vanha_pieru 27.09.2022 23:23:04 | |
---|
Sabbathologist: Black Sabbath - Neon Knights Väärin - Neon Nights Tavallaan olet kuullut aivan "oikein". Knights-sanan k ei nimittäin äänny. Muita kn-alkuisia esimerkkejä lontooksi: knock, knife, knickers. Nuo kaikki lausutaan ännällä aloittaen. |
nirzin 28.09.2022 14:14:43 | |
---|
Piti pitkään pähkäillä, miksi tuon knight-sanan ääntämys aiheutti jotain raksutusta aivoissa. Kunnes keksin, että kun Mikko Alatalo oli pari viikkoa sitten Vainelämäässä, niin näytettiin vanha pätkä, jossa oli aiheena Ritari Ässä, ja siinä Mikko lausui selkeän k:n sanan alkuun. (Ja sanoi Ässän nimeksi Hasseldorf.) |
Sabbathologist 29.09.2022 17:36:42 (muokattu 05.10.2022 20:46:23) | |
---|
vanha_pieru: Tavallaan olet kuullut aivan "oikein". Knights-sanan k ei nimittäin äänny. Muita kn-alkuisia esimerkkejä lontooksi: knock, knife, knickers. Nuo kaikki lausutaan ännällä aloittaen. Kiitos valistuksesta. En tiennyt tätä. Lisää väärin kuulemiani: L7 Shitlist Oikein: I grab my pen Väärin: I crap my pants AC/DC Thunderstruck Oikein: Thunder! Väärin: Sunday! Led Zeppelin Whole lotta Love Oikein: I've been year-yearning Väärin: I've been nurturing Weezer Buddy Holly Oikein: Oh-oh, and you're Mary Tyler Moore Väärin: Oh-oh, and you're merry time boy Ray Charles Hit the Road Jack Oikein: Hit the road Jack Väärin: Mr. Roger Little Richard Long Tall Sally Oikein: Well, long tall Sally, she's built for speed Väärin: Well, long tall Sally, she's a real bitch J Karjalainen Keihäänkärki Oikein: hän löysi vanhaa rautaa Väärin: hän löysi vanhan auton Arseholes doesn't really matter much to king |
Yallup 27.10.2022 08:26:05 | |
---|
Erin, Ei taida tietää tyttö Väärin: On korkkarii on leggarii on glitterii tekoripsii Irtohiuksii juo kuoharii ota kuohuviinii Oikein: On korkkarii on leggarii on glitterii tekoripsii Irtohiuksii juo kuoharii ota kuvii "Tosta se taitaa lähteä.." |
Sabbathologist 28.10.2022 10:09:37 | |
---|
Ei sanat, mutta biisin nimi: Smashing Pumpkins - Everlasting Gaze Luulin&kuulin että se on Everlasting Gays. Ei kovin huonosti, sillä ääntyyhän se samalla tavalla. |
Hannubal 09.11.2022 10:20:22 | |
---|
Don Huonot - Riidankylväjä O: Teeeee-ee-eeeee jotain tolle sun päälles! V: Meeee-ee-eeeen jo katolle! Sun päälles! Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen. |
NHR 09.11.2022 12:52:54 | |
---|
Hannubal: Don Huonot - Riidankylväjä O: Teeeee-ee-eeeee jotain tolle sun päälles! V: Meeee-ee-eeeen jo katolle! Sun päälles! Tämä kohta oli itselleinkin aikoinaan melko haastava, vaikken enää muistakaan mitään omaa tulkintaa sille. Vasta luettuani sanat jostain tajusin oikean version. D on huono T muutenkin toki kunnostautui näissä lyyrillisissä epäselvyissä, heti Alankojen jälkeen... ;) Ramones eunt domus! |
Hannubal 09.11.2022 20:44:48 | |
---|
NHR: D on huono T muutenkin toki kunnostautui näissä lyyrillisissä epäselvyissä, heti Alankojen jälkeen... ;) Ja useampikin Donkkareiden biisi on kyllä saanut vaikutteita Ismo Alangolta, ja varsinkin Sielun Veljiltä. Ainakin sieltä alkuajoilta tulee mieleen Seireeni ja Pieniä sieviä sieniä. Usein joutuu arvailemaan että mitä siellä oikein lauletaan. ;) Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen. |
