Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5164 165 166 167 168237 238 239 240 241
Ed_Guy
06.01.2023 09:11:44
Fallen order oli ilmaisena ps plussassa. Monesti olen meinannut tuon ostaa. Onneksi en ikinä ostanut. Combat tosi hyvää mutta tasohyppelyyn meni hermot. Miksi Jedi valomiekka pelissä käytät suurimman osan ajasta tasoilta toiseen hyppelyyn? Ei ollut hauskaa. Enemmän helvetin tylsää.
En jaksa.
LordWinter
14.01.2023 12:59:55
Sonic Frontiers tuli pelattua. Kuten tavallista oli hieman otettu vaikutteita uusimmista Zeldoista ja Marioista, mutta tällä kertaa homma toimi ja oli selvästi paras uusi Sonic-peli ties kuinka pitkään aikaan (varmaan Adventure 2). Suurin kritiikki ehkä siitä että monet puzzlet olivat aivan liian helppoja eikä niiden tekemisessä ollut juuri mieltä. Erittäin suuri plussa myös siitä ettei Sonicilla ollut pakonomainen tarve heittää mukahauskoja one-linereita joka väliin.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
Ed_Guy
14.01.2023 14:23:48
Assassin's creed odyssey kyllä maistuu. Joskus tuota aikaisemmin yritin ja silloin ei lähtenyt. Nyt lähti. Juonikin niin sopivaa tuubaa että mukava pelailla.
En jaksa.
Kummiseta
15.01.2023 18:43:08
The Last of Us sarja starttaa tanaan HBO:lla, on tata odotettu, hypetys ollut kova toivottavasti ei ole pettymys. Sarja kay koko ensimmaisen pelin lapi ekalla kaudella. Itse ajattelin odottaa etta kaikki jaksot tullut ja binge katsella kerralla.
Jäähyn syy: Komodo-källi -ketju.
Bongowing
17.01.2023 11:46:18
Katsoin illalla ekan jakso Last of Usia ja täytti kyllä odotukset täysiä. Toi sopivasti uutta sisältöä alkuperäiseen tarinaan. Vaikea sanoa että miten toimiii jos ei ole peliä pelannut.
But where the heck is magenta?
TheMurno
19.01.2023 11:10:34
jtpennane
20.01.2023 13:09:45
Sorruinpa itsekin Elden Ringin edessä, kun löytyi Powerista 39 eurolla avaamaton launch edition. Näemmä vielä yli 69€ saisi pulittaa digitaalisesta versiosta. PS4 Pro pelilaitteena.

Ei kai siinä, tiedossa vissiin karjuntaa ja ohjaimen kokoisia reikiä seinässä. Mukavaa.
E#
Decadetroll
21.01.2023 11:45:37
jtpennane: Sorruinpa itsekin Elden Ringin edessä, kun löytyi Powerista 39 eurolla avaamaton launch edition. Näemmä vielä yli 69€ saisi pulittaa digitaalisesta versiosta. PS4 Pro pelilaitteena.

Ei kai siinä, tiedossa vissiin karjuntaa ja ohjaimen kokoisia reikiä seinässä. Mukavaa.

Elä huoli, ER on kaikista helpoimmin aloitettavissa oleva soulsborne -peli. Siitä saa omilla valinnoilla tehtyä kohtuu helpon taintosi vaikean heti alkuunsa.
jtpennane
21.01.2023 12:03:23 (muokattu 21.01.2023 12:03:56)
Decadetroll: Elä huoli, ER on kaikista helpoimmin aloitettavissa oleva soulsborne -peli. Siitä saa omilla valinnoilla tehtyä kohtuu helpon taintosi vaikean heti alkuunsa.

Juu, näin lueskelin ja pääsin itse myös toteamaan. Tällaisena likaisena kasuaalina olen aiemmin onnistuneesti vältellyt Fromsoftwaren hommia...

Oikein hyvältä vaikuttaa ER kyllä, vaikka en kovin pitkällä olekaan.
E#
Tuomoo
21.01.2023 12:28:50 (muokattu 21.01.2023 12:31:06)
Eilen pelasin fallout 4:ää muutaman viikon tauon jälkeen, ja vihdoin alkoi kyrpiä tuokin peli. Kesällä sen aloitin, 140 tuntia on takana. Uskoakseni olen aivan viimeisissä tehtävissä menossa, joten pitkään kesti ennen kuin peli alkoi jurppia.

Jos pelaatte vastaavia pelejä, joissa saa valita että onko pelihahmo hyvis vai totaalinen kyrpä, niin kumpaa suositte enemmän? Mä nimittäin eilenkin aloin ihmetellä että miksi ihmeessä mä taas pelasin hyvishahmolla. Taidanpa pelata tuon joskus läpi kunnon chaotic evil -tyylillä. En kuitenkaan ihan heti, seuraavaksi voisin ottaa Metrot työn alle, kun olivat halvennuksessa tuossa tovi sitten ja ostin ne.

E: ilman modeja Fo4 olisi varmaan kyllästyttänyt jo paljon aiemmin. Viimeksi eilen löysin kivan modin, jolla saa rakentelumoodiin vapaat kädet, ja objekteja asetettua mihin lystää. Rakensin vitummoisen korkean puisen tornin, jonne asensin vessanpöntön, joulukuusen ja grillin.
19.2.2021 never forget
Bongowing
21.01.2023 17:49:46
God of War tuli tahkottua läpi. Loppua kohden into hieman laantui ja olisi varmaan kannattanut pelata vaikeimmalla tasolla. Paljonhan tuossa jää pelattavaa vielä pääjuonen loputtua. Valkyyrit ja ne realm tear -hommelit aion kyllä vielä listiä kaikki.
But where the heck is magenta?
Decadetroll
22.01.2023 17:35:09
Sain tänään tänne osastolle switchin kotoa viihdytykseksi ja sillä vähän pelailin xcom2. On se edelleen hyvä peli, vaikka hiirelle paremmin taipuukin.

Ostinpa sitten huutonetistä zelda breath of the wildin, niin saa alkaa sitä tahkoamaan. Aikoinaan kun omistin edellisen switchin ennen sen myymistä pelasin hetken aikaa zeldaa ja olihan se ihan hauskan oloinen, mitä nyt vähän pinnalta raapaisin nopeasti. Muistaakseni en tykännyt aseiden hajoamisesta, mutta jospa se ei olisi niin suuri kynnys ylitettäväksi, kun pääsee vähän enemmän sisään peliin.
LordWinter
22.01.2023 22:17:42
Decadetroll: Muistaakseni en tykännyt aseiden hajoamisesta, mutta jospa se ei olisi niin suuri kynnys ylitettäväksi, kun pääsee vähän enemmän sisään peliin.

Karsasti itseänikin tuo alussa melkoisesti, mutta aika pian siitä alkoi tykkäämään kun toi aika paljon vaihtelua combattiin ja aseita kuitenkin aina piisasi.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
Epämuusikko
26.01.2023 11:28:25
Oispa lisää dead space 2 / 3 -henkisiä pelejä, mielellään vähän vaikeammilla puzzleilla ja vähemmällä johdattelulla.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Milkop
26.01.2023 12:01:36

Epämuusikko: Oispa lisää dead space 2 / 3 -henkisiä pelejä, mielellään vähän vaikeammilla puzzleilla ja vähemmällä johdattelulla.

Ykkösestähän on juuri tulossa uusioversio ja on sitten olemassa myös tuo Callisto Protocol: https://store.steampowered.com/app/1544020/The_Callisto_Protocol/

Se on tosin saanut vähän ristiriitaista palautetta.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
rakula
26.01.2023 12:13:58 (muokattu 26.01.2023 12:14:20)
Elden ringin jälkeen tuli kyllä hurahdettua muihin from softwaren rieskaleihin. Alottelin nyt ihan ensimmäisellä osalla, eli demons soulsilla. Näyttää kyllä varsin nätiltä ja tähän mennessä ollut jopa helpompi, kuin elden ring. Silti bossien kaatamisesta saa enemmän kiksejä, kuin muissa vastaavanlaisissa peleissä.
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
Scrobble
27.01.2023 04:03:09
rakula: Elden ringin jälkeen tuli kyllä hurahdettua muihin from softwaren rieskaleihin. Alottelin nyt ihan ensimmäisellä osalla, eli demons soulsilla. Näyttää kyllä varsin nätiltä ja tähän mennessä ollut jopa helpompi, kuin elden ring. Silti bossien kaatamisesta saa enemmän kiksejä, kuin muissa vastaavanlaisissa peleissä.

Sanoisin, että suurin osa muista sarjan peleistä on helpompia kuin Elden Ring. Riippuen tietysti millä tyylillä pelaa.
rakula
27.01.2023 14:46:29
Scrobble: Sanoisin, että suurin osa muista sarjan peleistä on helpompia kuin Elden Ring. Riippuen tietysti millä tyylillä pelaa.

Näinhän se menee, loppuosa elden ringistä meni ehkä vähän liian helposti moonveil katanan ansiosta. Olihan se silti hauska ase käyttää.
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
Stoalainen
27.01.2023 17:17:46 (muokattu 28.01.2023 22:39:11)
Ensimmäinen Dark Souls meni viimeinkin läpi. Otin haasteen vastaan kolmisen vuotta takaperin. Peli oli ensimetreistä lähtien yhtä tuskaa, sitten kohtasin Capra Demonin, seinä nousi vastaan, kapula lens siihen seinään ja asetin hermot määrittelemättömän mittaselle lomalle.

Loma päättyi viime lokakuussa, uudella itsevarmuudella sukelsin Soulsin synkkään maailmaan ja Capra kaatui ensimmäisellä yrittämällä. Siitä sit innostuneena etenin hitaasti mutta varmasti, ja noin 40 pelitunnin kohdalla pystyin toteemaan, et alan pikkuhiljaa oppimaan ja ymmärtämään mekaniikkaa. Pomoja kaatui yksi toisensa jälkeen, hermot meni edelleen, mut mikään ei tuntunut ylitsepääsemättömän vaikeelta, mahdottomasta puhumattakaan. Kun Gwyn kohtasi loppunsa, pelikello näytti vähän vajaa 80h. Täysin paikkansa toi ei pidä, koska välillä peli seisoi päällä kun ite duunasin muuta.

Lopetuksen jälkeen havahduin siihen, että mietin jo, minkälaisella buildilla seuraavan läpipeluun vedän. Ja kuinka hauskaa se tulisi olemaan, kun ei tarvitsisi kaikkea oppia kantapään kautta, vaan saisi nauttia - jos tää on oikee sana tähän yhteyteen - menosta. Tällaista ei ole tapahtunut aikoihin minkään muun pelin kohdalla... Ehkä Castlevania 3 joskus juniorina.

Vittumaisimpana mieleen jäivät Sen's Fortress(who the fuck is Sen?) sekä sitä edeltänyt Blighttown. Hyi saakeli. Lost Izalith pomoineen kaikkein heikointa antia. Todella tylsää ja mielikuvituksetonta, sekä turhaan kaavoja rikkovaa. Huippuhetkiä olikin sitten monia, mut erityisimpinä se fiilis, kun tajusin et mähän pystyn tähän.

Wanderers Set(poise 0) ja kahden käden Man-Serpent Greatsword vei voittoon.

Ensikerralle jäi parryn opettelu, taulumaailma sekä lisärin sisältö kokonaisuudessaan.

10/10, äärettömän hieno - ja ehdottomasti, kiistatta - palkitsevin kokemus kaikenkaikkiaan.
Times like these I learn to live again.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)