Aihe: Metallica
1 2 3 4 559 60 61 62 63146 147 148 149 150
Artzi
04.03.2021 17:56:20
Ja isona Trujillosta tulee Danny Trejo noilla kaliksilla!

haunted: Tämän kaiken lisäksi:
Jamesi näyttää 23 kertaa paremmalta kun vuosiin, larssi soittaa samaa kappaletta kun kaikki muutkin ja tempo on ihastuttavan sopivan matala
Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time.
vvaltsu
04.03.2021 19:02:48
No kyllä toi mun puolesta sais vähän nopeemmin kulkea. Tosin ehkä se on parempi että eivät soita ton nopeempaa kun Larssi on ihan hätää kärsimässä tossakin tempossa.
Michi
04.03.2021 19:06:01
vvaltsu: No kyllä toi mun puolesta sais vähän nopeemmin kulkea. Tosin ehkä se on parempi että eivät soita ton nopeempaa kun Larssi on ihan hätää kärsimässä tossakin tempossa.

Samat fiilikset, jo ihan heti alusta asti. Laiska oli, ja vaara väärällä tavalla läsnä.
-Rise From Ruins-
aivokuolio
04.03.2021 20:09:23
vvaltsu: No kyllä toi mun puolesta sais vähän nopeemmin kulkea. Tosin ehkä se on parempi että eivät soita ton nopeempaa kun Larssi on ihan hätää kärsimässä tossakin tempossa.

Taas tätä Lars-räkytystä pelkän räkytyksen tähden ja vailla mitään logiikkaa. Eihän tuossa vedossa ollut rumpalilla mitään hätää, kitarat puolestaan olivat melko puuroiset soiton ja etenkin soundien osalta.
vvaltsu
04.03.2021 20:20:42
aivokuolio: Taas tätä Lars-räkytystä pelkän räkytyksen tähden ja vailla mitään logiikkaa. Eihän tuossa vedossa ollut rumpalilla mitään hätää, kitarat puolestaan olivat melko puuroiset soiton ja etenkin soundien osalta.

Älä viiti jauhaa paskaa. :D Eihän toi Larssin soitto kulje tuossa yhtään, kuten ei oo kulkenu missään muussakaan vedossa viimeisen n. 10 vuoden ajalta. Etenkin haikkakäsi laahaa koko ajan ja paketti ihan levällään muutenkin. Eihän tommoseen rummutukseen voi edes soittaa kitaraa tiukasti.

For the record, tykkään kyllä Larssin rumpujensoitosta Blackiin asti ihan vitusti. Todella omaperäistä ja hyvänkuuloista soittoa. Tuo vaan on laiskaa, ei siitä pääse mihinkään.

Enkä minäkään olisi tänne Larssin soittoa tullut asiakseen haukkumaan jos joku ei olisi sitä erikseen ensin kehunut. Ei täällä miten vaan olla.
Swayne
05.03.2021 09:25:34
Artzi: Ja isona Trujillosta tulee Danny Trejo noilla kaliksilla!

Eikös se jo ole https://www.youtube.com/watch?v=lP8RzPu54rY eli linkki juutuupiin.
joku muu sikko
05.03.2021 10:18:59 (muokattu 05.03.2021 10:19:52)
Öh, nämä asiat on taidettu jo muutamaan kertaan käsitellä . :)
Minua ainakin runpalistina ärsyttää soitossa epätarkkuus. Siihen ei vaan korva totu ikinä. Lerssillä on se basarijalka joka ei vaan ikinä kai opi. Se nopea sen virveli iskun jälkeen ei aina osu. Sehän on käsite rumpaleiden keskuudessa että "menee Lars basarijalkaan". Varmaan kaikki kärsii sitä joskus.
Toki Metallica on niin hienoa bändi että tuon sietää. Ehkä se jopa kuuluu asiaan.
Kun katsoo sen keikan jossa Jordison tuurasi Larssia niin enpä taas tykännyt siitä tarkkuudesta. Se jotenkin söi sen räkäisyyden joka Metallicaan kuuluu - joka taas on Larsin ansiota.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Drummer-K
05.03.2021 13:24:43

Joskus kuulin sellaisen vertauksen, että Lars on punkrumpali metallibändissä :D Sinänsä se on totta, että Larsilla on aika punkmainen tatsi kaikkine härväyksineen ja epätarkkuuksineen. En mää Ulrichia vaihtaisi Metallicasta, mutta eihän tuo soitto aina niin mahtavaa ole.
www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta
Artturi
05.03.2021 13:58:34
vvaltsu: No kyllä toi mun puolesta sais vähän nopeemmin kulkea. Mun mielestäni juuri se, että tässä ollaan lähempänä studiolevyn (onnea 35 v. MOP!) tempoa on se cool asia tässä vedossa. Livenä menee joskus överinopeeks Batteryt ja Fight Firet..
Michi
05.03.2021 14:00:30
joku muu sikko: Öh, nämä asiat on taidettu jo muutamaan kertaan käsitellä . :)
Minua ainakin runpalistina ärsyttää soitossa epätarkkuus. Siihen ei vaan korva totu ikinä. Lerssillä on se basarijalka joka ei vaan ikinä kai opi. Se nopea sen virveli iskun jälkeen ei aina osu. Sehän on käsite rumpaleiden keskuudessa että "menee Lars basarijalkaan". Varmaan kaikki kärsii sitä joskus.
Toki Metallica on niin hienoa bändi että tuon sietää. Ehkä se jopa kuuluu asiaan.
Kun katsoo sen keikan jossa Jordison tuurasi Larssia niin enpä taas tykännyt siitä tarkkuudesta. Se jotenkin söi sen räkäisyyden joka Metallicaan kuuluu - joka taas on Larsin ansiota.

Joo, vahvasti samalla linjalla. Vaikka Lars ei olis edes Metallican paras rumpali, on hän kuitenkin se paras rumpali Metallicaan. Liian tarkka tai tiukka tai teknisesti pätevä soitto vaan ei kuulosta "oikealta Metallicalta", ainakaan mun korvaan. Toki se reilu 35 vuotta kuuntelua varmasti tähänkin psykoakustiikkaan vaikuttaa :-D.

Silti, tuo Stephen Colbertin shwossa vedetty Battery oli ujosti liian hidas. UGH.
-Rise From Ruins-
Hetfield
05.03.2021 23:47:32 (muokattu 05.03.2021 23:48:00)

Minusta tuo Battery-veto oli aikas kova.

https://www.youtube.com/watch?v=5xDMQLTT9i8

Mnetin Börje taas tehnyt uutta, Sandmani Iron Maidenin tyyliin. Huomasin sen takia, kö itse Lars Ulrich oli Instagram-tilillään kehunut tätä.

E: Linkki korjattu
Alright, alright, alright!
Boltsa
06.03.2021 09:05:30
Michi: Vaikka Lars ei olis edes Metallican paras rumpali, on hän kuitenkin se paras rumpali Metallicaan. Liian tarkka tai tiukka tai teknisesti pätevä soitto vaan ei kuulosta "oikealta Metallicalta", ainakaan mun korvaan.

Juurikin tämä. Vähän sama ku Portnoy - Mangini Dream Theaterissa niin vaikka Mangini teknisesti tekee vissiin melkein mitä vaan haluaa niin Portnoyn tyyli kuuluu paremmin bändiin.
Boltsa
Arkka
06.03.2021 12:20:32

Hetfield: https://www.youtube.com/watch?v=5xDMQLTT9i8

Mnetin Börje taas tehnyt uutta, Sandmani Iron Maidenin tyyliin. Huomasin sen takia, kö itse Lars Ulrich oli Instagram-tilillään kehunut tätä.

Harvemmin jaksan kuunnella näitä "in the style of" -hommia, mut tää oli pirun hyvä kyllä.
Eos
06.03.2021 13:03:34

Regalis Apertura: Olen jo vuosia ihmetellyt tuota Larsin rumpalointi-keissiä miten se vaan jaksaa jakaa mielipiteitä aina vaan uudestaan ja uudestaan... Onkos tuo sitten maailman ainoa rumpali jonka soitto aiheuttaa (no ainakin m.netissä) jollekin jopa ihottumaa kun ei enää vedä kuin 80-luvulla? Tekisi mieli vetää se legendaarinen "vedä itte saman ikäisenä ja samoilla kilometreillä paremmin kuin Lars"-kortti esiin mutta enpä taida viitsiä tällä kertaa;).

Olen varmaan aivan väärä tyyppi tätä aihetta kommentoimaan kun Metallica ei itseä puhuttele millään tavalla. Subjektiiviset näkemykset ja sitä rataa, on orkesterilla muutama ihan kiva rokkibiisi katalogissaan.

Mutta ohan tuo Ulrichin soitto ollut tasoa krapulainen harrastaja treenikämpillä vieraiden kappaleiden ääressä jo 20 vuotta. Lisäksi herra on ainoa lajissaan, jolla on setissä china riden tilalla koska syyt.

Varmaan syy, miksi Lars vetää internetin aikana jatkuvaa arvostelua suuntansa, lienee se, että hän on rumpalina ainoa lajissaan, jonka kehityskaari on ollut lähinnä laskeva. Yleensä suunta on toinen, jos puhutaan "ammatti"muusikoista.

Toki herroille täytyy antaa myönnytystä siitä, että ovat edelleen elävien kirjoissa. Tuohon ei ole moni oma idoli kyennyt.
Henri Henri Olavi
06.03.2021 13:19:49
Arkka: Harvemmin jaksan kuunnella näitä "in the style of" -hommia, mut tää oli pirun hyvä kyllä.

Hirveän ärsyttävä, mutta tosi hyvin duunattu.
Je suis 190221
Bullitt
06.03.2021 13:38:33
Onhan Lars ollut aina aika köpöinen soittaja teknisesti, mutta onhan tällä taas mielestäni hyvin korvaa mitä tulee sovituksin ja sävellyksiin. Ja nuoruusvuosina älytön energia, vaikea kuvitella että joku Seattle -89 voisi parantua lainkaan millään rumpalilla.

Tuo linkattu Battery-veto oli minustakin vähän löysä. Mutta kuten sanottua, hän lienee paras rumpali Metallicaan. Silti pitäisin suotavana että hän edes vähän aktiivisemmin treenaisi, suorituskäyrä tuntuu olleen tosiaan lähinnä laskeva kuten edellä todettiin. Tai sitten lisää kokaiinia tai jotain.
Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30
joku muu sikko
06.03.2021 14:06:07
Hyvinhän tuo Lörssi Batteryn vetää mutta toisaalta kyllä perus humppakompin pitää noilla kilometreillä jo sujuakin.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Vessajono
06.03.2021 14:24:14
Boltsa: Juurikin tämä. Vähän sama ku Portnoy - Mangini Dream Theaterissa niin vaikka Mangini teknisesti tekee vissiin melkein mitä vaan haluaa niin Portnoyn tyyli kuuluu paremmin bändiin.

Ehkä näinkin, mutta toisaalta bändi rupes taas yhtäkkiä tekemään hyviä biisejä heti kun Portnoy lähti. Siinä mielessä menee kokonaisvaltaisesti plussan puolelle, vaikka Mangini nyt vähän tylsä jätkä onkin.
I survived 19.2.2021
phiit
06.03.2021 14:39:05
Vessajono: Ehkä näinkin, mutta toisaalta bändi rupes taas yhtäkkiä tekemään hyviä biisejä heti kun Portnoy lähti. Siinä mielessä menee kokonaisvaltaisesti plussan puolelle, vaikka Mangini nyt vähän tylsä jätkä onkin.

Tämä, eli biisien laadun parantuminen huimasti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)