mikama83 31.12.2021 08:06:51 | |
---|
Moi! En löytäny juurikaan keskusteluja näistä joten ajattelin tehdä uuden otsikon. Onko täällä kellään kokemuksia näistä bassoista? Itse ostin tuossa heräteostona Squier JV jazz basson ja vuosimalli on 1983. Vaikuttaa tosi hyvältä, tosin pientä säätöä vaatii ja uudet kielet nyt ekana myös. Se mihin nyt haluaisin ehkä apua niin saundi toimii muuten mutta jotenkin G-kielen äänet ei tule niin kovaa kun taas E-kieli tuuttaa aika kovaa ulos normisoittelussakin. Varmaan se ainut millä tämän korjaisi niin on mikkien vaihto. Toisena jazzarina mulla on MIJ Fender vuodelta 1993 johon vaihdettu Lollarin mikit ja se on aika täydellinen yhdistelmä. Se olisi tietenkin varma valinta, mutta jos jollain olisi kokemuksia muistakin mikeistä niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan :) |
vt_17 31.12.2021 10:15:55 | |
---|
mikama83:Se mihin nyt haluaisin ehkä apua niin saundi toimii muuten mutta jotenkin G-kielen äänet ei tule niin kovaa kun taas E-kieli tuuttaa aika kovaa ulos normisoittelussakin. Varmaan se ainut millä tämän korjaisi niin on mikkien vaihto. Toisena jazzarina mulla on MIJ Fender vuodelta 1993 johon vaihdettu Lollarin mikit ja se on aika täydellinen yhdistelmä. Se olisi tietenkin varma valinta, mutta jos jollain olisi kokemuksia muistakin mikeistä niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan :) Koitapa säätää mikkien korkeutta. Jos G tulee hiljaa niin joko nostat mikkiä G:n puolelta, tai sitten lasket E:n puolelta. |
mikama83 31.12.2021 10:45:21 | |
---|
vt_17: Koitapa säätää mikkien korkeutta. Jos G tulee hiljaa niin joko nostat mikkiä G:n puolelta, tai sitten lasket E:n puolelta. No joo tuo on kyllä tosiaan yksi mitä kokeilla ja nyt joka tapauksessa säädätettävä tuota muutenkin. Ja toisaalta en halua liikaa muuttaa sitä saundia joka tuossa nyt on. Se on erilainen kuin toisessa jazzarissani mutta se on vaan hyvä ettei ne kuulosta samalta. |
phiit 31.12.2021 11:24:27 | |
---|
Löytyy samainen JV Jazz täältä 80 luvun alun malli, orkkismikit olivat ainaki tässä yksilössä todella hyvät, harmittaa että ne tuli jo vuosia sitten myytyä pois. Itse bassona erinomainen soitin, painaa vaan helvetisti mutta soi lujaa akustisestikin ja helpposoittoinen. |
PasiB 31.12.2021 20:05:18 (muokattu 05.01.2022 12:56:53) | |
---|
https://pasib.kuvat.fi/ |
nappo 05.01.2022 11:18:21 (muokattu 05.01.2022 11:18:44) | |
---|
Mulla myös Japanista uitettu 1983-vuoden JV-presari. Täysin orggis, mitä nyt olen tarroilla pilannut. Kaulathan noissa on monesti aika kapeat, eli kannattaa käpistellä että sopiiko omaan käpälään. Hyviä soittimia, voin suositella kyllä. https://muusikoiden.net/dyn/users/168053.jpg |
Ihan samalla värityksellä on toi omakin basso :) Nyt kun kerinny soitella tuolla useita tunteja niin pitää vähän perua puheita mitä sanoin tuosta g-kielestä. Soitinhan on aivan loistava ja vaikka vaatii vähän säätöä ja uudet kieletkin hakematta, niin väitän että soi jopa paremmin kuin toi mij Fenderi joka löytyy myös. Todella tyytyväinen olen ostokseen :) |
arhipp 23.02.2022 09:57:05 | |
---|
Minun basso on jatsari ja muistaakseni vuodelta 1983 ja väri on Candy Apple Red. Erittäin kevyt ja miellyttävän helppo soittaa. Taitaa olla tysimittaiseen nähden kuitenkin pykälää pienempi kooltaan. Ero minimalistinen, mutta on tuo vaan helpompi lyhyt ja jäykkäsormisen soitella. Käsittääkseni alkuperäiset mikit näissä ovat yksinkertaisesti "heikkotehoisia", kuten eräs ammattimies näistä taannoin minua opasti. Omassa on alkuperäiset ja heikommat ne ovat. Ratkaisin ongelman itse ja halvalla kääntämällä vahvistimesta potikkaa kovemmalle. En lähtisi modaamaan tuota vaihtamalla mikkejä, koska toimivat. Voimakkuuseroja eri kielten välillä en ole havainnut. Ohessa kuva. https://muusikoiden.net/dyn/users/173641.jpgTämänkin hankinnan onnistuin vaimolta pimittämään. |