Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5144 145 146 147 148237 238 239 240 241
Milkop
01.02.2022 20:53:29

"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
GoGo-FIN
02.02.2022 04:29:12
Ed_Guy: Jotain uutta pelattavaa halutti, niin assassins creed odyssey deluxe edition näytti olevan tarjouksessa. Koska ubisoft niin aikalailla tietää mitä saa vaikka näitä en ole pelannut edes. Tiedän kuitenkin että sitä tulevaisuusjuttua on tiedossa josta en ehkä niin välitä, mut eiköhän se mene.

Eikös tämä ollut se Egypti seikkailu? Joskus itse ostin myös ja ihan hyvä tuo oli. Todella vähän itsellä tullut vastaan sitä nykypäivä juttua. Nekin kohtaukset lähinnä kävelyä yhden huoneen sisällä. En pelannut kyllä loppuun asti, mutta joskus luin että aika vähän tuossa pelissä taisi sitä olla. Jonka takia sen pystyi ostamaankin.

Joo, niinhän ne tosiaan osti sen. Saa nähdä tuleeko muutakin ulos tulevaisuudessa kuin Destinyä.
Milkop
02.02.2022 13:15:54

Origins oli Egypti-peli, Odyssey Kreikka-versio.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Bongowing
02.02.2022 13:26:10
Ostin Sega Mega Drive Classics -kokoelman lähinnä Columnsin ja Mean Bean Machinen takia. Lapsuuden kaverilla tuli noita tahkottua änärin lisäksi. Oisko tuossa mitään muuta mitä kannattaisi pelata? Phantasy Star 2&3 kiinnostelee jonniin verran. Sonic ei uppoa lainkaan.

https://muropaketti.com/pelit/pelia … arvostelu-sega-mega-drive-classics/
But where the heck is magenta?
lukethesis
02.02.2022 13:41:01
Bongowing: Ostin Sega Mega Drive Classics -kokoelman lähinnä Columnsin ja Mean Bean Machinen takia. Lapsuuden kaverilla tuli noita tahkottua änärin lisäksi. Oisko tuossa mitään muuta mitä kannattaisi pelata? Phantasy Star 2&3 kiinnostelee jonniin verran. Sonic ei uppoa lainkaan.

Kaikki Shinobit ainakin. Streets of Rage 1-3 (tosin uusioversio 4 on paljon parempi, siihen saa jopa näiden alkup. tekno-soundtrackin).

Robocop-henkistä ESWAT:tia pelasin mieluusti kolikkoversiona, en muista oliko toi MD-käännös millainen.

Comix Zone on ainakin visuaalisesti tosi hieno...mut aika vaikea. Olikohan yhdestä poikki ja alkuun.
LordWinter
02.02.2022 13:58:21 (muokattu 02.02.2022 14:04:39)
Shinobeille täältä myös iso suositus, varsinkin Return of the Ninja Master on todella hyvä. The Revenge of Shinobia hakattiin paljon lapsena, mutta voi olla aika kankea pelattava ilman nostalgialaseja ja myös aika vaikea peli. Golden Axet myös hyviä mättöpelejä.

Jos haluaa autenttisen kämäisehkön jrpg-kokemuksen niin Phantasy Star 3 ja Sword of Vermilion ovat hyviä valintoja.

Jos ei Sonic uppoa niin kannattanee kuitenkin kokeilla 3D Blastia, koska siitä ei kukaan tunnu tykkäävän. Omasta mielestä hiukan aliarvostettu ja jos ei muuta niin soundtrack on ainakin tykitystä.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
abassimo
02.02.2022 19:17:57
Ostin joskus vuosi sitten Steamin alesta Hunt Showdownin. Tullu nyt muutama päivä tykiteltyä tota. Vittu että toi on stressaava peli, ihan siinä hilkulla onko toi jollain masokistisella tavalla hauskaa pelata, vai armotonta ribalia. Itelle pelaaminen on aina ollut hupia eikä niinkään mitään veret suussa painamista, niin vähän vaikeeta lähestyä tota. Toisaalta tossa on ihan oma tunnelma, millaista harvoin nykypeleissä ainakaan ite oon kokenut. Hommaan vaikuttaa vielä se, että tullut pääasiassa mätettyä solona tota, niin vielä armottomampi.
Suddenly diu diu
Rauzku
02.02.2022 20:45:08 (muokattu 02.02.2022 20:50:00)

abassimo: Ostin joskus vuosi sitten Steamin alesta Hunt Showdownin. Tullu nyt muutama päivä tykiteltyä tota. Vittu että toi on stressaava peli, ihan siinä hilkulla onko toi jollain masokistisella tavalla hauskaa pelata, vai armotonta ribalia. Itelle pelaaminen on aina ollut hupia eikä niinkään mitään veret suussa painamista, niin vähän vaikeeta lähestyä tota. Toisaalta tossa on ihan oma tunnelma, millaista harvoin nykypeleissä ainakaan ite oon kokenut. Hommaan vaikuttaa vielä se, että tullut pääasiassa mätettyä solona tota, niin vielä armottomampi.

Ois mukava, jos tää ois jossain ilmaiskokeilussa viikonlopun, tekisi mieli kokeilla. Yksi kaveri ainakin pelaillut toistatuhatta tuntia ja kuulemma into vain kasvaa. Mulle jonkinlainen kilpailumuotti on lähes pakollinen nykyään, että jaksaa pelata. Moninpeleissä pelaan pelkkää rankedia, niin on jonkinlainen tyhjänpäiväinen koukuttava motivaattori. Casual-modet skippaan aina suosiolla.
Tässähän kuivaa pystyyn
abassimo
02.02.2022 21:14:43
Rauzku: Ois mukava, jos tää ois jossain ilmaiskokeilussa viikonlopun, tekisi mieli kokeilla. Yksi kaveri ainakin pelaillut toistatuhatta tuntia ja kuulemma into vain kasvaa. Mulle jonkinlainen kilpailumuotti on lähes pakollinen nykyään, että jaksaa pelata. Moninpeleissä pelaan pelkkää rankedia, niin on jonkinlainen tyhjänpäiväinen koukuttava motivaattori. Casual-modet skippaan aina suosiolla.

Oli vissiin alennuksessa puoleen hintaan Steamissä tällä hetkellä. Mä en tiiä onko Huntissa koskaan ollut ilmaista viikonloppua, mutta voihan sen aina refundata jos pelannut sen alle kaksi tuntia. Tossa ajassa ehtii jo varmaan testata onko wörtti muutamassa matsissa, ellei oo kunno hiippailukerho serveri ja menee se tunti per matsi :D. Monia tuntejahan toi peli ottaa jos siihen pääsee sisälle ja alkaa levuttamaan ja keräilemään expaa yms.

Oon ite ehkä just siks jatkanu ton pelaamista, koska aina kuollessa varmuudella tietää, että oli oma moka josta voi oppia. Välillä kyllä meinaa turhautuminen iskee kun kokoajan saa olla niin keskittyneessä tilassa tossa, kun se on käytännössä kerrasta poikki jos mokaa. Pitäis hommata paremmat kuulokkeet, niin sais tosta pelistä kaiken irti. Äänimaailma tossa on ihan omaa luokkaansa ja varmaa parhaimpia mitä ite oon kokenut peleissä. Myös noi 1800-luvun lopun aseet on aika kuumottavia, kun lataus kesken taistelun tuntuu ikuisuudelta, mut noi elementit tossa just luo sitä tunnelmaa.
Suddenly diu diu
Rauzku
02.02.2022 21:38:34 (muokattu 02.02.2022 21:39:17)

abassimo: Mä en tiiä onko Huntissa koskaan ollut ilmaista viikonloppua, mutta voihan sen aina refundata jos pelannut sen alle kaksi tuntia. Tossa ajassa ehtii jo varmaan testata onko wörtti muutamassa matsissa, ellei oo kunno hiippailukerho serveri ja menee se tunti per matsi :D. Monia tuntejahan toi peli ottaa jos siihen pääsee sisälle ja alkaa levuttamaan ja keräilemään expaa yms.

Joo tuo refund käväisi mielessä, mutta esim. kynäriä ja rokettiliigaa vihasin aluksi aikoinaan ja uskaltaisin veikata tuon Huntin kuuluvan samaan kastiin, eli alkaa maistumaan vasta kun pohjakunto saavutettu. Myös toisena CS-vertauksena ongelmaksi muodostuisi hirvittävä skillikuilu, kun yrittäisin kuitenkin suoraan soluttautua pelaamaan tuttujen kanssa, joku 50h vs 1000h kellotukset steamissa tod. näk. täysin eri planeetoilta taidoissa. Voishan tuon hinnan toki perustella itselle vanhalla kunnon vertauksella muutamaan tuoppiin paikallisjuottolassa heh.
Tässähän kuivaa pystyyn
Epämuusikko
03.02.2022 08:17:51 (muokattu 03.02.2022 08:24:53)
Pelasin Dead Space kolmosen raivolla läpi, oli niin mukava kokemus että aloitin vielä new game + -kierroksen. Saa suositella yhtä hyviä lähes-1st person ampumapelejä, mielellään kuitenkin vaikeammilla puzzleilla tai muilla seikkailupelielementeillä, jotka ovat nykypeleissä melkoisen..... laimeita. Verrattuna ysäripeleihin.

myöskin eksymisen mahdollisuudesta plussaa, onhan nuo dead spacet melkoisen suoraviivaisia "mene tuonne" -mentaliteetissaan. Aivan kuten DOOM kolmonenkin oli.

(kaikesta huolimatta hyviä pelejä nuo dead spacet)
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
abassimo
03.02.2022 13:42:09
Rauzku: Joo tuo refund käväisi mielessä, mutta esim. kynäriä ja rokettiliigaa vihasin aluksi aikoinaan ja uskaltaisin veikata tuon Huntin kuuluvan samaan kastiin, eli alkaa maistumaan vasta kun pohjakunto saavutettu. Myös toisena CS-vertauksena ongelmaksi muodostuisi hirvittävä skillikuilu, kun yrittäisin kuitenkin suoraan soluttautua pelaamaan tuttujen kanssa, joku 50h vs 1000h kellotukset steamissa tod. näk. täysin eri planeetoilta taidoissa. Voishan tuon hinnan toki perustella itselle vanhalla kunnon vertauksella muutamaan tuoppiin paikallisjuottolassa heh.

Tossa Huntissa on joku skill balanced optio käytössä, joten se ettii samanlaisia vastuksia itelle matseihin. Se käsittääkseni toimii silleen, että jos tiimissä on yksi ihan aloitteleva pelaaja ja yksi kokenut konkari, niin peli laskee jonkun keskiarvon niistä ja ettii sen avulla vastustajat. Tota systeemiä on kyllä kritisoitu aika paljon, koska se voi esim kolmen hyvän erän jälkeen heittää huonommankin pelaajan sellaisten hyvien pelaajien matsiin, jolla muutamat viime matsit on sitten mennyt heikommin. Ilmeisesti toi on tekijöiden tiedossa ja ne hakee balanssia tohon matchmaking systeemiin.
Suddenly diu diu
Epämuusikko
03.02.2022 15:44:58
Bongowing: Ostin Sega Mega Drive Classics -kokoelman lähinnä Columnsin ja Mean Bean Machinen takia. Lapsuuden kaverilla tuli noita tahkottua änärin lisäksi. Oisko tuossa mitään muuta mitä kannattaisi pelata? Phantasy Star 2&3 kiinnostelee jonniin verran. Sonic ei uppoa lainkaan.

Ostin jonkun Megadrive-bundle-pelikokoelman sisältäneen värkin pari vuotta sitten mutta siinä oli kokonaisvaltaisesti äänet päin vittua. En tiedä miten korjata asiaa.

pitäis myös hyväkuntoinen käsiohjain tai kaks hommata. Arcade Power Stickini on jotenkin väsynyt ja sylikäytössä kömpelö.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Rauzku
03.02.2022 16:21:08 (muokattu 03.02.2022 16:21:49)

abassimo: Tossa Huntissa on joku skill balanced optio käytössä, joten se ettii samanlaisia vastuksia itelle matseihin. Se käsittääkseni toimii silleen, että jos tiimissä on yksi ihan aloitteleva pelaaja ja yksi kokenut konkari, niin peli laskee jonkun keskiarvon niistä ja ettii sen avulla vastustajat. Tota systeemiä on kyllä kritisoitu aika paljon, koska se voi esim kolmen hyvän erän jälkeen heittää huonommankin pelaajan sellaisten hyvien pelaajien matsiin, jolla muutamat viime matsit on sitten mennyt heikommin. Ilmeisesti toi on tekijöiden tiedossa ja ne hakee balanssia tohon matchmaking systeemiin.

Tuo balansointi onkin ollut iso ongelma muissa peleissä, kun se keskiarvo ei toimi. Useimmissa pelaamissani peleissä tuota kokeillaan aluksi ja valitusten jälkeen kehittäjä luopuu siitä käytännössä kokonaan, koska esim. duo-peleissä hyvä+huono kombo pieksee normaali+normaali kombot.
Tässähän kuivaa pystyyn
bedlam
03.02.2022 18:31:07 (muokattu 03.02.2022 18:31:45)

The Last of Us 2 9+/10

Pelasin joskus kuukausi sitten, unohtui tänne raportoida. Olen ollut pelaaja vuodesta 1982 ja en muista että olisi mikään peli porannut niin syvälle sieluun kuin tämä. Upea teos ja eka peli josta olen katsonut lukuisia läpipeluuvideoita nähdäkseni muiden reaktioita tapahtumiin.

Vähän näissä jälkikäteen häiritsee se, että pelissä tapetaan porukkaa mitä brutaalimmalla tavalla ja sitten välivideoissa aina draamaillaan pienellä piirillä esim. kolmiodraamasta tai kännipususta ja sitten taas jatketaan muina miehinä (naisina) teurastusta. Tarinan kuljettaminen nousi tässä jo miltei yhtä isoon rooliin kuin Quantic Dreamin peleissä, mutta ne eivät ole räiskintää peruspeliltään ja siksi vastaavaa kontrastia ei synny.

Toissaalta itse pelaaminen oli niin mukavaa, ettei tuota asiaa siinä pelaamisen aikana kauheasti miettinyt. Pieni miinus pelin kestosta, minusta tämä oli jo liiankin pitkä (n. 30 tuntia taisi mennä läpipeluuseen).
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
LordWinter
05.02.2022 23:24:49 (muokattu 05.02.2022 23:25:51)
Pelasin viimein Mass Effectin. Odotukset oli kovat ja niihin vastattiin vaikka alkukankeutta olikin liki kymmenen tuntia. Hieno peli, innolla odotan kakkosta joka usein tuntuu näkyvän best games ever -listoilla.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
GoGo-FIN
06.02.2022 05:56:19
LordWinter: Pelasin viimein Mass Effectin. Odotukset oli kovat ja niihin vastattiin vaikka alkukankeutta olikin liki kymmenen tuntia. Hieno peli, innolla odotan kakkosta joka usein tuntuu näkyvän best games ever -listoilla.

Itse pelasin juuri läpi ne kolme. Kakkonen oli kyl best. Oikein hyvä trilogia kaiken kaikkiaan. Tuli katkaistua tuossa PS plus jäsenyys, jos jäisi enemmän aikaa pelata noita kasaantuneita yksinpelejä pois.
seppo69
06.02.2022 11:18:25
Informaatiokameli: Samoilta tekijöiltä kandee tsekata myös aiempi mainio co-op A Way Out.

Paitsi että tämä on aika huono/alle keskitason. Muutama hyvä hetkikin toki löytyy. Tuli juuri tytön kanssa tuo It takes two tykitettyä läpi ja se oli kyllä loistava. Suosittelen kaikille, varsinkin lapsen tai kumppanin kanssa pelattavaksi.
Informaatiokameli
06.02.2022 13:06:28

seppo69: Paitsi että tämä on aika huono/alle keskitason. Muutama hyvä hetkikin toki löytyy. Tuli juuri tytön kanssa tuo It takes two tykitettyä läpi ja se oli kyllä loistava. Suosittelen kaikille, varsinkin lapsen tai kumppanin kanssa pelattavaksi.

Ite tykkäsin kovasti. Enemmän semmonen interaktiivinen leffahan se on eikä kauhean pelimäinen mutta paljon hienoja kohtauksia ja hauskaa yhdessä touhuilua. Pari kertaa tullut eri kavereiden kanssa vedettyä läpi ja varmaan tulee vedettyä vielä useasti koska suht lyhyt ja viihdyttävä. Tuo It takes two vaikuttaa sitten askeleelta vielä parempaan ja se odottelee tuossa pelaamista.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)