Humanoid 22.09.2022 12:57:49 | |
---|
|
Milkop 22.09.2022 13:10:47 | |
---|
Humanoid: Jätin oman viestin cliffhangerin varaan, että joku avaa linkin :D Olisi pitänyt avata ennen omaa kirjoitusta, mutta toisaalta näin kovalta vaikuttavaa peliä kehtaakin mainostaa :) "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Epämuusikko 22.09.2022 13:53:10 | |
---|
Oon nauraa räkättäny Trombone Champille tässä parikytä minuuttia. Upeaa! LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Bongowing 22.09.2022 14:13:46 | |
---|
Pelataanko tuota hiiri&näppiksellä vai jollain pasuuna-ohjaimella? Siis jos pelattaisiin tai jos joku pelaisi. En tiedä miksi pelattaisiin. Nää videotkin piisaa kyllä hyvin jo. But where the heck is magenta? |
Milkop 22.09.2022 14:17:18 (muokattu 22.09.2022 14:19:38) | |
---|
Bongowing: Pelataanko tuota hiiri&näppiksellä vai jollain pasuuna-ohjaimella? Siis jos pelattaisiin tai jos joku pelaisi. En tiedä miksi pelattaisiin. Nää videotkin piisaa kyllä hyvin jo. Itse aion ainakin kokeilla heti kun pääsen kotiin. Hiirellä pelataan, mutta Steamin sivulla on ilmeisesti ollut puhetta mahdollisesta pasuuna-ohjaimesta :O E: 13€ hintaa wot? No nyt taitaa jäädä hankkimatta. Vähän turhan kova hinta hetken viihdyttävästä vitsistä. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
LordWinter 22.09.2022 19:23:14 (muokattu 22.09.2022 19:23:25) | |
---|
En ole vielä kuullut kenenkään tykkäävän tuosta Monkey Islandin ulkoasusta, mutta itse jokseenkin tykkäsin. Ei ole kyllä vielä aikomuksena pelata, kolmonen tuli tuossa joku aika sitten pelattua mutta nelosta en jaksanut kovin pitkälle, se oli aika kankea pelattavuudeltaan. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Zed 23.09.2022 11:00:49 (muokattu 23.09.2022 11:03:45) | |
---|
LordWinter: En ole vielä kuullut kenenkään tykkäävän tuosta Monkey Islandin ulkoasusta, mutta itse jokseenkin tykkäsin. Ei ole kyllä vielä aikomuksena pelata, kolmonen tuli tuossa joku aika sitten pelattua mutta nelosta en jaksanut kovin pitkälle, se oli aika kankea pelattavuudeltaan. Ennakkoluuloja oli, mutta grafiikan herättyä eloon omalla näytöllä ryhdyin pitämään välittömästi. Nelonen oli jäteläjä, jonka olisi voinut jättää tekemättä. Kolmas osa oli kohtalainen, mutta ei ole enää houkutellut pelaamaan läpi toistamiseen. Aiempien osien hykerryttävä nokkeluus ja huumori oli muuttunut siinä kevyen pintapuoliseksi karamellivärikuorrutteeksi, hauskan ilmiasun alla piilevät metatasot ja syvällisemmät teemat latistettu triviaaliksi hassutteluksi, ja pelin lattea loppu oli räävitty kasaan kiireellä. Kaikki johtui pääosin Ron Gilbertin puuttumisesta, mutta Returnin myötä tämä ongelma on korjattu. Toisin kuin alunperin ilmoitettiin, kakkosen jälkeisiä hahmoja ja tapahtumia ei ole hylätty kokonaan, mutta Returniin voi suhtautua varsinaisena Monkey Island 2:n jatko-osana, joka meidän piti saada jo 90-luvun puolivälissä. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
LordWinter 23.09.2022 13:29:50 | |
---|
