Pinewood: Hiukan kun verkosta haeskelin, tuli vastaan yhtye Lena Maate, ilmeisesti Kokkolasta. Tämä yhtyekö on kyseessä? Nimenomaan! Ekat bändikokeilut tapahtui 60-luvun puolivälissä teineinä - minä silloin rumpalina ja tämä kitaristi/laulja. Silloin ei osattu kuin yksi biisi. Lenne & The Lee Kingsin "Stop The Music"! Kitaristi/laulaja innostui jossain vaiheessa perus delta bluesista huuliharppuineen, kaikkineen, mutta kun 1967 ostin "John Mayall with Eric Clapton" levyn niin maailmankaikkeus räjähti molemmilla! Muita vaikutteita Mayallin lisäksi oli Paul Butterfield , BB King, Albert King ja Buddy Guy. Tässä videossa on välimallin kokoonpano 70-luvun alussa ja itse tuossa soitin jo bassoa. Ihan ekassa kokoonpanossa olin rumpali. Kun lopetin 70-luvun lopulla tilalleni tuli basistiksi Håkan Rintala ja keikkoja oli, muistaakseni Porin jatseja myöten. Kokoonpano on, niin kuin tavallista, vaihdellut vuosien mittaan ja bändi oli olemassa lalaja/kitaristi ja perustaja jäsenen Gustav "Gusti" Nordlundin kuolemaan asti 6 vuotta sitten. Gustilla oli tässä videossa, jomka muuten tuleva basisti Håkan "Hokku" Rintala kuvasi, Gibson tyyppinen Aria ja muistaakseni Musicman vahvistin. Itselläni joku japanilainen Jazz Bass ja omatekoinen vahvistin. Toisella kitaristilla, Kari Kivelällä oli ainoat kunnon vehkeet. Strato ja Fender vahvistin. Löytyy muutama video lisää samoista reeneistä jos kiinnostaa. G strings are for strippers |