NHR 09.11.2022 21:04:43 | |
---|
Hannubal: Usein joutuu arvailemaan että mitä siellä oikein lauletaan. ;) Hyvin ja nuotilleen, usein jopa äänissä toki laulavat, vaan melkoisia artigulaatikon metsureita tosiaan... :D Ramones eunt domus! |
Yallup 10.11.2022 10:00:33 (muokattu 10.11.2022 10:29:36) | |
---|
Hannubal: Don Huonot - Riidankylväjä O: Teeeee-ee-eeeee jotain tolle sun päälles! V: Meeee-ee-eeeen jo katolle! Sun päälles! Olipa jännä, itsekin kuvitellut sen menevän, että "jo katolle" Kun kuuntelee tarkemmin, niin onhan se "jotain tolle" sun päälles. Muutoinhan näitä sanoja ei ole tullut enempiä mietittyä. Itse olen sekoittanut nämä Ilkka Alankoon ja Neljään ruusuun. (Vai lausutaanko "Neljä ruusuaan") "Tosta se taitaa lähteä.." |
jyrivaan 10.11.2022 18:00:31 | |
---|
Hannubal: Don Huonot - Riidankylväjä O: Teeeee-ee-eeeee jotain tolle sun päälles! V: Meeee-ee-eeeen jo katolle! Sun päälles! Mä taas aika pitkään kuulin. Jeee-ee-ee-eee mä tulen sun päälles. Vielä kun kertosäkeessä lauletaan Riidankylväjä, niin senkin kuulin pitkään, Viinaa, tupakkaa, viinaa, tupakkaa. |
NHR 11.11.2022 14:10:40 | |
---|
Tahallaan väärinkuultua ja -ymmärrettyä lyriikkaa: Jos vielä oot vapaa Tulevaan Jos vielä oot vapaa Sun kaisaan Onko onki_vapoja käyttänyt biljardin_peluussa ken? Vaiko liekö joku muu kaisa kyseessä tässä aivan? Ramones eunt domus! |
Samoin kuin eellä (vaan ei E:llä): Tummat silmät, ruskea tukka: Lämpöinen on poskensa nukka Huulilaikun tunnen mä sen Ramones eunt domus! |
Kefiiri 08.12.2022 23:45:47 | |
---|
Sun käsiin laattasin mun elämän Olikin vissiin "sun käsiin luottasin mun elämän". En ole musiikin asiantuntija. |
Sabbathologist 09.12.2022 15:55:21 (muokattu 09.12.2022 15:56:12) | |
---|
Hannubal: Don Huonot - Riidankylväjä O: Teeeee-ee-eeeee jotain tolle sun päälles! V: Meeee-ee-eeeen jo katolle! Sun päälles! Itse kuulin jotenkin ''Heee-eee-eeeeii! Jo katoon! Sun päälles! |
StJerky 09.12.2022 17:47:34 | |
---|
Egotrippi : Unihiekkaa O: Hukuta mut unihiekkaan V. Hukutan mulkkuni hiekkaan |
Epämuusikko 09.12.2022 19:38:39 | |
---|
StJerky: Egotrippi : Unihiekkaa O: Hukuta mut unihiekkaan V. Hukutan mulkkuni hiekkaan Paviaanien hautaan. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
NHR 09.12.2022 20:00:00 | |
---|
StJerky: Egotrippi : Unihiekkaa O: Hukuta mut unihiekkaan V. Hukutan mulkkuni hiekkaan Epämuusikko: Paviaanien hautaan. Glassicco gamaa gumbai_nenkin! :D Ramones eunt domus! |
NHR 11.12.2022 15:17:35 | |
---|
Leevin Amalia juuri äsken: "Vasaroissa on kauniisti kirjailtu A." Vaikka toki _tiesin_ sen oikeasti olevan "lakanoissa", vaan korva kuulee mitä halunnee, tai ainakin aivo tulkitsee sen miten tahtoneekaan... Ramones eunt domus! |
Sabbathologist 12.12.2022 13:43:57 (muokattu 14.12.2022 12:00:28) | |
---|
1. Tästä en ole aivan varma, mutta Keba - Ihmispeto O: Joka yö sinä tulet uhittelemaan (?) V: Joka yö sinä tulet kummittelemaan 2. T. Rex - Metal Guru O: Metal Guru V: Meredith Brooks |