iec 13.05.2022 13:54:39 | |
---|
2. semifinaalista mieleen jäi: -Suomi -Ruotsi -Australia -Tsekki -Azerbaitsan Ja kunniamaininta Serbialle kaikkein kummallisimmasta esityksestä. Viron esitys oli liian selkeä Avicii-kopio (ja siinä oli myös koppodi-koppodi-komppi) 1. semifinaali jäi katsomatta suorana, mutta jatkoon päässeiden koosteesta mieleen jäi: -Islanti -Norja -Kreikka -Alankomaat Tietenkin Ukraina ihan vain muista syistä. Näistä kahdesta ehkä toinen semifinaali oli laadukkaampi. Silti tämä biisi olisi päihittänyt nämä kaikki sekä melodian että sanoitusten osalta :D https://www.youtube.com/watch?v=RySHDUU2juMTieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
McLeach 13.05.2022 15:29:40 | |
---|
LordWinter: Britit on näköjään arvioitu kakkossuosikiksi? Mitä helvettiä? Brittien jannu on tiktokjulkkis, joten ääniä on tulossa suosikin asemaan oletettu määrä. Biisihän oli ihan vehkeestä. |
LordWinter 13.05.2022 15:30:25 (muokattu 13.05.2022 15:30:44) | |
---|
iec: 2. semifinaalista mieleen jäi: -Suomi -Ruotsi -Australia -Tsekki -Azerbaitsan Azereiden kaltaisia biisejä on ollut paljon viime vuosina, mutta jostain syystä tuo osuu jonnekin tiettyyn sielun sopukkaan. Varsinkin siinä kohtaa kun lopussa alkaa basso jytisemään. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Milkop 13.05.2022 15:30:51 | |
---|
Sinkkuudessa on sentään se hyvä puoli että nykyään ei tarvitse enää näitä kisoja katsella. Tärkeä ja hyödyllinen postaus taas tämäkin :) "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Epämuusikko 13.05.2022 19:46:22 | |
---|
McLeach: Brittien jannu on tiktokjulkkis, joten ääniä on tulossa suosikin asemaan oletettu määrä. Samanlaista doupingia epäilin Halo-biisin kohdalla. Tämmöinen sekoilu tulisi lopettaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
LordWinter 13.05.2022 20:07:51 | |
---|
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Prophet 14.05.2022 09:05:15 | |
---|
Toisaalta harmi, ettei Mikko Alatalo päässyt Suomen edustajaksi vuonna 1981. Mieletön show-meininki lapinleukuineen! Joku reggae-renkutus pääsi edustajaksi tuolloin. "Täällä on semmosia poikia, että kajehtii Venäjä ja Ruotti Kärttivät sinne jäämään kun siellä hukattu on miehen muotti." https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/04/25/mikko-alatalo-leuhkat-evaat |
uusikaveri 14.05.2022 17:42:03 | |
---|
Jotenkin satuin vuosien välinpitämättömyyden jälkeen kattelemaan toisia semejä ja Jezebelin aikana ajattelin, että tuskin tulee tämän oudompaa esitystä, mutta ihan väärässä olin taas kerran, sillä meno vain koveni Israelin jalkakoreografian ja Serbian käsienpesun myötä. San Marinon biisi oli kovempi, rokimpi ja homompi kuin Jezebel, mutta kumma kyllä ei selvinnyt jatkoon. Onneksi hyvä-ääninen Australian laahusveikko selvisi ja toivottavasti voittaa ja seuraavat kisat sitten Sydneyn oopperatalossa. Muistin virkistämiseksi San Marino: https://www.youtube.com/watch?v=vCmX64N_sXM Samoin sattumalta tänään näin pätkän Suomen 1993 karsinnoista, joissa Paula Koivuniemi, Arja Koriseva, Katri Helena ja Marjorie lauloivat kilpailevat kappaleet huippuorkan säestyksellä. Vaikka iskelmä ei vieläkään ole ihan ole sydäntä lähinnä, ei voi olla ihailematta artistien ja musikanttien ammattitaitoa silloin ennen. https://areena.yle.fi/1-4042967 |
Tympee Huttunen 14.05.2022 20:08:13 | |
---|
Serbia oli mahtava. Ruotsi oli mahtava. Ekaa semifinaalia en nähnytkään. Espanjalla näytti vilkkuvan pinta oikein kunnolla. San Marino yritti Måneskinin vanavedessä seksikästä rockesitystä, mutta siinä oli unohdettu näemmä biisi ja treenaus kokonaan. |
Mikko Alatalo yritti viisuihin jp 1977: https://www.youtube.com/watch?v=GKvj45c0fzg Olisi ollutkin mielenkiintoista nähdä tämä esitys loppukilpailussa. Tältä vuosituhannelta ei voittajista ole jäänyt mieleen kuin Lordi, Serbian naiset Helsingissä ja Conchita Wurst. "Häviäjista" Norjan Wig Wam. Vuonna 1974, jolloin voitti joku ruotsalaisbändi, kuultiin mielestäni kaikkien aikojen euroviisu. Tämähän oli ihan progea: https://www.youtube.com/watch?v=P2efOePxhMo |
LordWinter 14.05.2022 20:31:33 | |
---|
Povaan Romaniasta ja Tsekistä pieniä mustia hevosia, varsinkin tsekeillä on biisissä hyvä meno. Kuuntelin brittien kappaleen ja kaipa se parempi on millä viime vuosina ovat osallistuneet, mutta ei kyllä paljoa. Yllätyn jos on viiden parhaan joukossa, tiktok-äänillä tai ei. Suomen sijoitus tulee olemaan 16. Saksa viimeinen. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
mpekkanen 14.05.2022 21:01:18 (muokattu 14.05.2022 23:34:16) | |
---|
Ainut mielenkiintoinen juttu illassa on se, että voittaako Ukraina säälipisteillä. E: Nyt kun näitä viisuja olen katsonut ja kuunnellut, niin Ukrainan esitys on kyllä ollut paras tähän mennessä. Olisiko joku kymmenen vajaa vielä jäljellä... |
Tympee Huttunen 14.05.2022 21:17:19 | |
---|
|
Tympee Huttunen 15.05.2022 00:13:28 (muokattu 15.05.2022 00:21:09) | |
---|
Oman lempparit: Ruotsi Alankomaat Serbia Azerbaidzan Portugal Islanti Ja Suomi tietenkin. Australia oli myös hyvä, mutta jäi Ruotsin varjoon. Hämäsi aika paljon, että sekä Ranska että Ukraina olivat vahvasti ottaneet vaikutteita Ukrainan viime vuoden Goasta (joka olikin silloin paras). |
Bullitt 15.05.2022 00:35:59 | |
---|
Yllättävän paljon ollut todella haluttomia ja mauttomina esityksiä. Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30 |
Nuages 15.05.2022 00:38:58 | |
---|
Käsienpesijätyttö oli hyvä. Lähestulkoon kaikki muut aivan silkkaa roskaa. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi |
M4ss3 m/ 15.05.2022 02:05:53 | |
---|
Oikea voitti. Parempi antaa säälivoitto sodasta kärsiville kuin säälistä jollekin vähemmistöjen edustajalle. Kommunistien.net |
carnation 15.05.2022 04:44:53 | |
---|
Ja sitten muka poliittiset kannanotot on muuten kielletty näistä bileistä? Tekopyhää paskaa ja tuollaisella sekavalla mölyämisellä tulee voitto :D "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Prophet 15.05.2022 08:39:59 | |
---|
Analogisesta digitaaliseksi. Vanhoissa Suomen karsinnoissa Esa Kotilaisen setissä olivat Minimoog, Memorymoog ja "sirkkeli" -viulukone. Myöhemmin settiin ilmestyi Yamaha DX7. 1986 toisella kosketinsoittajalla setissä Ensoniq Mirage, Yamaha DX7 ja moduleita. 1987 lavalla useita syntetisoijia, keytar, sähköpiano, Dynacord -sähkörummut, ja lisäksi Lasse Mårtenson ja Esa Nieminen keskustelevat syntetisoijista. |
A.O.K. 15.05.2022 10:39:21 | |
---|
Vuonna 1974, jolloin voitti joku ruotsalaisbändi, kuultiin mielestäni kaikkien aikojen euroviisu. Tämähän oli ihan progea: https://www.youtube.com/watch?v=P2efOePxhMo Täähän oli älyttömän hyvä! Näköjään oli ihan oikea progebändi. Vähän tulee Focus mieleen kun jotain muuta niiden matskua kuuntelin. Hajosivat vaan sen takia kun eivät pärjänneet euroviisuissa. Well by seventy-six we'll be A.O.K. |