Aihe: Metallica
1 2 3 4 577 78 79 80 81146 147 148 149 150
bedlam
30.12.2021 09:42:38 (muokattu 30.12.2021 09:43:54)

Regalis Apertura: PS.Tuli muuten mieleen, onko Metallica koskaan tehnyt jonkinlaista kyselyä fanikunnalta mitä biisejä haluaisivat settiin?

Nehän teki melko vasta kokonaisen kiertueen missä soitettiin pelkästään fanien toivomia biisejä. Soittivat juuri silloin Frayed Ends of Sanityn Suomessa ekaa kertaa, kun se äänestettiin täällä listalle. Kun olisi ollut mahdollisuus äänestää muitakin epätyypillisiä biisejä settiin, niin silti ihmiset äänesteli sinne Sandmaneja ja Nothing Else Matterseja ja näillä keikoilla kuultiin ne biisit jotka oltaisiin muutenkin kuultu.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Artturi
30.12.2021 10:01:58
Musta tämä 40 v keikkojen "yllätyksettömyys" oli ihan loogista. Eihän Metallica koskaan toista itseään (paitsi S&M ehkä poikkeuksena, ainakin osittain..) ja nuo vierailijat ja pikku klubihan toteutettiin jo 30 v keikoilla! Mulle nää toimivat tällaisinaan, vaikka tokihan nuo showt olis ehkä pari biisiä pidemmät per keikka voineet olla!
Unmasked
30.12.2021 10:52:32 (muokattu 30.12.2021 10:55:43)
bedlam: Kun olisi ollut mahdollisuus äänestää muitakin epätyypillisiä biisejä settiin, niin silti ihmiset äänesteli sinne Sandmaneja ja Nothing Else Matterseja ja näillä keikoilla kuultiin ne biisit jotka oltaisiin muutenkin kuultu.

Kyseisellä kiertueellahan oli myös käytäntö, että viimeinen mukaan päässyt biisi laitettiin äänestykseen ensimmäisten kahden karsiutuneen biisin kanssa, keikan ajan sai äänestää ja biisi soitettiin viimeistä edellisessä slotissa. Prahassa äänestykseen pääsi The Day that Never Comes, St. Anger ja The Unforgiven 2. Viimeksi mainittuahan ei oltu livenä soitettu, poislukien yksi palkintogaala-veto vuonna -97. Tämä toki korjaantui seuraavana vuonna.
Yleisö päätti äänestää St. Angeria. Vaikka sitäkään ei kauheasti oltu soiteltu, niin ethän sä nyt äänestä (käytännössä) livedebyyttiä vastaan. Itsehän olen kova Loadien fani, ehkä kasuaaliyleisö ei ajattele samoin...

Pitää lisätä tuohon: Puolalaiset äänesti Ktulua kun vastassa oli Fuel ja Day. Propsit siitä.
The Rikza
30.12.2021 11:40:48
Regalis Apertura:
PS.Tuli muuten mieleen, onko Metallica koskaan tehnyt jonkinlaista kyselyä fanikunnalta mitä biisejä haluaisivat settiin?

Lars taisi jossain haastattelussa sanoa että keikan settiä miettiessä tutkivat hyvinkin tarkaan esimerkiksi Spotfy-dataa siitä mitä biisejä maassa kuunnellaan, jos sieltä vaikka nousisi jokin erikoisempi biisi kuunnelluihin.
F.K.A. Mallaslahti
Kylyma
30.12.2021 13:34:21 (muokattu 30.12.2021 13:35:13)

Unmasked: Kyseisellä kiertueellahan oli myös käytäntö, että viimeinen mukaan päässyt biisi laitettiin äänestykseen ensimmäisten kahden karsiutuneen biisin kanssa, keikan ajan sai äänestää ja biisi soitettiin viimeistä edellisessä slotissa. Prahassa äänestykseen pääsi The Day that Never Comes, St. Anger ja The Unforgiven 2. Viimeksi mainittuahan ei oltu livenä soitettu, poislukien yksi palkintogaala-veto vuonna -97. Tämä toki korjaantui seuraavana vuonna.
Yleisö päätti äänestää St. Angeria. Vaikka sitäkään ei kauheasti oltu soiteltu, niin ethän sä nyt äänestä (käytännössä) livedebyyttiä vastaan. Itsehän olen kova Loadien fani, ehkä kasuaaliyleisö ei ajattele samoin...

Pitää lisätä tuohon: Puolalaiset äänesti Ktulua kun vastassa oli Fuel ja Day. Propsit siitä.

