Aihe: In Flames
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Herrah
14.02.2023 10:53:20
ttpp44: Nämä tällaiset kommentit ovat aina koomisia. Nuohan ("tehty väkisin") ovat vain täysiä mielipiteitä eivätkä perustu mihinkään oikeasti objektiiviseen kuultavaan asiaan. Ellei sitten ole sattunut olemaan paikalla kun biisejä on tehty ja pystynyt omakätisesti toteamaan sen väitetyn väkinäisyyden.

Mitä jos pysähdytään jo siihen että "levyhän on oikein hyvä ja kiva" on myös, kauhistus, täysi mielipide. Koomista touhua, sano
ttpp44
14.02.2023 11:42:45
Herrah: Mitä jos pysähdytään jo siihen että "levyhän on oikein hyvä ja kiva" on myös, kauhistus, täysi mielipide. Koomista touhua, sano

Noinhan voikin todeta koska se perustuu siihen, minkä voi itse kuulla. Levyn tekoprosesin "väkinäisyyteen" taas ei voi mielipidettä perustaa, siitä kun ei mitään voi tietää.
phiit
14.02.2023 13:11:15 (muokattu 14.02.2023 13:13:50)
ttpp44: Noinhan voikin todeta koska se perustuu siihen, minkä voi itse kuulla. Levyn tekoprosesin "väkinäisyyteen" taas ei voi mielipidettä perustaa, siitä kun ei mitään voi tietää.

Niin ne asiat koetaan, mainitsin vaan että levy kuulostaa ns yritykseltä kuulostaa vanhalta IF:ltä jota tässä tietentahtoen tuntuu haettaneenkin. En tiedä mistä sä puhut mutta ei se haittaa

edit: selvennyksenä kuulostaa vanhalta IF:ltä biisimateriaalin puolesta en siitä miten levy on nauhoitettu koska sillä ei ole mitään merkitystä
Herrah
14.02.2023 14:06:40
ttpp44: Noinhan voikin todeta koska se perustuu siihen, minkä voi itse kuulla. Levyn tekoprosesin "väkinäisyyteen" taas ei voi mielipidettä perustaa, siitä kun ei mitään voi tietää.

Ikään kuin levyä arvioidessa aina käytettäisiin pelkästään sensorisia havaintoja. Oletko ok asian kanssa jos alleviivataan että mielipide levystä on henkilön oma mielipide ja hänelle jäi tuntuma siitä että levy on väkinäinen yritys palata vanhaan. Halutessaan sen voi kirjoittaa vaikka auki vaikka sadasta eri suunnasta, vaikka että tuotanto on linjassa nykylevyjen kanssa ja siihen joku Lunar Strain -riffi ei sovi, tai *kirjoita tähän naseva kommentti siitä miten altsurokkia soittavan bändin kankea yritys tehdä ysäririffi TUNTUU oudolta ja väkinäiseltä levyn yleissävyyn nähden*.

Vaikeita hommia
McNulty
14.02.2023 15:30:30
Jeszse: Mitä helvettiä.

Jossain sanottiin jo aiemminkin että olis menty vanhan in flamesin suuntaan mutta sehän oli aivan paskapuhetta. Samaa ulina-in flamesia tää uus on mitä se on ollu ainaki kymmenen vuotta. En päässy edes loppuun asti ku meni maku. 0/5

Ehkä toiset ovat tarkoittaneet "vanhalla In Flamesilla" juuri sitä 10-15 vuotta vanhaa. Mulle vanha In Flames tarkoittaa 30 vuotta vanhaa In Flamesia.

Ei ole vielä tullut Subterranean EP:n voittajaa. IF:n kohdalla se "eka demo"-lausahdus melkeinpä pitää kutinsa. Jos levyhyllystä löytyy Lunar Strain, Subterranean ja Jester Race niin kaikki oleellinen on kuultu.

Uudella levyllä introraita on tylsä ja mitäänsanomaton. Kakkosraidalla oli ripaus sitä vanhaa Göteborg-meininkiä At The Gates-hengessä.

Sitten perään kaksi tylsää nyky-Flamesin raitaa kunnes levyn nimikkoraita/-raidat hieman palauttivat uskoa tiukempaan ja tujumpaan otteeseen. Se onneksi pilataan täysin aneemisella MTV-hevillä heti perään seiskaraidalla.

Perään kaksi tasapaksua rallia jotka eivät esitä mitään mitä ei levyllä jo olisi kuultu. Tässä vaiheessa takaraivoon hiipii termi "täytebiisi". 10-raidalla palataan taas takaisin nyky-Flamesin itkemiseen ja ulinaan.

Levyn alkupää on selvästi viihdyttävämpi kuin nimikkobiisien jälkeinen materiaali. Käytännössä 12 raidan albumin olisi voinut tiivistää 3-4 kappaleen EP:lle ja vaikutus olisi ollut tehokkaampi. Nyt seassa on liikaa tasapaksua poljentoa ja "sitä samaa" jota on kuultu vähintään viimeiset 20 vuotta.

Jos tälle pitäisi antaa jokin kokonaisarvosana niin 2/5 tai 4/10.
Neljän biisin EP:nä arvosanat olisi voinut tuplata. Harmi että valtaosa materiaalista toimii kuin betoni valettuna bändin jalkoihin.
moving in stereo
Akiman
14.02.2023 16:03:55

Katkelma Soundissa 1/2023 julkaistusta In Flames -haastattelusta luettavissa nyt myös verkossa.

https://www.soundi.fi/jutut/naen-pa … ttelussa-in-flamesin-bjorn-gelotte/
phiit
14.02.2023 17:52:28
McNulty: Ehkä toiset ovat tarkoittaneet "vanhalla In Flamesilla" juuri sitä 10-15 vuotta vanhaa. Mulle vanha In Flames tarkoittaa 30 vuotta vanhaa In Flamesia.

Ei ole vielä tullut Subterranean EP:n voittajaa. IF:n kohdalla se "eka demo"-lausahdus melkeinpä pitää kutinsa. Jos levyhyllystä löytyy Lunar Strain, Subterranean ja Jester Race niin kaikki oleellinen on kuultu.

Kyllä se Lunarista lähti itelläki aikanaa ja Claymaniin asti kesti, sitä voi kutsua siksi vanhaksi IF:ksi
McNulty
14.02.2023 18:00:41
phiit: Kyllä se Lunarista lähti itelläki aikanaa ja Claymaniin asti kesti, sitä voi kutsua siksi vanhaksi IF:ksi

Juu, näistä sen huomaa kuinka vanhaksi sitä on "kasvanut". Onneksi jutut ovat yhtä surkeita kuin silloinkin.
moving in stereo
Jeszse
15.02.2023 09:44:30
phiit: Kyllä se Lunarista lähti itelläki aikanaa ja Claymaniin asti kesti, sitä voi kutsua siksi vanhaksi IF:ksi

Tää.

Ehkä ne oli palannu mielestään vanhaan, eli siihen uusiks nauhotettuun claymaniin. Sehän oli aivan paska idea.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Jaska1972
15.02.2023 10:43:52

Itselleni tämä kolahtaa hyvinkin (kuten myös Halo Effect). Levyltä löytyy sopivasti vivahteita siihen vanhaan In Flamesiin (mitä se sitten kenellekin on) sekoitettuna tähän uudempaan tyyliin. Kiva kuunnella bändejä, jotka vähän muuttuvat matkan varrella sen sijaan, että jyystäisivät sitä samaa vanhaa 30v. putkeen. Ihmetyttää nämä ulina yms. mtv-hevi kommentit täällä. Jos ei uppoa niin hyppää yli ja kuuntele sitä mikä uppoaa itselle.
"The brighter the flame the deeper the shadows."
Jester44
16.02.2023 23:00:59
rocky0: Stanne sai ton kuulostamaan vaan Dark Tranquillityn jatkeelta

Onko tuo välttämättä paha asia, DT on aika kova pumppu....
Duro
17.02.2023 07:27:57
Itsekin levyn kahlasin läpi ja alkuinnostuksen jälkeen homma lössähti tosi pahasti. Ekat kolme neljä biisiä ihan mainiota kampetta mut siitä eteenpäin todella mitäänsanomatonta ja tylsää. On täl levyl ihan jo yritystä jos vertaa viimeseen kolmeen tai neljään tekeleeseen mutta siltikään ei päästä lähellekään samaa tasoa mitä muut svanttedödisbändit on viime vuosina julkasseet. 2/5.
Prönts.
rocky0
17.02.2023 13:06:46
Jester44: Onko tuo välttämättä paha asia, DT on aika kova pumppu....

Ei, mutta ei kyllä verrannollinen In Flamesiin oikein vaikka samoja jamppoja sielä operoi taustalla.
Basil79
23.02.2023 07:11:24 (muokattu 23.02.2023 07:15:01)
Minun mielestä erittäin mukava levy.

(Mikä ihme teidät ajaa haukkumaan näitä uusia levyjä, jos ette ole pitäneet bändistä kohta 25 vuoteen? Ei pitäisi tulla yllärinä, ettei se enää ysäriksi muutu. Minä en vaan ymmärrä, miksi tämän tietyn jengin pitää tulla aina uuden levyn kohdalla muistuttamaan omasta erinomaisuudestaan musiikin kuuntelijana ja julistaa, kuinka tämä uusi on täyttä paskaa.. Oli bändi sitten Maiden, Megadeth, Metallica ja mitä näitä nyt on. Pahoittelut, en vaan ymmärrä, eri asia, jos tykkäsit vielä 5-10 vuotta sitten. Minulla ei tule mieleenkään lähteä dissaamaan bändejä, joista en enään pidä. En käsitä, mistä tällainen energia kumpuaa. Kun se siis varmasti on jo ennakkoon selvää, että musiikki ei ole n. 30 vuoden takaista)
Jeszse
23.02.2023 10:44:25 (muokattu 23.02.2023 10:46:10)
Basil79: Minun mielestä erittäin mukava levy.

(Mikä ihme teidät ajaa haukkumaan näitä uusia levyjä, jos ette ole pitäneet bändistä kohta 25 vuoteen? Ei pitäisi tulla yllärinä, ettei se enää ysäriksi muutu. Minä en vaan ymmärrä, miksi tämän tietyn jengin pitää tulla aina uuden levyn kohdalla muistuttamaan omasta erinomaisuudestaan musiikin kuuntelijana ja julistaa, kuinka tämä uusi on täyttä paskaa.. Oli bändi sitten Maiden, Megadeth, Metallica ja mitä näitä nyt on. Pahoittelut, en vaan ymmärrä, eri asia, jos tykkäsit vielä 5-10 vuotta sitten. Minulla ei tule mieleenkään lähteä dissaamaan bändejä, joista en enään pidä. En käsitä, mistä tällainen energia kumpuaa. Kun se siis varmasti on jo ennakkoon selvää, että musiikki ei ole n. 30 vuoden takaista)

Varmaan se että ennen julkasua hypetetään että nyt mennään vanhan kaman suuntaan. Kyllähän se herättää kiinnostusta mut sit ku se paljastuukin paskapuheeks ni kyllähän siinä pettyy.

Ja onko se sit kiellettyä kuunnella ja arvioida semmosen bändin uusia julkasuja josta on tykänny liian kauan sitte? Kuka on muistuttanu omasta erinomaisuudestaan ja miten?
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
phiit
23.02.2023 10:55:13
Basil79: Minun mielestä erittäin mukava levy.

Otetaas se näkökanta että bändin kehityskulku loppuu aina jossain kohti ja sit alkaa se käännekohta kun aletaankin taas hakea sitä vanhaa kiukkua mitä oli ekoilla levyillä, tässä uudella IF haisee sama käänne ettei enää katsota eteenpäin vaan haetaan jotain vanhaa... miksi?
haunted
23.02.2023 10:56:33 (muokattu 23.02.2023 10:57:42)
Jeszse: Varmaan se että ennen julkasua hypetetään että nyt mennään vanhan kaman suuntaan. Kyllähän se herättää kiinnostusta mut sit ku se paljastuukin paskapuheeks ni kyllähän siinä pettyy.

Ja onko se sit kiellettyä kuunnella ja arvioida semmosen bändin uusia julkasuja josta on tykänny liian kauan sitte? Kuka on muistuttanu omasta erinomaisuudestaan ja miten?

Kuuntelin 25 sekuntia avausraitaa, 10 sekuntia 2. raitaa tolta uudelta ja laitoin pois. Olin silti valmiiks jo hermona, sanottakoon puolustukseks.

edit

Paskimmat saundit viä varmaan mitä koskaan kuullu missään.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
rocky0
24.02.2023 15:48:05 (muokattu 24.02.2023 15:50:29)
EDIT PLÖRÖRÖRÖ
ttpp44
06.11.2024 22:14:44
Enpä ihan hetkeen muista, että ois mikään bändi saanut jäähalli-kokoluokan keikalla myös istumakatsomon yhtä hyvin pystyyn kuin In Flames eilen Only For The Weakillä. Muutenkin oli positiivisen hyvin * jengi mukana ainakin kentällä ja kiitettävän vähän tuijoteltiin vain puhelimen ruudun kautta.

*) tämä siis nykysuomalaisella mittapuulla. Yleisesti ottaen suomalainen yleisö on niin käsittämättömän aneemista ja väsynyttä että huh. Voi vaan kateellisena kattoa keikkameininkiä maailmalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)