Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikeissä vaihevirhe, täh?
1
anapena
06.04.2021 12:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaisen artikkelin tekaisin:
 
https://muusikoiden.net/artikkelit/2188
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
askomiko
06.04.2021 12:52:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erikoista. Edellistalvena ropelihatut testasi tässä naapurissa vallltavana Big Giant Bigass mikkitestinä viitisenkymmentä eri mikkiä, ja testin suurin opetus oli että polariteetti jakautui melekeinpä 50/50. Olisin olettanut että vain jotkt harvat hölmöt poikkeavat, mutta ei. Vaikkapa Sennheiser 421 vuodelta nakkipata vs uusi, niin polariteetti oli eri päin. Jos saman mallin ja suht saman ikäiset mikit on eri päin, herää vielä vähän suurempi kummastus. Turhaa riesaketta. Omiin mikkilaatikoihin on liekö sitten sattumalta päätynyt mikkejä niin että vain yksi (EV-RE20) on toisin päin kuin kaikki muut, ja tältä pohjalta yleistin mielessäni että asiasta vallitsee standardi ja konsensus, ja olin selkeästi väärässä.
 
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
oksatboys
06.04.2021 14:35:32 (muokattu 06.04.2021 14:35:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Erikoista. Edellistalvena ropelihatut testasi tässä naapurissa vallltavana Big Giant Bigass mikkitestinä viitisenkymmentä eri mikkiä, ja testin suurin opetus oli että polariteetti jakautui melekeinpä 50/50. Olisin olettanut että vain jotkt harvat hölmöt poikkeavat, mutta ei.
 
No jo on melkosta... Luulis ainakin että kaikki laatumikit (eli saksalaiset ja se yks Itävaltalainen) olisivat kaikki oikein päin. Mitä olen mikkejä aukonut ja datalehtia kattonut, niin napaisuus on kuitenkin yleensä merkattu ja dokumentoitu. Tai näin mä muistelen, mutta pitääpä joskus testailla omat siepot läpi ja katsoa sisukset.
 
studio
08.04.2021 07:19:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missään muussa mikissä en ole tavannut kytkennän kääntöä kuin vanhoissa Ruotsalaisissa Milab mikrofoneissa.
 
jannu
08.04.2021 16:23:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jokainen testaajahan on luonnollisesti tsekannut mm. mikkikaapelit testerillä, ettei sinne ole eksynyt pieniä aivorupsuja?
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Mikael
08.04.2021 16:47:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Ja jokainen testaajahan on luonnollisesti tsekannut mm. mikkikaapelit testerillä, ettei sinne ole eksynyt pieniä aivorupsuja?
 
Mä ainakin onnistuin tässä ihan itse kun korjasin D112:n irronneet piuhat :)
 
Fuzz is Clean!
jannu
08.04.2021 16:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä ainakin onnistuin tässä ihan itse kun korjasin D112:n irronneet piuhat :)
 
:D
Jep. Ja sit vielä ne xlr:t ja jotkut hiiden tuschel-muunnokset, joita pikkukaljoissa on tullut juoteltua...
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «