Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkivahvistinta ostamassa, ideoita?
1 2
takeover
18.08.2020 20:11:56 (muokattu 18.08.2020 20:14:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hakusessa olisi n. 20-40 wattinen putkivahvistin. Itse asun pohjoisessa joten täällä ei ole valitettavasti musaliikkeitä missä voisi näitä testailla niin kyselläänpä teiltä kokemuksia. Olen katsellut/kuunnellut lähinnä Friedmannin rakentamia vahvistimia. Se on ehkä lähinnä mitä haen vahvistimelta. ( Marshall tyylinen lead ym).Soitan Suhrin stratoa ja etsin vahvistimelta sen että se kykenisi high gain tyyliseen laulavaan leadiin niin sen silti pitäisi puhdistua mahdollisimman paljon kitaran omalla volumella aina sinne Hendrix tyyliseen lasiseen stratosoundiin. Ei sellaisia varmaan olekkaan mutta jos pääsisi edes lähelle. Dynaaminen vahvari pitäisi siis olla. Kertokaa ihmeessä mitä suositteletta ja jos kokemuksia Friedman vahvareista niin mitä mallia suositte? Kiitos etukäteen.
 
spacelord
18.08.2020 21:56:43 (muokattu 18.08.2020 22:01:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulla on runsaudenpula ja taivas vaan rajana. Ehkä ison haaste on, että mitä pääset testaamaan tai pitkääkö ostaa sika säkissä. Runt 50:nen tulee ekana mieleen. Siinä on kaksi kanavaa etkä särökanavalla noin puhtaaseen kyllä pääse. Clean kanava on hyvä EL 34:seksi. Itsellä on siis kyseinen peli comboversiona ja pitopeliksi jää. Tuolla lähtökohdalla kattelisin myös Dr. Z:ää, Two Rockia jne. eli joitain vähän boksin ulkopuolelta. Muutoin kyllä Friedman ja Bognerin marshallatyyppiset ovat varmoja valintoja. Jos paljon headroomia ja cleania haluat niin yksikanavaisella ehkä menisin, mutta jos hi-gainia tarvitset eniten niin sitten vähintään kaksi.
 
https://primalmaze.com/
takeover
18.08.2020 22:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spacelord: Sulla on runsaudenpula ja taivas vaan rajana. Ehkä ison haaste on, että mitä pääset testaamaan tai pitkääkö ostaa sika säkissä. Runt 50:nen tulee ekana mieleen. Siinä on kaksi kanavaa etkä särökanavalla noin puhtaaseen kyllä pääse. Clean kanava on hyvä EL 34:seksi. Itsellä on siis kyseinen peli comboversiona ja pitopeliksi jää. Tuolla lähtökohdalla kattelisin myös Dr. Z:ää, Two Rockia jne. eli joitain vähän boksin ulkopuolelta. Muutoin kyllä Friedman ja Bognerin marshallatyyppiset ovat varmoja valintoja. Jos paljon headroomia ja cleania haluat niin yksikanavaisella ehkä menisin, mutta jos hi-gainia tarvitset eniten niin sitten vähintään kaksi.
 
Kiitoksia vastauksesta! Olen itse katsellut Runt 20 nuppia sillä silmällä jo jonkun aikaa. Kuinka hyvin yksikelaisilla mikeillä särökanava puhdistuu Runtissa? jos siis siis soitat yksikelaisilla? En siis tarkoita että sen pitää olla täysin puhdas, sellanen kiva break up soundi, tiedät varmaan. Dr. Z ja two rock on myös ollu kiikarissa mutta olen kokenut että ovat enemmän kai sellasia pedal platform vahvareita vai olenko väärässä? Itse en käytä pedaaleita mieluusti, delay ja reverb on tarpeeksi minulle, siksi etsinnässä juuri vahvari jossa hyvä high gain, mutta silti myös dynaaminen, ei siis mitään Mesan kaltaista.
 
steelduck
18.08.2020 22:32:02 (muokattu 18.08.2020 22:39:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hankkisin Bluetone FriedEye:n jonka crunch kanava perustuu Freidman Be100 vanvistimeen modauksilla ja clean kanava on Fender BlackFace pohjainen. Bluetonessa vaihtuu kanavaa vaihtaessa myös pääteputket, eli vahvistimessa on Crunch-kanavalla käytössä EL34 putket ja Clean-kanavalla 6L6:set. (itse asiassa voit laittaa kumpaakin kanavaan ihan mitkä vaan Octal-kantaiset putket - vaikka KT66:set crunchiin ja 6V6:set cleaniin). FriedEYE:hen saat myös todella hyvän efectiloopin, tremolon ja jousikaiun. Toleksit ja muut ulkonäköhommatkin saat itse päättää, jos haluat.
 
Itsellä on kaksi Bluetonea ja olen ollut todella tyytyväinen. Toinen on Friedman BE100 kanavalla ja Plexi-Marhall kanavalla varustettu nuppi ja toinen on perinnepeli - eli siinä on Plexi-Marshall ja BlackFace Fender samassa combossa.
 
http://www.bluetone.fi/fried-eye/
 
spacelord
18.08.2020 22:45:59 (muokattu 18.08.2020 22:47:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olet pääkaupunkiseudulla käymässä niin saa sitä koeponnistaa. Suht hyvin puhdistuu, mutta kyllä se volataso tippuu ja soundi muuttuu. Break up-maasto toimii erittäin hyvin, eli ei ole gearista kiinni ;) Mulla on se tuntuma, että EL 34:s koneet tykkää jos niissä on +40 W, sekä tonen vuoksi ja voimasoinnussa tulee se yläkerran "räjähdys" soundiin. Bändin kanssa auttaa feedbackin hallinnassa. Joo, nuo Dr. Z jne - vaikka laaja mallisto niillä nykyisin - vaikuttavat olevan tosi orgaanisia ja juuri optimaalisia break up koneita, mutta hi-gain tyypeillä ei niitä oikein näy. Runtilla irtoaa juuri ja juuri hi-gain, eli huppareilla kyllä AIC lähtee kun gain on 11:ssa, mutta moderniin metalliin ei yletä ilman spedua. Myös Suomesta löytyy todella hyviä rakentajia tässä segmentissä. Edit. Steelduck postasi samalla kuin kirjoitin tän!
 

 
takeover: Kiitoksia vastauksesta! Olen itse katsellut Runt 20 nuppia sillä silmällä jo jonkun aikaa. Kuinka hyvin yksikelaisilla mikeillä särökanava puhdistuu Runtissa? jos siis siis soitat yksikelaisilla? En siis tarkoita että sen pitää olla täysin puhdas, sellanen kiva break up soundi, tiedät varmaan. Dr. Z ja two rock on myös ollu kiikarissa mutta olen kokenut että ovat enemmän kai sellasia pedal platform vahvareita vai olenko väärässä? Itse en käytä pedaaleita mieluusti, delay ja reverb on tarpeeksi minulle, siksi etsinnässä juuri vahvari jossa hyvä high gain, mutta silti myös dynaaminen, ei siis mitään Mesan kaltaista.
 
https://primalmaze.com/
takeover
19.08.2020 01:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos paljon näistä vastauksista, tulee siis todella mielenkiintosta faktaa/mielipidettä, juuri tätä kaipaanki. Pitääpä ehdottomasti tutustua myös tuohon Bluetone vahvariin paremmin, vain nimeltä olen aiemmin tiennyt. Ja mitä tulee tuohon Friedman Runtiin niin osaatko sanoa jääkö kauas Friedman BE säröistä? En siis todellakaan etsi modernin metallin tasoisia säröjä, vaan justiin se kuuluisa hotrodattu marsu saundi kiehtoo..ja että vahvistinta ei tarvi puskea enempää millään screamereillä saavuttaakseen "laulavan leadin". Itse soitan Suhrin HSS mikeillä olevaa stratoa niin yksikelaisille vaihdattaessa ja volumea laskettaessa särökanavan siis tulisi puhdistua just siihen kivaan break up saundiin.
 
steelduck
20.08.2020 00:53:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin tuo minun Bluetone FriedEye kanava puhdistuu volumepotikalla oikein mainiosti. Soita Harry:lle Bluetonelle, niin siitä homma alkaa etenemään. ;)
 
Nacher
20.08.2020 13:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, onko juuri kysytyn kaltainen vahvari, mutta itse hommasin tuon H&K Grandmeister 40 deluxen, ja todella yllätti miten monipuolinen ja hyväsoundinen vehje kyseessä. Olen pitkään soitellut monenlaisilla monipuolisilla (ja usein todella kalliilla) hi-gain nupeilla, joista hakenut sitä hyvää hi-gainia sekä myös monipuolisuutta cleaneihin ja kevyempiin säröihin. Nykyään sounditarve vähän erilainen, ja hakusessa oli enemmänkin monipuolinen vahvari joka hoitaa cleanit ja pikkurosot/rokit erinomaisesti, mutta joka kykenisi myös hyvään (joskaan ei välttämättä ultramoderniin) hi-gainiin. Grandmeister 40 kun kokeili, se oli melkein laakista selvä, että nyt löytyi haettu soundi.
 
Cleanit tuossa ovat ihan huippuhyvät, ja todella heleät. Muroutuvat myös äärimmäisen nätisti ja "huomaamattomasti". Välillä ei edes tajua jättäneensä cleanin gainia aika ylös, kun säröytyminen tulee niin pehmeästi ja huomaamattomasti mukaan. Crunchikanavasta saa reunasäröstä sellaiseen AC/DC komppiin, ja boostipedaalilla toki erinomaisesti pidemmällekin. Kolmoskanavan (lead) kanssa en ole oikein päässyt sujuiksi, kun siinä on hieman ärsyttävä yläpää, joka tulee etenkin isommalla gainilla esiin.
 
Kun kaupassa olin nuo cleanit ja crunchit testannut (ja ne siis olivat ihan eri maailmasta laadultaan kuin esim. ENGL Invaderissa/Special Editionissa/Retrotubessa), olisi edes jonkinlainen hi-gain kanava riittänyt. Tuo Grandmeisterin neljäs ultra-kanava kuitenkin paljastui loistavan monipuoliseksi sekin. Odotin sellaista aika puuroista ja ylisaturoitunutta överisäröä nimen perusteella, mutta tuo olikin paljon dynaamisempi ja avoimempi kuin hi-gain kanavat yleensä. Rytmisoundit oikeastaan jopa tarvitsivat tuota vahvarin boost-nappia päälle saadakseen riittävästi potkua. Leadeissa todella sulava ja laulava soundi, joka reagoi todella hyvin soittodynamiikkaan ja nyanssit kuuluivat hienosti läpi. Olkoonkin että tuo ultra-kanava ei ole mikään erityisen middlekäs, niin siitä huolimatta tuo antoi Les Paulilla ihan jumalaista ZZ-top on steroids leadisoundia.
 
Tässä vahvarissa on kuitenkin tietyllä tavalla hyvin "hifi"-soundi, joten sellaista autenttista vintage säröä hakevalle tämä voi olla jotenkin liian kiillotettu soundi. Vaikea kuvailla, mutta tässä on hieman sellainen valmiin levymasteroinnin kuuloinen soundi, eikä niinkään kuivan karu vintagesärö. Kyseessä on myös perussoundiltaan hyvin kirkas vahvari, joten stratotyyppisen kitaran kanssa kannattaa varautua ruuvaamaan presenceä urakalla alas, tai muuten soundi on liian rapsakka. Jos haluaa myöskin säätää soundia vain kitaran volumella ja max 1-2 kanavaa, voi tämä neljän kanavan linkkuveitsi tuntua hieman liian modernilta vehkeeltä. Tehon voi myös valita 1W/5W/20W/40W, joskin omasta mielestäni 40W kuulostaa aina (myös kotisoitossa) parhaalta. En tosin haekaan päätesäröä omassa soundissani.
 
https://www.youtube.com/watch?v=ODV4j3O_Z9s tuossa vielä aika kattava demovideo. Kyllä tuosta saa toimivan (ja hyvän) soundin lähes mihin tyyliin vain.
 
McNulty
20.08.2020 14:09:45 (muokattu 20.08.2020 14:12:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: ...ja toinen on perinnepeli - eli siinä on Plexi-Marshall ja BlackFace Fender samassa combossa.
 
http://www.bluetone.fi/fried-eye/

 
Nää on niin vaarallisia termejä, Plexi ja Blackface siis.
 
Syystä, että esim. Blackface-aikakauden Fenkut kun vaihteli pienestä Champista Deluxe Reverbin kautta isompaan Twin Reverbiin. Kun puhutaan vaikkapa Fender Blackfacen clean-soundista, niin tarkoitetaanko sillä Champia, DR:iä vaiko vaikka tuota Twin Reverbiä?
 
Sama pätee Plexiin. JTM45/100 on eri mitä 1959SLP. Tai jälkimmäisen 50W versio. Tai se 200W Major. Pleksejä kaikki, mutta erilaisia.
 
Sikäli myös haasteellinen yhdistelmä sovittaa BF ja Plexi samaan rasiaan, kun toisessa on käytössä 6V6/6L6 pääteputket ja toisessa KT66 tai EL34.
 
Toki tuollainen BF DR ja 1959 Lead yhdistelmä olisi omakin suosikki. Best of the both worlds. Epäilen kuitenkin suuresti niiden sovittamista samoille pääteputkille ja muuntajille.
 
Edit: Tuo Bluetonen 2+2 vaihtoehto olisi ehdottomasti "se juttu", jolla tuollainen pitää toteuttaa. Harry on nero!
 
moving in stereo
steelduck
20.08.2020 14:40:03 (muokattu 20.08.2020 14:42:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Nää on niin vaarallisia termejä, Plexi ja Blackface siis.
 
Syystä, että esim. Blackface-aikakauden Fenkut kun vaihteli pienestä Champista Deluxe Reverbin kautta isompaan Twin Reverbiin. Kun puhutaan vaikkapa Fender Blackfacen clean-soundista, niin tarkoitetaanko sillä Champia, DR:iä vaiko vaikka tuota Twin Reverbiä?
 
Sama pätee Plexiin. JTM45/100 on eri mitä 1959SLP. Tai jälkimmäisen 50W versio. Tai se 200W Major. Pleksejä kaikki, mutta erilaisia.
 
Sikäli myös haasteellinen yhdistelmä sovittaa BF ja Plexi samaan rasiaan, kun toisessa on käytössä 6V6/6L6 pääteputket ja toisessa KT66 tai EL34.
 
Toki tuollainen BF DR ja 1959 Lead yhdistelmä olisi omakin suosikki. Best of the both worlds. Epäilen kuitenkin suuresti niiden sovittamista samoille pääteputkille ja muuntajille.
 
Edit: Tuo Bluetonen 2+2 vaihtoehto olisi ehdottomasti "se juttu", jolla tuollainen pitää toteuttaa. Harry on nero!

 
Joo on, tuolta Bluetonen sivulta tai Harryltä kysymällä selviää tarkemmin mihin kytkentään mikin perustuu ja Harryn kanssa kun juttelee niin saa sen kanavan vaikka soittamaan piippolanvaaria. :D Eli jos haluaa just jonkin kytkennän, niin yleensä onnistuu Bluetonella, tosin nuo niiden "valmiit" kytkennät on todella hyväksi havaittuja ja yleensä kun "itse tietää paremmin", niin ainakin minulla on mennyt metsään. Ekassa Bluetonessani, kävin läpi kolme eri crunch kanava kytkentää, kunnes palasin takaisin Bluetonen itsensä suosittelemaan. :)
 
Minun BlackFace/Plexi on juuri tuommoisella 2+2 päätteellä varustettu. Plexissä on KT66:sert ja Blackfacessa 6L6:set... + putkitremolo ja jousikaiku. Ihan parhautta. :D
 
McNulty
20.08.2020 14:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Minun BlackFace/Plexi on juuri tuommoisella 2+2 päätteellä varustettu. Plexissä on KT66:sert ja Blackfacessa 6L6:set... + putkitremolo ja jousikaiku. Ihan parhautta. :D
 
Tuo tosiaan kuulostaa (näin paperilla ainakin) todella hyvältä ja mielestäni oikealta tavalta toteuttaa BF/Plexi-henkiset äänimaailmat.
 
moving in stereo
steelduck
20.08.2020 15:01:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, mulla aikoinaan paloi käpy, kun kaikissa vahvistimissa tuntui olevan joku hyvä crunch tai hyvä clean, mutta ei millään meinannut löytyä semmoista missä on molemmat, juuri tuon pääteputkiongelman takia. Bluetone on ratkaissut, sen tuolla 2+2 päätteellä. Niillä on vissiin semmoinenkin versio, missä voit bendata noita molempia päätteitä yhtäaikaa portaattomasti. :D Ihan pelle-peloton meininkiä. :D
 
takeover
20.08.2020 22:10:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: En tiedä, onko juuri kysytyn kaltainen vahvari, mutta itse hommasin tuon H&K Grandmeister 40 deluxen, ja todella yllätti miten monipuolinen ja hyväsoundinen vehje kyseessä. Olen pitkään soitellut monenlaisilla monipuolisilla (ja usein todella kalliilla) hi-gain nupeilla, joista hakenut sitä hyvää hi-gainia sekä myös monipuolisuutta cleaneihin ja kevyempiin säröihin. Nykyään sounditarve vähän erilainen, ja hakusessa oli enemmänkin monipuolinen vahvari joka hoitaa cleanit ja pikkurosot/rokit erinomaisesti, mutta joka kykenisi myös hyvään (joskaan ei välttämättä ultramoderniin) hi-gainiin. Grandmeister 40 kun kokeili, se oli melkein laakista selvä, että nyt löytyi haettu soundi.
 
Cleanit tuossa ovat ihan huippuhyvät, ja todella heleät. Muroutuvat myös äärimmäisen nätisti ja "huomaamattomasti". Välillä ei edes tajua jättäneensä cleanin gainia aika ylös, kun säröytyminen tulee niin pehmeästi ja huomaamattomasti mukaan. Crunchikanavasta saa reunasäröstä sellaiseen AC/DC komppiin, ja boostipedaalilla toki erinomaisesti pidemmällekin. Kolmoskanavan (lead) kanssa en ole oikein päässyt sujuiksi, kun siinä on hieman ärsyttävä yläpää, joka tulee etenkin isommalla gainilla esiin.
 
