sitten lisää.
Artturi
20.04.2023 18:50:12
McLeach: No eikös tämä ole se kaava lähes jokaisen albumin kanssa, joka saa suurelta yleisöltä kehnon vastaanoton. Tietyt fanit löytää paskastakin jotain mahtavaa, vaikka sitten kissojen ja koirien avulla..
Tämä on kyllä totta ja itsekin tätä harrastan ja hyvillä mielin! Ei kaikkea sentään pysty kullaksi muuttamaan, mutta kyllä sen artistin vision ja sen mitä ovat tavoitelleet paremmin löytää kun kunnolla tutustuu tuotteeseen. Mulla ja Metallican äijillä on aikalailla samanlainen musamaku, joten tiedän, että löydän näistä heidän levyistään aina paljon hyvää :-) Joku on kasvanut eri suuntaan ja haikailee heiltä erilaista musaa ja sehän on pelkästään fine!

Tämä tulevan kiertueen no repeat-malli muuten on nerokas siinäkin mielessä, että todennäköisesti kun siellä on 4-5 uuden levyn piisiä kumpanakin iltana setissä niin täten saavat koko levyn melkein livenä soitettua samassa cityssä. Nää uudet piisit tulee toimimaan saatanan hyvin livenä; sen voisin vannoa!
suojis666
20.04.2023 19:10:42
Ei siitä mihinkään pääse, ihan helvetin tylsä levy. Soundit kökköä ja musiikki käppää. Muutamia mielenkiintoisia ideoita laulumelodioiden kanssa, mutta muuten sitä itseään. Shadows Follow ja Room of Mirrors toimii ja jollain asteella jäi mieleen. Muuten lähinnä vitutti levyä kuunnella ja taukoja joutui pitämään kun ei tuollaista lastia muuten jaksa. Eri asia, jos olisi edes jonkin asteinen groove, tai kiinnostavia riffejä, rivakampaa tempoa, mutta ei. Ei mitään koukkua eikä tarttumapintaa.
gotthard
20.04.2023 21:59:37
Ei taida pallolla olla yhtään lähellekään noin pitkään kehissä ollutta bändiä jolla on energiat tällä tasolla ja yhteensoitto noin tiukkaa.
Livenä kelpaa kyllä kuunnella ja Jamesin laulu sen kun nuorenee. Vähän ihmeellistäkin.

https://www.youtube.com/watch?v=hTt … k&ab_channel=TheHowardSternShow

Toivottavasti uuden levyn biisit alkaa aukeamaan itsellekin muutaman kuuntelun jälkeen paremmin.
ei kaikkia tosiaan kiinnosta viedä autoaan treffeille ja harrastaa niiden kanssa jotain hellää mutta määrätietoista seksiä. Se on että rojut ränniin ja baariin.
Tympee Huttunen
21.04.2023 08:56:53 (muokattu 21.04.2023 09:00:12)
Metallican viime keikka Hartwallilla oli kyllä älyttömän kova. Lisäksi tyypit tuli siinä keikan aikana juttelemaan yleisön kanssa siihen aidan viereen. Trujillo kävi siinä halailemassa ja Lars höpötteli ja vastaili, kun joku jotain kyseli. Aloin juuri miettimään, että onko Larsia kukaan pitkään aikaan dissaillut ihan tämän persoonan kautta? Tyyppihän vaikuttaa olevan jalat maassa varsin hyvin ja kohtelee muita bändejä ja faneja todella hyvin. Itse keikalla oli se yksi rumpushow-mikä ei oikein napannut, mutta ehkä se oli enemmän bändiä itseään varten.

Ja tosiaan edelleenkin ihan todella kova levy tämä uusin. Hetfieldin laulut pistää korvaan, kun tyyppi vetelee edelleen hiton hyvin ja jotkut ärsyttävät maneerit ovat jääneet taakse. Lisäksi ilahduttaa ettei nykyajan mukaan oli kopioitu kertsivokaaleita joka kertsiin vaan vedetty kohdat erikseen, jonka kuulee vaikka You Must Burnissa.

Mun mielestä levyllä on just hienosti nopeampaa säksätystä, raskaampaa poljentoa ja sellaista takapotkuista groovea riffeissä. Tuotannossa harmittavasti on siloiteltu ja kvantisoitu eloa pois, mutta tää on tätä nykyaikaa.
tommijk
21.04.2023 09:48:09
Erittäin hyvä levy! Palkitsee kun jaksaa vähän nähdä vaivaa ja kuunnella useamman kerran. Heittämällä paras sitten black albumin, se on kova temppu se.
syanid
21.04.2023 12:40:44
No, tää on Metallica. Toisille toimii ja toisille ei, mulle toimii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)