Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5160 161 162 163 164347 348 349 350 351
LaMotta
17.07.2020 09:00:07

Vaikea on kyllä estää yrityksiä katsomasta ilmoituksia. Se on ymmärrettävää ettei yritykset voi käyttää toria omiin ilmoituksiinsa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Att1Tude
20.07.2020 14:12:10

Lienevätkö muut harrastaa samaa; jos kyseessä on vaihto, periaatteessa myydään toisillemme vaihtajan kanssa omat kitarat postikuluineen niin tulee varmasti saatua tavaran arvo molemmille oikein, tällä tavoin ei jää kumpikaan "toivomaan parasta"
Say no to negis
rautapieru
23.07.2020 14:03:40

500 on kyllä jo aika paljon...
Piti hommata kaikki maailman pedaalit, vain huomatakseen että vahvistimen oma soundi on paras.
18is9
26.07.2020 11:32:25 (muokattu 26.07.2020 11:34:07)

rautapieru: 500 on kyllä jo aika paljon...

Kolkyt tonnia pitää aina olla mukana.

https://www.youtube.com/watch?v=KE8q_bATXUg
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
VIPMetal
26.07.2020 11:42:54

Snapo: Laitetaan nyt tännekin. Muutama päivä ennen kuin viimesimmät S3nsei-tarinat tuli tähän ketjuun olin ostamassa Tokain LS-85 hintaan 500e. Edullinen muttei epäilyttävän överihalpa. Viikon päästä rahojen siirtämisestä kun ei alkanut kuulua otin yhteyttä ja hemmo vastasikin nopeasti ja vetosi mielenterveysongelmiinsa. Selitti aiheesta ummet ja lammet, kertoi ettei olisi kusetus johon ehdotin kauppojen perumista kerta kitaran lähetys olisi hankalaa. Annoin maksuaikaa reilun viikon jonka jälkeen mainitsin tekeväni rikosilmoituksen. Päivää ennen asettamaani eräpäivää soitin ja hän jopa vastasi puhelimeen ja lupasi maksaa juuri tulleen palkan myötä. Sen jälkeen ei ole näkynyt tai kuulunut mitään joten laitoin asiaa eteenpäin poliisille.

Onneks rahallinen menetys on suht pieni ja lomarahat kompensoi mutta kyllähän se sylettää että torilla on tällaista onnetonta sakkia.

Voihan perse. =/ Lomarahoille olisi varmaan muutakin käyttöä, kun persereikien rahoittaminen...
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
JuSu
27.07.2020 10:31:06
Snapo: Laitetaan nyt tännekin. Muutama päivä ennen kuin viimesimmät S3nsei-tarinat tuli tähän ketjuun olin ostamassa Tokain LS-85 hintaan 500e. Edullinen muttei epäilyttävän överihalpa. Viikon päästä rahojen siirtämisestä kun ei alkanut kuulua otin yhteyttä ja hemmo vastasikin nopeasti ja vetosi mielenterveysongelmiinsa. Selitti aiheesta ummet ja lammet, kertoi ettei olisi kusetus johon ehdotin kauppojen perumista kerta kitaran lähetys olisi hankalaa. Annoin maksuaikaa reilun viikon jonka jälkeen mainitsin tekeväni rikosilmoituksen. Päivää ennen asettamaani eräpäivää soitin ja hän jopa vastasi puhelimeen ja lupasi maksaa juuri tulleen palkan myötä. Sen jälkeen ei ole näkynyt tai kuulunut mitään joten laitoin asiaa eteenpäin poliisille.

Onneks rahallinen menetys on suht pieni ja lomarahat kompensoi mutta kyllähän se sylettää että torilla on tällaista onnetonta sakkia.

Tää on kumma keissi. Hahmo on ollut jäsenenä vuodesta 2005, ja ilmeisesti ollut ihan asiallistakin toimintaa hetkittäin. Sitte taas toisaalta menee ihan perseelleen hommat. Tai ilmeisesti pääsääntöisesti.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
paskiaispaska
27.07.2020 11:00:48

JuSu: Tää on kumma keissi. Hahmo on ollut jäsenenä vuodesta 2005, ja ilmeisesti ollut ihan asiallistakin toimintaa hetkittäin. Sitte taas toisaalta menee ihan perseelleen hommat. Tai ilmeisesti pääsääntöisesti.

Ei se sen kummempaa ole ku se mienterveysongelmat. Ihmisen mieli on kumma ku se menee sekasin - ja sitä ei normijärkinen ihminen edes voi tajuta minkälaista se on ku ajatus ei toimi enää mitenkään loogisesti. Siskoni sairastui pahaan skitsofreeniaan tossa 10vuotta sitten, ja sillon pääs näkemään todella läheltä kuinka ennen täysin normaali ja eirttäin fiksu(vähän liianki fiksu) ihminen menee oikeesti sekasin. Itsellä samoihin aikoihin laukes tosi pahat paniikkihäiriöt(varmaan stressi) ja sillon sitä ite hokas, että sit ku rupee kuupassa heittämään, ni siinä ei oikeesti auta vaikka kaveri sanois, että "koita nyt vähä skarpata".

Se on vähän ku jos jalka menee poikki, ni ei sillä sillon kävellä normaalisti. Ajatus ku on rikki, ni sitä ei vaan pysty ajattelemaan normaalisti - ni tollaset tavaranmyynti tapahtumat voi olla kyllä ihan ylitsepääsemättömän vaikeeta suorittaa. Ja sitä ku ei välttämättä tajua olla laittamatta myyntiin mitään, koska ei sitä ite välttämättä hahmota edes että hommat ei onnistu. Mieleltään sairailla tulee yleensä niitä hyviä kausia ja sitte on taas niitä huonoja kausia - selittäisi ainakin sen, että välillä tuon käyttäjän kanssa on kaupat ollu ihan sujuvia - ja toisinaan taas ei.

Mutta se ei tietenkään poista mitään vastuuta keneltäkään, eli rikosilmotusta vaan kehiin.
Odekhamon
11.08.2020 16:23:34
hullu_ukko: Omakohtaisen kokemukseni perusteella sanoisin, että oudolta kuulostaviin tarjouksiin internetissä kannattaa aina tarttua. Olen ihan lähiviikkoina saamassa miljoonaperinnön kaukaiselta sukulaiseltani josta en ollut koskaan ennen kuullutkaan. Täytyy vain odottaa, että Mr. Jones vahvistaa, että Western Unionin kautta maksamani tuhannen euron käsittelykulut näkyvät paikallisen pankin tilillä ja he pystyvät siirtämään perintöni minulle.

Mahtaa harmittaa, vitun köyhät.

Tähän täytyy ehdottomasti tarttua. Tuli juuri sähköpostiin:

"Simon Goldsmithiltä
Puhelin: +447418451960.

Rakas ystävä, olen Mr. Simon Goldsmith, suhdepäällikkö, NatWest Bank plc. NatWest-pankin kanssa. Pyydän huomionne tavoitetta lähettää sinulle sähköpostia tänään ja toivon, että pidät sen erittäin salaisena menestyksen varmistamiseksi. Löysin pankkissamme DAVID WATKINSin (hirmumyrsky Katrinan uhri) tilin, jonka saldo oli 18,1 miljoonaa Englannin puntaa. Minulla on yksityiskohtia tämän rahaston saamiseksi onnistuneesti, mutta minulla tai sukulaisella ei ole pankkityöntekijöinä vaatimusta. Hyväksy tarjoukseni "edunsaajana" ja ole varma oikeudellisista muodollisuuksista onnistuneen siirron nimissäsi. Sinä omistat 40% rahastosta, jos olet kumppani kaupassa.

Harkitse, hyväksy ja lähetä (koko nimesi, yhteysosoitteesi ja puhelinnumerosi), jotta voin profiloida rahastosi uudelleen sinun nimesi saajaksi ja nostaa maksun hyväksynnät valitsemillesi tileille. Odotan kiireellistä vastaustasi tai puhelusi, joten keskustelemme yksityiskohtaisesti. Kiitos odotettaessa välitöntä vastaustasi.

Ystävällisin terveisin,

Simon Goldsmith
Suhdejohtaja,
NatWest Bank plc."
Kylläpäs nyt rikastutaan...
Metalrock
11.08.2020 16:31:42
Odekhamon: Tähän täytyy ehdottomasti tarttua. Tuli juuri sähköpostiin:

"Simon Goldsmithiltä
Puhelin: +447418451960.

Rakas ystävä, olen Mr. Simon Goldsmith, suhdepäällikkö, NatWest Bank plc. NatWest-pankin kanssa. Pyydän huomionne tavoitetta lähettää sinulle sähköpostia tänään ja toivon, että pidät sen erittäin salaisena menestyksen varmistamiseksi. Löysin pankkissamme DAVID WATKINSin (hirmumyrsky Katrinan uhri) tilin, jonka saldo oli 18,1 miljoonaa Englannin puntaa. Minulla on yksityiskohtia tämän rahaston saamiseksi onnistuneesti, mutta minulla tai sukulaisella ei ole pankkityöntekijöinä vaatimusta. Hyväksy tarjoukseni "edunsaajana" ja ole varma oikeudellisista muodollisuuksista onnistuneen siirron nimissäsi. Sinä omistat 40% rahastosta, jos olet kumppani kaupassa.