Kun kaupassa olin nuo cleanit ja crunchit testannut (ja ne siis olivat ihan eri maailmasta laadultaan kuin esim. ENGL Invaderissa/Special Editionissa/Retrotubessa), olisi edes jonkinlainen hi-gain kanava riittänyt. Tuo Grandmeisterin neljäs ultra-kanava kuitenkin paljastui loistavan monipuoliseksi sekin. Odotin sellaista aika puuroista ja ylisaturoitunutta överisäröä nimen perusteella, mutta tuo olikin paljon dynaamisempi ja avoimempi kuin hi-gain kanavat yleensä. Rytmisoundit oikeastaan jopa tarvitsivat tuota vahvarin boost-nappia päälle saadakseen riittävästi potkua. Leadeissa todella sulava ja laulava soundi, joka reagoi todella hyvin soittodynamiikkaan ja nyanssit kuuluivat hienosti läpi. Olkoonkin että tuo ultra-kanava ei ole mikään erityisen middlekäs, niin siitä huolimatta tuo antoi Les Paulilla ihan jumalaista ZZ-top on steroids leadisoundia.
 
Tässä vahvarissa on kuitenkin tietyllä tavalla hyvin "hifi"-soundi, joten sellaista autenttista vintage säröä hakevalle tämä voi olla jotenkin liian kiillotettu soundi. Vaikea kuvailla, mutta tässä on hieman sellainen valmiin levymasteroinnin kuuloinen soundi, eikä niinkään kuivan karu vintagesärö. Kyseessä on myös perussoundiltaan hyvin kirkas vahvari, joten stratotyyppisen kitaran kanssa kannattaa varautua ruuvaamaan presenceä urakalla alas, tai muuten soundi on liian rapsakka. Jos haluaa myöskin säätää soundia vain kitaran volumella ja max 1-2 kanavaa, voi tämä neljän kanavan linkkuveitsi tuntua hieman liian modernilta vehkeeltä. Tehon voi myös valita 1W/5W/20W/40W, joskin omasta mielestäni 40W kuulostaa aina (myös kotisoitossa) parhaalta. En tosin haekaan päätesäröä omassa soundissani.
 
https://www.youtube.com/watch?v=ODV4j3O_Z9s tuossa vielä aika kattava demovideo. Kyllä tuosta saa toimivan (ja hyvän) soundin lähes mihin tyyliin vain.

 
Kiitoksia paljon tosi kattavasta ja mielenkiintosesta vastauksesta! Bändikaverilla oli aikoinaan H&K vahvari ( en tosin muista yhtään mikä malli) ja oli hänen kanssaan juuri puhetta, että vahvari jakaa mielipiteet monesti juuri hifimäisen säron takia. Mutta vaikka itse nojaanki hieman tuonne hotrodattu marsu- soundiin oli minusta H&G todella positiivinen yllätys. Siis lead soundit oli ko. mallissakin todella laulavat, hieman Steve Vai tyylistä halutti heti soitella. Itse ehkä nykyään haen hieman enemmän just sitä vintage rosoisuutta saundissa, mutta omistaisin mielellään myös H&K: in jos raha ei olisi ongelma.
 
JohnPatrick
21.08.2020 10:16:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

takeover: Eli hakusessa olisi n. 20-40 wattinen putkivahvistin. Itse asun pohjoisessa joten täällä ei ole valitettavasti musaliikkeitä missä voisi näitä testailla niin kyselläänpä teiltä kokemuksia. Olen katsellut/kuunnellut lähinnä Friedmannin rakentamia vahvistimia. Se on ehkä lähinnä mitä haen vahvistimelta. ( Marshall tyylinen lead ym).Soitan Suhrin stratoa ja etsin vahvistimelta sen että se kykenisi high gain tyyliseen laulavaan leadiin niin sen silti pitäisi puhdistua mahdollisimman paljon kitaran omalla volumella aina sinne Hendrix tyyliseen lasiseen stratosoundiin. Ei sellaisia varmaan olekkaan mutta jos pääsisi edes lähelle. Dynaaminen vahvari pitäisi siis olla. Kertokaa ihmeessä mitä suositteletta ja jos kokemuksia Friedman vahvareista niin mitä mallia suositte? Kiitos etukäteen.
 
Moi! mulla on Friedman Runt 50 ja Dirty Shirley 40.
 
Runtin särökanava on melko dynaaminen jos pitää sen boost-napin off-asennossa. Silloin puhdistuu varsinkin stratolla ihan mukavasti isoistakin särömääristä. Särön luonne on juurikin hotrod marshallia.
Olen soittanut Runt20 mallia myös ja suosittelen Runt50:stä jos Runtiin päädyt.
 
Dirty Shirleyn soundi on aavistuksen enemmän vintage. Löysähkö ja runsas alapään toisto. Yleissoundi on dynaamisempi kuin Runtissa ja puhdistuu volapotikalla paremmin. Dirty Shirley on hemmetin maukas peli! :D
Toki DS:ssässä on yksikanavaisena omat rajoitteensa. Jos gainit on kaakossa niin ei enää saa ihan puhdasta ulos.
 
Mietin sun aloitusviestiä ja omassa maailmankuvassani on ainakin mahdotonta että ilman pedaalia ja yhdestä soundista saa stratolla sekä laulavan leadin että Hendrixin murot. Voi olla että on monia käsityksiä "laulavasta leadistä", mutta Marshall-tyylin vahvistimista itse olen ainakin joutunut aina tubescreamerillä tai vastaavalla purkilla ottamaan sen laulavan sustainin esille.
Boostilla tai lisäkanavilla varustetut vahvistimet on tietysti eri asia, mutta jos puhutaan yhdestä soundista minkä tulisi taipua noihin.
 
Gaines
21.08.2020 12:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victoryn Kraken voisi olla yksi tutkimisen arvoinen, tarjoaa modernimpaakin soundia. Sheriffit ovat enempi Marshall-maailmaan kallellaan.
 
Sydän lyö ja parta kasvaa.
jhlamm
21.08.2020 15:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse päässyt kerran Revvin tuota G20 versiota junttaamaan nopeasti hieman enemmän sen isoveljeä. Siinä on ainakin erittäin kovat särösoundit. Ihan tasan en osaa Friedmanin laulavaan leadiin verrata, mutta suosittelen videoita ainakin tsekkaamaan.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Kjukka
21.08.2020 16:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Itse päässyt kerran Revvin tuota G20 versiota junttaamaan nopeasti hieman enemmän sen isoveljeä. Siinä on ainakin erittäin kovat särösoundit. Ihan tasan en osaa Friedmanin laulavaan leadiin verrata, mutta suosittelen videoita ainakin tsekkaamaan.
 
G20:n omistajana voin suositella kyseistä nuppia varauksetta. Bonarina sisäänrakennettu loadbox ja Torpedo-hardis.
 
TTV
21.08.2020 18:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kjukka: G20:n omistajana voin suositella kyseistä nuppia varauksetta. Bonarina sisäänrakennettu loadbox ja Torpedo-hardis.
 
Revvin Generator-perheen monipuolisuudelle ääni myös täältä, Aggression moodeilla saa todella laajan gain-paletin, joka silti reagoi hyvin kitaran volaan.
 
Bognerin Ecstasy 3534 voisi olla nappinuppi Marshall saundien perään. Friemanin JJ Jr nuppi on kans maininnan väärti.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
LaMotta
21.08.2020 18:13:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

takeover: että se kykenisi high gain tyyliseen laulavaan leadiin niin sen silti pitäisi puhdistua mahdollisimman paljon kitaran omalla volumella aina sinne Hendrix tyyliseen lasiseen stratosoundiin. Ei sellaisia varmaan olekkaan mutta jos pääsisi edes lähelle.
 
Kokeilisin wampler plexi drive deluxe pedaalia.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
TTV
21.08.2020 18:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kokeilisin wampler plexi drive deluxe pedaalia.
 
Nyt kun pedaalikortti myös huomattiin ottaa esiin (hyvä vaihtoehto), Friedmanin BE-OD Deluxe pedaali tarjoaa 2 laajasti konfattavaa hotrod Marshall kanavaa.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «