Aihe: Boss Katana, edullinen versio Wazasta
1 2 3 4 517 18 19 20 21
BugBadWolf
13.01.2023 22:09:51
McLeach: ...Paljoahan tuossa Tone studiossa ei ole säädettävissä, lähinnä samat numikat kuin vahvistimessa.

Puraisen syöttiä kyllä nyt, mutta...

Jos sanon että 90% kaikesta säädettävästä on Tone Studion puolella, veikkaan todennäköisesti 9% liian alas.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
McLeach
14.01.2023 15:54:19
BugBadWolf: Puraisen syöttiä kyllä nyt, mutta...

Jos sanon että 90% kaikesta säädettävästä on Tone Studion puolella, veikkaan todennäköisesti 9% liian alas.

Ok, huonosti muotoiltu. Efektejä saa säädettyä monipuolisesti ja hinkattua presettejä ja ketjuja maailman loppuun asti. Mutta jos puhutaan ihan perus (linja)soundin säätämisestä hieman luonnollisemmaksi... esim kaappimallinnukset, mikityket ja vahvistimet. Niille ei mitään kovin kummosta ole tehtävissä.Kun se viidentoista EQn, reverbin ja boostin laitto ei oikeen vaikuta siihen kökköseen pohja(linja)soundiin.

Ihan peruskäytössä kun soittaa combon kautta niin toihan on todella hyvä sovellus. Ja niillä parilla extrakaappivaihtoehdolla sai kyllä soundia selkeästi paremmaksi eli kiitos siitä vinkistä.
BugBadWolf
14.01.2023 16:10:14
McLeach: ...Niille ei mitään kovin kummosta ole tehtävissä....

Katana, oikeastaan Tone Studio, on kieltämättä nyt hiukan kummallisessa kehitysvaiheessa. Sinne on tungettu mm erilaisia ohjainpedaaleiden asetuksia sellainen kasa, että päässä surisee kun yrittää luovia niistä läpi.

Mitä linjasoundiin tulee, ei sille nyt ihmeitä voi tehdä. Mutta...

Koska mallinnetaan, täytyy koko ketjun olla alusta asti kunnossa. Esimerkiksi kanavavolumen ja masterin suhde on syytä olla oikein. Tätä muutenkin, koska härvelin saa kuulostamaan bändin kanssa todella surkealta, jos näin ei ole.

Arvailen vanhasta muistista, koska eläinkokeet eivät enää ole mahdollisia käyttöjärjestelmän muuttumisen takia.

Kokeilehan siten, että valitset sopivan tehoalueen, pistät laitteen masterin täysille ja käytät voimakkuuden säätöön pelkästään kanavavolumea. Näin saa luonnollisemman suhteen sille mikrofoni- ja ties mille muulle mallinnukselle, joka sinne - mahdollisesti täysin turhaan - on mälvätty.

Jos ja kun käyttää Katanaa niin, että se kanavavolume on täysillä ja master on pienellä, se tietenkin mallintaa täysillä mikkiin tohottavaa kaappia huolimatta siitä että se soi fyysisesti hiljaa. Siinä saattaa tapahtua ikäviä asioita.

Joka tapauksessa Katana pitäisi virittää noin ainakin bändisoitossa. Äänityksissä sitten eri leikit.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
McLeach
14.01.2023 18:21:24
BugBadWolf: Katana, oikeastaan Tone Studio, on kieltämättä nyt hiukan kummallisessa kehitysvaiheessa. Sinne on tungettu mm erilaisia ohjainpedaaleiden asetuksia sellainen kasa, että päässä surisee kun yrittää luovia niistä läpi.

Mitä linjasoundiin tulee, ei sille nyt ihmeitä voi tehdä. Mutta...

Koska mallinnetaan, täytyy koko ketjun olla alusta asti kunnossa. Esimerkiksi kanavavolumen ja masterin suhde on syytä olla oikein. Tätä muutenkin, koska härvelin saa kuulostamaan bändin kanssa todella surkealta, jos näin ei ole.

Arvailen vanhasta muistista, koska eläinkokeet eivät enää ole mahdollisia käyttöjärjestelmän muuttumisen takia.

Kokeilehan siten, että valitset sopivan tehoalueen, pistät laitteen masterin täysille ja käytät voimakkuuden säätöön pelkästään kanavavolumea. Näin saa luonnollisemman suhteen sille mikrofoni- ja ties mille muulle mallinnukselle, joka sinne - mahdollisesti täysin turhaan - on mälvätty.

Jos ja kun käyttää Katanaa niin, että se kanavavolume on täysillä ja master on pienellä, se tietenkin mallintaa täysillä mikkiin tohottavaa kaappia huolimatta siitä että se soi fyysisesti hiljaa. Siinä saattaa tapahtua ikäviä asioita.

