niilopi 02.09.2021 21:17:48 | |
---|
Hommasin uuden työpöydän jossa räkkien taakse ei oikein pääse johtojen paikkoja vaihtelemaan joten mietin vaihtoehtoja esim. patchbay jne. Käytössäni on interfaceja, etuasteita ja kompuroita. Mites tämä nyt menee jos mulla on 1/4" patchbay käytössä ja haluaisin kaapeloida esim. XLR lavarasialta patchbayhin josta saisin ne kulkemaan joko suoraan interfaceen tai haluttaessa etareiden/kompuroiden kautta? Ensinnäkin mistä löydän XLR lavarasian jonka toinen pää on 1/4"? Miten balansointi ja Phantom virta toimiiko normaalisti jos xlr muuttuu stereo jakiksi? Pääsääntöisestihän näissä etuasteissa ja kompressoreissa on in/out XLR. Mutta nyt toi patchbayn 1/4" sekottaa pakan kokonaan. |
Antti1 02.09.2021 21:41:59 | |
---|
Niitä löytyy kyllä xlr-liittimilläkin. Ei tule sitten vahingossa piuhaa rykiessä syötettyä phantomiakaan väärään paikkaan niin helposti. |
niilopi 02.09.2021 23:08:32 (muokattu 02.09.2021 23:35:38) | |
---|
Ymmärsin nyt siis että nää phantomi hommat täytyy pitää xlr bay puolella ja ulostulot voi käytännös routtaa TRS patchbaylla. Ongelmaksi tulee mun interfacet jossa on inputeissa comboliittimiä eli phantom / linja samassa. Jos haluan käyttää interfacen etareita ei taida järkevää tapaa olla kaapelointiin |
Pauli Lappalainen 03.09.2021 08:00:46 | |
---|
niilopi: Ymmärsin nyt siis että nää phantomi hommat täytyy pitää xlr bay puolella ja ulostulot voi käytännös routtaa TRS patchbaylla. Ongelmaksi tulee mun interfacet jossa on inputeissa comboliittimiä eli phantom / linja samassa. Jos haluan käyttää interfacen etareita ei taida järkevää tapaa olla kaapelointiin Onhan noita comboliitin-ristareita joillakin valmistajilla: https://www.amazon.com/Mamba-16C2C-16-XLR-Combo-16/dp/B06ZZS98NQ |
niilopi: Ongelmaksi tulee mun interfacet jossa on inputeissa comboliittimiä eli phantom / linja samassa. Jos haluan käyttää interfacen etareita ei taida järkevää tapaa olla kaapelointiin Onko niissä siis line in jakissa ja mic in xlr:nä vai voiko xlr:ää käyttää molemmille (eli valitaan line/mic kytkimellä tms)? Noi combot tosiaan hankaloittaa toisinaan elämää, mutta voihan sen trs:n jättää käyttämättä, jos xlr syö myös line inputtia. |
niilopi 03.09.2021 14:40:10 | |
---|
Joo just näin eli interfacesta saa sisäisesti valittua line/mic kullekin inputille. oksatboys: Onko niissä siis line in jakissa ja mic in xlr:nä vai voiko xlr:ää käyttää molemmille (eli valitaan line/mic kytkimellä tms)? Noi combot tosiaan hankaloittaa toisinaan elämää, mutta voihan sen trs:n jättää käyttämättä, jos xlr syö myös line inputtia. |