Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5123 124 125 126 127237 238 239 240 241
Ianuarius
03.09.2021 14:41:12

LordWinter: BotWista saadut kiksit oli tosin sellaisia että koin konsolin ostamisen jo sen arvoiseksi.

Tuosta tuliki mieleen. Trent Kaniugalla oli BotW concept art challenge, niin piirtelin jotain miljöötä...
https://www.artstation.com/artwork/L311Wk
Your soundcard works perfectly!
GoGo-FIN
03.09.2021 14:45:59
Jos lähtee asettelemaan esimerkiksi Ps4/saman sukupolven xboksia switchiä vastaan niin onhan multiplatformit parempia näillä tehokkaimmilla koneilla. Saa nähdä miten diablo2 kyykkää Switchillä, kunhan se julkaistaan, mutta ajatus siitä että voi nostaa konsolin latausasemasta ja jatkaa pelaamista on aika kutkuttava. Aina välillä tulee pelattua ihan handheld tilassa. Aiemmin mietin, että hommaako pleikkarille vai Switchille tuon, mut ratkaiseva seikka itselle tuo oli. Se mikä pitää antaa plussaa nintendolle on se, että heiltä puuttuu tämä Trophy/achievement järjestelmä. Itse voin myöntää, että kyllä se vaikutti omaan tapaan pelata pelejä pleikkarilla. Vähänkun "gotta catch em all" pokemonia lainatakseni. Turhaa paskaa, mutta koukuttavaa.
Informaatiokameli
03.09.2021 15:30:51

GoGo-FIN: Jos lähtee asettelemaan esimerkiksi Ps4/saman sukupolven xboksia switchiä vastaan niin onhan multiplatformit parempia näillä tehokkaimmilla koneilla. Saa nähdä miten diablo2 kyykkää Switchillä, kunhan se julkaistaan, mutta ajatus siitä että voi nostaa konsolin latausasemasta ja jatkaa pelaamista on aika kutkuttava. Aina välillä tulee pelattua ihan handheld tilassa. Aiemmin mietin, että hommaako pleikkarille vai Switchille tuon, mut ratkaiseva seikka itselle tuo oli. Se mikä pitää antaa plussaa nintendolle on se, että heiltä puuttuu tämä Trophy/achievement järjestelmä. Itse voin myöntää, että kyllä se vaikutti omaan tapaan pelata pelejä pleikkarilla. Vähänkun "gotta catch em all" pokemonia lainatakseni. Turhaa paskaa, mutta koukuttavaa.

Itse ostan nykyään pelin mieluummin switchille kuin pleikkarille jos molemmille tarjolla. Se kätevyys ja esim. reissussa mukana kulkeminen on aivan mahtavaa. Disco Elysiumia oon odotellut jo kotvan Switchille.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Informaatiokameli
03.09.2021 15:33:47

Henri Henri Olavi: No on totta, etten mä tiedä kamalasti Nintedon peleistä. Tämä kommentti liittyyi sellaisiin kuin Zeldat, Mariot (ml. kaikki hölmöt ajopelit), Pokemonit jne. En tiedä onko Nintendolla sitten hyviäkin pelejä. Varmaan.

Tuossahan juuri listasit viime (ja menneiden) vuosien kolme mahtavaa pelisarjaa. Ja varsinkin Mariossa ja Zeldassa uusimmat pelit ovat olleet ehkäpä molempien sarjojen parhaita pelejä. Nintendo tykkää panostaa nuihin tuttuihin pelisarjoihin mutta kun laatu on niin hemmetin kovaa, niin hintavuuden ja Nintendon sisäänpäin käpertyneisyyden antaa anteeksi.
Informaatiokameli
03.09.2021 15:39:16

Henri Henri Olavi: Mua tosiaan tuollaiset eivät viehätä alkuunkaan. Mä tykkään sellaisista kuin esim. XCOM 2. Sen tyyppisiä en ole nähnyt Nintendolla.

Esim Mario + Rabbids Kingdom Battlea on paljon verrattu juurikin XCOM kakkoseen joten esim siitä semmonen.
Henri Henri Olavi
03.09.2021 15:40:38
Informaatiokameli: Esim Mario + Rabbids Kingdom Battlea on paljon verrattu juurikin XCOM kakkoseen joten esim siitä semmonen.

Ok, kiintoisaa. Pitääpä katsoa miltä näyttää.
Je suis 190221
Informaatiokameli
03.09.2021 15:42:08

Henri Henri Olavi: Ok, kiintoisaa. Pitääpä katsoa miltä näyttää.

Ymmärrän kyllä jos graafinen tyyli ei miellytä silmää. Onhan se aika lapsellista tms.
Henri Henri Olavi
03.09.2021 15:44:01
Informaatiokameli: Ymmärrän kyllä jos graafinen tyyli ei miellytä silmää. Onhan se aika lapsellista tms.

Tsekkasin videon Youtubesta. Joo, oikeassa olet :) Ei pysty yhtään tuollaista ulkoilmettä. Huh. Tytär voisi digata.
Je suis 190221
GoGo-FIN
03.09.2021 15:46:45
Itsellä ostoslistalle joskus hamassa just tuo rabbis kingdom :D. Sit joskus.
Henri Henri Olavi
03.09.2021 15:50:12
Ei ole mun laite Nintendo. Eiköhän se ole sitten PC jota miettiä kun pelihammasta enempi taas kolottaa. Hiiri ja näppis on paras tapa kontrolloida, ohjaimet eivät ole niin hyviä. Siksikin PC, koska siihen saa ohjaimen jos haluaa, mutta konsolilla on kai aika vaikea pelata hiiri-/näppis-yhdistelmällä. Vai miten on?
Je suis 190221
ÄrGee
03.09.2021 15:54:45
En pelaa konsoleilla koskaan FPS-pelejä, koska hiiren ja näppiksen yhdistelmän järjestäminen niille on sen verran tuskallista. Ja PC:lle on itsellä ohjain tasohyppelyille ja kolmannen persoonan kuvakulman peleille. Ajopelitkin menevät toistaseksi ohjaimella.
To the stars!!!
Henri Henri Olavi
03.09.2021 15:56:39
Kaikki tuollaiset XCOM-tyyppiset strategiapelitkin ovat myös täyttä tuskaa ohjaimella. Olen kokeillut. Tooooooodella hidasta.
Je suis 190221
LordWinter
03.09.2021 16:10:21
Informaatiokameli: Nintendo tykkää panostaa nuihin tuttuihin pelisarjoihin mutta kun laatu on niin hemmetin kovaa, niin hintavuuden ja Nintendon sisäänpäin käpertyneisyyden antaa anteeksi.

Anekdoottina olin lapsena aika pitkään siinä uskossa että Pokemonit ovat GBC:n ainoat pelit. Harvoin näki toista mainostettavan ilman toista. Konsolin hinta 599 markkaa ja olikohan pelit 199 tai jopa 299.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
GoGo-FIN
03.09.2021 16:42:38
Näin paljon puhetta tuosta xcomista niin pitää päivittää tuntemuksia tästä Cthulhu tactics pelistä joka tuli joku aika sitten ostettua. Samalla kaavalla, mutta puuttui pari olennaista asiaa. Hahmot ei kyenneet menehtymään pysyvästi. Eli käytössä oli alusta loppuun samat 4 hahmoa. Eli puuttui se aika olennainen asia xcomista. Tukikohdan rakentelu puuttui myös. Loppua kohden alkoi puuduttamaan myös samojen karttojen pelailu, joita kierrätettiin. Vihollisiakin oli yllättävän vähän, ottaen huomioon materiaali mitä käytössä. Ei kantanut loppuun asti peli kyllä.
ÄrGee
03.09.2021 20:50:20
Harmillista kun ei ole rattia nyt taloudessa... Assetto Corsa ja Project Cars ovat todennäköisesti aivan ajokelvottomia ilman. Taidan tähän hätään pistää Forza Horizon 4:n vaikka viides osa julkaistaan parin kuukauden päästä.
To the stars!!!
Ianuarius
03.09.2021 23:57:29

https://www.youtube.com/watch?v=8NK1I6S_vFs

Nää kannettavat laitteet on kyllä siistejä. Ei sillä että tulis ikinä käytyä missään saati pelattua älyttömästi, mutta tulee vaan sellanen ilonen fiilis näistä. :D
Your soundcard works perfectly!
Bongowing
05.09.2021 00:23:51
Lautapelirintamalla kaksi uutta todella isoa suomijulkaisua. Agemonia kickstarttaa kohta, Lands of Galzyr on jo tilattavissa.

https://agemonia.com/
https://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/lands-of-galzyr/

Ei oo kumpikaan ihan mun heiniä, mutta toivotaan hyvää menestystä. Eclipsen ja Dale of Merchantsin jälkeen ei oo oikein Suomesta ilmestynyt mitään merkittävää tai ainakaan hyvin menestynyttä.
But where the heck is magenta?
Bongowing
05.09.2021 22:21:40
Tavallisella korttipakallakin saa todella nerokkaita pelejä aikaiseksi. Regicide on soolo/co-op 1-4 pelaajalle. Helpot säännöt, lisäksi tarviit vain tavallisen korttipakan. Tossa ei oo soolopelin sääntöjä mutta sellaisetkin on olemassa.

https://boardgamegeek.com/boardgame/307002/regicide
https://www.badgersfrommars.com/assets/Regicide-Rules.pdf
Bongowing
08.09.2021 12:39:52
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)