Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5295 296 297 298 299419 420 421 422 423
mike tapping
23.10.2020 13:46:33
No sama kai tuo, kunhan kuulostaa tämmöiseltä:
https://www.youtube.com/watch?v=29NHfe8KQ3Q

:D
Laulava Kylätohtori
23.10.2020 14:05:28
mike tapping: No sama kai tuo, kunhan kuulostaa tämmöiseltä:
https://www.youtube.com/watch?v=29NHfe8KQ3Q

:D

Tosiaan, myyntijargoneilla väliä ole, vaan soundilla. Ja kyllä tuolla tekstissä puhutaan Tweed Deluxesta, joten olit oikeassa. Ei saisi kaikkea Amerikan ulinaa levitellä täällä edes puolitotuuksina. :)

Mutta on tuo omalla tavallaan huikea soundi, vaikkei ihan sitä ominta olekaan.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
TTV
24.10.2020 14:48:28 (muokattu 24.10.2020 16:35:55)
TTV: Fishmanin Keith Merrow setti 6-kieliseen lähti tilaukseen. Mielenkiintoista verrata noita EMG ja SD aktiiveihin.

Eilen saapui ja sain asennettua Schecter JL6FR:ään alkuperäisten SD Loomisten tilalle (JL setistä voi esittää tarjouksia, laitan ne kohta torille). Käytän SD:n orkkiselektroniikkaa, ainoastaan tallamikin Voice-valinnalle tein lisäjohdotuksen.

Merrowit ovat tasapainoiset ja keskitehoiset, eli hyvin erottevaa saundia saa irti isoillakin gaineilla. Mikkien kohinataso on matalampi kuin esim noiden SD Loomisten. Ainoa pettymys näissä on Fishmanin "single-coil" toteutus, joka on aivan perseestä; kohisee ja suhisee gaineilla aivan tolkuttomasti, olisivat hyödyntäneet valmistustekniikkaa myös tuohon moodiin, niin ois kohinat tiessään. EMG:n uudet puolitettavat 57 ja 66 ovat huomattavasti paremman kuuloisia singlecoilina. No, empä mä singecoilia tarvi, humpparin moodit toimii täydellisesti. Voice2 on eq:ltaan aika sama kuin Voice1, mutta vähemmän tehoa.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
StaggerLee
25.10.2020 14:33:05
Durty: Ei pidä paikkaansa. ESP Standard -sarja muuttui E-II -sarjaksi, ja ne tehdään siellä missä ennenkin.

https://www.espguitars.com/forums/1 … /posts/2062168-e-ii-honest-opinions

https://www.espguitars.com/forums/1963244/posts/2058990-ltd-elite-e-ii

https://www.espguitars.com/forums/1 … p-standard-dylemma-once-and-for-all

jne.. netti täynnä juttua... ESP itse kommentoi kierrellen ja kaarrellen. Ja omat huomiot samat. Taso laski kovasti.
TTV
25.10.2020 14:46:44
StaggerLee:

jne.. netti täynnä juttua... Taso laski kovasti.

Oisko sulla jotain konkreettista esittää tästä huimasta tason laskusta?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
StaggerLee
25.10.2020 15:02:31
TTV: Oisko sulla jotain konkreettista esittää tästä huimasta tason laskusta?

Vertailuja ja haukkuja netti täynnä. Itse en ole kokeillut kuin yhtä E-II eclipseä ja sitäkin kaupassa. Ihan hyvältä se käteen tuntui nopealla testillä mutta siinä ainakin oli muutama nauhaa huolimattomasti hiottu mikä heti kiinnitti huomion. Ja puuttui ebony otelauta.
TTV
25.10.2020 15:10:42
StaggerLee: Vertailuja ja haukkuja netti täynnä. Itse en ole kokeillut kuin yhtä E-II eclipseä ja sitäkin kaupassa. Ihan hyvältä se käteen tuntui nopealla testillä mutta siinä ainakin oli muutama nauhaa huolimattomasti hiottu mikä heti kiinnitti huomion. Ja puuttui ebony otelauta.

