Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rajoitetut painokset, erikoispainokset..
1 2
Jester44
01.05.2022 20:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ARGH
Päässä kilahtaa näiden kanssa.
Rajoitettu painos
Rajoitettu ensipainos
Limited edition
Limited special edition
 
Haluaisin kaiken materiaalin mitä jokin artisti julkaisee kun sitä julkaistaan.
Ei huvita metsästää eri versioita levystä joka minulla jo on.
No, youtubessahan ne on.. mutta ne ei ole minun ostamilla levyillä ja edes nettikaupasta ei sitten löydy sitä extra special limited edition ulkomaista versiota digitaalisenakaan. Ärsytys. Menee kiinnostus koko artistiin kun pitää kikkailla..
 
Dave Dangerous
01.05.2022 20:56:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bisnes on bisnes ja mooses on mooses. Ei tarvitse kuin perus julkaisu loput on
alempaa keskitasoa parhaimmillakin.
 
hiljaisuus on näkymätöntä liimaa
Bullitt
01.05.2022 21:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei niitä kaikkia kukaan pakota ostamaan.
 
Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30
JC
01.05.2022 21:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=JzUm8a3Ais4
 
Funkånaut
01.05.2022 22:41:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: Ei niitä kaikkia kukaan pakota ostamaan.
 
Naulan kantaan. Ostosuoritteen tekeminen on vapaaehtoinen toimenpide, ja taas julkaisevalla taholla on vapaus päättää, missä muodossaan tuotettaan julkaisee tai on julkaisematta.
 
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Jester44
02.05.2022 21:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dave Dangerous: Ei tarvitse kuin perus julkaisu loput on alempaa keskitasoa parhaimmillakin.
 
Se on ihan kuulijasta kiinni.
 
Ostosuoritteen tekeminen on vapaaehtoinen toimenpide, ja taas julkaisevalla taholla on vapaus päättää, missä muodossaan tuotettaan julkaisee tai on julkaisematta.
 
Niin, onkohan se kovin mukavaa sellaisen fanittajan kannalta joka löytää yhtyeen vasta joskus levyn julkaisun jälkeen? Limited ja muut vastaavat, niitä kun ei uutena sitten saa vaikka haluaisi ja nettimusakauppojenkaan musiikkiosastoilta en ole löytänyt kaikkia lisäbonuksia mitä on jälkikäteen julkaistu. Joku osaavampi ehkä löytää, minä en, toistaiseksi.
 
Mitä hyötyä tuollaisesta on itse artistille? Tuskin mitään.
 
Kaikki bonusversiot/kappaleet jos haluaa pitää ostaa sama levy 5 kertaa kun monella eri yrityksellä ja maanosalla on oma bonus. Sittempä voi olla kiertueversio tai vaikka monta eri kiertueversiota? Ärsyttävää, miksi artistista tykkääminen on tehty noin hankalaksi? Ainiin, rahan takia.
 
Todellä ärsyttävää.
 
phiit
03.05.2022 10:05:23 (muokattu 03.05.2022 10:05:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä taas tulee metsästettyä enemmänki niitä ekoja painoksia ja noi spesiaali limited editionit jos sattuu eteen tulee ja halvalla. Yleensä ne bonusmateriaalit on yhen kuuntelun jälkeen täysin turhia ellei sit kyseessä ole ennenjulkasemattomat biisit tai muuten vaa jotai harvinaisia sinkun b puolia. Tapauskohtasesti mennään.
 
Epämuusikko
03.05.2022 11:58:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höpö höpö. Noiden metsästely on parasta hupia. Ja aina voi mennä "audiophileimports" / music hunter -linjoille.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Jester44
04.05.2022 01:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Yleensä ne bonusmateriaalit on yhen kuuntelun jälkeen täysin turhia ellei sit kyseessä ole ennenjulkasemattomat biisit tai muuten vaa jotai harvinaisia sinkun b puolia.
 
Tätä meinasinkin että kun joissain levyjen versioissa on vain tietyt biisit, ei periaatteessa siis koko levyä. Jos levylle tehdään vaikka 12 kappaletta niin miksi julkaista 10 biisin versio ja pari muuta ripotellaan sinne ja tänne. Ainiin, raha.
Tämä kirjoitusketju lähti siitä kun erään nimeltämainitsemattoman bändin "extended" versio eräästä kiekosta oli vähän aikaa saatavilla vaan ei kai enää, mistäs nyt ne loput kappaleet? Nettikauppa ei tunne.
 
Epämuusikko
04.05.2022 07:05:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Japanin ääniteverotukselle emme voi mitään. Ne erillispainokset kannattaa tehdä.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Pinewood
04.05.2022 10:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jester44: Tätä meinasinkin että kun joissain levyjen versioissa on vain tietyt biisit, ei periaatteessa siis koko levyä. Jos levylle tehdään vaikka 12 kappaletta niin miksi julkaista 10 biisin versio ja pari muuta ripotellaan sinne ja tänne. Ainiin, raha.
Tämä kirjoitusketju lähti siitä kun erään nimeltämainitsemattoman bändin "extended" versio eräästä kiekosta oli vähän aikaa saatavilla vaan ei kai enää, mistäs nyt ne loput kappaleet? Nettikauppa ei tunne.

 
Ymmärrän tuon silloin kun kyse on siitä, että halutaan tehdä 10 biisin ehyt albumikokonaisuus ja siksi halutaan ripotella kokonaisuuteen sopimattomat biisit erillisille singleille tai bonuslevylle. Itsekin toimisin artistina niin.
 
Joku voi sanoa, että voisihan ne bonusbiisit laittaa perään ja kuunnelkoon kuka tykkää. No ei se välttämättä ole hyvä juttu, jos levyltä kuunneltaessa surullisen ja synkän päätösbiisin jälkeen pärähtää jokin iloinen renkutus soimaan.
 
Funkånaut
04.05.2022 10:17:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pinewood: Joku voi sanoa, että voisihan ne bonusbiisit laittaa perään ja kuunnelkoon kuka tykkää. No ei se välttämättä ole hyvä juttu, jos levyltä kuunneltaessa surullisen ja synkän päätösbiisin jälkeen pärähtää jokin iloinen renkutus soimaan.
 
Tavallaan olisi siinäkin tenhovoimaa, kun jonkun levyn päättävän hiljaisen ja rauhallisen ranteet auki -balladin jälkeen lähtisi joku Poppaloora pauhaamaan Arskatäysiä.
 
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Bullitt
04.05.2022 12:20:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Japanin ääniteverotukselle emme voi mitään. Ne erillispainokset kannattaa tehdä.
 
Mikäs juttu tämä onkaan? Japani-ekstrat on toki tuttu ilmiö, mutta miten ne liittyvät verotukseen?
 
Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30
Funkånaut
04.05.2022 12:30:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: Mikäs juttu tämä onkaan? Japani-ekstrat on toki tuttu ilmiö, mutta miten ne liittyvät verotukseen?
 
Jos Japanin versioissa ei olisi ekstroja, levykaupat myisivät vain muualta Japaniin tilattuja levyjä halvemmalla kun import-levyt olisivat karkeasti puolet hinnaltaan paikallisiin versioihin verrattuna. Japani-ekstroilla koitetaan saada jengi Japanissa ostamaan nimenomaan levyn japanilainen versio.
 
Näin olen sen asian käsittänyt.
 
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
phiit
04.05.2022 12:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Höpö höpö. Noiden metsästely on parasta hupia. Ja aina voi mennä "audiophileimports" / music hunter -linjoille.
 
Hupia toki mutta naurettavaa ostaa samaa levyä uudelleen ja uudelleen, en sano ettenkö ois samaan sortunu joissain tapauksissa useampaankin kertaan mutta eihä siinä järkeä ole :)
 
Henri Henri Olavi
04.05.2022 13:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en fanita mitään tai ketään, joten ostan levyistä aina vain sen mustan perus-LP:n (tai muun kokoisen julkaisun). Mä oikeastaan inhoan kaikkia typeriä special edition- ja limited-juttuja. Toki jos on levy josta ei ole muuta painosta kuin se limited 500, niin sitten toki ostan sen.
 
Funkånaut
04.05.2022 13:23:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liki poikkeuksetta siihen on syynsä, miksi ne styget eivät päätyneet oikeille levyille kuin korkeintaan bonuskappaleina.
 
Jos ne oikeasti olisivat kovia bängereitä, niille olisi kyllä paikka levylle löytynyt.
 
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Jester44
04.05.2022 19:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pinewood: Joku voi sanoa, että voisihan ne bonusbiisit laittaa perään ja kuunnelkoon kuka tykkää. No ei se välttämättä ole hyvä juttu, jos levyltä kuunneltaessa surullisen ja synkän päätösbiisin jälkeen pärähtää jokin iloinen renkutus soimaan.
 
Tuokin voi riippua kuuntelijasta, itse en oikeastaan koskaan kuuntele koko levyä kerralla, yleensä joitain tiettyjä muutamia kappaleita kerrallaan.
Jokainen kappale on minulle oma kokonaisuus, sen ei (minun mielestä) tarvitse liittyä muuhun levyn materiaaliin. Toki jos kyseessä on joku parin minuutin pikaveto niin se tarvitsee kaverin mutta jospa joku levyn biisi sopii kaveriksi. Jos ei niin ehkä artistilla on joku toinen sopiva kiekko?
 
Jucciz
05.05.2022 03:57:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jester44: Tuokin voi riippua kuuntelijasta, itse en oikeastaan koskaan kuuntele koko levyä kerralla, yleensä joitain tiettyjä muutamia kappaleita kerrallaan.
Jokainen kappale on minulle oma kokonaisuus, sen ei (minun mielestä) tarvitse liittyä muuhun levyn materiaaliin. Toki jos kyseessä on joku parin minuutin pikaveto niin se tarvitsee kaverin mutta jospa joku levyn biisi sopii kaveriksi. Jos ei niin ehkä artistilla on joku toinen sopiva kiekko?

 
Proge ei sit taida olla sun juttu.
 
phiit
05.05.2022 10:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jester44: Tuokin voi riippua kuuntelijasta, itse en oikeastaan koskaan kuuntele koko levyä kerralla, yleensä joitain tiettyjä muutamia kappaleita kerrallaan.
Jokainen kappale on minulle oma kokonaisuus, sen ei (minun mielestä) tarvitse liittyä muuhun levyn materiaaliin. Toki jos kyseessä on joku parin minuutin pikaveto niin se tarvitsee kaverin mutta jospa joku levyn biisi sopii kaveriksi. Jos ei niin ehkä artistilla on joku toinen sopiva kiekko?

 
Tää on aika vierasta myös nimittäin levyt kuunnellaa nimenomaan levyinä, kokonaisuuksina.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «