Aihe: Kunnollinen standi kolmelle soittimelle
1
mtanttar
18.04.2022 01:39:58
Tarvitsisin kunnollisen telineen kolmelle soittimelle, tarve olisi saada seisontakorkeudelle sekä istumakorkeudelle. Lisäksi ei haittaisi jos saisi poistettua tai käännettyä pois kolmannet varret jos niitä ei satu just tarvitsemaan.

Koitin selvitellä tällaista mutta näyttää siltä että ei edes rahalla tunnut löytyvän sopivaa. K&M kyllä toimittaa vaikka minkälaista ja lisäosia mutta en niistä vaan kertakaikkiaan löytänyt sopivaa kombinaatiota. Tai sitten en vaan viitsinyt perehtyä tarpeeksi.

Juttu saisi olla niin hyvä kuin vaan rahalla saa, ei nyt kullitettu tarvitse olla mutta jätän mielummin ostamatta kuin sijoitan ns. paskaan.

Kotikäyttöön näyttäisi löytyvän esim.:
BLACKPANTHERSYSTEM Para jotakin
Todella hyvän oloinen.

Mutta. Tuon kuljettaminen keikalle vaikuttaa melko masokistiselta toiminnalta.

Samoin Jaspers ym. juttuja näyttää löytyvän vaikka kymmenelle koneelle mutta niitä ei kukaan täysijärkinen kuljeta keikalle.

Olen roudannnut vuosikausia keikoille (toisen soittajan) kolmen soittimen K&M erittäin jämäkkää telinettä mutta ihmeekseni en löydä nyt vastinetta sille.

Mikä ratkaisuksi?
basisti1971
19.04.2022 06:40:04 (muokattu 19.04.2022 06:40:36)
Moi.

Henkilökohtaiset kokemukset kiippariständeistä ovat varsin rajallisia, mutta jonkin verran noidenkin kanssa on vuosikymmenten varrella tullut askarreltua eikä ainakaan mulle ole tullut vastaan yksilöä joka olisi kolmelle soittimelle, tukeva, ja lisäksi vielä kevyt ja helppo roudattava.
Jostain vaatimuksesta joutunee tinkimään, ja omasta mielestä se olisi helppo roudattavuus.
Joitain räkkimallisia stadionratkaisuja lukuunottamatta kaikki ovat kyllä menneet kevyeen kaiutin-/valoständipussiin, ja painoltaan muovisten kotikkiippareiden luokkaa, joten ainakin mun roudarinkokemuksiin suhteutettuna "helppoja" roudattavia moneen muuhun esitystekniikka-/soitinkikareeseen verrattuna.

Meinasin jo reteästi tarjota omaa useamman vuosikymmenen kylmässä varastossa lojunutta ja jonkinverran relikoitunuttakin triplaständiä jota jääräpäisesti olen alituisesti tulevaisuuteen pakenevaa "tarvetta" varten säilyttänyt, mutta joko muisti petti tai olen yhden tasopalikan hukannut eli olikin vain kahdelle.
Muistelin myös että olisi ollut K&M, mutta mitään merkintöjä tai tarroja ei enää löydy.
Ysäriltä (kasarilta?) teräksinen 60*60 tolppamallinen 90 asteen keskinäiseen kulmaan taittuvin varsin, tolppaa pitkin liikuteltavissa olevin tasopalikoin.
Kolmella taittuvalla jalalla.
"Satiini"-musta ;).
Panavammat kiipparit ovat hivenen kiikkeriä moisessa kuten kuvitella saattaa, mutta keveät pysyvät yllättävän hyvin kunhan ei apinan raivolla hakkaa jompaa kumpaa koskettimiston päätä.
Jossain vastaavanlaisessa muistan olleen tuplavarretkin joilla kiipparin alle muodostuu W.
Joissain taisi olla takareunassa poikittaiset jalat.
Tosin voi olla että jos kosketinsoitin painonsa tai pituutensa vuoksi vaatii tuplavarret, vaatii sitten samoin tein pidemmät koivetkin.

Nykyään näyttävät olevan alskaa moiset tolppaständit joten marginaalisesti keveämpiä (ja kenties kiikkerämpiä) lienevät.

mtanttar: Olen roudannnut vuosikausia keikoille (toisen soittajan) kolmen soittimen K&M erittäin jämäkkää telinettä mutta ihmeekseni en löydä nyt vastinetta sille.

Kuvasta joku varmasti tunnistaisi, kenties jopa tietäisi mistä moinen löytyy.

Koska budjetti ei ole tyypillinen "niin halpa kuin mahdollista tai mieluiten ilmainen", en epäile hetkeäkään etteikö tuollaista löytyisi.
Ainakin jos hituruikkusen tinkii (roudattavuus)vaatimuksista ;)

T:Samuli
Kaakatus
20.04.2022 11:09:52
Olen K&M Baby Spiderissä käyttänyt kahta paria suoria käsivarsia. Eivät mene kokonaan tolpan sisään, mutta mahtuvat kassiin. Isommalla Spiderilla sama voisi onnistua kolmelle soittimelle, jos kiipparit saavat olla melko lähekkäin ja soittaja ei ole huomattavan pitkä. Toki tolpan päähän tulevaa läppäritelinettä voi myös hyödyntää pienemmälle soittimelle. Kassiin mahtumista en uskalla arvailla, mutta kasaantaitettuna se on sen verran kompakti, että varmasti joku ratkaisu löytyy.

https://gearspace.com/board/electro … 9-best-3-tier-keyboard-stand-3.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)