Ed_Guy 19.01.2022 19:11:14 | |
---|
mike tapping: Tietotekniikkafoorumeilla taisi mopo karata välittömästi tuon uutisen jälkeen. Hätäisimmät julistavat jo että Sony on "nitistetty" ja pleikkarista tuli kertaheitolla ongelmajätettä jne. Itse kauppahan on toteutuessaan varsin merkittävä, mutta sehän on vielä kilpailuviranomaisen hyväksyntää vailla. Jos ja kun se luultavasti menee läpi niin silti siellä saattaapi olla jonkin mittainen suoja-aika ennen kuin MäSä pääsee kunnolla hääräämään. Uusien CoDien blokkaaminen pleikkarilta olisi varmasti kovan luokan siirto, mutta samalla aika kova taloudellinen takaisku, sillä aika pirun monta kopiota jäisi myymättä. Jotenkin en usko, että siihen mennään ihan lähitulevaisuudessa. Itse kun en enää jaksa noita CODeja tai WoWia pelailla niin ei paljon hetkauta ja toistaiseksi edelleen on PS5:en hankinta harkinnassa (jos niitä jossain vaiheessa saisi ostettua ilman mitään verkkokaupoilla päivystämistä...) Joo ei oo pleikka vitosen kanssa kiirettä. Ja muutenkin kun tässä on töitä lapsia ja parisuhdetta niin missä välissä tässä raivopelaa edes. Fallout76 on just sopivan kevyttä pelaamista. Toivottavasti kehittäjät ei nyt ihan heti sitä ole hylkäämässä. En jaksa. |
Arkka 19.01.2022 19:29:36 | |
---|
Ed_Guy: tässä on töitä lapsia ja parisuhdetta Lienette väärässä ketjussa. |
Ed_Guy 19.01.2022 19:31:46 | |
---|
Arkka: Lienette väärässä ketjussa. Fallout 76 tulee muuten aika paljon vastaan mandalorian roleplay hahmoja. Välillä mietin että onkohan niillä muuta elämää. En jaksa. |
GoGo-FIN 23.01.2022 17:58:06 | |
---|
Tulipa pelattua Mass Effect trilogia läpi. Hyvä matka oli ja kakkonen oli kyllä paras. Eka oli kyllä puuduttava aina välillä. Mielenkiintoinen oli kyllä miten tyyli muuttui joka osassa edemmäs alkuperäisestä, lähinnä ne ampumisosiot siis. Ja ei se kolmosen loppu niin huono ollut mitä sitä on parjattu, tuli luettua ne muutoksetkin mitä tehty siihen. Joskus ennen tuota trilogiaa tuli pelattua sitä Andromedaa joka silloin kyllä maistui. Nyt kun kokeilin jatkaa savea niin ei se vaan tunnu samalle. Hieno homma, että toivat tuon trilogian päivitettynä takaisin. |
Bongowing 23.01.2022 22:10:56 | |
---|
Mikähän idea tuossa on että ps4:n virta ja eject nappulat on piilotettu. Taskulampun saa aina kaivaa. But where the heck is magenta? |
Informaatiokameli 24.01.2022 01:14:27 (muokattu 24.01.2022 01:14:44) | |
---|
Bongowing: Mikähän idea tuossa on että ps4:n virta ja eject nappulat on piilotettu. Taskulampun saa aina kaivaa. Eipä oo tullut koskaan edes mieleen käyttää nuita nappeja kun ohjaimella onnistuu ne niin helposti. Ovat kyllä hyvin piilossa. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Kovalevyltä löytyi Wii/GC-emulaattori Dolphin, sekä The Legend of Zelda: Twilight Princess -rom. Ajattelin vain hieman testailla, mutta niinpä vain kaikki muu elämä on pian viikon ajan ollut täysin toissijaista, enkä ole vastaavanlaista koukuttumista pelaamiseen kokenut aikajakson 2005-2006 jälkeen, jolloin wowittaessa meni helposti 16 tuntia vuorokaudessa. Kaikki onkin sujunut mukavasti taivastemppeliin saakka. Tykkään koluta tarkoin jokaisen nurkan, ja etenen siksi hitaasti, mutta pelaajana olen kuitenkin suoran toiminnan poika. Nautin haastavista taisteluista (joita ei tässä pelissä kylläkään vielä ole tullut vastaan) ja ratkon mielelläni älytehtäviä, mutta vihaan yli kaiken tilanteita, jossa haaste rakennetaan täysin hihhih-tason kikkailun varaan, ja tätä City in the Sky edustaa pahimmillaan. Sen "vaikeus" perustuu siihen, että etenemisestä on tehty helvetin hidasta ja vaivalloista kaakertamista, jossa mitättömän lyhyen matkan taittamiseksi tarvitaan koko varustearsenaali, kävellään vain muutaman pikselin paksuisia kaiteita pitkin, ja pudotessa joudutaan aloittamaan koko puolituntinen uurastus alusta. Tällainen ei ole pelisuunnittelua, vaan paskaa. Pomohuoneen avain ja toinen clawshot on löytynyt, mutta nyt olen ensimmäistä kertaa jumissa. Pomon luokse pääsemiseksi pitää mitä ilmeisimmin käynnistää valtava puhallin, jotta saarekkeelle johtavat läpyskät saataisiin pyörimään toimien tarttumapintoina, mutta en ole keksinyt keinoa yltääkseni hallin katossa olevaan häkkimäiseen punnukseen, josta puhallin luultavasti käynnistyy. En katso ohjeista saatana, vaan pidän hermotauon, ja palaan illemmalla ongelman äärelle. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
GoGo-FIN 24.01.2022 14:58:18 | |
---|
Zed: Kovalevyltä löytyi Wii/GC-emulaattori Dolphin, sekä The Legend of Zelda: Twilight Princess -rom. Ajattelin vain hieman testailla, mutta niinpä vain kaikki muu elämä on pian viikon ajan ollut täysin toissijaista, enkä ole vastaavanlaista koukuttumista pelaamiseen kokenut aikajakson 2005-2006 jälkeen, jolloin wowittaessa meni helposti 16 tuntia vuorokaudessa. Kaikki onkin sujunut mukavasti taivastemppeliin saakka. Tykkään koluta tarkoin jokaisen nurkan, ja etenen siksi hitaasti, mutta pelaajana olen kuitenkin suoran toiminnan poika. Nautin haastavista taisteluista (joita ei tässä pelissä kylläkään vielä ole tullut vastaan) ja ratkon mielelläni älytehtäviä, mutta vihaan yli kaiken tilanteita, jossa haaste rakennetaan täysin hihhih-tason kikkailun varaan, ja tätä City in the Sky edustaa pahimmillaan. Sen "vaikeus" perustuu siihen, että etenemisestä on tehty helvetin hidasta ja vaivalloista kaakertamista, jossa mitättömän lyhyen matkan taittamiseksi tarvitaan koko varustearsenaali, kävellään vain muutaman pikselin paksuisia kaiteita pitkin, ja pudotessa joudutaan aloittamaan koko puolituntinen uurastus alusta. Tällainen ei ole pelisuunnittelua, vaan paskaa. Pomohuoneen avain ja toinen clawshot on löytynyt, mutta nyt olen ensimmäistä kertaa jumissa. Pomon luokse pääsemiseksi pitää mitä ilmeisimmin käynnistää valtava puhallin, jotta saarekkeelle johtavat läpyskät saataisiin pyörimään toimien tarttumapintoina, mutta en ole keksinyt keinoa yltääkseni hallin katossa olevaan häkkimäiseen punnukseen, josta puhallin luultavasti käynnistyy. En katso ohjeista saatana, vaan pidän hermotauon, ja palaan illemmalla ongelman äärelle. Tätä tuli pelattua wiillä, mutta läpi ei tullut pelattua. Ihan okei peli, mutta ei lemppari Zelda. |
LordWinter 24.01.2022 17:58:56 | |
---|
Zed: Pomohuoneen avain ja toinen clawshot on löytynyt, mutta nyt olen ensimmäistä kertaa jumissa. Pomon luokse pääsemiseksi pitää mitä ilmeisimmin käynnistää valtava puhallin, jotta saarekkeelle johtavat läpyskät saataisiin pyörimään toimien tarttumapintoina, mutta en ole keksinyt keinoa yltääkseni hallin katossa olevaan häkkimäiseen punnukseen, josta puhallin luultavasti käynnistyy. En katso ohjeista saatana, vaan pidän hermotauon, ja palaan illemmalla ongelman äärelle. Pelasin tuon uudelleen pari vuotta sitten ja tuo oli ainoa kohta missä jäin jumiin ja lankesin ohjeisiin. Sellainen muistikuva tosin on että ensimmäisellä pelikerralla olisin päässyt eteenpäin ilman apuja. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Zed 26.01.2022 19:06:05 (muokattu 26.01.2022 19:08:40) | |
---|
LordWinter: Pelasin tuon uudelleen pari vuotta sitten ja tuo oli ainoa kohta missä jäin jumiin ja lankesin ohjeisiin. Sellainen muistikuva tosin on että ensimmäisellä pelikerralla olisin päässyt eteenpäin ilman apuja. Selvisin kohdasta ilman ohjeita, ja läpäisin pelin eilen. Aluksi yritin kikkailla ratkaisua alakerrasta käsin, kunnes huomasin/muistin, että ylemmän kerroksen katossa oleva ritilä on sen verran alhaalla, että clawshotilla ylettyy laskeutumaan tarpeeksi matalalle. Sen sijaan Ganonin sikamuodon toiseen vaiheeseen jouduin katsomaan mallia, koska ei tullut mieleenkään, että myös susimuodossa voi tarttua painiotteeseen, ja yritin vain hyökätä naamaan kiinni pureskelemaan. Muutoin lopputaistelutkin olivat hyvin helppoja. Mainio peli, mutta ei yllä kirjoissani ikonisen Ocarinan tasolle. 2d-Zeldoihin en osaa edes oikein verrata, vaan käsittelen ne omassa kategoriassaan. Heikkouksina jo mainittu helppous, sekä helvetin tylsä ja rasittava City in the Sky, jossa kersa on mennyt totaalisesti keitinveden mukana. Ehkä myös salapaikat ja arkut jättivät toivomisen varaa, sillä oli melko antiklimaattista keinotella kerta toisensa jälkeen tiensä arkulle löytääkseen jumalauta pelkkää rahaa, vaikka lompakko (Giant's Wallet) oli melkein koko pelin ajan muutenkin täynnä. 2 sydämen palaa jäi löytymättä, mutta en viitsinyt enää palata luoliin niitä hakemaan. Seuraavaksi ehkäpä niin ikään minulle uusi The Wind Waker, jonka graafista tyyliä olen vierastanut, mutta joka pelinä pitäisi olla hyvin kelvollinen. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
Milkop 26.01.2022 19:16:19 | |
---|
Twilight on itsellä kesken siellä "haamumaailmassa" missä pitäisi kiirehtiä mutta se käsi ehtii aina napata sen pallon (vai mikä olikaan) ennen kuin kerkeän viedä sen oikealle paikalle. Pitäisi joskus jatkaa mutta hitto kun pelistä riippumatta kiirehtimiskohdat laittavat karjumaan. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Informaatiokameli 26.01.2022 19:16:46 | |
---|
Zed: Seuraavaksi ehkäpä niin ikään minulle uusi The Wind Waker, jonka graafista tyyliä olen vierastanut, mutta joka pelinä pitäisi olla hyvin kelvollinen. Tämä parhaita Zeldoja, menee itsellä jopa Ocarinan edelle. Graafisen tyylin vierastaminen ymmärrettävää mutta tuo tyyli on aika ajaton ja jopa orkkis näyttää edelleen tosi hienolta. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Zed 26.01.2022 19:19:48 | |
---|
Milkop: Twilight on itsellä kesken siellä "haamumaailmassa" missä pitäisi kiirehtiä mutta se käsi ehtii aina napata sen pallon (vai mikä olikaan) ennen kuin kerkeän viedä sen oikealle paikalle. Pitäisi joskus jatkaa mutta hitto kun pelistä riippumatta kiirehtimiskohdat laittavat karjumaan. Minä jopa pidin siitä kohdasta. Käsi liikkuu melko hitaasti, ja pysähtyy hetkeksi kolmella nuolella. Jos se ehtii ottaa pallon, ampuu vain perään, ja pallo putoaa. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
Milkop 26.01.2022 19:28:52 | |
---|
No enpä ole sitä älynnyt ampua. Pitää kokeilla joskus uudestaan. Nyt on sata muutakin peliä kesken. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
LordWinter 26.01.2022 19:33:35 | |
---|
Zed: Selvisin kohdasta ilman ohjeita, ja läpäisin pelin eilen. Aluksi yritin kikkailla ratkaisua alakerrasta käsin, kunnes huomasin/muistin, että ylemmän kerroksen katossa oleva ritilä on sen verran alhaalla, että clawshotilla ylettyy laskeutumaan tarpeeksi matalalle. Sen sijaan Ganonin sikamuodon toiseen vaiheeseen jouduin katsomaan mallia, koska ei tullut mieleenkään, että myös susimuodossa voi tarttua painiotteeseen, ja yritin vain hyökätä naamaan kiinni pureskelemaan. Muutoin lopputaistelutkin olivat hyvin helppoja. Helvetin hyvä. Muistan kuinka ärsytti kun menin lunttamaan, kun ratkaisu kuitenkin oli koko ajan siinä silmien edessä. Breath of the Wildissa on muuten tuo arkkuhomma viety nextille levelille, aivan liikaa arkkuja eikä niitä jossain vaiheessa edes enää jaksanut käydä aukomassa kun jotain tylsää ripulia siellä kuitenkin on. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Ed_Guy 26.01.2022 23:00:39 | |
---|
Nyt alkoi fallout 76 kyllästyttää. Haluaisin ampua asioita aseilla meleen sijaan, mutta nauttiminen kärsii jatkuvista materiaali grindauksista, että saa tehtyä panoksia. Ei tommosta Grindausta jaksa. Ja puhtaalla meleellä end gamen pelaaminen on mahdotonta. Paskaa pelisuunnittelua. Latasin rocket leaguen. En jaksa. |
Scrobble 26.01.2022 23:45:54 (muokattu 26.01.2022 23:46:03) | |
---|
Ed_Guy: Nyt alkoi fallout 76 kyllästyttää. Haluaisin ampua asioita aseilla meleen sijaan, mutta nauttiminen kärsii jatkuvista materiaali grindauksista, että saa tehtyä panoksia. Ei tommosta Grindausta jaksa. Ja puhtaalla meleellä end gamen pelaaminen on mahdotonta. Paskaa pelisuunnittelua. Latasin rocket leaguen. Jaksoitko kauankin pelata Fallout 76:ta? Mulla ainakin on jäänyt julkaisuajoista semmonen mielikuva, että kyseessä on täysin läpipaska tekele. Tietysti voinut parantua roimasti ajan mittaan. |
Milkop 27.01.2022 00:47:01 | |
---|
Ed_Guy: Latasin rocket leaguen. Tämä on oikein. Steamin pelikello näyttää 594,5 tuntia. Tuskinpa olen edes lapsena pelannut Doomia yhtä paljon. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
GoGo-FIN 27.01.2022 03:08:55 | |
---|
Informaatiokameli: Tämä parhaita Zeldoja, menee itsellä jopa Ocarinan edelle. Graafisen tyylin vierastaminen ymmärrettävää mutta tuo tyyli on aika ajaton ja jopa orkkis näyttää edelleen tosi hienolta. Sama itsellä. Ihan totta et tuo cel shading grafiikka kyllä kestää aikaa paljon paremmin kuin muut graafiset tyylit. Aikoinaan julkaisussa tuli ostettua cubelle ilman mitään ennakkotietoja pelistä ja olipahan rakkautta ensisilmäyksellä. En ole kyllä tähän päivään mennessä vieläkään pelannut ocarinaa läpi. Ehkä vielä joskus. |
Ed_Guy 27.01.2022 06:05:39 (muokattu 27.01.2022 06:39:46) | |
---|
Scrobble: Jaksoitko kauankin pelata Fallout 76:ta? Mulla ainakin on jäänyt julkaisuajoista semmonen mielikuva, että kyseessä on täysin läpipaska tekele. Tietysti voinut parantua roimasti ajan mittaan. Kyllähän tuota on tullut luvattoman paljon tahkottua :) käsittääkseni porukka palautti/refund tuota melkoisia määriä niin Bethesda joutui sitten tekemään siitä kunnon pelin. Endgame on vain melee buildilla aika kämästä. Pitää tappaa semmosta lentävää liskoa ja palkinnot saa vaan jos siihe tekee damagea. Eipä sitä hirveästi supersledgellä huidota jos se paska päättää vaa liihotella taivaalla :) En jaksa. |