Aihe: Artin Tube preampit?
1
hirvijo
06.07.2004 10:22:31 (muokattu 06.07.2004 10:59:21)
Nonniin,
Onko kellään viisaalla kokemusta näistä Artin etusista? Itse olen tähän mennessä "kotistudiossani" nauhotellu lauluja vaan digitech rp6 -kitaramultiefektin läpi kun tuntuu että noista halpismiksereistä tulee vaan huononpaa jälkeä. jyväskylän musiikkiliikkeistä kun ei tunnu muita saavaan tuohon n. 100€:n hintaluokkaan.

Tämä ART Tube MP studio V3 tosiaan osu silmään thomannin sivuilta ja luin sitten mm. jenkkien hehkutusta tästä pelistä ja tuntuu että tämä olisi niin autuaaksi tekevä peli että siitä voisi maksaakin sen hurjan 89€ mitä thomann pyytää. Olisiko kellään nyt semmosta rehellistä suomalaista mielipidettä/kokemusta jostain Artin Tube MP:stä tai jopa juuri tästä mallista.

Tässä jenkkiläisten hehkutusta ja laitteen speksit:
http://www.music123.com/ART-Tube-MP-Studio-V3-i21135.music?t=1

ps. ensimmäinen pitempi kirjoitus hukku bittiavaruuteen, niin kysykää jos jotain unohtu nyt toisella kerralla kirjottaa..

EDIT: tässä hieman lisää speksejä: http://emusician.com/recording/emusic_art_tube_mp/
kivi
06.07.2004 13:02:29
Nonniin,
Onko kellään viisaalla kokemusta näistä Artin etusista?

Uusimmista ei, mutta alkuperäinen Art Tube MP ja mun käyttämäni Art Tube Pac ovat hinta-hyötysuhteeltaan aika lailla hyviä, sanoisin. Osta vain.

Sinänsähän se, onko etusessa putki vai puolijohde, ei tee ketään autuaaksi. Puitkissa on se kiva kumminkin, että niitä on aika matala kynnys vaihtaa parempiin ja sävykkäämpiin, kun ei tarvi juotella...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
hirvijo
06.07.2004 13:41:52
Kiitos kommentista. ja eiköhän tuon nyt kehtaa ostaa, jos kerran kivikin sitä kehuu.

No jaksaako kukaan noista putkista valaista. itellä kun ei oo kun trankkuvahvistin niin ei oo sen puolestakaan sitten tullu putkiin tutustuttua. tuossa näyttäis olevan joku 12AX7a-putki. Mitäs ne paremmat ja sävykkäämmät ovat?
jPekka
06.07.2004 14:38:55

No jaksaako kukaan noista putkista valaista. itellä kun ei oo kun trankkuvahvistin niin ei oo sen puolestakaan sitten tullu putkiin tutustuttua. tuossa näyttäis olevan joku 12AX7a-putki. Mitäs ne paremmat ja sävykkäämmät ovat?

Saman tyypinkin sisällä (siis 12AX7 eli ECC83) on rakenne-, laatu- ja soundieroja eri valmistajien putkissa ja jopa saman valmistajan eri sarjoissa. Ei siis ole lainkaan huono idea hommata paria ylimääräistä eri valmistajien putkia ja vertailla. Nauhoita pätkä etusella, vaihda putki, nauhoita uudella putkella, ja kuuntele pätkät sitten lopuksi peräkkäin.

Noissa halvemman pään putkilaitteissa on yleensä se malli ja merkki, jonka valmistaja on saanut isossa erässä halvimmalla. Joten putkenvaihdolla saattaa äänenlaatu parantua merkittävästikin.

Ainakin JJ Electronicsin (Slovakia) putkia on pidetty hinta/laatusuhteeltaan hyvinä. SOitinkaupoista saa tietysti myös Ameriikan kautta kierrätettyjä, valikoituja ja (ennen kaikkea) jenkkifirman logolla varustettuja putkia, jotka ovat ainakin hintavampia ja saattavat olla ihan laadukkaitakin.

Jonkun verran voi pelailla myös eri putkityyppien kanssa. ECC83:n kantaan käy myös vaikkapa ECC82 (eli 12AU7), joka minulla on omassa vanhassa ART Tube MP:ssäni. Tämä putki vahvistaa vähemmän, mikä tässä tapauksessa merkitsee sitä, että vehje menee särölle vähemmän ja vasta potikat enemmän kaakossa. Tuon uuden mallin elektroniikka on mutkikkaampi, joten en tiedä millainen kokonaisvaikutus siinä on.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
jhatunen
07.07.2004 01:20:26
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … bepre_roehrenvorstufe_prodinfo.html

Millainen tuo olisi verrattuna Art: n etuasteisiin? Ainakin hienomman näköinen.. :)
KeljuK
07.07.2004 04:23:44
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … bepre_roehrenvorstufe_prodinfo.html

Millainen tuo olisi verrattuna Art: n etuasteisiin? Ainakin hienomman näköinen.. :)

Minun mielestäni hintaisekseen varsin hyvä laite. Itse sellaisen omistan, tosin tuohon ART:n värkkiin en ole päässyt vertaamaan.
Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety.
januszian
09.07.2004 03:45:56

12ax7:sta JJ ja Svetlana on parhaimpia.

www.watfordvalves.com
www.eurotubes.com
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)