Aihe: Sähkörummut midikontrolleriksi sooloprojekteihin, TD-1 / TD-07?
1
Skeleton
24.03.2021 12:33:36 (muokattu 24.03.2021 12:35:54)
Olisi etsinnässä sähkörummut. Tarve ja taustat on ehkä vähän epätyypilliset joten ne on syytä avata heti alkuun.

Bänditoiminnan ohella olen soitellut itsekseni sooloprojektia/projekteja. Omat sooloprojektit on pääasiassa metallimusiikkia mutta vahvalla punk-otteella (dbeat). Kielisoittimet on tuttuja, mutta rummut ovat aina olleet itselle vähän mysteeri ja tämä haittaa omien projektien työstämistäkin. MIDI-rumpujen kirjoittelu ei oikein suju kun ei rumpuja ole oikeasti koskaan soitettu.

Olen nyt etsimässä sähkörumpusettiä itselleni. Sähkörummut kytkisin suoraan MIDI:llä DAW:iin ja ajaisin rumpuemulaatiota (KVLT 2). Tavoite ei ole ruveta täyspäiväseksi ammattirumpaliksi, vaan enemmänkin oppia rumpujensoiton perusteet ja nakuttaa itse omiin kappaleisiin rummut.

Olen katsellut nyt eniten Roland TD-1DMK kittiä, mutta myös TD-07 kitti osui silmään. Paljon näistä olen lukenut, mutta haluaisin jonkun kokeneen soittelijan mielipidettä nimenomaan tämä minun tarpeeni huomioon ottaen! Minua askarruttaa ainakin seuraavat:

- Onko toi rumpumoduulien kalvoherkkyyden säätö sellainen mitä ei voi erikseen tehdä DAWissa rumpuemulaation puolella?
- Miten yleisesti pitää noihin rumpumoduuleihin suhtautua, jos pääasiallinen käyttö tulee olemaan kuitenkin se DAW+emu?
- Onko Roland TD-1DMK tai TD-07KV riittävät tarkoitukseen?
- Voiko nuo jäädä pullonkaulaksi päivitettävyyden suhteen?
- Mitä rumpuja kannattaisi katsella käytettyjen markkinoilta?
- ??

Kerrostalosoiton haasteet on tiedossa ja tennispallo-jousitettu soittoalustahan se pitäisi myös rakennella. Kiitokset jo ennakkoon näkemyksistänne!
xerxes
25.03.2021 21:34:14
Mie olen tässä miettinyt, että onko tarkoitus vain saada naputeltua rummut sinne koneelle? Itse en pelkästään siihen tarkoitukseen lähtisi hankkimaan kokonaista settiä, vaan miettisin muitakin midi-ohjaimia.
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Skeleton
25.03.2021 23:51:07
Progressor: Joo tuo TD-17 on käytettyjen markkinoilla syynissä nyt.

xerxex: No ei aivan suoraan näinkään. Onhan minulla pieni midikiippari olemassa jota olen siihen käyttänyt. Tarkoitus on siis ihan oikeasti opetella rummunsoiton perusteet ja nakuttaa niitä rumpuja omiin biiseihin.
xerxes
26.03.2021 07:38:16
Ok. Tuossa kun mainitsit 'kirjoittelun', niin se ei silleen mätsää kiipparilla 'naputteluun'. Siksi mietintä.
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)