Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5371 372 373 374 375419 420 421 422 423
PIM
09.11.2022 04:17:59
Ei varsinaisesti kitarakamaa, mutta autotallia tyhjentäessä "löysin" ensimmäisen kitaravahvistimeni Peavey Backstage transistorikombon, jonka ostin käytettynä ekasta kesätyötilistäni vuonna 1982. Käytin sitä huollossa, missä vuosien saatossa ääneen ilmestyneet ylimääräiset rutinat ja muut häiriöt katosivat. En muistanutkaan kuinka törkeän hyvältä ja monipuoliselta tää pikkukombo kuulostaakaan, kun en ole tällä soitellut yli 20 vuoteen.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Gaines
09.11.2022 21:01:59
Wowee-wah ilmestyi olohuoneeseen iltapäivällä.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Larzes
12.11.2022 23:19:05 (muokattu 12.11.2022 23:24:15)
https://imgur.com/VFbd5Hb

Viimeisin ostos, USA:n '91 Jackson SL1 kaverikuvassa Japanin '90 Soloist Pron kanssa. SL1 sai nauhahionnan lisäksi uudet kromiset raudat mustan sijaan sekä EMG 81/S/SA + PA2-boostin kytkettynä kaulamikin kanssa. Vanha elektroniikka boostipiireineen sai väistyä.

EMG 81 ei ole kuulostanut missään muissa soittopeleissä näin massiiviselta, ja esim. 85 menee ihan tukkoon.
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
acg782
14.11.2022 20:01:11
Moi,

Mulla kertynyt useampi Marsun kaappi ja Celestionin irto kaiutin. Koitan epätoivon vimmassa saada muutamista selvyyttä. On vuodelta 74 ja uudempaa Mistä löytyy se täydellinen guide tai hemmo joka tietää niistä kaiken. Koitin Ultratonea mutta ovat kiireisiä (hyvä tietty niin).
Tänks, henri
JMKM
14.11.2022 20:27:16
acg782: Moi,

Mulla kertynyt useampi Marsun kaappi ja Celestionin irto kaiutin. Koitan epätoivon vimmassa saada muutamista selvyyttä. On vuodelta 74 ja uudempaa Mistä löytyy se täydellinen guide tai hemmo joka tietää niistä kaiken. Koitin Ultratonea mutta ovat kiireisiä (hyvä tietty niin).
Tänks, henri

Celestionin kaiuttimien valmistusajankohdan määrittämiseen löytyy aika hyvä apu tuolta: https://www.bygonetones.com/celestion-date-codes.html
McNulty
14.11.2022 20:38:48
Oujea... lisää avaruusaiheisia speduja taloon.
Meris Mercury7 reverb-pedaali tarttui torilta.
moving in stereo
Grugi
16.11.2022 12:22:32
BOSS WL-60 langaton kikotin ja hyvähän tuo on vs the t.bone GigA Pro Pedal Set joka oli todennäköisesti viallinen koska ääni katkoi aina noin 1,5 sekunnin kohdalla.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Laulava Kylätohtori
16.11.2022 17:12:17
Friedmanin 72 Gold wah sekä Häh Audion Top Hat Treble Booster. Ja tänään tuli taloon Tsakaliksen Six.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
16.11.2022 17:15:32 (muokattu 16.11.2022 17:16:51)
Ja lipesin sen verran periaatteistani, että jokin aika sitten ostin kiinalaishalpiksen eli Tone Cityn King of Bluesin. Tää on kyllä aika hyvä peli, vaikka halpis onkin.

E. Vaikka nimi assosioi erääseen hype speduun (KOT), niin se tämä ei kyllä ole.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
fox
16.11.2022 21:15:10

Laulava Kylätohtori: Ja lipesin sen verran periaatteistani, että jokin aika sitten ostin kiinalaishalpiksen eli Tone Cityn King of Bluesin. Tää on kyllä aika hyvä peli, vaikka halpis onkin..

Onhan se käyttökelponen, toissa perjantaina meillä treeneissä oli toisella kitaristilla tuollanen. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
erty
16.11.2022 21:59:17
Laulava Kylätohtori: E. Vaikka nimi assosioi erääseen hype speduun (KOT), niin se tämä ei kyllä ole.

Onhan se puoliks ;o) Blues Breaker + Klon.
Laulava Kylätohtori
16.11.2022 22:22:56 (muokattu 16.11.2022 22:26:40)
erty: Onhan se puoliks ;o) Blues Breaker + Klon.

Amerikan sivuilla tuota käsittelivät ja joku oli kuulemma sen Maxonin OD820:ksi tunnistanut kytkennän perusteella. Siinähän on jonkin verran samaa kuin Klonissa mm. "mixaavan" potikan ansiosta. VOP-9 mulla joskus oli (montakin kertaa) ja on kuulemma sama kuin OD820, mutta pienemmässä purkissa. En kyllä varsinaista ahaa elämystä saanut tämänkään suhteen.

Tuo BB-tyyppinen piiri on vähän kuin Jimi Hendrixin wah tai fuzz. Markkinoilta löytyy 100 "täysin autenttista" ja jokainen keskenään erilaisia.

Itse en sen enempää ota kantaa, koska tietoa ei ole ja korvat täynnä vaikkua, mutta henk koht, mitä olen BB speduja kokeillut, niin itse en kyllä kumpaakaan suoranaiseksi BB:ksi tunnistanut. Voihan se silti olla.

E. Decibelicsin Golden Horse mulla oli joskus ja se oli kyllä näistä Kloneista ihan omaa luokkaansa soundin, dynamiikan, kompression (tai siis sen puutteen), ym. suhteen.
temander
17.11.2022 10:30:02
Ibanezin RG2550E vuosimallia 2006 tarttui toissaviikolla matkaan. Noin kuukausi sitten lupailin itselleni, että tämä skebojen ostelu saa nyt luvan riittää pidemmäksi aikaa. Ja kuinkas kävikään pari viikkoa myöhemmin, kun akuutti GAS yllätti keskellä kirkasta päivää.

On kyllä herkku peli, ei siinä, huhhuh.
You know you never know you know
Guitarfreak
19.11.2022 13:41:15 (muokattu 19.11.2022 13:42:48)
Mesa Electra-Dyne nuppi tuli takas :D

Ai että.. tää on hyvä

EDIT:
Nii olihan tossa Whammy V, Boss DD-200 ja Voodoo lab pedal power II
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
opel99
22.11.2022 20:43:01
boss gt-1 multispedu tuli hommattua osittain sopimuksensa irtisanoneen boss me-50 tilalle,kyllä on multimuljuttimetkin kehittyneet sitten me-50 markkinoille tulon
ei se ikä vaan asenne
Meizzi
23.11.2022 12:46:51 (muokattu 23.11.2022 13:00:03)
Sinänsä off-topic, mutta miksi moni jättää myydyn tuotteen ilmoituksen roikkumaan. "MYYTY" tms. otsikolla näkyy välillä kamaa.

Eikö samalla kun vaivautuu kerran otsikon/ ilmoituksen muuttamaan, niin voisi poistaa ilmoituksen ja ilmoittaa mahdollisille jonossa oleville, että Sorry kerkesi mennä jo :)

Ei paljon itselle tuo lisä-arvoa nähdä esim. kaksi viikkoa sitten myyty vaikka kitaran body.
Kuusikielisten Kiduttaja
Laulava Kylätohtori
23.11.2022 13:03:01
Meizzi: Sinänsä off-topic, mutta miksi moni jättää myydyn tuotteen ilmoituksen roikkumaan. "MYYTY" tms. otsikolla näkyy välillä kamaa.

Eikö samalla kun vaivautuu kerran otsikon/ ilmoituksen muuttamaan, niin voisi poistaa ilmoituksen ja ilmoittaa mahdollisille jonossa oleville, että Sorry kerkesi mennä jo :)

Ei paljon itselle tuo lisä-arvoa nähdä esim. kaksi viikkoa sitten myyty vaikka kitaran body.

Kuten olen ennenkin sanonut ja mitä itsekin harrastan, niin sen myydyn voi laittaa siihen siksi ajaksi, että kaupat on hoidettu. Sitten ilmo pois. Jos taas on monen tuotteen ilmoitus, niin sitten myytyjen kohdalle laitetaan myyty, ettei kukaan yritä niitä myytyjä ostaa.

Toki, jos ilmoituksen jättää torille roikkumaan myyty-tekstillä, niin se on turhaa ja perseestä.
dajackal
23.11.2022 13:09:27
Laulava Kylätohtori: Kuten olen ennenkin sanonut ja mitä itsekin harrastan, niin sen myydyn voi laittaa siihen siksi ajaksi, että kaupat on hoidettu.

Tämä. Itse tosin käytän termiä "varattu" siihen asti kunnes tuote ja maksuväline ovat vaihtaneet omistajaa, mutta kauppoja ja kauppamiehiä/-naisia on monenlaisia. Ja eipä noita "MYYTY" tekstillisiä ole toistaiseksi tolkuttomasti silmiin osunut selatessa.

Kitarakamaa ei ole ehtinyt ostella kun töissä on olevinaan niin pirun kiire ettei ehdi laittaa Thomann-tilausta menemään. Jostain syystä torin selailuun löytyy kuitenkin aina se varttitunti silloin ja toinen tällöin. :D
horseface
23.11.2022 13:50:15
Ritchie Kotzen Tele tuli taloon. GAS kasvoi niin kovaksi, että sen saadakseni jouduin hukkaamaan yhden ns. pitopelin. Vielä ei kaduta mutta ans kattoo.
Huutamalla ne asiat selviää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)