Joka tapauksessa Katana pitäisi virittää noin ainakin bändisoitossa. Äänityksissä sitten eri leikit.

Kiitos vinkeistä. Itse tosiaan ei juurikaan tule käytettyä laitetta kuin himasoitossa. Usbin kautta soitto tuli aiheelliseksi kun pari juttua pitää silloin tällöin purkittaa ja muistin että "ai perhana, siihenhän toi katana vissiin on osittain tehtykin". Eli omat havainnot linjasoundin heikkoudesta on puhtaasti vertailuja ämyrin kautta tulevaan kamaan.
BugBadWolf
14.01.2023 18:30:49 (muokattu 14.01.2023 18:31:08)
McLeach: ...Eli omat havainnot linjasoundin heikkoudesta on puhtaasti vertailuja ämyrin kautta tulevaan kamaan.

Mallintavien kanssa pitää muistaa se, että...

Niin... Nyt seuraa analogia, joka ei ole kokonaan totta, mutta on tarpeeksi ymmärrettävä.

Ajattele että se mallintava osa olisi vahvistin, jonka kajari on isolaatioboksissa ja Katanan pääte, se siis, joka melua tuottaa, olisi PA. Jos sinulla on vahvistinmalli, jonka kanavavolume on täysillä ja hyvin pieneksi säädetty "PA":si tuottaa kuitenkin hyvin vähän melua, et tosiasiassa kuule sitä, miltä se vahvistin kuulostaa.

Lisäksi tuo tietenkin nappaa headroomin soitosta livetilanteessa.

Kun masterisi on täysillä ja säätelet laitetta ikäänkuin siinä ei masteria olisikaan, pitäisi linjasoundinkin olla lähempänä kajarista kuulemaasi. Se, miten siellä välissä sitten mikkiä ja ties mitä muuta asiaankuulumatonta mallinnetaan, tekee lopulliset erot.

Tämä tapa on se, jolla jokainen mallintava laite saadaan toimimaan.
aristoteles666
15.01.2023 05:11:00

BugBadWolf: Mallintavien kanssa pitää muistaa se, että...

Niin... Nyt seuraa analogia, joka ei ole kokonaan totta, mutta on tarpeeksi ymmärrettävä.

Ajattele että se mallintava osa olisi vahvistin, jonka kajari on isolaatioboksissa ja Katanan pääte, se siis, joka melua tuottaa, olisi PA. Jos sinulla on vahvistinmalli, jonka kanavavolume on täysillä ja hyvin pieneksi säädetty "PA":si tuottaa kuitenkin hyvin vähän melua, et tosiasiassa kuule sitä, miltä se vahvistin kuulostaa.

Lisäksi tuo tietenkin nappaa headroomin soitosta livetilanteessa.

Kun masterisi on täysillä ja säätelet laitetta ikäänkuin siinä ei masteria olisikaan, pitäisi linjasoundinkin olla lähempänä kajarista kuulemaasi. Se, miten siellä välissä sitten mikkiä ja ties mitä muuta asiaankuulumatonta mallinnetaan, tekee lopulliset erot.

Tämä tapa on se, jolla jokainen mallintava laite saadaan toimimaan.

Katana kuulostaa ihan samalta oli masteri ja kanava volume isolla tai pienellä, volume isolla ja masteri pienellä tai toisinpäin niin mitään eroa ei ole.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
elon arska
15.01.2023 09:31:15
Ja taas mennään.
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
samiko
15.01.2023 17:26:05 (muokattu 15.01.2023 17:26:30)
Basifisti: Oliko Katana kupla vai onko väärät tyypit näitä ostaneet kun tori.fissä parisenkymmentä myynnissä tälläkin hetkellä?

No ohan ne nyt huonosoundisia laitteita.

Älkää hyvät ihmiset uskoko sokeasti somea ja Youtubea.
BugBadWolf
15.01.2023 18:19:35
aristoteles666: Katana kuulostaa ihan samalta...

Sovitaan niin.
BugBadWolf
15.01.2023 19:21:46
Basifisti: Oliko Katana kupla vai onko väärät tyypit näitä ostaneet ...

Katanaa on myyty melkoisia määriä. Suhteessa siihen, ei niitä minusta erikoisen paljoa ole liikkeellä. Aina on ihmisiä, jotka ostavat jotakin mainoksen perusteella. Ja kun itse ei sittenkään kuulostanut mainokselta, myydään pois.

Itse myyn omaani, koska sain tarpeekseni Microsoftista. Kun Katana on myyty, katoaa kämpän viimeinenkin Windows. Se ON oikeasti sen arvoista, vaikka kohtalaisen hyvä sveitsin armeijan linkkari jääkin puuttumaan.

Muiden syistä en osaa, kuin arvailla. Mutta esim Tone Studio on omituisessa kehitysvaiheessa ja voi olla ensimmäistä kertaa ko kötöstyksen näkevälle todella vaikea haltuunotettava.

Yhtä sun toista voisi lausua myös ohjainpedaalipolitiikasta. Siinä vaikkapa Line6 on edellä muutaman vuosisadan verran. Boss vaikuttaisi roikottavan vanhoja ohjainpedaaleitaan väkisin markkinoilla ja siksi täyteen varusteltu Katana on melkoinen kokoelma laastarilapuilla toisiinsa liitettyjä himmeleitä. Saa ostaa pedaalin, johon saa ostaa pari muuta pedaalia ja ottaa vielä takapaneelistakin yhden narun päähän jotakin tallattavaa.

Siltikin se jaksaa edelleen olla tarpeeksi hyvä varsin suurelle osalle soittajista.
Doomipappa
16.01.2023 12:39:02
Mahtaakohan tuosta EX -malliin lisävarusteena saatavasta ohjainpedaalista olla mihinkään?
https://musacorner.fi/tuote/boss-katana-50-mk2-ex/
Larzes
16.01.2023 23:04:29
Doomipappa: Mahtaakohan tuosta EX -malliin lisävarusteena saatavasta ohjainpedaalista olla mihinkään?
https://musacorner.fi/tuote/boss-katana-50-mk2-ex/

Andertonsin videosta päättelin että kalliimpi ohjainpedaali on hyödyksi vain kahden vahvistimen ohjauksessa, yhdellä vahvistimella riittäisi se perusversio laajemmasta valitsimesta.
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
dajackal
17.01.2023 00:57:10
Onpas Katana Airin hinta pompannut, yli 500 rahaa moisesta nykyään. :O On se kyllä kätevä peli, ei sillä, mutta tuohon hintaan olisi jäänyt ostamatta.
Shredator
22.03.2024 15:47:29

Katana Go. Tähänkö on nyt sitten tultu?

https://www.thomann.de/fi/boss_katana_go_headphone_amp.htm
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
elon arska
22.03.2024 16:54:30
Shredator: Katana Go. Tähänkö on nyt sitten tultu?

Tuntuu olleen trendi jo jonkun aikaa nämät tällaiset. Kai noille asiakkaita riittää.
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
dajackal
23.03.2024 14:46:50
Shredator: Katana Go. Tähänkö on nyt sitten tultu?

Uijjumalauta. Aivan mahtava kapine speksien perusteella; juuri tällaista olen toivonut että voisi kiikuttaa työhuoneelle & kannella muutenkin reissussa mukana. Harkitsin jo PocketPODin kaivamista varastosta, mutta tällä selviää helpommalla ja oletettavasti myös soundimaailma on parempi. :D

Tampereen musiikista saa 139e, ilmaisella toimituksella & noin viikon toimitusajalla. Pistin tilauksen sisään.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
Morri
24.03.2024 18:52:30
Liekö tuo Go vähän sama kuin Waza Air, joka ei kyllä vakuuttanut meikäläistä mitenkään. Nux Mighty Plug Pro sen sijaan tuli hankittua ja olen todella tyytyväinen niin kaikin puolin.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
phiit
26.03.2024 08:22:27 (muokattu 26.03.2024 19:04:53)
Katana Go saapui ja ihan kivasti tästä irtoaa, valmiit presetit oli ihan kuraa mutta pienellä säädöllä saa helposti irti mitä hakee ja säätövaraa löytyy hienosti.

Onhan se hupaisaa miten tällaiseen tikkuaskiin puristettu täys mallintava.

Edit mutta takasin lähti, ei tuo kännyappilla säätäminen innosta pidemmän päälle vaikka soundien osalta ei valitettavaa
masterhat
27.03.2024 10:21:33 (muokattu 27.03.2024 10:22:37)
kiinnostelee katana go!

soittelen olkkarissa sähkistä ilman mitään vahvistusta, sillä testasin iRIg+kännykkä+luurit, ja tuntui työläältä.

mutta tuon saa suoraan kitaraan, ja siitä luureihin, niin olisi just passeli kyllä. soundeja nyt ei niin kauheasti jaksa säätää, mutta hyvä, että presetit ovat valmiina, (clean, metal, lead yms)

jos tuohon saisi vielä hyvän langattoman tiedonsiirron langatomiin luureihin, niin olisi kyllä huikea vehje, mutta ainakin irigillä bluetooth luurien kassa latenssia liikaa.

mutta menee varmaan piuhallisten luurienkin kanssa. kotisoitteluunhan tuo on omiaan, kun hetken mielijohteesta nappaa kitaran seinätelineeltä viiden minuutin vinguttelusessioon. Ja niin ,että saa tarvittaessa riisuttua nopeasti, sillä pienten lasten kanssa reagoitavia tilanteita syntyy nopeasti kotona
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)