Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä maksaa nauhojen laitto?
1
Latenight
02.07.2020 22:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mitä maksaa nauhojen laitto teleen/stratoon?
 
JeKo
02.07.2020 22:17:10 (muokattu 02.07.2020 22:18:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu pitkälti pajasta sekä nauha- ja otelautamateriaalista. Hintahaitari noin 200-600e, ja yleensä uusi yläsatula siihen päälle.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
rainmaker
02.07.2020 22:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latenight: Eli mitä maksaa nauhojen laitto teleen/stratoon?
 
Tuonne on aika hyvin koottu eri toimijoiden hintatiedot: https://muusikoiden.net/artikkelit/2170
 
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Latenight
02.07.2020 22:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rainmaker: Tuonne on aika hyvin koottu eri toimijoiden hintatiedot: https://muusikoiden.net/artikkelit/2170
 
Tackar o pockar
 
Latenight
02.07.2020 22:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Riippuu pitkälti pajasta sekä nauha- ja otelautamateriaalista. Hintahaitari noin 200-600e, ja yleensä uusi yläsatula siihen päälle.
 
Eli 500-700 erkin keppejä ei toisin sanoen kannata kuin hioa
 
Latenight
02.07.2020 22:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yks MIJ 50's spekseillä tele, missä on ohuet vintage nauhat. Mitä itse laittaisitte tilalle?
 
Jeszse
02.07.2020 22:42:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latenight: Mulla on yks MIJ 50's spekseillä tele, missä on ohuet vintage nauhat. Mitä itse laittaisitte tilalle?
 
Sellaset mitkä on kivat käteen.
 
Metalkallo
02.07.2020 22:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latenight: Mulla on yks MIJ 50's spekseillä tele, missä on ohuet vintage nauhat. Mitä itse laittaisitte tilalle?
 
Medium tai medium-jumbo.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
mopar
02.07.2020 23:09:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latenight: Mulla on yks MIJ 50's spekseillä tele, missä on ohuet vintage nauhat. Mitä itse laittaisitte tilalle?
 
Se on vähä paha mennä sanomaan ku toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä....
 
I'm so broke I can't pay attention
Durty
02.07.2020 23:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten kun laittaa rosterinauhat pari sataa kalliimmalla, niin ei tarvitse vaihtaa enää ikinä.
 
zedder
03.07.2020 00:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Ja sitten kun laittaa rosterinauhat pari sataa kalliimmalla, niin ei tarvitse vaihtaa enää ikinä.
 
Tuohon hintaan olisi syytä olla melko varma siitä että kyseessä on ns. pitopeli.
 
Hyvin resonoiva yksilö. Mitä kävi. Ketä tietää.
Latenight
03.07.2020 00:17:18 (muokattu 03.07.2020 00:17:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Tuohon hintaan olisi syytä olla melko varma siitä että kyseessä on ns. pitopeli.
 
Pitokaula tässä tapauksessa ...body relikoitunut (mun mielestä vitun ruma) fotoflame. Kaula just eikä melkein.
 
ituvirtanen
03.07.2020 00:28:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: ...yleensä uusi yläsatula siihen päälle.
 
Onko alasatula tarkoitettu ehkä hevosteluun?
 
Latenight
03.07.2020 00:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: Se on vähä paha mennä sanomaan ku toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä....
 
Mähän yleensä tykkään kummastakin
 
Latenight
03.07.2020 00:32:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Onko alasatula tarkoitettu ehkä hevosteluun?
 
Kovat jätkät soittaa hevosen jalkojen välissä
 
iec
03.07.2020 09:45:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latenight: Eli 500-700 erkin keppejä ei toisin sanoen kannata kuin hioa
 
Riippuu miten ajattelee kannattavuuden. Taloudellisessa mielessä nauhojen vaihto on vähän sama juttu kuin auton vaihdelaatikon korjaus. Jos nauhat ovat totaalisen kuluneet (niin että hiomalla menee liian matalaksi) ei se kitara mene kaupaksi kuin pilkkahinnalla tai sitten sellainen tyyppi ostaa, joka osaa vaihtaa nauhat itse. Jos nauhat on vaihdettu uusiin, saat kitarasta myydessä saman verran kuin hyväkuntoisesta käytetystä yleensäkin. No ehkä rosterinauhat voivat nostaa arvoa, mutta tavalliset nauhat eivät. Joillekin ostajille nauhojen vaihto voi olla jopa negatiivinen asia.
 
Soitettavuuden kannalta jos tuntuu että kitara muuten on täydellinen itselle ja siitä ei haluaisi luopua, on nauhojen vaihto kannattavaa.
 
Yksi vaihtoehto on metsästää itselle käytettynä täysin samanlainen kitara, jossa on nauhat niin hyvässä kunnossa että ei tarvitse ajatella nauhojen vaihtoa pitkään aikaan. Siitä on siis hyötyä, jos itselle sopiva kitaramalli on Meksikon Strato tai Tele. Niitä pyörii aina käytettynä torilla ja uutenakin saa melkein joka kaupasta. Ja pulttikaulaisena voi vaihtaa vaikka vain sen kaulan toisesta kitarasta, jos omassa vanhassa on hyvä body sopivilla mikeillä ja mukavan värisenä.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
basisti1971
03.07.2020 10:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
ituvirtanen: Onko alasatula tarkoitettu ehkä hevosteluun?
 
:)
 
Siihenhän se, instrumentteja joissa on tarvetta erotella ylä- ja alasatula, pääsääntöisesti soitellaan hevosen )pers)jouhilla...
 
T:Samuli
 
Alfons Åberg
03.07.2020 15:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Riippuu miten ajattelee kannattavuuden. Taloudellisessa mielessä nauhojen vaihto on vähän sama juttu kuin auton vaihdelaatikon korjaus. Jos nauhat ovat totaalisen kuluneet (niin että hiomalla menee liian matalaksi) ei se kitara mene kaupaksi kuin pilkkahinnalla tai sitten sellainen tyyppi ostaa, joka osaa vaihtaa nauhat itse. Jos nauhat on vaihdettu uusiin, saat kitarasta myydessä saman verran kuin hyväkuntoisesta käytetystä yleensäkin.
 
Tämä. Rahallinen kannattavuus on monesti eri asia kuin subjektiivinen kannattavuus. Jos kitara tuo leivän pöytään ja nauhojen mataluus haittaa soittoa, silloin vaihto on myös taloudellisesti kannattavaa.
 
Jälleenmyyntiarvoa taas nauhojen vaihto tuskin lisää, kuluneisuus sen sijaan tarkoittaa yleensä arvonalenemaa
 
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «