Aihe: 1 ainoa mixaus ja masterointi plugin !?
1 2 3
Biitzilla
04.02.2023 16:23:00
Jos pitäisi valita 1 ainoa plugin jolla tehdä EQ, Kompressori ja muut tarvittavat jutut, niin mikä se olisi?

Entä mitä mieltä olette pääseekö FL-studion mukana tulevilla plugineilla parhaaseen tulokseen jos niitä osaa käyttää oikein?
Henri Henri Olavi
04.02.2023 16:59:23
Mä en edes tiedä sellaista plugaria, jolla voi tehdä nuo kaikki säällisesti.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Biitzilla
04.02.2023 19:16:15
Henri Henri Olavi: Mä en edes tiedä sellaista plugaria, jolla voi tehdä nuo kaikki säällisesti.

No mikä on hyvä, mutta mahdollisimman minimaalinen setti tehdä nämä?
Henri Henri Olavi
04.02.2023 19:36:49
Biitzilla: No mikä on hyvä, mutta mahdollisimman minimaalinen setti tehdä nämä?

Mä katselisin jotain tämänkaltaista. On varmaan parempiakin, mutta en ole aiheeseen koskaan perehtynyt kovin syvällisesti, koska en usko ajatukseen jossa yhdellä palikalla voi tehdä kaiken tarvittavan tyydyttävästi.

https://www.plugin-alliance.com/en/ … oducts/bx_masterdesk_true_peak.html
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Mikael
04.02.2023 20:58:29 (muokattu 04.02.2023 21:03:43)

Varmaan joku channel strip -tyyppinen? Näitähän piisaa... varmaan kaikista legendaarisista tiskeistä löytyy joku mallinnus, mutta sit on myös kaikenlaisia kombinaatioita ja ihan omia plugin-kanavia.

Mä käytän omistani ehkä eniten Amek ja Neve -mallinnoksia:
https://www.plugin-alliance.com/en/products/bx_console_amek_9099.html
https://www.plugin-alliance.com/en/products/lindell_80_series.html

En kylläkään näe mitään kovinkaan hyvää syytä käyttää vaan jotain yhtä plugaria kaikkeen paitsi ehkä joku old school larppaus/fiilistely jossa emuloidaan tiskin käyttöä... tosin silloinkin kun miksattiin vielä tiskillä niin miksaajilla oli outboard prosessoreita käytössä.
Fuzz is Clean!
Mikael
04.02.2023 20:59:39

Biitzilla: Entä mitä mieltä olette pääseekö FL-studion mukana tulevilla plugineilla parhaaseen tulokseen jos niitä osaa käyttää oikein?

Mä sanoisin että minkä tahansa säällisen DAWin stock-plugareilla pääsee hyvään lopputulokseen kun vaan opettetelee niitä käyttämään.
Fuzz is Clean!
Henri Henri Olavi
04.02.2023 21:06:41
Mikael:
En kylläkään näe mitään kovinkaan hyvää syytä käyttää vaan jotain yhtä plugaria kaikkeen paitsi ehkä joku old school larppaus/fiilistely jossa emuloidaan tiskin käyttöä... tosin silloinkin kun miksattiin vielä tiskillä niin miksaajilla oli outboard prosessoreita käytössä.

Jep, aika köykästä lähteä jollain analogimallinnetulla kanavalohkolla masteroimaan.

Yhdyn myös siihen, että valmista kamaa saa tehtyä DAWin omilla plugareilla jos niikseen. Siksi ne siellä softassa ovat.
Mikael
04.02.2023 21:12:02

Joo totta... mä en ajatellut tota masterointia. ehkäpä vaikka Pro Toolsin mukana tuleva Channel Strip -tyyppinen täysin digitaalinen kanava olis fiksumpi jos meinais myös masteroida, mutta en kyllä tosiaan näe oikein mitään hyvää syytä tälle ajattelulle.
Fuzz is Clean!
Henri Henri Olavi
04.02.2023 22:21:11
Jos pitäisi joku yksi palikka olla jolla masteroida, niin hommaisin uusimman Ozonen. Olisko se siis versio 10 jo. Sillä saa jo kivasti tehtyä.
Biitzilla
05.02.2023 16:33:46
Henri Henri Olavi: Jos pitäisi joku yksi palikka olla jolla masteroida, niin hommaisin uusimman Ozonen. Olisko se siis versio 10 jo. Sillä saa jo kivasti tehtyä.

Siis onko se mikä näistä?

https://www.izotope.com/en/products/ozone/pricing-options.html
Biitzilla
05.02.2023 16:34:57
Mikael: Mä sanoisin että minkä tahansa säällisen DAWin stock-plugareilla pääsee hyvään lopputulokseen kun vaan opettetelee niitä käyttämään.

Mitkäköhän FL-Studion plugarit sitten kantsii valita? Minimi setti.

Fruity Parametric E2, Fruity Limiter... mitä muuta tarvitaan?
Danko
05.02.2023 16:41:40

Biitzilla: Mitkäköhän FL-Studion plugarit sitten kantsii valita? Minimi setti.

Fruity Parametric E2, Fruity Limiter... mitä muuta tarvitaan?

Eikö siinä ole se SoundGoodizer? https://www.image-line.com/fl-studi … nual/html/plugins/Soundgoodizer.htm
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
Biitzilla
05.02.2023 17:28:00
Danko: Eikö siinä ole se SoundGoodizer? https://www.image-line.com/fl-studi … nual/html/plugins/Soundgoodizer.htm

Onhan siinä. Kyllähän se parantaa soundia, mutta parantaako se paljolti sen takia että volyymi kovenee?

Mitä Soundgoodizer oikeastaan tekee äänelle? Siinä on A, B, C, D valinta ja sitten taso kuinka paljon effektia laitetaan.
jPekka
05.02.2023 17:48:26

Henri Henri Olavi: Jos pitäisi joku yksi palikka olla jolla masteroida, niin hommaisin uusimman Ozonen. Olisko se siis versio 10 jo. Sillä saa jo kivasti tehtyä.

Itse olen Ozone-paketista käyttänyt oikeastaan vain sitä MatchEQ:ta. Kovin helposti se koko-Ozone vetää kaiken turhan lyttyyn, minun makuuni. (No, huolellisemmalla opettelulla saisi toki parempia tuloksia.)

Samaisella putiikilla on miksauskäyttöön Neutron-niminen plugari(paketti), vähän samalla idealla: plugari kuuntelee mitä raidalla on ja säätää equt, kompressiot ja kaiut sitten sitä myöten.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Henri Henri Olavi
05.02.2023 17:56:50
Biitzilla: Siis onko se mikä näistä?

https://www.izotope.com/en/products/ozone/pricing-options.html

Advanced.

Täytelaku.
Muistisääntö itselle: älä koskaan vastaa Ärgeen viesteihin.
rintapek
07.02.2023 12:38:27

Biitzilla: Mitkäköhän FL-Studion plugarit sitten kantsii valita? Minimi setti.

Minimisettihän on "ei mitään."
Mikki kohti äänilähdettä ja painaa punaista nappia. Ei ole välttämätön pakko tehdä mitään muuta.
Jos ei halua.

Jos haluaa, niin mua kauhistuttaisi ajatuskin yhdestä sveitsinlinkkari-plugarista täynnä nappeja joiden käyttötarkoitusta en uskaltais edes arvailla.
Kymmenen simppeliä peräkkäin on paljon yksinkertaisempaa. Niinku mun mielestä.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Kalmo
07.02.2023 13:47:28

Ozone olisi ihan ilman muuta valintani, jos yksi pitäisi valita. Kun vaan pitää maltin mukana, en sen pätevämpää sisäänheittotuotetta masteroinnin maailmaan oikein osaa kuvitella.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Biitzilla
08.02.2023 16:07:38
rintapek: Minimisettihän on "ei mitään."
Mikki kohti äänilähdettä ja painaa punaista nappia. Ei ole välttämätön pakko tehdä mitään muuta.
Jos ei halua.

Jos haluaa, niin mua kauhistuttaisi ajatuskin yhdestä sveitsinlinkkari-plugarista täynnä nappeja joiden käyttötarkoitusta en uskaltais edes arvailla.
Kymmenen simppeliä peräkkäin on paljon yksinkertaisempaa. Niinku mun mielestä.

Meinasin sitä että mitkä FL-Studion plugarit otat jos sulla on ne 10 peräkkäin olevaa plugaria!?
rintapek
08.02.2023 16:33:51

Biitzilla: Meinasin sitä että mitkä FL-Studion plugarit otat jos sulla on ne 10 peräkkäin olevaa plugaria!?

Nehän on sinulla jo.
Vain itse voit tietää onko ne mieleisiäsi käyttää tai kuulostavatko siltä kuin pitää.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)