Jaa, no sitten. Mulla on ollut 4kpl ESP Eclipsejä ja 2kpl E-II Eclipsejä ja niiden perusteella ei mitään laatueroja ole havaittavissa. Tuorein E-II Eclipse (helmiäis otelautamerkit, eeben otelauta, pyöristetyt nauhapäät, ....) on viimeistelyltään paras kitara, mitä mulla on ollut ja niitä on ollut muutamia...
StaggerLee
25.10.2020 15:24:48
TTV: Jaa, no sitten. Mulla on ollut 4kpl ESP Eclipsejä ja 2kpl E-II Eclipsejä ja niiden perusteella ei mitään laatueroja ole havaittavissa. Tuorein E-II Eclipse (helmiäis otelautamerkit, eeben otelauta, pyöristetyt nauhapäät, ....) on viimeistelyltään paras kitara, mitä mulla on ollut ja niitä on ollut muutamia...

Jep ja varmasti hyviä kitaroita. Veikkaan että ns.maanantaikappaleita on vain joukossa enemmän tms? En tiedä. Mutta kovasti noita netissä haukutaa, tosin myös kehutaan.

Esp:n työntekijä:
Jeff K. wrote on Jan 13, 2014 at 3:50 PM
None. LTD Elite has been folded into the E-II line, since they were equal high-quality guitars being made in our Japan factory.
TTV
25.10.2020 16:14:46
StaggerLee: ...LTD Elite has been folded into the E-II line, since they were equal high-quality guitars being made in our Japan factory.

Ja tuohan ei edelleenkään poissulje sitä, että myös se vanha Standard sarja on mukana E-II mallistossa? LTD Elite oli vain muutaman mallin kattava koeponnistus ESP:n brändin sekoittamisepisodissa :-)
McNulty
25.10.2020 16:26:12
Mulla oli aikoinaan ESP Horizon FR-II see-thru black värityksellä. En tiedä miksi, mutta se tuntui vähemmän "muoviselta" kuin tämä uudemman sarjan E-II Horizon FR-II. Spekseiltään muuten sama, paitsi E-II:ssa on ihan paskat EMG:n paristomikit. ESP Horizonissa oli Duncanit (eivät nekään olleet hyvät, mutta soittimesta tuli hyvä BKP:n palikoilla).

Ehkä tämä on vain tunnepuolen juttu, eikä välttämättä mitenkään tieteellisesti todennettavissa saati paperilla speksejä pyöritellessä. Mä ostan kuitenkin soittimen sen tuntuman mukaan ja kuinka hyvin se omaan lapaseen sopii, miltä se omassa soitossa kuulostaa jne. E-II:n jätin kauppaan, oman vanhan Horizon FR-II:n voisin ostaa takaisin.
moving in stereo
StaggerLee
25.10.2020 20:24:36
McNulty: Mulla oli aikoinaan ESP Horizon FR-II see-thru black värityksellä. En tiedä miksi, mutta se tuntui vähemmän "muoviselta" kuin tämä uudemman sarjan E-II Horizon FR-II. Spekseiltään muuten sama, paitsi E-II:ssa on ihan paskat EMG:n paristomikit. ESP Horizonissa oli Duncanit (eivät nekään olleet hyvät, mutta soittimesta tuli hyvä BKP:n palikoilla).

Ehkä tämä on vain tunnepuolen juttu, eikä välttämättä mitenkään tieteellisesti todennettavissa saati paperilla speksejä pyöritellessä. Mä ostan kuitenkin soittimen sen tuntuman mukaan ja kuinka hyvin se omaan lapaseen sopii, miltä se omassa soitossa kuulostaa jne. E-II:n jätin kauppaan, oman vanhan Horizon FR-II:n voisin ostaa takaisin.

Juuri vastaavia viestejä on foorumit täynnä näistä uusista E-II verrattuna vanhoihin ESP standard series.. No pitää verrata heti kun tulee vastaava E-II vastaan kun on tämä nykyinen vanha ESP eclipse.

En usko että noissa E-II sinänsä myöskään mitään vikaa on, ehkä sen huomaa sitten jos pääsee päittäin vertaamaan.
McNulty
25.10.2020 20:56:53
StaggerLee: Juuri vastaavia viestejä on foorumit täynnä näistä uusista E-II verrattuna vanhoihin ESP standard series.. No pitää verrata heti kun tulee vastaava E-II vastaan kun on tämä nykyinen vanha ESP eclipse.

En usko että noissa E-II sinänsä myöskään mitään vikaa on, ehkä sen huomaa sitten jos pääsee päittäin vertaamaan.

Joo, ongelmana tässä itselläkin on se, että otanta on niin kovin pieni noiden E-II mallien osalta. Vanhemmista ESP:n luutuista kokemusta on enempi, kun niitä tuli joitain kappaleita myytyäkin.
moving in stereo
Muovinen
26.10.2020 09:51:00

Stone Deafin Tremotron tuli poistettua jokin aika sitten ja on se tosi hyvä. Minä kyllä tykkään tremolosta vallan kauheasti muutenkin.
StaggerLee
26.10.2020 18:15:51
Vähän offtopic mutta laitetaan nyt tännekkin ESP:n omalta facebook sivulta kun ilmoittivat E-II tulemisen vuonna 2014:

https://ibb.co/3WFPc0q

Ja ostin uudet kielet omaan Clas Ohlsonilta..:)
Gaines
28.10.2020 08:12:39
Hupsista s*tana, tuli ostettua Epiphone Korina SG -99. Ihan pyytämättä ja yllättäen tämä tuli eteen, mutta innolla odotan perjantaita, kun saan soittimen hyppysiini. Sitä ennen saa ihmetellä Wamplerin Bellen ominaisuuksia. Vesisadekelit ei yhtäkkiä haittaa yhtään!
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Laulava Kylätohtori
28.10.2020 10:40:05 (muokattu 28.10.2020 10:40:44)
Gaines: Hupsista s*tana, tuli ostettua Epiphone Korina SG -99. Ihan pyytämättä ja yllättäen tämä tuli eteen, mutta innolla odotan perjantaita, kun saan soittimen hyppysiini. Sitä ennen saa ihmetellä Wamplerin Bellen ominaisuuksia. Vesisadekelit ei yhtäkkiä haittaa yhtään!

Mielenkiintoinen tuo Belle. Mulla on Rockettin Chicken Soup, mikä on loistava od. Samanlaista soundia ei taida saada oikein mistään muusta itselläni olevista od:sta, vaikka niitä on kertynyt ihan helvetisti liikaa.

Taitaa tuo Belle olla jossain kohtaa pakko-ostos, vaikka henkilökohtaisesti arvostan Rockettin Wamplereita ylemmäs.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Mho
28.10.2020 11:51:56
Tribute Asattiin uusi kaulamikki, Duncan Alnico II. PIkkaisen joutuu näköjään sovitus hommiin, G&L:n oma mikki on paljon korkeampi..
mike tapping
29.10.2020 11:12:10
Tänään tuli se Catalinbread Formula55. Boutique-meininkiä: laatikon kyljessä maininta "hand-built", itse spedu on kankaisessa mojobägissä ja mukana tulee vielä spesiaali plektra. Tuossa kun ehdin jo vähän koepolkaisemaan niin onhan se vaan hurja! Vox AC10 muuttuu kertapolkaisulla kuin täysillä rähjääväksi tweed deluxeksi ja tämä vielä hyvin maltillisella volalla. (Toki huomioitava "uutuuden viehätys" ja se, etten ole koskaan soittanut tweed deluxea täysillä.)

Kerta kaikkiaan hieno spedu, mutta ei taatusti ole jokaisen makuun. :)

https://muusikoiden.net/dyn/users/167690.jpg
MustaKissa
29.10.2020 17:11:01
Tänään tuli briteistä melko isohko 2x12" kaappi, aivan järjettömän ylensyönyt Zilla Fatboy. 666mm x 760mm x 360mm mitoiltaan eli pienen 4x12" kaapin kokoinen, ei vaan tarvitse aina kaiutinpareja jos haluaa uusia kaiuttimia kokeilla. Ostin tyhjänä kun omasta takaa löytyy jo kaiuttimet, WGS Veteran 30+Reaper HP suunnitelmissa tuon täytteeksi.
https://muusikoiden.net/dyn/users/167694.jpg
Olipa kerran kissa, kaappi ja kitara. Ilmainen IR-paketti kitaralle: https://blackcatstechno.blogspot.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)