Aihe: Metallica
1 2 3 4 594 95 96 97 98146 147 148 149 150
phiit
13.12.2022 06:57:38
gotthard: En nyt viitsi tuolle keikalle mennä kun vasta olin Load kiertueella 96 areenassa ja sielläkin lava oli keskellä lattiaa. Hyvin toimi soundit silloin ainakin.
Ja biisilistakaan ei ole paljoa muuttunut.

Tuo oli kyllä todella kova keikka, Metallican livekunto parhaimmillaan. Newsted tuli naaman etee jammailemaan kun Hetfield ja Hammett taas jäi vähä kauemmas eturivistä.
gotthard
13.12.2022 13:38:33
phiit: Tuo oli kyllä todella kova keikka, Metallican livekunto parhaimmillaan. Newsted tuli naaman etee jammailemaan kun Hetfield ja Hammett taas jäi vähä kauemmas eturivistä.

Sekin telineiden sortuminen, sähköongelmat ja tulessa juossut roudari/stuntti meni aivan täydestä. Siihen aikaan ei ollut internetissä kaikki kiertueella tapahtuva etukäteen tiedossa. Oli suorastaan jännittävää odotella keikkaa, kun ei tiennyt mitä on tulossa. Internet on pilannut maailman
ttpp44
14.12.2022 15:03:22
Ei muuten ollut Areenalla toi 96-keikka vaan vanhassa jäähallissa.
Henri Henri Olavi
14.12.2022 15:08:38
ttpp44: Ei muuten ollut Areenalla toi 96-keikka vaan vanhassa jäähallissa.

Ei ole tosiaan voinut olla, koska 1996 ei halli ollut vielä valmis.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Regalis Apertura
14.12.2022 16:36:00 (muokattu 14.12.2022 16:39:23)
Oliko se 2009 eka kerta Hartwallissa? Sitä ennen oli Jäähallissa...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luett … lo_Metallican_konserteista_Suomessa
phiit
14.12.2022 18:09:32
ttpp44: Ei muuten ollut Areenalla toi 96-keikka vaan vanhassa jäähallissa.

Juu jäähallissa se oli 2 iltaa peräkkäin
Artturi
14.12.2022 23:35:15
Kaipa sitä jonkinmoisena fanina voi itteään pitää kun noista Suomen keikoista nopeasti laskettuna on tullut nähtyä 14 ja liput on myös noille tuleville 2024 keikoille! Ja onhan sitä lisäks pari Metallica-keikkaa ulkomaillakin käyty tsekkaan, heh! Tässä kun ei ole kun about 7 vuotta nuorempi kun esim. Hammetti niin ihan huomaamatta näitä on vuosien saatossa kertynyt, ihan sieltä Tarvashovista alkaen..
kyseinen
15.12.2022 14:03:20
Artturi: ihan sieltä Tarvashovista alkaen..

No se on jo humble bragin paikka. Oma lukema pyöreä 0 ja siihen saa luvan jäädä, jos eivät aikakonetta keksi.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
pehko
15.12.2022 15:36:50

kyseinen: No se on jo humble bragin paikka. Oma lukema pyöreä 0 ja siihen saa luvan jäädä, jos eivät aikakonetta keksi.

Load kiertueella kun ois päässy. Mut olin sillon about 10v niin ehkei ..
Henri Henri Olavi
15.12.2022 15:40:34 (muokattu 15.12.2022 15:41:38)
Mun alakerran naapuri oli sillä Tarvasjoen keikalla ja katseltiin hänen kanssaan ottamiaan valokuvia keikan jälkeisenä päivänä. Tai jokunen päivåä sen jälkeen, en muista tarkkaan. Itse olin silloin vasta viisivuotias, eikä Metallica vielä pudonnut mulle. Olin enempi inessä KISSin, Mötley Crüen ja Iron Maidenin junassa.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Megalomania
16.12.2022 08:40:49
Metallicaa olen kuunnellut noin parikytä vuotta, mutta vain kerran olen nähnyt livenä ja se oli tämä viimeisin Suomen keikka. Vuonna 2004 olisin jo halunnut mennä, mutta en syystä tai toisesta päässyt. Siihen aikaan oli Metallica-fanitus omalla kohdallani korkeimillaan. Sen jälkeisille keikoille en joko viitsinyt edes yrittää saada lippuja fanitukseni tason hieman laskettua tai sitten ne keikat oli jo loppuunmyyty. Viimeisimmällä Suomen keikalla päätin korjata tämän vääryyden, että voin sanoa nähneeni Metallican. Nyt ehkä mieluilisin hommata liput tuolle tulevalle kiertueelle vaan saapi nähdä. Mammoth WVH olisi kyllä hauska nähdä.
"Koska musiikin voidaan havaita koostuvan melodiasta ja rytmistä, on kiinnitettävä huomiota siihen vaikutukseen, mikä niillä on kasvatukseen." - Aristoteles
Mortte
16.12.2022 09:52:01
Mää kävin kattoo -93 Oulunkylässä, se oli niin hyvä keikka, että ei ole sen jälkeen tarvinnut lähteä! "Black".kiertue oli jo tehty, joten settilistaan oli palannut paljo vanhoja klassikoita. Ei mun mielestä Metallica paremmin voi keikkaa aloittaa kuin "Creeping Deathilla", se oli aina kova juttu kans sillo, ku kateltiin kaljanoton yhteydessä "Cliff Em All"-videota. Ainoa miinus, mitä keikasta muistan oli Newstedin soolo. Tyylikkäämpää ois ollu jättää se kokonaan soittamatta, mutta vissiin kai muut pakotti sen siihen. Typerää pörinää koko soolo. Täällä puhuttiin Metallican varhaisimmasta Suomen kiertueesta, he kävivät sillo myös Nivalan Tuiskulassa ja varhaisimmat kajaanilaiset fanit oli sitä katsomassa käyneet. Yks kaveri oli sitte ollut myös Pihtiputaan Saapasjalkarokissa, "Master Of Puppets" oli just ilmestyny, ei se kaveri ollu koko bändiä ennen sitä keikkaa kuullut, mutta oli sentään onnekseen katsonut sen kokonaan jostakin rinteestä. Häneltä sitte -87 ko levyn lainasinki.
Artturi
17.12.2022 19:31:27 (muokattu 17.12.2022 19:32:07)
kyseinen: No se on jo humble bragin paikka. Oma lukema pyöreä 0 ja siihen saa luvan jäädä, jos eivät aikakonetta keksi.
Ja pyh, kunhan satuin syntyyn oikeaan aikaan ja innostuun tästä bändistä teininä. Luonnollista käydä kattoon suosikkibändiä, ei mitään sen kummempaa. Eilen debytoitu uus piisi livenä, Jamesille näköjään kerrottu että se latinaks oleva kertsi lausutaan lux, ei lax.. saas nähdä muuttavatko vielä levyversionkin? Taitaa tosin olla Motörheadin sanoin Too late, too late! https://www.youtube.com/watch?v=GfBcDP-gfLo
Samjos
18.12.2022 10:28:32 (muokattu 18.12.2022 10:31:20)
Vaikea katsoa videoita joissa James on todella onneton..enpä olis ikinä uskonu näkeväni näitä haavoittuvaisuuden sekä addiktion sävyttämiä aikoja. Ja kuulemma muillakin keikoilla joi (esim. Brysseli 2019).
Ilmeisesti tässä videossa, ainakin eri ihmisten kehokielen ja ärtymyksen perusteella James juo muutakin kuin terveysjuomia (Yerba on se perus terveysjuoma jota yleensä James juo ennen keikkaa):
https://www.youtube.com/watch?v=heUZzYbTlBk
Huomatkaa muuten miten fiilis on ihan eri kuin totuttu näkymään, myös muilla bändin tyypeillä.
Pian tämän jälkeen James kuitenkin meni vieroitukseen..hienoa että on päässyt eteenpäin näistä ajoista, addiktio ja avioero vaikuttivat suuresti myös Jameksen ulkoiseen habitukseen. Toivon Jamekselle terveyttä ja toivottavasti on nyt päihittänyt demoni alkoholin.
Kylyma
18.12.2022 13:49:56

Samjos: .... ja avioero vaikuttivat suuresti myös Jameksen ulkoiseen habitukseen....

Samaa mielä, avioeron jälkeen Hetfield on ollut paljon parempivointisen näköinen kuin aikoihin.
Ojankaivaja
24.12.2022 10:18:42
Lux Aeterna livenä: https://youtu.be/IX34gq-ZaWw

Kyllä kulkee muuten KOVAA! Erittäin kova liveralli.
StJerky
28.12.2022 23:12:57
Arkka: Metallica: Borderline (Los Angeles, CA - December 16, 2022) (MetOnTour Edit)
https://www.youtube.com/watch?v=abIw7U9z2BA

Katoin, että onko uusi biisi, mut olikin Thin Lizzyä.

Vain pari kertaa tuli niitä ärsyttäviä Hetfield-maneereja (townA).
-Spade-
29.12.2022 08:35:37
StJerky: Vain pari kertaa tuli niitä ärsyttäviä Hetfield-maneereja (townA).

Mua ei ole ikinä ärsyttänyt nuo maneerit. Ne jotenkin kuuluu asiaan.
Ohan se varma.
StJerky
29.12.2022 10:21:11
-Spade-: Mua ei ole ikinä ärsyttänyt nuo maneerit. Ne jotenkin kuuluu asiaan.

Minua ne ärsyttää ja erityisesti covereissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)