Aihe: Megadeth
1 2 3 4 5220 221 222 223 224231 232 233 234 235
Hamsteri Kukkonen
05.09.2022 21:29:46
Shredator: Onko näin? Youthanasialla oli kyllä Eb -vire, mutta sen jälkeen on ainakin levyillä ollut tietääkseni E-virettä. Tosin System Has Failed on ollut viimeinen levy, minkä biisejä olen viitsinyt opetella. Livepätkissä en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota.

Broderickin vielä ollessa remmissä soitettiin jo D:stä. Nopeasti muistellen jostain 2011 löytyy Youtubesta viimeiset E-vedot Holy Warsista ja ei jeesus miltä se laulu kuulostaa. Sävelaskeleen tiputus ei kyllä oikeasti mitään auta, kun ääni on niin viimeisillään kuin Mustainella.
"You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Käytän alkoholia äärimmäisen harvoin, olen vain paatumaton runkkari." -Lihis96 // goo.gl/v9KRXz
A.O.K.
05.09.2022 22:24:49

Panzer Syrjä: Broderickin vielä ollessa remmissä soitettiin jo D:stä. Nopeasti muistellen jostain 2011 löytyy Youtubesta viimeiset E-vedot Holy Warsista ja ei jeesus miltä se laulu kuulostaa. Sävelaskeleen tiputus ei kyllä oikeasti mitään auta, kun ääni on niin viimeisillään kuin Mustainella.

Joo noihin aikoihin Daven laulu oli semmoista karmeaa falsettiulinaa. Nykyäänhän se kuulostaa livenäkin taas vihaiselta. Mun mielestä vetää oikein hyvin, enkä nyt kaljuakaan pahemmin näe :D Bändi on kyllä tiukka. Itselle putoaa tää uus levy tosi hyvin, pitkästä aikaa oon innoissani uudesta Megadethista. Jotenkin ohueksi jäänyt kyllä tutustuminen muihin tän vuosituhannen julkaisuihin. Kiko on kyllä mies paikallaan.
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
carmake
06.09.2022 12:59:26

Uusi levy tarjoaa kyllä ihan hyvää riffittelyä, mutta ei biiseistä kokonaisuutena mitään jää mieleen. Laulu on kyllä niin tasapaksua ja mitäänsanomatonta, että melkein jo tekis mieluummin instrumentaalilevyjä tästä eteenpäin, jos kerran melodioiden teko on täysin kielletty.

Soundit on ihan ok. Pikkusen rososemmat sais kuitenkin olla, jotta vaarantunne säilyisi.
Metalkallo
06.09.2022 14:30:21
Ne 3 biisiä jotka pistettiin ulos ekana on ne parhaimmat selvästi. Life in hell nyt on ihan jees vielä. Soundit on kyllä hyvät mun mielestä, varsinkin kitaran soundi ja D standard vire ei haittaa yhtään. Toki ne vanhat biisit kuulostaa vähän oudolta Deestä.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Shredator
06.09.2022 20:29:16

carmake: Uusi levy tarjoaa kyllä ihan hyvää riffittelyä, mutta ei biiseistä kokonaisuutena mitään jää mieleen. Laulu on kyllä niin tasapaksua ja mitäänsanomatonta, että melkein jo tekis mieluummin instrumentaalilevyjä tästä eteenpäin, jos kerran melodioiden teko on täysin kielletty.

Soundit on ihan ok. Pikkusen rososemmat sais kuitenkin olla, jotta vaarantunne säilyisi.

Tämä se varmaan tässä on. Kuin Peace Sells paremmilla soundeilla, mutta ilman melodioita ja mieleenpainuvia riffejä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
bedlam
06.09.2022 23:35:12 (muokattu 06.09.2022 23:40:14)

Shredator: Tämä se varmaan tässä on. Kuin Peace Sells paremmilla soundeilla, mutta ilman melodioita ja mieleenpainuvia riffejä.

Paremmilla saundeilla? No makuja on monenlaisia, mulle Peace Sells voittaa nää uudet levyt tuotannon puolesta ihan heittämällä.

Jos nää näytebiisit edusti levyn parempaa laitaa, niin turhapa tätä on sitten meikäläisen kuunnellakaan. Yhtään hyvää riffiä saati laulumelodiaa ei tainnut niissä tulla vastaan.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Ruutukunkku
07.09.2022 15:08:41
Kyllä tälle pitää jossain vaiheessa antaa reilu mahdollisuus, kuuluu bändi kuitenkin ehdottomasti omiin lemppareihin ja Kiko on vieläpä Friedmanin jälkeen selkeästi paras kepittäjä, mitä yhtyeessä on ollut.

Tilanne on kuitenkin tällä hetkellä se, ettäei ole jaksanut kuunnella levyä loppuun asti. Nuo soundit on niin hirveät.
You are number six
phiit
08.09.2022 07:45:33 (muokattu 08.09.2022 07:45:55)
Suosittelen paria kertaa pyöräyttää läpi, sit se perinteinen "aukeaminen". Helvetin hyvä levy ja toistaseks vaan parantunu kokoajan. Sounditkin positiivista vs tää muuten nykymetallin taso. Olkaa vaan tyytyväisiä että Dave vielä jaksaa toisinku se toinen M
Regalis Apertura
08.09.2022 09:31:56
suojis666: Mikä on tietenkin täysin sallittua, mutta pitikö sitä varten viedä Kiko Angrasta.

Käsittääkseni Mustaine tarjosi kitaristipestiä bändistään ja Kiko olisi tietysti voinut kieltäytyäkin. En tosin tiedä millainen suksee Angralla nykyisin on ja olisiko Kiko pärjäillyt muutenkin omillaan ilman Megadeth-pestiäkin? Voi olla että ihan vilpittömästi liittyi saadakseen soittaa rässiäkin sen ainaisen powerin sijasta...
carmake
08.09.2022 14:22:46

phiit: Suosittelen paria kertaa pyöräyttää läpi, sit se perinteinen "aukeaminen". Helvetin hyvä levy ja toistaseks vaan parantunu kokoajan. Sounditkin positiivista vs tää muuten nykymetallin taso. Olkaa vaan tyytyväisiä että Dave vielä jaksaa toisinku se toinen M

Pääsääntöisesti itse kuuntelen levyjä ainakin sen 2 kertaa, ennen kuin edes itselleni annan syvempää arviota. Yllätyksekseni edes suurena fanina en jaksanut kuunnella levyä toista kertaa loppuun. Toki palaan asiaan jossain vaiheessa, mutta joku tässä nyt harmittaa kovasti.
bedlam
09.09.2022 21:10:39 (muokattu 09.09.2022 21:11:24)

Onko tää mun korvissa vai missä. Mutta sihiseekö ja suhiseeko haitsu muiden vehkeillä esim. tuossa Night Stalkers -biisissä välillä jotenkin todella epämiellyttävästi ja luonnottomasti? Säkeessä ei, mutta sitten kertsiin siirryttäessä tapahtuu jotain kummaa. Vaikkei peltejä ole edes miksattu mitenkään isolle.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
keppi2
10.09.2022 11:40:30
bedlam: Onko tää mun korvissa vai missä. Mutta sihiseekö ja suhiseeko haitsu muiden vehkeillä esim. tuossa Night Stalkers -biisissä välillä jotenkin todella epämiellyttävästi ja luonnottomasti? Säkeessä ei, mutta sitten kertsiin siirryttäessä tapahtuu jotain kummaa. Vaikkei peltejä ole edes miksattu mitenkään isolle.

Samaa olen kuulevinani myös vähän muissa biiseissä. Joku särisee tuossa We'll Be Back biisissä myös.
masterhat
12.09.2022 22:11:09 (muokattu 12.09.2022 22:13:47)
Onpas megaderh vitun kova, tykkäilen oikeastaan kaikesta levyllä, ja sounditkin melkoisen napakat! Mutta ennen kaikkea kovia biisejä ja hyvää tulkintaa

Myös machine headin uusin levy sitten helkoisen hyvä, ehkä parasta. Tai turhaa paskaa on vielä mukana, mutta huipuimmat biisit vitunhybiä ja soundit siinäkin silkkaa hunajaa. Etenkin kitara soundissa on kyllä saatu taas vähän märempää särömaailmaa, tykkään vitusti
Metalkallo
13.09.2022 15:20:10
Tuo sick, dying, dead biisin riffi kyllä potkii lujaa nyt vähän enemmän kuunneltuna. Harmi vaan kun tuossa biisissä tulee se hiljaisempi kohta välissä joka on mun mielestä vähän turha. Lopun die die die olis voinut kans jättää pois.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Twinkle
13.09.2022 15:31:24
Metalkallo: Tuo sick, dying, dead biisin riffi kyllä potkii lujaa nyt vähän enemmän kuunneltuna.

Juu, tuo on niitä hetkiä jolloin tulee mieleen semmoinen Megadeth mitä kuunteli silloin joskus kun tämä oli ysärillä parhaimmillaan, alun riffi ja se she-wolf -pastissi ennen sooloa on ihan jepa, ...

Harmi vaan kun tuossa biisissä tulee se hiljaisempi kohta välissä joka on mun mielestä vähän turha. Lopun die die die olis voinut kans jättää pois.

... mutta sit tosiaan on just tämmöisiä siellä välissä mistä ei välttämättä tiiä miten päin olisi.

Vähän vaikea tässä on keksiä että mitä ajatella.
masterhat
13.09.2022 22:44:52
Ruutukunkku: Kyllä tälle pitää jossain vaiheessa antaa reilu mahdollisuus, kuuluu bändi kuitenkin ehdottomasti omiin lemppareihin ja Kiko on vieläpä Friedmanin jälkeen selkeästi paras kepittäjä, mitä yhtyeessä on ollut.

Tilanne on kuitenkin tällä hetkellä se, ettäei ole jaksanut kuunnella levyä loppuun asti. Nuo soundit on niin hirveät.

En tiedä, omasta mielestä helvetin hyvä soundi, vähän märempää gainia kitarassa, tykkään
dDevil
16.09.2022 01:47:47 (muokattu 16.09.2022 01:48:31)
Tasalaatusta hyvvöö paskoohan tuo Mustonen on pukannu 2k:lla. The world needs a hero ja Super collider ku jätetään pois laskuista, niin aevan kovvoo tykitystä ollu. Se on kuutisen levyä hyvvöö paahtoa. Ikää on ja ääni narahtelee, mutta niin pitäähi. Joka takasi kasarille/ysärille kaipailee ja haikailee, niin niitä lättyjä sitte voi päättymättömältä kasetilta kuunnella. :D
phiit
16.09.2022 05:17:18 (muokattu 16.09.2022 10:07:39)
dDevil: Tasalaatusta hyvvöö paskoohan tuo Mustonen on pukannu 2k:lla. The world needs a hero ja Super collider ku jätetään pois laskuista, niin aevan kovvoo tykitystä ollu. Se on kuutisen levyä hyvvöö paahtoa. Ikää on ja ääni narahtelee, mutta niin pitäähi. Joka takasi kasarille/ysärille kaipailee ja haikailee, niin niitä lättyjä sitte voi päättymättömältä kasetilta kuunnella. :D

Turha noitakaan kahta on dissata, super colliderilta kun skippaa nimikkobiisin niin ihan kelpo lätty kyseessä. World needs a hero, ei mitään moitittavaa, pitää sisällään jopa oikeasti parhaita Daven laulusuorituksia.
Kontiak
19.10.2022 23:37:58
Myös Take No Prisoners alkoi kitarariffillä, mutta sitä seurasi groovaava rumpukomppi. Näissä uusissa biiseissä lähtee vain kone käyntiin. Se toki voi olla tarkoituksellinen tyyli.

Kiko on ihan ok, mutta jotenkin ihan eri tasolla kuin Friedman aikanaan. Loomishan menee ihan hukkaan Arch Enemyssä, nyt olisi ikääkin riittävästi Megadethiin.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)