Guitarfreak 23.04.2021 16:08:45 | |
---|
Lisää sääntöjä ja lisää valvojia :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
parek 23.04.2021 16:14:17 | |
---|
Guitarfreak: Lisää sääntöjä ja lisää valvojia :D Niin? Kerro ihmeessä parempi vaihtoehto. |
sound of blues 23.04.2021 16:26:27 (muokattu 23.04.2021 16:27:31) | |
---|
o0o: Niin? Kerro ihmeessä parempi vaihtoehto. Kannattaa ostaa postiennakolla, jos epäilee. Saa avata paketin virkailijan läsnä ollessa... Toki silloin jään pakettiautomaatti pois pelistä |
parek 23.04.2021 16:28:29 | |
---|
sound of blues: Kannattaa ostaa postiennakolla, jos epäilee. Saa avata paketin virkailijan läsnä ollessa... Toki silloin jään pakettiautomaatti pois pelistä Ei saa avata, ei ole saanut vuosiin. Eikä onnistu Matkahuollollakaan. |
sound of blues 23.04.2021 16:29:51 (muokattu 23.04.2021 16:31:54) | |
---|
o0o: Ei saa avata, ei ole saanut vuosiin. Eikä onnistu Matkahuollollakaan. No kannattaa jättää ostamatta sitten. Joka tapauksessa rahojen siirtoon menee aikaa ja tähän pystyy puuttumaan. |
rautapieru 23.04.2021 16:33:24 | |
---|
o0o: Niin? Kerro ihmeessä parempi vaihtoehto. Yritetään jokainen tehdä tästä maailmasta niin hyvä paikka, ettei ihmisten tarvitse sekoittaa päätään kestääkseen. Säännöillä ja moralisoinnilla jos maailma paranisi, ois se jo tapahtunut. Minulle joskus alan ammattilainen sanoi että "-katsos, lukot ovat ns. rehellisiä ihmisiä varten. Jos joku oikeasti haluaa jotain, se ottaa sen, oli siinä lukko tai ei" Monkey see, monkey do. |
sound of blues 23.04.2021 16:34:04 | |
---|
rautapieru: Yritetään jokainen tehdä tästä maailmasta niin hyvä paikka, ettei ihmisten tarvitse sekoittaa päätään kestääkseen. Säännöillä ja moralisoinnilla jos maailma paranisi, ois se jo tapahtunut. Minulle joskus alan ammattilainen sanoi että "-katsos, lukot ovat ns. rehellisiä ihmisiä varten. Jos joku oikeasti haluaa jotain, se ottaa sen, oli siinä lukko tai ei" Hyvin sanottu! |
JuSu 23.04.2021 16:37:43 | |
---|
kojones: Se on se perussuomalainen negatiivisuus... Typeryyttä se on, jatkaa vanhalla tavalla ja toivoa parempaa lopputulosta. Mä en yksinkertaisesti käsitä tuon nimilappukuvan vimmaisaa vastustusta. Jos siitä tuotteesta kuvia ottaa kuitenkin, niin sama se on laittaa nimimerkki ja päiväys paperilla mukaan. Mitään ylimääräistä valvontaakaan ei tarvita, jo nyt käyttäjät itse bosaavat noita huijareiden ilmoituksia, samalla tavalla se yhteisö pitäisi asiasta huolen. Mut hakataan vaan päätä seinään, onpahan jotain voivoteltavaa jatkossakin. =) Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
kid ego 23.04.2021 16:42:00 | |
---|
o0o: https://muusikoiden.net/dyn/users/170135.jpg Hopeinen Omena foorumilla toi kuvahomma on ollut pakollinen jo vuosia ja siitä on tullut ihan kaikkien tietämä yleinen tapa toimia. Guitarfreak: Lisää sääntöjä ja lisää valvojia :D En osaa sanoa, miten paljon Mnetissä käydään kauppaa ja miten paljon Hompussa, ja miten paljon omenajengillä on moderaattoreita ja tekeekö joku sitä peräti työkseen, mutta nykyisillä resursseilla meistä ei olisi tuota valvomaan. Moderaattoreiden lisääminen olisi tietysti yksi ratkaisu, mutta sekään ei vielä tarkoita, että yksikään olisi paikalla päivätöiltään, yöuniltaan, harrastuksiltaan jne. Torin toiminta siis hidastuisi, jos jokainen ilmoitus pitäisi hyväksyä erikseen. -— Moderaattori —- "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |
o0o: https://muusikoiden.net/dyn/users/170135.jpg Vastaavista keinoista on jo ollut puhetta. Helpompaa kuitenkin on, jos ostajalla alkaa hälytyskellot soimaan, kun joku kaksi päivää sitten rekisteröitynyt käyttäjä myy vuoden '67 stratocasteria 1600€ hintaan Nuorgamissa, ilmoituksessa oleva puhelinnumero ei toimi, myyjä tahtoo rahat etukäteen tilille ja ainakin aiemmissa tapauksissa itse kokeiltuani, antaa kaksi eri tilinumeroa ja kummatkin eri nimellä. Eli torilla pyörivä koijari on toiminnassaan niin amatööri kuin vain olla ja saattaa, mutta vähän täytyy ostajankin vilkaista peiliin, jos tuollainen sumutus menee läpi. Jos kaupat paikanpäällä ei myyjän puolesta onnistu, niin sitten posti- tai bussiennakko maksutavaksi. Lisäkuvien pyytäminenkään ei ole pahitteeksi kun puhutaan oikeasti arvosoittimista. Itse olen tehnyt todella paljon kauppaa m.netin torin kautta ja hoitanut tuntemattomien kanssa hommat aina posti- tai bussiennakolla. Lähetyskulut on useimmiten saatu neuvoteltua puoliksi, koska ei se lähettelykään nykypäivänä ilmaista ole. Tutumpien nimimerkkien kanssa toki on makseltu suoraan tilille tai jopa jälkeenpäinkin. Kerran myin basson kolmen erän osamaksulla, kun ostaja oli pitkältä ajalta tuttu m.netistä ja tiesin soittimen menevän arvostavaan uuteen kotiin. Myyjänä olen myös monasti tarjoutunut ajelemaan vastaan johonkin ympäryspaikkakunnalle että kaupat voidaan tehdä face-to-face. Lisäksi; jos ja kun päätyy kusetetuksi, niin aina kannattaa tehdä rikosilmoitus. -— Moderaattori —- |
sound of blues 23.04.2021 16:44:47 | |
---|
Sir Härö: Vastaavista keinoista on jo ollut puhetta. Helpompaa kuitenkin on, jos ostajalla alkaa hälytyskellot soimaan, kun joku kaksi päivää sitten rekisteröitynyt käyttäjä myy vuoden '67 stratocasteria 1600€ hintaan Nuorgamissa, ilmoituksessa oleva puhelinnumero ei toimi, myyjä tahtoo rahat etukäteen tilille ja ainakin aiemmissa tapauksissa itse kokeiltuani, antaa kaksi eri tilinumeroa ja kummatkin eri nimellä. Eli torilla pyörivä koijari on toiminnassaan niin amatööri kuin vain olla ja saattaa, mutta vähän täytyy ostajankin vilkaista peiliin, jos tuollainen sumutus menee läpi. Jos kaupat paikanpäällä ei myyjän puolesta onnistu, niin sitten posti- tai bussiennakko maksutavaksi. Lisäkuvien pyytäminenkään ei ole pahitteeksi kun puhutaan oikeasti arvosoittimista. Itse olen tehnyt todella paljon kauppaa m.netin torin kautta ja hoitanut tuntemattomien kanssa hommat aina posti- tai bussiennakolla. Lähetyskulut on useimmiten saatu neuvoteltua puoliksi, koska ei se lähettelykään nykypäivänä ilmaista ole. Tutumpien nimimerkkien kanssa toki on makseltu suoraan tilille tai jopa jälkeenpäinkin. Kerran myin basson kolmen erän osamaksulla, kun ostaja oli pitkältä ajalta tuttu m.netistä ja tiesin soittimen menevän arvostavaan uuteen kotiin. Myyjänä olen myös monasti tarjoutunut ajelemaan vastaan johonkin ympäryspaikkakunnalle että kaupat voidaan tehdä face-to-face. Lisäksi; jos ja kun päätyy kusetetuksi, niin aina kannattaa tehdä rikosilmoitus. Juurikin näin! |
parek 23.04.2021 16:45:06 | |
---|
JuSu: Typeryyttä se on, jatkaa vanhalla tavalla ja toivoa parempaa lopputulosta. Just näin! Kyllä, rosvot kyllä nappaa ne sähköpyörät parempaan talteen oli niissä lukkoa tai ei. Se ei silti poista sitä faktaa, että mnet torille voi kuka tahansa narkki heti rekisteröidyttyään (kaikilla kymmenillä tunnuksillaan) saada heti myynti-ilmoituksia esille muilta nettisivuilta varastetuilla kuvilla ja myyntiteksteillä varustettuna. Mutta mitä pienistä, jatketaan vaan näin, hyvinhän tämä toimii. |