Zed: Ennakkoluuloja oli, mutta grafiikan herättyä eloon omalla näytöllä ryhdyin pitämään välittömästi. Nelonen oli jäteläjä, jonka olisi voinut jättää tekemättä. Kolmas osa oli kohtalainen, mutta ei ole enää houkutellut pelaamaan läpi toistamiseen. Aiempien osien hykerryttävä nokkeluus ja huumori oli muuttunut siinä kevyen pintapuoliseksi karamellivärikuorrutteeksi, hauskan ilmiasun alla piilevät metatasot ja syvällisemmät teemat latistettu triviaaliksi hassutteluksi, ja pelin lattea loppu oli räävitty kasaan kiireellä. Kaikki johtui pääosin Ron Gilbertin puuttumisesta, mutta Returnin myötä tämä ongelma on korjattu. Toisin kuin alunperin ilmoitettiin, kakkosen jälkeisiä hahmoja ja tapahtumia ei ole hylätty kokonaan, mutta Returniin voi suhtautua varsinaisena Monkey Island 2:n jatko-osana, joka meidän piti saada jo 90-luvun puolivälissä. Mitenkä Tales? Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Zed 23.09.2022 13:35:16 | |
---|
LordWinter: Mitenkä Tales? En ole pelannut lainkaan, se vain jotenkin unohtui. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
Tympee Huttunen 23.09.2022 13:51:15 | |
---|
Ostin sitten ton uusimman Far Cryn jonkun deluxe editionin. Oli näemmä 35€ PSstoressa. Katsotaan miten tuo lähtee, vai lähteekö ollenkaan. |
LordWinter 23.09.2022 18:38:16 | |
---|
Zed: En ole pelannut lainkaan, se vain jotenkin unohtui. Se oli ensimmäinen kosketukseni Monkey Islandiin, ostin tuon pelin spontaanisti jostain pelikaupasta 10+ vuotta sitten. Tosin en ole koskaan pelannut sitä koska se ei tuolloin toiminut koneella. Mitä youtubesta katsonut klippejä niin imo paremman ja pelattavamman näköinen kuin nelonen. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Milkop 24.09.2022 18:25:31 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Tympee Huttunen 24.09.2022 18:48:10 | |
---|
|
Decadetroll 24.09.2022 21:01:45 | |
---|
Jotenkin tuo far cry 6 ei oikein irronnut meikälle. Pitänee vielä jossain vaiheessa kuitenkin koittaa eteenpäin, jos se siitä lähtisi... |
Pelasin juuri läpi uusimman apinasaaren. Hyvä seikkailupeli, mutta ei hyvä Monkey Island. Tää koko peli on pelkkää fan servicee alusta loppuun. Pelin loppu on myös surkein koko pelisarjasta. Jos et ole pelannut kahta ekaa peliä, niin turha edes vaivautua. 99% koko pelistä on viittailua vanhaan. Uusi art style ei itselle toimi yhtään. Kaikki on elotonta ja tylsää. Musiikki toistelee tuttuja teemoja, mutta sitä lämmintä vanhaa Monkey Island -fiilistä ei vaan tullut koskaan. Puzzlet ja pelaaminen itsessään toimii hyvin. Haastetta on mukavasti ja peli tarjoaa apuja, jos on ihan hukassa. Sanoisin, että on aika ihmisestä kiinni tykkääkö tästä. Itselle Monkey Islandit 1-3 ovat lapsuudesta asti rakkaita pelejä, jotka olen hakannut läpi miljoona kertaa ja tämä uusin on haljua yritystä lämmitellä vanhaa nostalgiaa "uudella ilmeellä". Parit vanhat legendat ääninäyttelijät, Stan ja Lechuck ovat ilmeisesti vaihtuneet ja tilalla on paljon haljumpaa ja geneerisempää meininkiä. Ending oli myös täysi pettymys. Tämä olisi ansainnut jotain suureellisempaa tai ylipäätään kekseliäämpää. Noh... Kyllä uskon että tästä moni kuitenkin tykkää. *Hallitsematonta karjumista* |
Zed 25.09.2022 10:18:03 (muokattu 25.09.2022 10:18:16) | |
---|
Gergdxc: Pelasin juuri läpi uusimman apinasaaren... Kun peliä arvioi nyt jälkikäteen kokonaisuutena, olen monesta asiasta samaa mieltä. Viittailu vanhaan on kai perusteltu sen korostamiseksi, mitä peli rivien välissä haluaa kertoa vanhenemisesta ja ajan tuomista muutoksista; miten vanha standardi on lakannut pätemästä, ja entinen sankari harhailee kuin aaveena uudessa maailmassa. Lopun toteutus oli melkoisen antiklimaattinen, vaikka tekijä sinällään onnistuikin välittämään viimeisen sanansa siitä, mikä/mitä on Secret of Monkey Island, ja mikä on olennaista tarinoiden kerronnassa. Toivoin loppuun jotakin moniselitteisyyttä, joka jäisi kiehtovalla ja haikealla tavalla askarruttamaan mieltä, kuten pelisarjan toinen osa. Peli oli minusta myös todella helppo, ja turvauduin vihekirjaan vain kerran varmistaakseni olevani oikeilla jäljillä pähkäillessäni keinoa todistaa tuomarille olevani Ned Filigree. Vasta pelin läpäistyäni sain tietää, että valikosta kannattaisi laittaa päälle Writer's Cut, joka tuo mukaan melkoisesti lisää dialogia, ja ainakin muutaman hahmon. Minusta tämä tila pitäisi olla oletuksena päällä ainakin vaikeammassa pelimoodissa, mutta ei ollut. Lopputeksteistä huomasin kartalla myös mystisen Cogg Islandin, joka minulta jäi löytämättä. Aion siis jossakin vaiheessa pelata tämän uudelleen läpi. Ei silti huono, hauskaa oli lopun pudotukseen saakka. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
KTR2 25.09.2022 12:29:06 | |
---|
Zed: Vasta pelin läpäistyäni sain tietää, että valikosta kannattaisi laittaa päälle Writer's Cut, joka tuo mukaan melkoisesti lisää dialogia, ja ainakin muutaman hahmon. Kappas. Itse huomasin tuon vaihtoehdon, mutta ajattelin että se on joku tekijöiden kommenttiraita pelin päällä mikä ärsyttäisi. No mutta hyvä jos jotain uudellenpeluuarvoa löytyy. Ristiriitaiset fiilikset pelistä. Hyvä peli, mutta sitä Apinasaari-tunnelmaa se ei saanut kattoon samalla tapaa kuin vaikka MI3. Apinasaari 2 on itselle ehkä se legendaarisin, ultimaattisin Monkey Island, mutta toisaalta MI3 täydellisellä tapaa toi sarjan enemmän nykyaikaan päivittynein grafiikoin ja ääninäyttelijöineen. Ainoa mikä kolmosessa aikanaan rassasi, oli Guybrushin uusi ulkonäkö. Ei juurikaan vastannut mielikuvaa, minkä kakkosen parrakas ja hiukan lyhyehkö pikseliukko oli luonut. Tästä kuitenkin tuli toivuttua todella nopeasti ja todettua että helvetin hyvä meininki. Kunniamainintaa tekee mieli myös antaa Tales of Monkey Islandille. Tässä oli toisella tapaa aluksi järkyttävät, lastenohjelmatyyliset grafiikat mutta tällekin lämpenin hiukan pelailtuani. Ihan hyvä osa saagaa, vaikkei nyt joka kantilta täydellistä olekaan. Sekavaa kirjoittelua mulla tässä, kun tulee vaan asioita sieltä täältä mieleen... Ehkä tuossa uusimmassa rassaa grafiikoissa enemmän se, että ne tuntuvat jonkun graafisen suunnittelijan märältä unelta kuin varsinaisesti elävältä maailmalta. Sitä enemmän käsinpiirrettyä tunnelmaa olisi itse kaivannut. Nyt näyttää että on leikkailtu photarissa työkalulla erimuotoisia palikoita jostain tekstuureista ja niistä rakennettu kaikki. Olisiko ollut parasta tehdä selkeän retro peli? Thimbleweed Park -tyyliin? Meikäläisen tyyliset "vanhat parrat" jotka näitä ysärillä pikkupoikana pelasi olisivat ainakin ihan innoissaan.. ja toisaalta kun ei tuota uutta peliä uudelle yleisölle sinänsä ole tehty niin vähän semmosta ihme meininkiä.. Emminä tiiä. "Iha ok peli mutta...." on mun arvio. *Hallitsematonta karjumista* |
TheMurno 25.09.2022 21:20:30 | |
---|
Phasmophobia on koukuttava ja kuumottava. VR-vehkeillä kun pääsisi kokeilemaan vielä. Pari HB:n kitarakaappia myynnissä: 2x12 / 4x12 |
Arkka 10.10.2022 01:12:48 | |
---|
Juu ei kyllä oikein lähtenyt toivotulla tavalla tuo uusin MONKEY.EXE. Ongelma on juurikin puuttuva tunnelma. Musa toki vähän korjaa, mutta ei pelasta. Muuten ihan ok puzzlepeli sinänsä. On sillä hetkensäkin. Odotukset oli ehkä liian korkealla kun Thimbleweed Park oli oikeasti hyvä ja tunnelmallinen. |
Milkop 10.10.2022 12:56:32 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |