Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5193 194 195 196 197347 348 349 350 351
mixu1
20.06.2021 14:45:07

mike tapping: Mulla ei itse asiaan ole muuta sanottavaa, mutta kyllähän tuolla puodilla on tälläkin hetkellä tori.fi-sivuilla kitaroita myynnissä muun romppeen ohella.

https://www.tori.fi/kaksikitaraa

Moikka, Kaksi Kitaraa soitinkaupan myyntitilissä olevat soittimet ovat vain ja ainoastaan soitinkaupalla myynnissä, ja soittimet sijaitsevat fyysisesti myymälässä. Tämä määritellään myyntitilisopimuksessa. Eli soittimen omistajat eivät myy samaan aikaan niitä itse esimerkiksi muusikoiden.netissä sopimusaikana.

Mika/Kaksi Kitaraa
"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
dajackal
20.06.2021 14:56:12
mixu1: Moikka, Kaksi Kitaraa soitinkaupan myyntitilissä olevat soittimet ovat vain ja ainoastaan soitinkaupalla myynnissä, ja soittimet sijaitsevat fyysisesti myymälässä. Tämä määritellään myyntitilisopimuksessa. Eli soittimen omistajat eivät myy samaan aikaan niitä itse esimerkiksi muusikoiden.netissä sopimusaikana.

Mika/Kaksi Kitaraa

Muistelin siis oikein. Kiitos liikkeelle vahvistuksesta.
mpekkanen
20.06.2021 15:13:23
mixu1: Moikka, Kaksi Kitaraa soitinkaupan myyntitilissä olevat soittimet ovat vain ja ainoastaan soitinkaupalla myynnissä, ja soittimet sijaitsevat fyysisesti myymälässä. Tämä määritellään myyntitilisopimuksessa. Eli soittimen omistajat eivät myy samaan aikaan niitä itse esimerkiksi muusikoiden.netissä sopimusaikana.

Mika/Kaksi Kitaraa

Ainahan myyntili soittimet ovat liikkeessä ihan fyysisesti, ainakin tähän asti on Suomessa ollut.
Useissa eri liikkeissä vuosien varrella on ollut minun soittimia myyntitilissä ja missään ei ole aikaisemmin ollut kieltoa, etteikö soitinta voisi silti myydä myös muutoin jossain muuallakin, jos niin haluaa. Soitin ei ole kuitenkaan liikkeen omaisuutta, vaikka myyntitilissä olisikin.
Jos tämä käytäntö on muuttunut, joillakin liikkeillä, niin ok.
mpekkanen
20.06.2021 17:42:52 (muokattu 20.06.2021 18:09:14)
Jukka Häikiö: Ei oo ihan noin simppeli toi asia, jos soitin on fyysisesti myyntitilissä soitinliikkeessä, niin ei oo ihan ookoo jos joku käy sitä siellä testailemassa ja sitten myyjä hakee kepin pois ja tekee kaupat ja ilmot sun muut tehnyt liike jää ilman komissiota. Jos kampe on myyntitilissä se on silloin liikkeessä myynnissä, ei muualla. Vai meinaatko että sitä voi tosiaan käydä liikkeesä testailemassa ja tehdä sitten kaupat muualla?
Toki niin, jos myy muualla, niin antaa sitten myyjäliikkeen hoitaa kaupat ja saada oman osansa.

Minulla on joskus ollut kitara mm kitarapajalla myyntitilissä noin 10 vuotta, eikä mennyt kaupaksi. Samaisesta liikkeestä olin soittimen aikaisemmin ostanut ja kun vein myyntitiliin, niin laitettiin halvemmaksi hinta kuin mitä itse maksoin. Joskus tarjosin tuota kitaraa muutamalle vaihdossa täällä musanetissä, mutta ei tuntunut kelpaavan. Soitin oli ostettaessa ns vintage kitara, jonka arvo vain nousee ajan myötä ja kuulemma hyvä sijoitus...
Lopulta hain soittimen pois ja möin sen suurella tappiolla eteenpäin. Kitarapajalla soitin oli vahvistin pinon takana, että ei sitä sieltä olisi kukaan löytänyt jos ei olisi etukäteen nettisivulta katsonut.

Muistaakseni nuo sopimukset on ollut tähän asti sellaisia lyhyitä papereita, jossa on nimen ja päivän lisäksi jonkinlainen vakuus siitä, että soitin on oma. Kitarapajalla emme kirjoittaneet mitään sopimusta, koska lähetin soittimen sinne. Jonkinlaisen kuitin saattoivat lähettää...
Monessa muussakin liikkeessä myyntitili on tehty samoin, olen lähettänyt soittimen ja on sovittu hinnasta. Joskus kun olen joihinkin liikkeisiin vienyt itse, niin on saatettu pyytää nimi johonkin paperiin, mutta isompia sopimuspapereita ei ole mistään tullut.
Onko käytäntö sitten muuttunut vai onko tapauskohtaisesti nykyäänkin hieman erilaisia käytäntöjä. En tiedä.

En ole toki niin koskaan tehnyt, että soitin on liikkeessä ja neuvon sinne kokeilemaan ja hakenut pois, jos soittimen testaaja on halunnut ostaa sen välistä, eli suoraan minulta.
Joskus soittimet on menneet kaupaksi myyntitilissä ja joskus ne on joutunut hakemaan pois, vaikka hintaa olisi vielä tarkistettukin.

E: korjasin pari kirjoitusvirhettä ja lisään vielä, että koskaan ei ole minulle sanottu missään kun olen myyntitiliin vienyt tai lähettänyt kitaran, etteikö soitinta voisi myydä myös itsekin ja hakea pois, jos niin haluaa.
Pinewood
20.06.2021 18:32:03

Mika/Kaksi Kitaraa

Noin sen pitää ollakin. Jos itse olisin liikkeen pitäjä, tekisin lisäksi myyntitilisopimukset vain siten, että myytävälle tavaralle on sovittu vähimmäismyyntiaika, jonka ajan tuote on liikkeessä myytävänä ellei kauppaa synny jo aiemmin. Jos omistaja kuitenkin haluaa ottaa tavaran aiemmin myynnistä pois, hänen pitää maksaa liikkeelle esim. 50% (tai jopa enemmänkin) myyntipalkkiosta.

Ei homma asuntokaupassakaan toimi siten, että omistaja voi huoletta antaa välittäjän mainostaa ja esitellä välitettävää asuntoa ja sitten omistaja voi tehdä kaupan ostajan kanssa välittäjän ohi yksipuoleisella ilmoituksella ilman kuluja.
abassimo
22.06.2021 15:32:53
Suddenly diu diu
msalama
22.06.2021 17:38:52

Kitarakuun sivulta kuvat.

Ilmoitin ton ylläpidolle ja kenkäähän se sitten sai.
Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään.
abassimo
12.07.2021 12:42:45
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1663630/fb

Eiks kaikki tälläset voi suoraan heittää roskiin. Ei taida tori olla oikee paikka mainostella kyseistä sontaa.
Suddenly diu diu
Juho L
12.07.2021 12:55:32
abassimo: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1663630/fb

Eiks kaikki tälläset voi suoraan heittää roskiin. Ei taida tori olla oikee paikka mainostella kyseistä sontaa.

Ilmo poistettu. Kiitokset bongauksesta!

-— Moderaattori —-

Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned.
Explorer
12.07.2021 14:07:47

Olikohan sama josta itsekin ilmoitin. Oli siinä se huumoriarvo että juuri torin kitarakamat-osastolla mainostetaan lainaa, koska GAS.
I'll get me coat.
abassimo
12.07.2021 18:03:01
Explorer: Olikohan sama josta itsekin ilmoitin. Oli siinä se huumoriarvo että juuri torin kitarakamat-osastolla mainostetaan lainaa, koska GAS.

Joo sama ilmoitus. Ite hörähdin vähän aluksi, että mitä aktuaalista vittua nyt.
Suddenly diu diu
JPL
14.07.2021 23:01:44
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1654221

Tuosta olen pyytänyt oikeaa kuvaa sekä ostokuittia kun on kuulemma alle vuoden. Eipä näy eikä kuulu. Kovasti myydään kuitenkin.
"So that one may walk in peace." - I.L
Kipponi
14.07.2021 23:14:54 (muokattu 14.07.2021 23:15:31)
JPL: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1654221

Tuosta olen pyytänyt oikeaa kuvaa sekä ostokuittia kun on kuulemma alle vuoden. Eipä näy eikä kuulu. Kovasti myydään kuitenkin.