Harkitse, hyväksy ja lähetä (koko nimesi, yhteysosoitteesi ja puhelinnumerosi), jotta voin profiloida rahastosi uudelleen sinun nimesi saajaksi ja nostaa maksun hyväksynnät valitsemillesi tileille. Odotan kiireellistä vastaustasi tai puhelusi, joten keskustelemme yksityiskohtaisesti. Kiitos odotettaessa välitöntä vastaustasi.

Ystävällisin terveisin,

Simon Goldsmith
Suhdejohtaja,
NatWest Bank plc."
Kylläpäs nyt rikastutaan...

:D vaan 40%
Kipponi
11.08.2020 20:12:02
On se kumma, kun ilmainen raha ei kelpaa ha ha.
Nää jää aina kiinni kielioppi virheiden takia.
Talousasioiden homekoira.
rautapieru
19.08.2020 19:21:19

Hei!

Onko kukaan muu huomannut tori.fi ilmoitusta helix lt:stä? 550 euroa

https://www.tori.fi/pohjois-karjala … efekti_73136180.htm?ca=18&w=109

Halpa on ja yritin kysellä tuotteesta. kaveri pistää tilinumeroa, ei vastaa juurikaan kysymyksiin ja kertoo, että teen elämäni kaupan jos ostan.. Joo no mikäpä ettei.. Ilmoitus on outokummusta joensuun kupeesta, no nyt olikin muutettu äkkiä tampereelle, kun kerroin että olen joensuusta, joten postihommiksi menee, heh.

Onko kukaan muu ollut jutuilla kaverin kanssa..? Ehkä aavistuksen epäilyttävä tapaus..
Piti hommata kaikki maailman pedaalit, vain huomatakseen että vahvistimen oma soundi on paras.
18is9
14.09.2020 09:22:47

Täältäkin tuttu Eetu Ilta-Sanomissa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006632137.html
Kipponi
14.09.2020 16:45:49
18is9: Täältäkin tuttu Eetu Ilta-Sanomissa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006632137.html

Eetu perhana olikos tämä Turusta? Kusetti multakin 200€. Oli muistaakseni puhevikakin?
Oli aika pitkä lista petoksia. Rahaahan sieltä oikeudesta ei tullut. Ne menee asianajajille ja tuomareille.
Talousasioiden homekoira.
18is9
15.09.2020 08:23:04 (muokattu 15.09.2020 08:32:25)

Kipponi: Eetu perhana olikos tämä Turusta? Kusetti multakin 200€. Oli muistaakseni puhevikakin?
Oli aika pitkä lista petoksia. Rahaahan sieltä oikeudesta ei tullut. Ne menee asianajajille ja tuomareille.

Minulla ei onneksi sattunut kohdalle. Vituttaa kyllä lukea näitä "sankaritarinoita" milloin mistäkin lehdestä. Ihan hyvä se on että kerrotaan elämän nurjasta puolesta, mutta ei näitä henkilöitä tarvi mihinkään jalustalle nostaa. Tuokaan jamppa ei ole aiheuttamaansa mielipahaa ja taloudellista tappiota edes yrittänyt hyvitää uhreille, eikä varmasti yritäkään. Asenteesta noilla huokuu että kun on nyt itse asian kanssa sujut niin ei kait siinä, voi keskittyä täysillä fiilistelemään tätä uutta raittiussankariroolia.

EDIT: Siis kritiikki kohdistuu suurimmalta osin minulla näihin lehtijuttuihin, noita ihmisiä en tunne. Tuonkin lehtijutun tarkoituksena oli jotenkin karistaa gloriaa näiden ranta-ahojen yltä, mutta sitten se vastaava glamourviitta sovitettiin samoin tein tämmöisen minäkeskeisen luuserin harteille. Sinänsä siinä ei ihan hirveästi ole hohtoa että on lopettanut perseilyn. Se, että ei ole sellaista koskaan aloittanutkaan on kuitenkin se suhteellisen laaja verrokkiryhmä.
Tympee Huttunen
15.09.2020 10:10:38
18is9: Minulla ei onneksi sattunut kohdalle. Vituttaa kyllä lukea näitä "sankaritarinoita" milloin mistäkin lehdestä. Ihan hyvä se on että kerrotaan elämän nurjasta puolesta, mutta ei näitä henkilöitä tarvi mihinkään jalustalle nostaa. Tuokaan jamppa ei ole aiheuttamaansa mielipahaa ja taloudellista tappiota edes yrittänyt hyvitää uhreille, eikä varmasti yritäkään. Asenteesta noilla huokuu että kun on nyt itse asian kanssa sujut niin ei kait siinä, voi keskittyä täysillä fiilistelemään tätä uutta raittiussankariroolia.

EDIT: Siis kritiikki kohdistuu suurimmalta osin minulla näihin lehtijuttuihin, noita ihmisiä en tunne. Tuonkin lehtijutun tarkoituksena oli jotenkin karistaa gloriaa näiden ranta-ahojen yltä, mutta sitten se vastaava glamourviitta sovitettiin samoin tein tämmöisen minäkeskeisen luuserin harteille. Sinänsä siinä ei ihan hirveästi ole hohtoa että on lopettanut perseilyn. Se, että ei ole sellaista koskaan aloittanutkaan on kuitenkin se suhteellisen laaja verrokkiryhmä.

Jep, siitä on kuitenkin vielä aika pitkä matka sankariksi, jos maksut on rästissä. Mitähän kautta noi lehdet noita tyyppejä edes pyytää haastiksiin?
18is9
15.09.2020 10:15:40

Tympee Huttunen: Jep, siitä on kuitenkin vielä aika pitkä matka sankariksi, jos maksut on rästissä. Mitähän kautta noi lehdet noita tyyppejä edes pyytää haastiksiin?

Varmaan just noiden säätiöiden ja vertaistukiverkostojen kautta. Yleensähän nuo haastateltavat on jollain tapaa päihdepuolen hommissa edelleen, toki työntekijöinä.
Hynkel
18.09.2020 23:04:46
18is9: Varmaan just noiden säätiöiden ja vertaistukiverkostojen kautta. Yleensähän nuo haastateltavat on jollain tapaa päihdepuolen hommissa edelleen, toki työntekijöinä.

En tiedä tämän kaverin edesottamuksista, mutta ihmisenä toiselle sanoisin, että meillä/teillä, jotka ei päihdepaskaa ole käyneet läpi, on aika vähän tietoa siitä mitä se arki oikeasti on. Kaikki ei tietenkään ole samanlaisia, mutta jos hommat lähtee lapasesta niin ei siinä paljon jotkut pikkurötökset paina. Omassa frendipiirissä on väkeä jotka teki ihan helvetin tyhmiä juttuja aikoinaan kamapäissään, katuvat todella sitä meininkiä ja elämä periaatteessa nykyään kunnossa. Mutta kyllä se huono omatunto niistä rötöksistä seuraa pitkään. Ei tietenkään lohduta huijatuksi tullutta. Tiedän myös että olen torilla tehnyt kauppa sellasten kaiffareiden kanssa, joilla on tosi rankka päihdetausta, mutta hommat sujuneet loistavasti. Toivotaan kaikille hyvää, Eetulle myös, ja keinoja maksaa joskus takasin ainakin jotain noista perseilyistä.
It really is now isn't it?
Jonttu
03.01.2021 21:10:14

PAYPAL

En alkanut tekemään uutta topiccia aiheesta, tämän jatkeeksi sopii melko hyvin.
Siispä, onko kenelläkään kokemusta yksityisten välisestä kaupasta ja mahdollisista ongelmista?

Olen lueskellut PayPalin sivuilta aika moneen kertaan että pitäisi olla myyjä sekä ostaja aika hyvin turvattuina, mutta onko kenelläkään kokemusta kun on hommat menneet munilleen?

Esimerkiksi:

Ostat ulkomailta yksityiseltä tuotteen, siirrät PayPalin kanssa rahat etkä saa pakettia.
Miten homma lähtee rullaamaan?

Ja miten PayPal voi ylipäätään vetää maksun takaisin, jos myyjä on saanut rahat PayPal tililleen, myyjä siirtää PayPal tililtä rahat omalle henk.koht pankkitililleen niin mitäs sitten?
askomiko
04.01.2021 10:10:35 (muokattu 04.01.2021 10:11:18)
Ostajana saat kyllä herkästi rahasi takaisin. Myyjänä päädyt kusetusuhriksi niin että ostaja sanoo että myymäsi tavara oli ihan rikki, muutenvaan tyhmä ja huono. Paypal vie rahasi ja "ostaja" tavarasi. Maailmalla tuhansia esimerkkejä. Mutta ei kaikki kaupat mene pieleen, nykyäänkin jonkinlainen harveneva osa ihmisistä on vielä rehellisiä.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)