Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 562 63 64 65 6674 75 76 77 78
Einherjar
01.12.2021 03:54:59
Jucciz: Näin, eli virvelimikki kiinni haikkamikin telineeseen, kuten kirjoitit: ei toki haikkatelineeseen, muuten tulee runkoäänet varmasti läpi.

Minulla on tuollainen siinä haikkaständin kiinnitetyn klipin päässä, eikä tule enää runkoäänet läpi: https://www.thomann.de/fi/shure_a55m.htm
Ilman ei ole mitään asiaa vetää. Kolisee ja paukkuu ihan käsittämättömän paljon.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Antti1
01.12.2021 11:35:30
Mä ajattelin hommata osalle rumpumikeistä (mm. MD421-II) Rycoten vaimennuskehdot. Sellaiset lyra-malliset, neljällä ruuvilla mikkiin puristettavat. Kallista lystiä, mutta eipähän sit tarvii miettiä foliohatun kireysasetusta, vaikken tosiaan rumpuihin kiinnitäkään. Videopuolella olen ainakin ollut tyytyväinen vastaaviin vaimentimiin.
jPekka
03.12.2021 14:35:38

Pitkällisen kuulokepohdiskelun jälkeen valinta osui Audezen LCD-1-malliin. Ensimmäiset planaarimagneettiluurit minulla. Äänikuva tuntuu selkeältä ja tasapainoiselta ainakin ensikuuntelemisten jälkeen. Saa sitten nähdä ja kuulla, miten hyvin toimivat miksausluureina.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Mikael
04.12.2021 11:48:21

Tätä ei tarvii edes ostaa ja on aika maukas:
https://www.kiiveaudio.com/warmy-ep1a-eq
Fuzz is Clean!
Jucciz
25.12.2021 02:07:52
Kamaa ja kamaa... SSL 4000 E ja SSL 4000 J yhteensä n. 27 eurolla. Onpahan tiskiemulaatiota.
PIM
01.01.2022 20:29:48
Ei nyt suoranaisesti studiokamaa, mutta päivitin tietokoneen prosessorin Ryzen 2700 -> 5800X, kun tajusin että pari vuotta vanhan pöytäköneen B450 emolevy syö bios päivityksen jälkeen myös vielä uusimpia 5000 sarjan Zen 3 prosessoreja. 5000 sarjan Ryzen prossujen single core suorituskyky on parantunut kuulemma oleellisesti aiempiin versioihin verrattuna ja pitäisi nyt pystyä matalampiin latensseihin myös plugarien läpi äänittäessä. Vaikeinta oli valita minkä version ottaa, 6-ytimisen 5600x (349e verkkokaupassa), 8-ytimisen 5800x (439e sama pulju) vaiko 12-ytimisen 5900x (529e VK), mutta sitten tajusin kattella hintoja muuallakin ja kun Powerissa 5800x maksoi 379e niin sen jälkeen valinta oli aika helppo.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
askomiko
03.01.2022 13:43:08 (muokattu 03.01.2022 13:43:37)
Genelec 1032C, aika overkill fyysiseltä kooltaan mun pikku komeroon, mutta joo. Hämmentävästi nämä kutistuu valokuvissa, iha hitokseen isot livenä.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Isotalo
14.01.2022 09:51:34
Pitkän kipuilun ja Reverbin tinkausnappulan (Make an Offer) painelun jälkeen sisäinen Sulo Vilen sai väistyä sen verran, että loput veronpalautusfyrkat paloi C414 XLII mätsättyyn pariin.
MustaKissa
18.01.2022 23:54:56
Glorious Workbench uudeksi työpöydäksi kun synistinä alkoi risomaan ettei iso master keyboard mahtunut työpöydälle ja muutenkin tila loppui. Lisäksi paremmat ADAT piuhat, kuuloketeline, mini-TRS-2x TS piuha ja torilta Behkun taajuuskorjain ja mittamikki ,jotta saa mahdolliset taajuushäröt kuriin.
Olipa kerran kissa, kaappi ja kitara. Ilmainen IR-paketti kitaralle: https://blackcatstechno.blogspot.com/
Jucciz
27.02.2022 21:35:52
Shure SM81 x2
Lindell Audio 50 Series
Relab Development LX480 Essentials
Softube Acoustic Feedback
Softube Spring Reverb
Softube Tube Delay
Grugi
04.03.2022 17:39:39
Quad Cortexin kaveriksi Presonus Eris 5 XT monitorit ja niille lattiajalustat.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
iec
05.04.2022 00:33:00

Mac Mini tuli hommattua musahommiin. M1 -prossulla ja 16GB muistilla. Hokasin sitten, että Win10-koneessa hyvin toimineeseen Roland Quadcaptureen ei ole eikä tule ajureita M2 versioon, joten tilasin Motu M4 audiointerfacen.

Vähän hirvittää hyppy Applen leiriin. Kaipa sitä oppii kuitenkin käyttämään.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Jucciz
05.04.2022 00:49:20
iec: Mac Mini tuli hommattua musahommiin. M1 -prossulla ja 16GB muistilla. Hokasin sitten, että Win10-koneessa hyvin toimineeseen Roland Quadcaptureen ei ole eikä tule ajureita M2 versioon, joten tilasin Motu M4 audiointerfacen.

Vähän hirvittää hyppy Applen leiriin. Kaipa sitä oppii kuitenkin käyttämään.

Ainakin Logic Pro on verrattoman helppo ja monipuolinen DAW. Ittellä ei oo ollut minkäänlaista kaipuuta Windows-maailmaan sen jälkeen kun vaihdoin vuonna 2009. Takana oli siinä vaiheessa ainakin 18 vuotta DOS:ia ja Windowsia, joten moni juttu siinä ympäristössä kerkesi tulla kyllä tutuksi. Ehkä olennaisin ero on se, että nykyään kuluu enemmän aikaa itse asian parissa ja vähemmän kaikenlaiseen säätämiseen: ajureihin, yhteensopivuushässäköihin, kaatuilun syiden selvittämiseen jne.
Jucciz
05.04.2022 00:54:21
Vaan kai se tämäkin studiokamaa on kun kerran studiokäyttöön tulee, eli 43" näyttö, tarkempi malli Dell UltraSharp U4320Q:
http://jucciz.com/kuvia/misc/15_vs_43.jpg (verrokkina 15" MacBook Pro, joka näyttää tuon möhköfantin rinnalla taskulaskimelta :D)

Kunhan pari juttua selviää, tilaan tuon kaveriksi Mac Studion ja ajattelin pääsääntöisesti pärjätä yhdellä näytöllä. 27" iMac on yksinään joskus vähän pieni ja sen kanssa olenkin käyttänyt monesti toista näyttöä, mutta tämän luulen riittävän ainoanakin näyttönä.
Ukko
05.04.2022 10:40:26 (muokattu 05.04.2022 10:41:15)

Jucciz: Ainakin Logic Pro on verrattoman helppo ja monipuolinen DAW. Ittellä ei oo ollut minkäänlaista kaipuuta Windows-maailmaan sen jälkeen kun vaihdoin vuonna 2009. Takana oli siinä vaiheessa ainakin 18 vuotta DOS:ia ja Windowsia, joten moni juttu siinä ympäristössä kerkesi tulla kyllä tutuksi. Ehkä olennaisin ero on se, että nykyään kuluu enemmän aikaa itse asian parissa ja vähemmän kaikenlaiseen säätämiseen: ajureihin, yhteensopivuushässäköihin, kaatuilun syiden selvittämiseen jne.

Meikän winukka systeemeissä on varmaan jotain vialla kun ei kaatuile eikä systeemissä ole muutakaan häikkää.
COVS jäsen nro 6
iec
05.04.2022 15:56:37

Jucciz: Ainakin Logic Pro on verrattoman helppo ja monipuolinen DAW. Ittellä ei oo ollut minkäänlaista kaipuuta Windows-maailmaan sen jälkeen kun vaihdoin vuonna 2009. Takana oli siinä vaiheessa ainakin 18 vuotta DOS:ia ja Windowsia, joten moni juttu siinä ympäristössä kerkesi tulla kyllä tutuksi. Ehkä olennaisin ero on se, että nykyään kuluu enemmän aikaa itse asian parissa ja vähemmän kaikenlaiseen säätämiseen: ajureihin, yhteensopivuushässäköihin, kaatuilun syiden selvittämiseen jne.

Varmaan lähden liikkeelle Reaperillä, kun senkin saa Macille (ja olen maksanut virallisen lisenssin). Nyt joutuu sitten selvittämään plugari plugarilta miten siirretään lisenssit mäkkiin. Niitä on tullut jo hommattua melko paljon Win-puolelle. Luulisin että suurin osa mun plugareista on kuitenkin sellaisia mitkä on sekä Mac/Win versioina saatavilla. Ainakin ne tärkeimmät jo tsekkasin ennekuin päätin hommata Applen kamppeen.

Logic Pro:sta olen kyllä kuullut paljon kehuja. Se on vain rutosti kalliimpi kuin Reaper.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Antti1
05.04.2022 19:21:45
Noi on kaikki melko hyviä. Omistan liian monta.
Mikael
05.04.2022 21:53:58

Antti1: Noi on kaikki melko hyviä. Omistan liian monta.

Onks sulla se Amek? Se kiinnostais kun Amekilla on tullut oikeastikin tehthyä töitä ja hyvät muistot, mut on toistaiseksi vielä uutuuttaan melko hinnakas.
Fuzz is Clean!
Antti1
05.04.2022 23:38:09 (muokattu 05.04.2022 23:38:27)
Mikael: Onks sulla se Amek? Se kiinnostais kun Amekilla on tullut oikeastikin tehthyä töitä ja hyvät muistot, mut on toistaiseksi vielä uutuuttaan melko hinnakas.

Ei oo, piti painaa vähän jarrua jossain kohtaa plugarien kanssa. :D

Mut testasin kyllä ja se on myös hyvä. En tiedä tarjosiko se mitään varsinaisesti uutta SSL, Neve, Focusrite jne. verrattuna, mutta toimii. Testaa se demoversio, sillähän se selviää nopeasti.

Joulualesta tai bf voisi sen kyllä haalia, jos osuu vielä alekuponni sopivasti kohdalle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)