Hieno pedaali jos se vaan olisi myyjälläkin? Puh.numeron puuttuminen voi olla puh.myyjien estämiseksi? En tiedä miten he noukkivat numerot
salaisetkin?
Itekin laitan kirjaimilla alun yleensä.
Edit. Onhan tuo epäilyttävää...
Talousasioiden (diletantti positiivisessa mielessä) homekoira. Bullshit detector.
JPL
15.07.2021 10:41:56 (muokattu 15.07.2021 16:20:48)
JPL: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1654221

Nyt sain vastauksen ja kuvan oikeasta laitteesta. Numerosta puuttuu tosiaan nolla edestä. Sen osasin päätellä mutta tekstariini hän ei vastannut mitään.

Ehkä kaikki eivät säilytä kuitteja, mutta itse alle vuoden vanhasta säilyttäisin. Sellaista ei kuulemma löydy. Kysyin ostopaikkaa, ei vastausta. Varmistin että löytyyhän virtalähde, ei vastausta.

Yhteydenpito vain pikaviesteillä ja jokaisen asian saa kysyä erikseen. Voihan se olla että ihan rehti tyyppi mutta vaikutelma ei kyllä ole kovin lupaava.
Pinewood
15.07.2021 11:13:45
JPL: Ehkä kaikki eivät säilytä kuitteja, mutta itse alle vuoden vanhasta säilyttäisin. Sellaista ei kuulemma löydy. Kysyin ostopaikkaa, ei vastausta.

Kyllähän kuitti ja ostopaikka ovat olennaisia tietoja varsinkin silloin, kun laitteella on tai pitäisi olla takuu voimassa. Jos laite on ostettu netissä, monesta paikasta voi tulostaa kuitin tai muun ostodokumentin jälkikäteenkin.
JPL
15.07.2021 11:40:43
Näin on. Eikä mihinkään kysymyksiin ole tullut vastausta paitsi juuri siihen ettei kuittia löydy. Näkyisi olevan Line6 HX Stomp myös kaupan, joten ehkäpä kannattaa hieman varmistella jos joku on sitä ostamassa.

Pinewood: Kyllähän kuitti ja ostopaikka ovat olennaisia tietoja varsinkin silloin, kun laitteella on tai pitäisi olla takuu voimassa. Jos laite on ostettu netissä, monesta paikasta voi tulostaa kuitin tai muun ostodokumentin jälkikäteenkin.
samiko
15.07.2021 12:00:50
JPL: Nyt sain vastauksen ja kuvan oikeasta laitteesta. Numerosta puuttuu tosiaan nolla edestä. Sen osasin päätellä mutta tekstariini hän ei vastannut mitään.

Ehkä kaikki eivät säilytä kuitteja, mutta itse alle vuoden vanhasta säilyttäisin. Sellaista ei kuulemma löydy. Kysyin ostopaikkaa, ei vastausta. Varmistin että löytyyhän laturi, ei vastausta.

Yhteydenpito vain pikaviesteillä ja jokaisen asian saa kysyä erikseen. Voihan se olla että ihan rehti tyyppi mutta vaikutelma ei kyllä ole kovin lupaava.

Pikaviesteillä, siis monikossa. Miksi et kysy yhdellä viestillä kaikki mieltä askarruttavat kysymykset?

Ja normaalit pedaalit eivät tarvitse laturia koska eivät ole akkukäyttöisiä.

Olisin aika varovainen näissä -voi olla viilaaja- epäilyissä... Itse en esimerkiksi omista kymmenistä alle 2v vanhoista muutaman satasen musaroinista ainuttakaan kuittia.
J.Nikkanen
15.07.2021 12:11:30 (muokattu 15.07.2021 12:11:49)
samiko: Olisin aika varovainen näissä -voi olla viilaaja- epäilyissä... Itse en esimerkiksi omista kymmenistä alle 2v vanhoista muutaman satasen musaroinista ainuttakaan kuittia.

Jooh, sama. Melko nopeasti kuitti on kamppeesta kateissa. Toisaalta, juuri viime viikolla löysin kuitin bassosta jonka ostin 1998, tosin just nyt ei mitään käryä mihin sen laitoin... Kuitin siis, basso on sängyn alla. Tai treeniksellä tai mahdollisesti kaverilla lainassa.
We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw
abassimo
15.07.2021 12:48:00
Myyjä ja laite sijaitsee Helsingissä, mikä estää vaikka kilauttamasta siihen numeroon ja sopimasta treffejä johonkin, tai vastaavasti pikaviestillä sopimalla sama homma? Aika nopeesti pääsee toteemaan onko kyseessä kusetus.
Suddenly diu diu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)