Ellen ihan väärin muista niin Helsingissä äänestettiin creeping deathin, harvester of sorrowin ja whiskey in the jar:n välillä. Joista whiskey vielä helvetti soikoon voitti, itse olisin toivonut että tämä ei olisi soinut. Ei tainnut bändi olla varautunut siihen nimittäin se ohjelmanumero ei ollut ihan nappisuoritus edes minun kirjoissa, ja mää en todellakaan oo rokkipoliisi etsimässä kaikkia virheitä mutta tuolloin huomasin selkeästi ainakin hetukalla jotain ongelmia soiton suhteen.
Regalis Apertura
30.12.2021 14:31:51
Joo noista kommenteista muistinkin sen By Request-kiertueen 2014 (jos oikein muistan vuoden)... Eikös sillä keikalla ollut kova sadekelikin?
Kylyma
30.12.2021 14:50:45

Regalis Apertura: Joo noista kommenteista muistinkin sen By Request-kiertueen 2014 (jos oikein muistan vuoden)... Eikös sillä keikalla ollut kova sadekelikin?

Oli joo, Arayan Tomppaki joutu puhalteleen kynsille biisien välillä kun tais olla kylymä :D
Haltsi
30.12.2021 16:44:20
Kylyma: Ellen ihan väärin muista niin Helsingissä äänestettiin creeping deathin, harvester of sorrowin ja whiskey in the jar:n välillä. Joista whiskey vielä helvetti soikoon voitti, itse olisin toivonut että tämä ei olisi soinut. Ei tainnut bändi olla varautunut siihen nimittäin se ohjelmanumero ei ollut ihan nappisuoritus edes minun kirjoissa, ja mää en todellakaan oo rokkipoliisi etsimässä kaikkia virheitä mutta tuolloin huomasin selkeästi ainakin hetukalla jotain ongelmia soiton suhteen.

Juuri noin, Whiskey äänestettiin settiin. Tuon soiton jälkeen Hetfield sanoikin jotain tyyliin "sorry I fucked up the solo in there, it's just too cold, man". Ja oli kyllä kylmää!
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
jukkajylli
31.12.2021 01:31:19
Muistin just, et mullahan on Metallican SaapasjalkaRock bootleg vuodelta 86 tai 87. Siinä on muistaakseni monen minuutin bassosoolokin. Mutta koska olisi epäkorrektia esittää rehellinen mielipiteeni siitä, niin kuin minulle ovat metallimusiikin ystävät aiempien kommenttieni yhteydessä viestittäneet, en sitä enempää kommentoi. Hieno basso hänellä kuvien perusteella jokatapauksessa oli.
Stidi alla.
Jeszse
31.12.2021 06:11:45
Tympee Huttunen: Aika intensiivistä katselua on, jos ei kykene ottamaan kännykällä paria kuvaa ja muutaman sekunnin videota keikalle.

Mä oon ottanu omallakin keikalla tämmösiä.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
LyraB
31.12.2021 10:59:55
jukkajylli: Muistin just, et mullahan on Metallican SaapasjalkaRock bootleg vuodelta 86 tai 87. Siinä on muistaakseni monen minuutin bassosoolokin. Mutta koska olisi epäkorrektia esittää rehellinen mielipiteeni siitä, niin kuin minulle ovat metallimusiikin ystävät aiempien kommenttieni yhteydessä viestittäneet, en sitä enempää kommentoi. Hieno basso hänellä kuvien perusteella jokatapauksessa oli.

Vihdoin. Mikäli nyt oikein siis haistoin.
Itse en ole lämmennyt ihan hirveästi Burtonin wah-sooloille missä monesti kaikki kuulostaa yhdeltä mössöltä. Sellaista avaruus-scifiä kun vedetään säröt päällä ja wahi rahisee.

Siis hienointahan on katsoa hänen sormityöskentelyä sinänsä. Fysiikka on kunnossa ja todella monipuolisesti pystyi käyttämään soitinta. Tyylitaju tuntuu vain siis puuttuneen. Nopeaa tilutusta, olihan se aikoinaan varmasti ennennäkemätöntäkin. Ja sillä sai aikaan wau-efektin.

En itse ole vain koskaan syttynyt sille. Se ei kuulosta hyvältä. Lähinnä toivoo että loppuisi.

Newsted taas on aina ollut se tyylitajun herra minulle. Täytti taajudet juuri oikealla bändiin sopivalla tavalla. Myös bassosooloissa tiettyä jämäkkyyttä ja attackkia. Sen lisäksi My friend of miseryn -sooloilu Cunning Stuntsilla on ehkä hienoin bassosoolo evör. Että löytyi myös tätä herkempää bassottelua ja muusikkoutta ylipäätään.

En heitä väkisin siis vertailemaan yritä. Pidän vain eniten Metallicasta jolloin Jason oli mukana.
Flash
31.12.2021 12:32:45 (muokattu 31.12.2021 12:33:08)

Haltsi: Juuri noin, Whiskey äänestettiin settiin. Tuon soiton jälkeen Hetfield sanoikin jotain tyyliin "sorry I fucked up the solo in there, it's just too cold, man". Ja oli kyllä kylmää!

Ei ollut kovin kesäiset kelit tosiaan, mutta liekkö myös The Frayed Ends of Sanity vienyt kaiken keskittymisen ja se kun onnistui niin siitä seurasi pieni herpaantuminen. Itse en ainakaan muistanut edes enää, että Whiskey kuultiin sen jälkeen. :)
Live Music Is Better!
Artturi
31.12.2021 22:56:09
Olin jo Liedon Tarvashovin keikalla ja 86 Saapasjalkarockissa toki myös paikalla. Sony Walkmanilla hirveessä jurrissa äänitin keikan mutta sehän oli pelkkää suttua. Ei pystynyt lähettään mihinkään sitä nauhaa (elettiin tätä tape trading aikaa.). Sit Cliff delas. Oltiin frendin kans ihan paskana. Sitten ilmoitettiin Jasonin tulo (tiedettiin Flosam & Jetsam..) ja päätettiin, 17 v oli ikää, lähtee Hollantiin kattoon uutta jäbää. Mentiin ja olihan se jotain.. Samassa hotellissa Anthraxin ja Celtic Frostiin tyyppien kans, vieläkin nimmarit jossain tallessa. Oi aikoja nuoruuden! https://www.setlist.fm/festival/1987/aardschokdag-1987-63d6ae67.html
Artturi
31.12.2021 23:15:57
Artturi: Olin jo Liedon Tarvashovin keikalla ja 86 Saapasjalkarockissa toki myös paikalla. Sony Walkmanilla hirveessä jurrissa äänitin keikan mutta sehän oli pelkkää suttua. Ei pystynyt lähettään mihinkään sitä nauhaa (elettiin tätä tape trading aikaa.). Sit Cliff delas. Oltiin frendin kans ihan paskana. Sitten ilmoitettiin Jasonin tulo (tiedettiin Flosam & Jetsam..) ja päätettiin, 17 v oli ikää, lähtee Hollantiin kattoon uutta jäbää. Mentiin ja olihan se jotain.. Samassa hotellissa Anthraxin ja Celtic Frostiin tyyppien kans, vieläkin nimmarit jossain tallessa. Oi aikoja nuoruuden! https://www.setlist.fm/festival/1987/aardschokdag-1987-63d6ae67.html

Jaa niin, se pointti on se että, ne vanhat keikat oli toki hirveetä rähinää, mut ei ne mitään tiukkaa soittoa olleet. Seattlen kaikki aina mainitsee, jo kovaa laittoo toki ja ainutlaatuista. Mut paremmin ne nykyään soittaa kuin silloin, trust me :-) Hyvää uutta vuotta!
Ojankaivaja
01.01.2022 20:19:25
Paras livekunto oli jossain 1996-2000 välillä. Jos sanoo muuta, niin puhuu paskaa nostalgialasit päässä.
phiit
01.01.2022 20:32:53
Ojankaivaja: Paras livekunto oli jossain 1996-2000 välillä. Jos sanoo muuta, niin puhuu paskaa nostalgialasit päässä.

Tässä täysin samaa mieltä
Ojankaivaja
02.01.2022 12:05:09
Ehkäpä yksi lempikappaleitani Bleeding Me soitettiin pitkästä aikaa livenä. Huomaa että ollut biisistä taukoa äijillä, mutta ihan hyvä veto. KirKa tuhoaa tuon keskivaiheen lead-osan täysin, mutta ei anneta haitata: https://www.youtube.com/watch?v=3QB1bcgJwag
Henri Henri Olavi
02.01.2022 13:31:47 (muokattu 02.01.2022 13:32:43)
Kelatkaapa miten vitun tylsä olisi live, jos kaikki soittaisivat koko ajan täysin "oikein". Ei sellaista jaksa kuunnella ja varsinkaan katsella. Kyllä livessä pitää olla röytyöä. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Levyt sitten kliinisiksi.
I don't giva a fuck if you're straight, you're still gay.
Flash
03.01.2022 12:30:23

Henri Henri Olavi: Kelatkaapa miten vitun tylsä olisi live, jos kaikki soittaisivat koko ajan täysin "oikein". Ei sellaista jaksa kuunnella ja varsinkaan katsella. Kyllä livessä pitää olla röytyöä. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Levyt sitten kliinisiksi.

Näin on. Edellisellä Dream Theaterin keikalla kohokohdat olivat ne pari kertaa, kun rumpali "mokasi". Toki heidän keikoillaan saa aina laulajan puolesta jännittää... Mutta samoilla linjoilla siis.
Live Music Is Better!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)