kojones 23.04.2021 16:49:20 | |
---|
Mikään ei estä sitä lappukuvaa omaan ilmoitukseen laittamasta tai sellaista myyjältä vaatimasta. Sen sijaan on vähän kyseenalaista vaatia vapaaehtoispohjalta toimivaa jengiä toteuttamaan tuohon vaadittavia muutoksia ja vielä valvomaan säännön noudattamista. |
JuSu 23.04.2021 16:55:22 | |
---|
kojones: Mikään ei estä sitä lappukuvaa omaan ilmoitukseen laittamasta tai sellaista myyjältä vaatimasta. Sen sijaan on vähän kyseenalaista vaatia vapaaehtoispohjalta toimivaa jengiä toteuttamaan tuohon vaadittavia muutoksia ja vielä valvomaan säännön noudattamista. Mitä ne muutokset olisivat? Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
kojones 23.04.2021 16:57:42 (muokattu 23.04.2021 17:00:51) | |
---|
JuSu: Mitä ne muutokset olisivat? No se lappupakko torille, kid ego tuossa jo kertoikin mitkä tuossa on ongelmana. E: sanottakoon että toi varoitus uusien jäsenten ilmoituksissa on jo tosi hyvä homma, luulisi pahimman ostoinnon karisevan. |
JuSu 23.04.2021 16:58:44 | |
---|
rautapieru: Minulle joskus alan ammattilainen sanoi että "-katsos, lukot ovat ns. rehellisiä ihmisiä varten. Jos joku oikeasti haluaa jotain, se ottaa sen, oli siinä lukko tai ei" Tosirosmo toki vie mitä haluaa. Mutta narkki jättää lukitun rauhaan ja ottaa vierestä sen lukottoman, kun irtoaa helpommalla. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
joku muu sikko 23.04.2021 17:00:16 | |
---|
Vain lievästi irvaillen sanon että ken toisen tilille rahaa laittaa näkemättä kaupan kohdetta käsissään, joutaakin tulla huijatuksi. Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni- |
Twinkle 23.04.2021 17:01:07 | |
---|
o0o: On siellä ihme touhua kyllä, mutta se kuvahomma toimii siellä. Jos kuvaa ei tule niin joku huomauttaa siitä heti. Ei sitä kuvaa sielläkään edellytetä, jos kattoo myyntipalstan etusivua niin siellä on paljon ilmoituksia joissa ei ole semmoista kuvaa tai vaatimusta sellaisen laittoon. |
JuSu 23.04.2021 17:04:52 | |
---|
kojones: No se lappupakko torille, kid ego tuossa jo kertoikin mitkä tuossa on ongelmana. Ei niitä ilmoituksia tarvitsisi tarkistaa etukäteen. Jos laputtaminen on suositus ja hyväksytty tapa, niin yhteisö kyllä kielii modeille laputtomista ilmoituksista, kun niitä torille ilmaantuu. Mutta vaatisi sitä, että se laputtaminen tosiaan saataisiin edes vähitellen yleiseksi toimintatavaksi torille. Asia on kuitenkin herättänyt niin paljon tunteita, että tuskin tapahtuu, porukka on jo puolensa valinnut. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
kojones 23.04.2021 17:08:07 (muokattu 23.04.2021 17:22:12) | |
---|
JuSu: Ei niitä ilmoituksia tarvitsisi tarkistaa etukäteen. Jos laputtaminen on suositus ja hyväksytty tapa, niin yhteisö kyllä kielii modeille laputtomista ilmoituksista, kun niitä torille ilmaantuu. Jos se on suositus niin mitä se modeille kieliminen hyödyttää? Etusivullahan on nyt jo ohjeet ettei suositella maksamaan etukäteen tilille. E: ei muuten ole enää. https://muusikoiden.net/tori/ohjeita.php tuolla on ja nuo ohjeet suositellaan torin etusivulla lukemaan ennen kaupankäynnin aloittamista. Suositus toimii hienosti. |