Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Testi musiikin kuulemisesta: rytmi, melodia ja sävelkorkeus.
1
ituvirtanen
11.02.2021 10:22:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.themusiclab.org/quizzes/miq
 
Kannattaa varata hetki aikaa, kuulokkeet ja hiljainen paikka. Minusta testi oli vaativa. Tulokset 98 rytmistä (vai vielä basisti, jonka pitäisi pysyä rytmissä!), melodian tunnistuksesta 117 ja sävelkorkeudesta 149.
 
Yleisarvosana 121 on kohtalaisen hyvä. Koe alkaa kysymyksillä ja muutamalla testillä, että volan saa säädettyä sopivaksi. Äänet tulevat melko tasaisella volyymilla, kuulotesti tämä ei ole.
 
nahkalipsi
11.02.2021 19:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistuning Perception: 98
Beat Alignment: 91
Melodic Discrimination: 96
 
Our estimate of your Musical IQ is 95.
You did as well as or better than 36.94% of people.
 
Odotettu tulos koska tiedostan, että mulla on ongelmia näissä. Siksi en olekaan kuuluisa muusikko. Muuten toki olisin.
 
Vaikeita noi jotkut oli mutta ne mitkä ihan varmasti omasta mielestäni tiesin niin taisi mennä melkein kaikki oikein.
 
Yllätyin tosta melodiatunniksesta, että osu ees noin hyvin koska olen tosi huono noissa.
Rytmityksessä taas yllätyin koska omasta mielestäni oon suht hyvä just tossa asiassa mutta tää oli eri mieltä.
 
Kannattaa tehdä.
 
Yai Yo-kaista ragastaa
Thefish
11.02.2021 21:46:34 (muokattu 11.02.2021 21:56:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääh.
 
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Epämuusikko
11.02.2021 22:52:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle osa noista rytmiosuuden (ja ehkä muutama viretestistäkin) kohdista oli fiilis- ja asennekysymyksiä.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Jucciz
11.02.2021 22:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Mulle osa noista rytmiosuuden (ja ehkä muutama viretestistäkin) kohdista oli fiilis- ja asennekysymyksiä.
 
En vielä tehny tota testiä, mutta tästä tuli mieleen, että meillä oli lukiossa Uudesta-Seelannista vaihto-oppilas ja se sai osassa enkuntuntien kuuntelutehtävistä huonommat tulokset kuin me kantasuomalaiset - ja sillä oli oikeesti hyvät perustelut, minkä takia osan kysymyksistä ois voinut ymmärtää ihan eri tavalla kuin me.
 
Pakko uskoa, ettei myöskään rytmi/time/feel tai vire oo mitään absoluuttisia juttuja.
 
Gary Enfield
12.02.2021 09:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Mulle osa noista rytmiosuuden (ja ehkä muutama viretestistäkin) kohdista oli fiilis- ja asennekysymyksiä.
 
Näin minäkin muutamin kohdin koin.
 
Lunnu
12.02.2021 10:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiintoinen tosn paikoitellen aika haastava. Mulle vaikeimmaksi tuli se viimeinen osio jossa piti erottaa se poikkeava sävel kolmesta vaihtoehdosta.
 
Aika hyvin omasta mielestäni kuitenkin tällaselle harrastelijalle -
 
Our estimate of your Musical IQ is 119.
 
You did as well as or better than 89.74% of people.
 
Beat: 111
Mistuning: 126
Melodic: 120
 
Nostalgy is not what it used to be
Kalmo
12.02.2021 13:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Odotuksiini nähden ihan lohdullinen tulos, ja tavallaan myös odotettu. Sävelkorvani olen aina tiennyt vähän epätarkaksi. Melodiantunnistuksessa keskittymiseni herpautui parissa kohtaa, joten huolellisemmalla keskittymisellä olisi ehkä tullut pari pojoa lisää.
 
Rytmi 119/ laulunvire 114/ Melodiantunnistus 101 = 111 (sama tai parempi kuin 76 jotain %)
 
Ihan hauska testi.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Epämuusikko
12.02.2021 13:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunnu: Mulle vaikeimmaksi tuli se viimeinen osio jossa piti erottaa se poikkeava sävel kolmesta vaihtoehdosta.
 
Vaikka se menikin enemmän muistipeliosastolle, niin se oli itselleni kuitenkin helpoin ja tehtävänantona yksiselitteisin (vaikkei sinänsä mittaa end-all-pohjalta musikaalisuutta, mutta olipahan tehtävissä)
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
phiit
12.02.2021 21:09:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5/7
 
Täynnä virheitä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «