Aihe: Netflix-suosituksia
1 2 3 4 559 60 61 62 6384 85 86 87 88
Swan
13.10.2021 23:49:23
Violet Evergarden: The Movie antoi Netflixin parhaalle animelle arvoisensa päätöksen. Homma alkaa suoralla viittauksella sarjan vahvimpaan gut punchiin, eikä hirveästi siitä hellitä. Koko litanialle edelleen vahvin mahdollinen suositus.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
LordWinter
14.10.2021 22:22:21
Olen hieman ihmeissäni Squid Gamen suosiosta. Mitään uutta ideaa tuossa ei ole eikä se myöskään tee mitään vanhaa uudella ja raikkaalla tavalla. Eka jakso oli suorastaan korni. Viihdyttävä sarja kuitenkin, vähän kuin joku Walking Dead.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
Henri Henri Olavi
15.10.2021 11:19:40
LordWinter: Olen hieman ihmeissäni Squid Gamen suosiosta. Mitään uutta ideaa tuossa ei ole eikä se myöskään tee mitään vanhaa uudella ja raikkaalla tavalla. Eka jakso oli suorastaan korni. Viihdyttävä sarja kuitenkin, vähän kuin joku Walking Dead.

Olinkin pähkäillyt, pitäisikö tätä alkaa katsomaan. Hyvä arviosi paljasti, ettei todellakaan kannata. Kiitos.
Je suis 190221
Ali
15.10.2021 11:30:55 (muokattu 15.10.2021 11:33:31)

Joo, ei tää Squid Game mikään taiteellinen merkkitapaus ole, mutta kyllähän tätä katsoo. Mutta samaa mieltä olen vaikka jostain Game of Thronesista. Mutta jos vaikka joku Battle Royale toimii, niin varmasti myös Squid Game. TWD oli mielestä paikoitellen vaivaannuttavan huono -- niin kauan kuin jaksoin sitä seurata -- joten kyllä tämä sen pieksee aika helposti, mutta toki tämä toistaiseksi on aivan minisarja siihen verrattuna.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Henri Henri Olavi
15.10.2021 11:35:15
Ali: jos vaikka joku Battle Royale toimii

Tarkoitatko leffaa? Se toimi silloin kun se tuli ja R&A:ssa sen kävin katsomassa. En kuitenkaan katsoisi uudestaan tai siitä tehtyä sarjaa.
Je suis 190221
Ali
15.10.2021 11:43:37 (muokattu 15.10.2021 11:44:50)

Juu. Ja yhteneväisyys tietenkin konseptin tasolla, että ihmiset pelaavat peliä, jossa ihmiset kuolevat, ja aasialaisuus toki.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
LordWinter
15.10.2021 19:56:59
Henri Henri Olavi: Olinkin pähkäillyt, pitäisikö tätä alkaa katsomaan. Hyvä arviosi paljasti, ettei todellakaan kannata. Kiitos.

Kyllä voisit sen katsoa ku eiookku yheksän jaksoa. Päähenkilö on symppis ja taskuvaras-tyty on ihana.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
Scrobble
15.10.2021 22:44:29 (muokattu 15.10.2021 22:44:47)
Ei tuossa Squid Gamessa nyt juonellisesti tai temaattisesti ollut mitään erityisen ihmeellistä mutta musta katsomisen arvoisen siitä teki visuaalinen ja auditiivinen puoli sekä erinomainen näyttelijäkaarti (lukuun ottamatta yhtä juttua, mitä en voi spoilaamatta sanoa).
Henri Henri Olavi
16.10.2021 00:33:28
LordWinter: Kyllä voisit sen katsoa

Ay ay captain!
Je suis 190221
Humanoid
16.10.2021 08:55:51
Swan: Violet Evergarden: The Movie antoi Netflixin parhaalle animelle arvoisensa päätöksen. Homma alkaa suoralla viittauksella sarjan vahvimpaan gut punchiin, eikä hirveästi siitä hellitä. Koko litanialle edelleen vahvin mahdollinen suositus.

Tämä oli kyllä hieno päätös tuolle sarjalle + aiemmalle elokuvalle. Vahvat suositukset myös täältä.
zekeode
16.10.2021 18:40:56 (muokattu 16.10.2021 18:41:15)

Scrobble: Ei tuossa Squid Gamessa nyt juonellisesti tai temaattisesti ollut mitään erityisen ihmeellistä mutta musta katsomisen arvoisen siitä teki visuaalinen ja auditiivinen puoli sekä erinomainen näyttelijäkaarti (lukuun ottamatta yhtä juttua, mitä en voi spoilaamatta sanoa).

Jep. Täysin ennalta-arvattavaa ja pitkäveteinen setti ja tuosta olisi ehkä kiinnostavan parituntisen saanut puristettua.
tomaattiorava
19.10.2021 13:59:23
Tuossa tuubittelin illan kuluksi jotain Chapellen pätkiä ja huomasin että ihan tässä hiljattain, viikon-parin sisään on tuubi täyttynyt ilmeisen vihaisten feministien tms. jargonista. Näemmä eivät ole kovin hyvillään tästä viimeisimmistä speciaalista.
En nyt halua kuulostaa kyyniseltä mulkulta mutta ei varsinaisesti yllätä, vaikka mitään syytä hermostumiseen en tuosta spessusta itse bongannut.
Henri Henri Olavi
19.10.2021 14:18:09 (muokattu 19.10.2021 14:18:44)
tomaattiorava: Tuossa tuubittelin illan kuluksi jotain Chapellen pätkiä ja huomasin että ihan tässä hiljattain, viikon-parin sisään on tuubi täyttynyt ilmeisen vihaisten feministien tms. jargonista. Näemmä eivät ole kovin hyvillään tästä viimeisimmistä speciaalista.
En nyt halua kuulostaa kyyniseltä mulkulta mutta ei varsinaisesti yllätä, vaikka mitään syytä hermostumiseen en tuosta spessusta itse bongannut.

Ei siinä mielestäni ollut mitään ihmeellistä tai paheksuttavaa. Ja se transfoobikko-kohuhan lähti jo edellisestä tai sitä edellisestä spessusta. Tässä uusimmassa heittää taas ronskia trans-läppää, mutta mielestäni pukee sen lopulta erittäin kauniisti empatiaksi. Se oli erittäinkin koskettava lopetus. Ihmisillä tuntuu olevan vaikeaa erottaa koomikkoa siviili-ihmisestä. Koomikko nostaa kipeitä asioita ja epäkohtia esille. Ymmärrän osaltaan tuohtumusta, mutta se on taide-/viihdemuoto, kuten vaikka teatterikin tai elokuva.
Je suis 190221
seppo69
19.10.2021 15:10:31
Equal rights, equal jokes.
Swan
21.10.2021 21:50:42
Ne on Cowboy Bebopin lisänneet, siis orkkisversion. Yhden jakson perusteella en vielä odota liikoja, mutta toivottavasti ei ole yhtä kaameaa shaibaa kuin se toinen "pakollinen" cyberpunk-anime, Evangelion.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
carnation
21.10.2021 22:13:45 (muokattu 21.10.2021 22:16:53)
Swan: Ne on Cowboy Bebopin lisänneet, siis orkkisversion. Yhden jakson perusteella en vielä odota liikoja, mutta toivottavasti ei ole yhtä kaameaa shaibaa kuin se toinen "pakollinen" cyberpunk-anime, Evangelion.

Niin, siis 19. marraskuuta Netflix julkaisee sen live action -version samasta aiheesta. Tiedä siitä sitten, en ihan ole 100% fani sen alkuperäisen Bebopinkaan suhteen. Se on vähän sellainen kompromissi länsimaisen ja japanilaisen animaation suhteen, suuri kuvio ja maailman rakentaminen jää vajaaksi, mutta "meininkiä" on ja yksittäisiä hyviä tarinoita on siellä sun täällä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Epämuusikko
22.10.2021 13:45:46
seppo69: Equal rights, equal jokes.

damn straight! / gay.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Brian May jr.
23.10.2021 16:38:09 (muokattu 23.10.2021 16:38:35)
Mä näin Cowboy Bebopin ajat sitten, muistan pitäneeni aika paljonkin. Siinä ei minunkaan muistaakseni ollut mitään kovin yhtenäistä juonta, mutta joitain päähenkilön taustalla vaikuttavia, ajoittain esiin nousevia elementtejä kuitenkin. Ihan jokainen jakso ei tosiaan ole mestariteos itsessään, mutta ne parhaimmat ovat kyllä älyttömän hyviä, esim. se Mad Pierrot -jakso on jäätävää tykitystä alusta loppuun.

Pitäisi tämäkin katsoa uudestaan, mutta en tiedä, jaksanko laittaa 26:tta jaksoa pyörimään.
Vettä!
Muovinen
25.10.2021 13:48:00

Kastanjamies oli tyylikäs nordic crime sarja ja samaan syssyyn tuli sitten katsottua Sillan eka kausi, jolle myös suositus vaikka tämän on varmaan kaikki jo nähneet. Pysyykö Sillan taso yhtä hyvänä seuraavilla kausilla? Tuo Sagan hahmo on aika kova ja melkein pelkästään sen takia pitää jatkaa katselua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)