Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edge vs Chrome?
1
EP
18.12.2020 21:58:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi kone, kumpi kannattaisi valita?
 
Vessajono
18.12.2020 22:04:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opera. Ei virhettä.
 
"Kumpi saa sut laukeamaan nopeammin, verovähennykset vai poskihoito?"
Henri Henri Olavi
18.12.2020 22:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Firefox. Ollut käytössä aina ja edelleen.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
otamatone
18.12.2020 23:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.srware.net/iron/
 
Humanoid
19.12.2020 11:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otamatone: https://www.srware.net/iron/
 
Tätä ei kukaan suosittele kyllä vakavasti. Firefoxia vaan kehiin.
 
Antti1
19.12.2020 11:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Firefoxilla kannattanee säätää about:configin kautta aikaa, jonka välein se tallentaa selaimen tilan kaatumisen yms. varalta. Tämä siis ainakin, jos se on asennettu SSD:lle. Kirjoittaa oletuksena pahimmillaan kymmeniä gigoja päivässä turhaa skeidaa. En muista asetusta ulkoa, joku session interval jotain. Löytyy kuitenkin Googlesta hakusanoilla Firefox ssd.
 
Mitä tulee otsikon selaimiin, niin molemmat perustuvat samaan koodiin ja ovat ihan hyviä. Kannattaa käyttää sitä kummassa on isompi mojokerroin itselleen.
Henri Henri Olavi
19.12.2020 11:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kannattaa säätää se aika esim. 1800000 (30 min) tai vieläkin pidemmäksi.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
otamatone
19.12.2020 11:58:50 (muokattu 19.12.2020 11:59:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Tätä ei kukaan suosittele kyllä vakavasti. Firefoxia vaan kehiin.
 
Onko huonoja kokemuksia tuosta vai mikä. Itse olen käyttänyt vuosia varsinaisen Chromen rinnalla. Mutta se on tietysti että mitä selaimelta kaipaa ja tarvii. Sitä ei tässä tiedetä. Firefoxista en ole ikinä pitänyt sen verran kun sitä joutunut käyttämään, mutta makuasia.
 
Ianuarius
19.12.2020 13:32:12 (muokattu 19.12.2020 13:32:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika samanlaisiahan Chrome ja Firefox on. Varmaan riippuu ihan pienistä jutuista, että mihin mieltyy. Itse esim. en pidä Firefoxin sivuhistoriasta, kun se on sellainen pudotusvalikkomallinen, siinä missä Chromessa se on oma sivunsa. Tarkottaako tuo etten pystyisi käyttään Firefoxia? No ei varmaan, mutta kun ne muuten on lähes täysin identtisiä, niin sitten käytän sitä, mikä tuntuu paremmalta.
 
Monesti näkee meemejä, että Chrome syö muistia. Ei ole ikinä itellä aiheuttanu mitään toimenpiteitä, vaikka välillä on satoja välilehtiä auki. Se vaan pitää muistissa tietyn määrän niistä ja lataa uudestaan ne mitä pitää kun vaihtaa lehteä.
 
Chromessa taas suurin ärsytyksen aihe on se, että kun avaa uuden välilehden, niin se välkähtää valkoisena ennen kuin sivu aukeaa. Todella ikävää silmille yön pimeinä tunteina. Niin ja tietenki Chromessa on myös se, että se on Googlen tuote, jota ei kiinnosta kenenkään palaute millään tavalla.
 
Your soundcard works perfectly!
Kasu-_-
19.12.2020 17:00:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Opera. Ei virhettä.
 
Annoin plussan. Ei virhettä.
 
EP
20.12.2020 11:51:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kiitoksia kaikille, kai se tuo Chrome pitää sitten valita! :D
 
Danko
20.12.2020 12:38:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetään nyt vielä Chromium-pohjainen Brave vaihtoehdoksi, jos yksityisyys kiinnostaa. https://brave.com/
 
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
Arkka
20.12.2020 13:29:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Heitetään nyt vielä Chromium-pohjainen Brave vaihtoehdoksi, jos yksityisyys kiinnostaa. https://brave.com/
 
Mulla on tämä käytössä puhelimessa. Toiminut ihan hyvin ja blokkailee mainoksetkin ihan ok. Tarvii testailla joku päivä jos vaihtaisi tietsikallakin.
 
otamatone
20.12.2020 14:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brave Browser jäi aiemmin kiinni vehkeilemisestä. Vaikuttaa vähän niiltä firmoilta että kun jäädään kiinni niin pahoitellaan että "oli bugi ja vahinko", vaikka aivan varmasti tarkoituksella oli ahneuksissaan tehty juuri niin. Jotain osoitteiden uudelleenohjaamista kaikessa hiljaisuudessa yhteistyökumppaneiden reffilinkkien kautta, rahavirrat tavoitteena. Minä siitä niin mieleni pahoitin että poistin siinä vaiheessa koska luottamus firman toimintaperiaatteisiin oli kärsinyt.
 
Arkka
20.12.2020 14:47:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otamatone: Brave Browser jäi aiemmin kiinni vehkeilemisestä. Vaikuttaa vähän niiltä firmoilta että kun jäädään kiinni niin pahoitellaan että "oli bugi ja vahinko", vaikka aivan varmasti tarkoituksella oli ahneuksissaan tehty juuri niin. Jotain osoitteiden uudelleenohjaamista kaikessa hiljaisuudessa yhteistyökumppaneiden reffilinkkien kautta, rahavirrat tavoitteena. Minä siitä niin mieleni pahoitin että poistin siinä vaiheessa koska luottamus firman toimintaperiaatteisiin oli kärsinyt.
 
No perkele. Ite tarvis näköjään kaikki tehdä.
 
Humanoid
20.12.2020 15:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otamatone: Onko huonoja kokemuksia tuosta vai mikä. Itse olen käyttänyt vuosia varsinaisen Chromen rinnalla. Mutta se on tietysti että mitä selaimelta kaipaa ja tarvii. Sitä ei tässä tiedetä. Firefoxista en ole ikinä pitänyt sen verran kun sitä joutunut käyttämään, mutta makuasia.
 
Tuon historiahan on ihan äärimmäisen sekava ja epäilyttävä. Jossain vaiheessa koodi oli täysin suljettua, softa on ottanut yhteyttä outoihin paikkoihin ym. Lisäksi asennuspaketeissa on ollut mukana mm. seuraavaa:
https://adwareremoval.info/mal-encpk-nst/
 
Eipä tuota tarvi paljoa etsiä juttuja netistä, kun törmää näihin juttuihin, joka tekee koko selaimesta äärimmäisen epäluotettavan. Jos haluaa turvallisen Chromium-pohjaisen selaimen, ainoa hyvä vaihtoehto siihen on Ungoogled Chromium.
 
Henri Henri Olavi
20.12.2020 16:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä pidän siitä, että esim. Firefox (Mozilla) kertoo avoimesti, miten he jäljittävät sinua ja mitä tietoja keräävät. Se on reilua. Eri asia toki on, jättävätkö vielä jotain kertomatta, mutta epäilen.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
aslak
20.12.2020 16:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chrome näistä mutta Brave on kyllä mainio Chromiumiin pohjautuva ja mainokset saa mukavasti kyytiä.
 
Just do it!
otamatone
20.12.2020 16:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain juttuja Ironista löytyy, mutta itselleni ne näyttää olevan sen verran vanhoja aiheita että en aio heti vaihtaa.
 
Humanoid: Ungoogled Chromium.
 
Thanks, pitää tutustua tuohonkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «