Nigel Tufnel 04.09.2021 16:15:40 | |
---|
Ianuarius: Tästähän tuli tosi rautanen levy ku lyhenteli. https://ia-music.com/Senjutsu/ Eli niinku tossa sivulla sanon, niin Lost in a Lost World oli niin turha B-side, että se lähti kerralla meneen. Senjutsu-biisistä tein tollasen reilun pariminuuttisen intron Strategolle, koska kuka hitto sitä samaa renkutusta jaksaa kuunnella wtf 8 MINUUTTIA. Loisto juttu, paljon kiitoksia. Tämänkaltaista olen miettinyt jo aikaisempien julkaisujen kohdalla, mutta olen vaan sen verran tumpelo, etten osaa toteuttaa ideaa kunnolla. Pakko tykätä myös siitä, että Lost in a Lost World on heitetty kokonaan mäkeen. Siinäpäs oli aivan uskomattoman paska biisi.. Whatever happened to all this season's losers of the year? |
The Jack 04.09.2021 16:52:24 | |
---|
Ianuarius: Tästähän tuli tosi rautanen levy ku lyhenteli. Niin tuli. Paljon parempi kuin alkuperäinen. Kiitoksia. Tässä on Maidenille hyvä bisnesidea tulevaisuuteen. Yleensä bändit tekevät laajennettuja special julkaisuja. Maiden voisi tehdä lyhennetyt versiot ainakin kolmesta viimeisestä levystä, niin meikäläinen lähtisi heti kaupoille. Jos luolamiehen kädenjälkeä voi soundista jälkikäteen parantaa ei sekään olisi pahitteeksi. Harrisin introt + Gersin ja Murrayn soolosekoilut + kansantanhut välisoitoissa vähemmälle niin Senjutsu voisi olla ihan OK-levy. Kuuntelin tänään vielä pari kertaa sen oikeankin levyn lävitse. Kivaa taustamusiikkia esim. puutarhanhoitoon, mutta mikäli liikaa keskittyy kuunteluun alkaa tympiä. Oikeasti hyvää levyä ei tarvitse ajan kanssa kuunnella väkisin hyväksi. Maideniltakin ainoastaan muutama albumi on ollut sellainen, joka ei heti ensi kuulemalta ole alkanut toimia. Tältä albumilta puuttuu biisit jotka pakottaisivat kuuntelemaan itseään 5 x putkeen ja mitä haluaisi alkaa treenaamaan itsekin kitaralla. |
Tympee Huttunen 04.09.2021 16:56:25 | |
---|
Jos Iron Maiden haluaisi tehdä kolmen minuutin biisejä ilman progetanhuja yhdellä c-osalla, se tekisi niin. Ja se on kyllä tehnytkin niin. Bändi tekee, mitä se haluaa piittaamatta siitä, mitä muut on mieltä. Itse vähän yllätyin kuinka hyvin noi levy toimii kokonaisuudessaan. |
phiit 04.09.2021 16:58:03 (muokattu 04.09.2021 16:59:48) | |
---|
Ianuarius: Tästähän tuli tosi rautanen levy ku lyhenteli. https://ia-music.com/Senjutsu/ Eli niinku tossa sivulla sanon, niin Lost in a Lost World oli niin turha B-side, että se lähti kerralla meneen. Senjutsu-biisistä tein tollasen reilun pariminuuttisen intron Strategolle, koska kuka hitto sitä samaa renkutusta jaksaa kuunnella wtf 8 MINUUTTIA. Sitten muuten vaan leikoin pois juttuja, jotka pilas levyn flown minun mielestä. Oikeastaan ainoa biisi, johon en koskenut, oli tuo Writing on the Wall. Se vaan toimii. Ja oikeastaan ainoa mitä jäi levylle mistä en niin välitä oli toi Darkest Hour, mutta se on sellanen ihan fine balladi. Mutta joo... Original 81 min 10 biisiä Editti 50 min 8 biisiä 1. Senjutsu/Stratego 6:56 (o13:20) 2. The Writing on the Wall 6:14 (o6:14) 3. Days of Future Past 3:53 (o4:04) 4. The Time Machine 5:14 (o7:09) 5. Darkest Hour 5:43 (o7:20) 6. Death of the Celts 6:19 (o10:20) 7. The Parchment 6:55 (o12:39) 8. Hell on Earth 8:35 (o11:19) EDIT: En tehny tätä tahallisesti, mutta jotenkin kävi niin että tuo Parchmentin muokkailtu loppu on vähän niinku intro tolle Hell on Earthille. Haha, voi taivas. Pitää ehkä vetää tota taukoa siitä vielä lyhemmäksi. Juu ei kiitos, onnetonta leikkaa liimailua. Tää o paras just niinku julkaistuki, jos ei riitä mielenkiinto kuunnella alusta loppuun niin kannattanee vaihtaa johku Volbeatiin :D |
Ianuarius 04.09.2021 17:04:06 (muokattu 04.09.2021 17:10:07) | |
---|
phiit: Juu ei kiitos, onnetonta leikkaa liimailua. Tää o paras just niinku julkaistuki, jos ei riitä mielenkiinto kuunnella alusta loppuun niin kannattanee vaihtaa johku Volbeatiin :D Eiku kyl mä ihan mielellään kuuntelen tätä mun mielestä (ja ilmeisesti eräiden muidenkin mielestä) ihan hyvin leikattua versiota, vaikka Volbeattiaki tulee kuunneltua aika paljon. En tiedä miksi nämä bändit olisivat kenellekään muulle kuin yläastepojille toisensa poissulkevia. Ota iha chillisti vaa. Ei elämä oo niin vakavaa. Your soundcard works perfectly! |
phiit 04.09.2021 17:11:00 (muokattu 04.09.2021 17:11:14) | |
---|
Ianuarius: Eiku kyl mä ihan mielellään kuuntelen tätä mun mielestä (ja ilmeisesti eräiden muidenkin mielestä) ihan hyvin leikattua versiota, vaikka Volbeattiaki tulee kuunneltua aika paljon. En tiedä miksi nämä bändit olisivat toisensa poissulkevia. Ota iha chillisti vaa. Ei elämä oo niin vakavaa. Ihan hyvin ei riitä, oisit vaan jättäny sorkkimatta. Volbeat on paskaa, Maiden hyvä :) |
Ianuarius 04.09.2021 17:20:36 | |
---|
Nigel Tufnel: Tämänkaltaista olen miettinyt jo aikaisempien julkaisujen kohdalla Ei välttämättä ois paha proggis. Book of Souls ei vaan taida toimia ees silputtuna. Sieltä sais ehkä just ja just vartin verran käyttistä. Frontier sen sijaan saattais olla ihan wörtti. Mut sillä levyllä on jo When the Wild Wind Blows ja Starblind, joista en leikkais mitään. Pitänee kokeilla, jos tulee joku vkl tylsää. Tuolla on niin paljon tollasia niinku Talisman, joita en vaan muista niin hyvin, ku aina nukahtaa kesken biisin. Your soundcard works perfectly! |
Jeszse 04.09.2021 17:53:36 | |
---|
phiit: Ihan hyvin ei riitä, oisit vaan jättäny sorkkimatta. Volbeat on paskaa, Maiden hyvä :) Pakottaako joku sut kuunteleen tota leikattua? Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
phiit 04.09.2021 18:02:21 (muokattu 04.09.2021 18:17:10) | |
---|
Jeszse: Pakottaako joku sut kuunteleen tota leikattua? Ei mutta paheksua saa silti :) Sitä odotellessa että joka biisistä saa max 3min radiohitti editin.. kyllä sit riemu raikaa :P |
Ruutukunkku 04.09.2021 20:13:53 (muokattu 06.09.2021 16:02:00) | |
---|
phiit: Juu ei kiitos, onnetonta leikkaa liimailua. Tää o paras just niinku julkaistuki, jos ei riitä mielenkiinto kuunnella alusta loppuun niin kannattanee vaihtaa johku Volbeatiin :D Aamen. Tämä omien edittien tekeminen on jo ajatuksena ihan absurdi. Kova halu näyttäisi olevan kuunnella biisejä, jotka eivät lähtökohtaisesti itseään edes nappaa. Kannattaisi ihan oikeasti kuunnella siten jotain aivan muuta, vaikka sitä Powerslavea. Ennen seuraavaa julkaisua voisitte vaikka laittaa suoraan Shirleylle sähköpostin, että josko lähettäisi levyn suoraan pro tools -sessioina, niin saa itse editoida ja miksata koko levyn. You are number six |
Henri Henri Olavi 04.09.2021 20:16:46 (muokattu 04.09.2021 20:17:02) | |
---|
Ruutukunkku: josko lähettäisi levyn suoraan pro tools -sessioina, niin saa itse editoida ja miksata koko levyn. Tämä olisi oikeasti hyvä idea. Voisi ostaa parilla kympillä PT-session ja tehdä sellaisen kuin haluaa. Siis mille tahansa julkaisulle, ei vain Maidenille. Je suis 190221 |
Tympee Huttunen 04.09.2021 20:32:08 | |
---|
Henri Henri Olavi: Tämä olisi oikeasti hyvä idea. Voisi ostaa parilla kympillä PT-session ja tehdä sellaisen kuin haluaa. Siis mille tahansa julkaisulle, ei vain Maidenille. Wintersun tuon taisi jo tehdä. Tai siinä tuli raidat erikseen. |
Henri Henri Olavi 04.09.2021 20:37:31 | |
---|
Tympee Huttunen: Wintersun tuon taisi jo tehdä. Tai siinä tuli raidat erikseen. Okei. Joku hyväkin bändi voisi tehdä saman. Je suis 190221 |
Ianuarius 04.09.2021 20:47:40 | |
---|
Henri Henri Olavi: Okei. Joku hyväkin bändi voisi tehdä saman. Muistaakseni Dream Theater teki ton. Bändin hyvyydestä voi sitten olla montaa mieltä. Your soundcard works perfectly! |
Tympee Huttunen: Wintersun tuon taisi jo tehdä. Tai siinä tuli raidat erikseen. Montako parempaa miksausta tuli linjoille? |
Sitaristi 04.09.2021 20:53:47 | |
---|
Stratego toimivin biisi uudelta. Antaa basarin elää, muutenkin nykyään tarvittaisiin mainstream musaan vähän eloa. |
Henri Henri Olavi 04.09.2021 20:54:04 | |
---|
Sitaristi: Montako parempaa miksausta tuli linjoille? Ei varmaan kukaan jaksanut alkaa miksaamaan sataa raitaa pilipalia per biisi. Hermothan siinä menee kymmenen minuutin jälkeen. Je suis 190221 |
Ianuarius 04.09.2021 20:55:31 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ei varmaan kukaan jaksanut alkaa miksaamaan sataa raitaa pilipalia per biisi. Hermothan siinä menee kymmenen minuutin jälkeen. Luulen että Maidenin tuottajalla vähän samat mietteet. Your soundcard works perfectly! |
Henri Henri Olavi 04.09.2021 20:56:08 (muokattu 04.09.2021 20:56:16) | |
---|
Ianuarius: Luulen että Maidenin tuottajalla vähän samat mietteet. Ehkäpä. Joskin raitamäärä on myös asiallisempi. Je suis 190221 |
Ianuarius 04.09.2021 20:58:17 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ehkäpä. Joskin raitamäärä on myös asiallisempi. True. Paitsi jos laskee kaikki Maidenin levyt mitkä se on tuottanu. Ei jaksa enää tapella vastaan ku ei se auta mitään kuitenkaan. Pistetään vaan lätylle sellasena ku se mikrofonista ulos putkahtaa. Your soundcard works perfectly! |