Aihe: Kierto-ongelmia uuden kitaran kanssa
1 2
re infecta
25.06.2004 08:35:21 (muokattu 25.06.2004 08:36:33)
jos siis pidät kitaran kielet vaimennettuina ja ei tule kiertoa niin homma on hallussa. on ihan luonnollista että kitara kiertää jos päästät kielet vapaiksi. se on itse asiassa positiivista.

Siis juuri näin minulla. Täytyykin alkaa tutustua tähän "feedbackiin". Kiitos vastauksistanne ja hyvää juhannusta kaikille! Lähden tästä nyt mökille päin juna-aseman kautta. :)
Etsitään rumpalia! Katso ilmoitukseni.
Explorer
25.06.2004 10:38:52
Mullakin kiertää vaikka on 81:set :(

Kyllä EMG:t saa kiertämään ihan samoin kuin mitkä tahansa muutkin mikit, mikä on hyvä asia! Esimerkki hyvästä kierron käytöstä kasiykkösillä on Slayerin Raining Blood -biisin alku, jossa tulee hienot feedbackit Lombardon tomitöräytysten päälle.
I don't need no doctor.
kivi
25.06.2004 13:00:54
Osaatteko tehdä kierron kanssa niin, että soitatte jonkin nuotin vaikka E:n ja kun vahvistin alkaa kiertää. Niin se ininä on myös E:stä. Tajusitteko?

Ajatelkaa. Ääretön sellane.

Osataan. Tuossa on hyvä syy soittaa studiossakin kitaraa kunnollisella volyymilla ja täyskokoisilla kamoilla. Myös kiertävän kielen bendaaminen kuulostaa hyvältä.

Pienemmällä volyymilla tuota sustain-feedbackkia voi hakea vaikkapa lyömällä kitaran lapa combon kuoreen tai kitarakaappiin kiinni. Mulla on yhdessä 4x12"-kaapissa sisällä paksu koivuhalko tiiviisti takaseinästä etuseinään juuri tuota varten - kun lavan lyö kaapin etuseinään, kitaraa voi soittaa kuin urkuja.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
JCM
25.06.2004 13:11:24

Kuten tässä threadissa on jo varmaan kaikille tullut selväksi, kyseessä ei ole ongelma lainkaan.

Feedback, tuo jokaisen Rock-kitaristin luotettava ystävä.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Henko
25.06.2004 16:28:17

Muutama viikko sitten ostin uuden kitaran. Kyseessä on mahonkirunkoinen peli, jossa Duncanin JB- ja Jazz-mikit. Käsittääkseni näiden mikkien ei pitäisi olla kovinkaan kiertoherkät, mutta käytäntö on osoittanut jotain aivan muuta.

Hmm... Sun ongelma näyttää olevan mun ratkaisu. Ite kun käytän (hallittuja)feedbackeja aika paljon.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Jakke
25.06.2004 23:39:07
hmm rupesin kyllä itsekin miettimään. jos siis pidät kitaran kielet vaimennettuina ja ei tule kiertoa niin homma on hallussa. on ihan luonnollista että kitara kiertää jos päästät kielet vapaiksi. se on itse asiassa positiivista. sen sijaan jos tulee erittäin korkeaa kiljuntaa aina kun lopetat soittamisen, se on ns. mikrofonista kiertoa joka on yleensä aika ärsyttävää

Mulla tuo telecasteri kiljuu, kuin pistetty sika vaikka kädet on kielissä kiinni ja yrittää olla niin kaukana vahvistimesta, kuin mahdollista. Tallassa on jeff beck.Ei mielestäni kyllä tuollain kuuluisi äännellä. Ei ainakaan toisessa kitarassani ole mitään vastaavanlaisia onkkelmia. Voisikohan tuo johtua vääristä kytkennöistä, kun tämä on itserakennettu kitara.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)