Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5284 285 286 287 288419 420 421 422 423
Kaihua
10.08.2020 19:16:51
Pitkän odotuksen (alle 2kk..) jälkeen uusi kitara kotiutui! Voi helevetti, kun on mahtava kitara! GAS Guitarworks More. Trus-t sai viimein veroisensa kaverin treenikämpälle.

https://www.dropbox.com/s/goyoks3z64tyht3/IMG_20200810_151055.jpg?dl=0
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa
JuSu
10.08.2020 19:56:58
Telineen täytteeksi tuli sitten Charvel Pro Mod So Cal Style 1 HH... Jösses mikä nimihirviö.

Eli valkoinen floikkastrato. Orkkispleksi (mukana) vaihdettu tortoiseen ohuesti röytäen, mutta tähän tulee kuitenkin HS -mikitys, joten ihan sama. Rungossa on merkintä 18.6.2013, joten lienee meksikolainen ihan tuotannon alkupäästä. Jakki vielä stratotyyliin kannessa ja kaularaudan säätö lavassa, toisin kuin nykyään.

Sain mitä tilasin.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Pinewood
11.08.2020 08:36:24
Kaihua: Pitkän odotuksen (alle 2kk..) jälkeen uusi kitara kotiutui! Voi helevetti, kun on mahtava kitara! GAS Guitarworks More. Trus-t sai viimein veroisensa kaverin treenikämpälle.

https://www.dropbox.com/s/goyoks3z64tyht3/IMG_20200810_151055.jpg?dl=0

Hieno kaksikko, onnittelen!
iec
11.08.2020 09:51:21

Tuli vaihdettua thinline-tele tällaiseen vuoden 2018 Reverend Sensei Jr -kitaraan. Olin kuullut aiemmin positiivisia juttuja Reverend-kitaroista ja täytyy sanoa, että positiiiviset jutut pitivät paikkansa ainakin näin yhden illan testaamisella.

Kitara on kevyt, muttei liian kevyt omaan makuun (2,95kg) ja kaulaprofiili on itselle todella hyvä (43mm leveä, 12" radius ja paksuudeltaan hieman ohuempi kuin PRS Wide fat, muttei liian ohut kuitenkaan. Olikohan 21,6mm 1. nauhalta Reverendin sivujen mukaan, kun taas PRS kaula on 22,2mm paksu.) Kaula on laadukas, eli ei ole kiero ja nauhatyö on erinomaista. Säätelin kitaran omalle tatsille sopivaksi ja reliefillä 0,15mm 8. nauhalta ja 1,75mm-1,3mm actionilla (EADGBe) 12. nauhalta ei minun tatsilla rämise mistään kohtaa. Kaulan lakkaus tuntuu myös onnistuneelta, eli ei tunnu tahmealta.

Mikkinä on Reverendin omaa suunnittelua oleva P90-mallinen, joka on hieman kuumempi kuin normi P90. Siitä tuntuu irtoavan oikein mallikkaat soundit sekä cleanillä että säröillä ja erityismaininnan ansaitsee Bass-cut -säätö. Laajentaa soundipalettia melko lailla yhdessä tonen kanssa.

Tuossa jonkinlainen kuva kitarasta: https://muusikoiden.net/dyn/users/166723.jpg

Reverendin muotokieli on räyhäkkä ja miellyttää minun silmiäni. Olen erittäin tyytyväinen hankintaani ainakin näin ensipuraisun perusteella :)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Vainottu
12.08.2020 13:58:19
Line6 Pod Go tuli nyt noudettua Turun Äffästä. Taitaa vain joutua tarkempaa tutustumista odottelemaan perjantaille.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
Shredator
12.08.2020 23:14:10

Shredator: Seymour Duncan Powerstage 170

No, tämä Dunccani lähti palautukseen ja tilalle EHX Magnum 44. Lisäksi Apogee Jam 96k ja ML Sound Lab ML 5-plugari.

Onko muilla ollut näin paljon taustakohinaa tuon Magnumin kanssa? Ihan niin että pelkkä kaiutin kytkettynä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
TTV
13.08.2020 06:13:19
Shredator:
Onko muilla ollut näin paljon taustakohinaa tuon Magnumin kanssa? Ihan niin että pelkkä kaiutin kytkettynä.

Mulla oli aikoinaan se pienempi Magnum (22caliber?) ja se ainakin suhisi todella paljon jo pelkän kaiuttimen kanssa. Kohina ei vähentynyt inputtiin kytkettyjen pedaalien myötä. Oli itselleni käyttökelvoton, joten sai jatkaa matkaansa.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jeszse
13.08.2020 06:20:59
Shredator: Onko muilla ollut näin paljon taustakohinaa tuon Magnumin kanssa? Ihan niin että pelkkä kaiutin kytkettynä.

Mulla tuli semmosta erikoista aaltoilevaa ujellusta tms avaruusnoisee. Lähti palautukseen.
Tympee Huttunen
13.08.2020 07:22:40
Martin D15. Voi helvata miten mahtava kitara.
Gaines
13.08.2020 07:33:40
iec: Tuli vaihdettua thinline-tele tällaiseen vuoden 2018 Reverend Sensei Jr -kitaraan.
.
Tuossa jonkinlainen kuva kitarasta: https://muusikoiden.net/dyn/users/166723.jpg
.
Reverendin muotokieli on räyhäkkä ja miellyttää minun silmiäni. Olen erittäin tyytyväinen hankintaani ainakin näin ensipuraisun perusteella :)

Hyvä valinta, olen tykännyt omasta double agentista erittäin paljon. Monipuolinen soundikattaus irtoaa kitaran omilla säätimillä.

Voodoolabin Micro Vibe löytyi torilta hiljakkoin ja täyttää tällä hetkellä tarpeet paremmin kuin hyvin sille materiaalille, mitä tulee bändin kanssa soitettua.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Shredator
13.08.2020 08:51:22

TTV: Mulla oli aikoinaan se pienempi Magnum (22caliber?) ja se ainakin suhisi todella paljon jo pelkän kaiuttimen kanssa. Kohina ei vähentynyt inputtiin kytkettyjen pedaalien myötä. Oli itselleni käyttökelvoton, joten sai jatkaa matkaansa.

Joo eipä kovin hyvältä vaikuta. Samaa on moni muukin raportoinut. Ei muuta kuin palautukseen :D
JuSu
13.08.2020 10:32:47
Shredator: Joo eipä kovin hyvältä vaikuta. Samaa on moni muukin raportoinut. Ei muuta kuin palautukseen :D

Kantsii suosiolla pistää niitä Bentonin vastaavia tuotteita. Parempia kuitenkin.

Oi aikoja. =)
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
MolliS
13.08.2020 10:47:02

Shredator: No, tämä Dunccani lähti palautukseen ja tilalle EHX Magnum 44. Lisäksi Apogee Jam 96k ja ML Sound Lab ML 5-plugari.

Mooerin Baby Bomb 30 on ollut tosi miellytävä laitos ja hiljainen kanssa, suosittelen :D Perhanan äänekäskin
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
aape-
13.08.2020 10:54:34
Shredator: No, tämä Dunccani lähti palautukseen ja tilalle EHX Magnum 44. Lisäksi Apogee Jam 96k ja ML Sound Lab ML 5-plugari.

Mikäs oli Dunccanissa kun lähti palautukseen? Itse tykännyt kyllä siitä Helixin kanssa treeniksellä kun ajelee kaappiin. Vaihtoehtona oli juurikin tuo Magnum..
JohnnyLee
13.08.2020 11:10:24

Gibson LP R7 Gold Top 2008.
Nyt alkaa ymmärtämään Gibsonien arvostuksen. Aivan eri kampe kuin mun 1994 Stankku ja myös askettäin myymäni 2004 LP Custom jää selkeesti kakkossijalle.
Hassu juttu, että mun Tokai LS100 on tatsiltaan hyvin lähellä tuota R7, kun taas Stankku tuntuu aivan erilaiselta.
Megadeth on paskimmillaankin parasta! Klikkaa musanäytettä!
gunnar
13.08.2020 11:25:13 (muokattu 13.08.2020 11:25:59)
Shredator:

Ei kokemusta Magnumeista, mutta vuosien varrella useammassa EHX efekti pedaaleissa jotakin sanomista näiden häiriöiden osalta. Taustakohinan taso, kaiuttimessa poksuva kytkin, digipedaali vuotaa häiriöhurinaa, tap-tempoa tms. yhteisen virtalähteen kautta. Toki esim. viimeisestä pääsee eroon erillisellä virtalähteellä tai hyvällä isoloidulla sellaisella, mutta jossakin muutaman pedaalin kakkoslaudassa ei välttämättä halua virtalähteeseen satsata.

Minusta nämä ei ole yksittäisen yksilön vikoja, vaan enempi ominaisuuksia. Suunnittelussa on selkeästi panostettu soundi asioihin, mutta jätetty esim. nämä häiriöasiat vähemmälle huomiolle. Toki sen tavallaan ymmärtää, kun hinnat on yleisesti melko edullisia. Välillä on vaan okein harmittanut, että olisipa muuten hyvä soundisen pedaalin kokonaislaatu pikkaisen parempi.
Shredator
13.08.2020 11:54:21

gunnar: Ei kokemusta Magnumeista, mutta vuosien varrella useammassa EHX efekti pedaaleissa jotakin sanomista näiden häiriöiden osalta. Taustakohinan taso, kaiuttimessa poksuva kytkin, digipedaali vuotaa häiriöhurinaa, tap-tempoa tms. yhteisen virtalähteen kautta. Toki esim. viimeisestä pääsee eroon erillisellä virtalähteellä tai hyvällä isoloidulla sellaisella, mutta jossakin muutaman pedaalin kakkoslaudassa ei välttämättä halua virtalähteeseen satsata.

Minusta nämä ei ole yksittäisen yksilön vikoja, vaan enempi ominaisuuksia. Suunnittelussa on selkeästi panostettu soundi asioihin, mutta jätetty esim. nämä häiriöasiat vähemmälle huomiolle. Toki sen tavallaan ymmärtää, kun hinnat on yleisesti melko edullisia. Välillä on vaan okein harmittanut, että olisipa muuten hyvä soundisen pedaalin kokonaislaatu pikkaisen parempi.

Tämäpä juuri. Kurkkasin Magnumin sisään ja siellä oli parissa kohtaa hieman, hmm erikoisia maadoituksia. Kuparinpala suoraan rungossa kiinni maadoituksena jne. En rupea sorkkimaan vaan pistän palautuspostiin haha.
ibnz
13.08.2020 19:23:42
No Jacksonia taas, entä sitten? 1996 dinky custom - koko body loimuvaahteraa
https://www.dropbox.com/s/4oezltbn8 … l2e4u/IMG_20200813_191337.jpg?raw=1
Huomenna sitten!
munkero
13.08.2020 20:25:26
ibnz: No Jacksonia taas, entä sitten? 1996 dinky custom - koko body loimuvaahteraa
https://www.dropbox.com/s/4oezltbn8 … l2e4u/IMG_20200813_191337.jpg?raw=1

Komeahan se, niinku pitiki. Onko muuten painava?

Ja tiedät kuka hakee sen soloistin sitte... ;)
Itekki joskus soitellu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)