Aihe: Andy McCoy
1 2 3 4 5105 106 107 108 109137 138 139 140 141
Mulgero
21.09.2019 07:40:26
rokkisoijasoi: andy laulaa erittäin hyvin ja on Aina laulanutkin. erittäin rocknroll. erityinen vahva ääni. kuuleesenhan jo ennen biisiäkin konsertissa kun andy kysyy; haluattekste lisääääääää andymaisella karjaisulla. ei..andy on andy. mahtava tyyppi jolla ääntä riittää. älkää vittu vaatika jotain vitun ville valoa tähän. ei siitä tule mitään. andy on andy ja jolla on jumalan Lahja. ja asennetta. ei ei ei.ei edes maikkel sovi kaikkiin andyn biiseihin. andy on ne tehnyt ja ne ovat kaikki andyn sielusta. kun andy laulaa sen näkee mitä se biisillä tarkoittaa. andystä loistaa tähtisumua...andyhän on loistava laulaja. älkää pelleilkö tämän suhteen. andy vääntää ja kääntää sanaa laulaessa, joku toinen vain lausuu Näitä sanoja. mut hei...moni ei Näitä asioita ymmärrä. vaikea selittää. Aina itse ihmetellyt kun suomessa andyn laulutaitoja vähätellään. äijähän on mestari.

siis ihan käsittämätöntä ..ville valo? ville valo Malibu beach? ville valo tutti frutti?....voi vittu hahaha. käsittäkää. rockroll nyt mistä on kyse

Itelle uppoo kyllä levykama hyvinkin laulun(kin) osalta, mutta livenä se on karmeeta.
Pistä pliis ees isot kirjaimet lauseiden alkuun, karmeeta lukee tollasta.
McLeach
21.09.2019 10:13:09
rokkisoijasoi: andy laulaa erittäin hyvin ja on Aina laulanutkin. erittäin rocknroll. erityinen vahva ääni. kuuleesenhan jo ennen biisiäkin konsertissa kun andy kysyy; haluattekste lisääääääää andymaisella karjaisulla. ei..andy on andy. mahtava tyyppi jolla ääntä riittää. älkää vittu vaatika jotain vitun ville valoa tähän. ei siitä tule mitään. andy on andy ja jolla on jumalan Lahja. ja asennetta. ei ei ei.ei edes maikkel sovi kaikkiin andyn biiseihin. andy on ne tehnyt ja ne ovat kaikki andyn sielusta. kun andy laulaa sen näkee mitä se biisillä tarkoittaa. andystä loistaa tähtisumua...andyhän on loistava laulaja. älkää pelleilkö tämän suhteen. andy vääntää ja kääntää sanaa laulaessa, joku toinen vain lausuu Näitä sanoja. mut hei...moni ei Näitä asioita ymmärrä. vaikea selittää. Aina itse ihmetellyt kun suomessa andyn laulutaitoja vähätellään. äijähän on mestari.

siis ihan käsittämätöntä ..ville valo? ville valo Malibu beach? ville valo tutti frutti?....voi vittu hahaha. käsittäkää. rockroll nyt mistä on kyse

Ei näin. Pitäiskö vähän tsempata ton ulosannin kanssa?
Dirtyh
21.09.2019 11:59:37

Keskusteltaisiinko ruokavaliosta?
kanisteri
21.09.2019 18:31:48 (muokattu 21.09.2019 18:32:08)
rokkisoijasoi: älkää vittu vaatika jotain vitun ville valoa tähän. ei siitä tule mitään.

;)

https://www.youtube.com/watch?v=WWW2ls-E6BU
shuffle
21.09.2019 19:54:45
Ei Andyn laulusta kyllä livenä tule yhtään mitään, eikä aina ennen studiossakaan. Mulla on itsellä ihan sama trauma, soitto ja biisinteko onnistuu, mutta laulajana olen erittäin huono. Rocklaulussa on kyse tunteesta ja uskottavuudesta, täytyy olla aito.
Se on aika haastava laji mikin edessä.

Andyä en feikiksi kutsuisi laulajana, mutta nuottikorva ja ääni vaan on huono. Joku Sweet Pretending olisi ollut ihan helvetin paljon parempi kun Andy ei olisi laulanut sillä ollenkaan. Täydet pisteet kuitenkin Andylle yrittämisestä.

Kitaristi-biisintekijän osa voi olla hankala jos ei osaa laulaa. Pää on täynnä melodioita ja biisejä joita ei saa itse kunnolla ulos. Laulajien kanssa yhteistyössä mukaan tulee helposti sitten kaikki egot sun muu shitti. Vieraalle laulajalle on aina ylipäätään haastavaa eläytyä jonkun muun tekstiin ja biisiin.

Sitten vielä nykyisessä idolskulttuurissa jengi kuuntelee laulajaa ylikorostetusti. Biisintekijä huomaa sen nykyään usein jos soittaa jollekin demoja. Kuuntelijat fokusoituvat täysillä laulajaan, ja kommentit on helposti että "ei oo hyvä tää laulaja". Selitä siinä sitten että jep, mutta tää on demo, mitä tykkäät biisistä? Yhä harvempi osaa kuunnella biisiä jos laulaja ei ole levytasoa.
Gritsen
22.09.2019 05:45:00 (muokattu 22.09.2019 05:54:08)

Tätä ei voi kun lukea Andyn äänellä.

Luin tuon uuden kirjan, aika köykäinen annos mitään, mitä ei olisi jo kerrottu. Mutta Andyn tarinan loisto lienee siinä, että se kerrotaan aina uudestaan ja uudestaan pienillä, milloin minkäkin piikkiin pistettävillä variaatioilla.

Seven Seas ei ollut huono styge, mutta ironistaa Andyn kirjassakin esittämän purismin: (Miks sä oot ees tässä bisneksessä jos sä tarviit jotain vitun autotunee?) Seuraavaksi uus Ganesin levy trigatulla ja kvantisoidulla Remulla?
sirdickyj
22.09.2019 10:58:51
Gritsen: Tätä ei voi kun lukea Andyn äänellä.

Luin tuon uuden kirjan, aika köykäinen annos mitään, mitä ei olisi jo kerrottu. Mutta Andyn tarinan loisto lienee siinä, että se kerrotaan aina uudestaan ja uudestaan pienillä, milloin minkäkin piikkiin pistettävillä variaatioilla.

Seven Seas ei ollut huono styge, mutta ironistaa Andyn kirjassakin esittämän purismin: Seuraavaksi uus Ganesin levy trigatulla ja kvantisoidulla Remulla?

Toisaalta Hulkko on niin kujalla että ei välttämättä itse ymmärrä milloin on mitäkin käytetty, autotunea tms. Melko synntakertontahan se tekeminen aika monissa yhteyksissä on, sen takis tosiaan yllätti kuinka aisoissa oli Pelle Oy:n kanssa.

Lauloihan tuo sielläkin yhden biisin, eli sen käännöksen Dont Fear The Reaperista. Aivan kamalan kuuloinen, tietenkin.
2randpo
22.09.2019 14:02:50

sirdickyj: Toisaalta Hulkko on niin kujalla että ei välttämättä itse ymmärrä milloin on mitäkin käytetty, autotunea tms. Melko synntakertontahan se tekeminen aika monissa yhteyksissä on, sen takis tosiaan yllätti kuinka aisoissa oli Pelle Oy:n kanssa.

Lauloihan tuo sielläkin yhden biisin, eli sen käännöksen Dont Fear The Reaperista. Aivan kamalan kuuloinen, tietenkin.

No jos Hulkko on syyntakeeton ja kujalla, niin lienee aika älytöntä tuhlata aikaansa koko hahmoon, eiks näin?
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
texan
22.09.2019 15:45:39 (muokattu 22.09.2019 15:47:07)
Andy nyt on kuitenkin tehnyt tuota musiikkia ammatikseen jo pitkään ja todennäköisesti ymmärtää musiikin tekemisestä aika paljon enemmän, kuin suurin osa tänne kirjoittavista, itseni mukaanlukien.
Andy on sitäpaitsi muusikko eikä studioammattilainen, joten ei hänen tarvitsekaan tietää kaikkia teknisiä hienouksia ja yksityiskohtia.
Gritsen
22.09.2019 21:48:19 (muokattu 22.09.2019 21:48:30)
texan: Andy nyt on kuitenkin tehnyt tuota musiikkia ammatikseen jo pitkään ja todennäköisesti ymmärtää musiikin tekemisestä aika paljon enemmän, kuin suurin osa tänne kirjoittavista, itseni mukaanlukien.
Andy on sitäpaitsi muusikko eikä studioammattilainen, joten ei hänen tarvitsekaan tietää kaikkia teknisiä hienouksia ja yksityiskohtia.

Aika hieno argumenttibuffetti, nyt on mistä valita. Ja siis oon todellakin Andy-fani enkä kriitikko. Ei se ikinä ole mielestäni mitään sielutonta paskaa julkaissut ja kaiken hölmöilyn alla on edelleenkin vankkumaton visio ja tyylitaju. Shooting Gallery lienee ehkä parempi unohtaa, mutta esim Building On Tradition taas todella todella hyvä.
rokkisoijasoi
22.09.2019 21:58:23 (muokattu 22.09.2019 22:06:01)
romeo ja julia dont fear the reeper on aivan helvetin hieno biisi andy laulavana. pelle miljoonan konserteissa huippuhetki. strung out, mind over matter, spirit, mitä vain andy laulamia biisejä. kaikki toimii. erittäin hyvin. andyllä on niinkuin aikasemmin sanoin erittäin roknroll. tämmöset enemmän mammanpoika valot ei millään voi laulaa andyn bandissä. vaikea kuvitella että joku valo vetäs strung Outia tai mitä tahansa ja andy soittaisi siinä kitaraa. valo ei ole rocknrollia. en ikinä menis akttomaan jos tällänen ois laulamassa andyn kaa. kuk haukku andyn laulua sweet pretenderissä? ei vittua sentään. mene heti korvatutkimukseen! andy on rocknroll jumala joka ähisee rocknrollia laulaessaan , . ei tässä nyt SAATANA mitään kirkon kööristä OLLA HAKEMASSA .LAULAJAA andylle!!! aivan mahtavaa kun äijä avaa suunsa konserteissa onko se sitten välitalkia tai laulun aikana tai siinä sivussa! Hanoi rocksissakin aivan mahtavaa kuultavaa kun mickiin jotain sanoo tai pähisee. mun puolesta sais laulaa hanoin kaikki biisitkin. ois saanu laulaa Hanoin viimevuosien konserttien aikaan. mä en oikein maikkelin laulusta kaikissa hanoin biiseissä välittänyt. mut andy on niinkuin sanottu erittäin rocknroll ja erittäin ...miten nyt sen sanois...erittäin ylpeä oisin jos noin osaisin laulaa ne biisit. ONE OF A KIND. IN A POSITIVE WAY. ei joku valo saatana vois tommosta soul satisfactioniä vetää. kaikkine alähdyksineen ja laulun eläytymisen täydellisyyteytymisen rehellisyytineen. mistäs kuulee nyt nämä kaksi uutta radio yleXin radiolähetyksen kamaa? ei näy ulkomailla. tai kuule . yritin tos tunnnin etsia vpn ää mutta kun ei. en maksa penniäkään tälläsestä. älkäähän ny pojat hävettäkö itseänne. ei tää mikään urheilun THROWUP-foorumi oo missä kaikki suomalaiset tulevat mukaan oksentamaan ja paskomaan päälle kun joku Suomalainen ei ole päässy kunnolla pelaamaan. älkää olko kateellisia suomalaisia kohtaan ja kehuko kaikkia vieraita
sirdickyj
22.09.2019 22:00:46
2randpo: No jos Hulkko on syyntakeeton ja kujalla, niin lienee aika älytöntä tuhlata aikaansa koko hahmoon, eiks näin?

Ei suinkaan, mutta nyt oli puhe hänen kommentoinnistaan liittyen autotunen käyttöön, versus oman tuotoksen ilmiselvä studiokikkailu. Ja jos hän on asettanut toisten bisneksessä olemisen kyseenalaiseksi sen takia että tarvitsee esim.autotunettaa, niin se on selkeässä ristiriidassa sen kanssa, miten omat tuotokset on kursittu studiossa läjään, kun livetekeleet on aivan mitä ssttuu, etenkin laulun osalta.

Andyn mielenkiintoisuus on juuri tuo ristiriita älyytömien juttujen ja hölmöilyn ja hienojen biisien välillä.
Gritsen
22.09.2019 22:00:51 (muokattu 22.09.2019 22:02:07)
rokkisoijasoi: romeo ja julia dont fear the reeper on aivan helvetin hieno biisi andy laulavana. pelle miljoonan konserteissa huippuhetki. strung out, mind over matter, spirit, mitä vain andy laulamia biisejä. kaikki toimii. erittäin hyvin. andyllä on niinkuin aikasemmin sanoin erittäin roknroll. tämmöset enemmän mammanpoika valot ei millään voi laulaa andyn bandissä. vaikea kuvitella että joku valo vetäs strung Outia tai mitä tahansa ja andy soittaisi siinä kitaraa. valo ei ole rocknrollia. en ikinä menis akttomaan jos tällänen ois laulamassa andyn kaa. kuk haukku andyn laulua sweet pretenderissä? ei vittua sentään. mene heti korvatutkimukseen! andy on rocknroll jumala joka ähisee rocknrollia laulaessaan , . ei tässä nyt SAATANA mitään kirkon kööristä OLLA HAKEMASSA .LAULAJAA andylle!!! aivan mahtavaa kun äijä avaa suunsa konserteissa onko se sitten välitalkia tai laulun aikana tai siinä sivussa! Hanoi rocksissakin aivan mahtavaa kuultavaa kun mickiin jotain sanoo tai pähisee. mun puolesta sais laulaa hanoin kaikki biisitkin. ois saanu laulaa Hanoin viimevuosien konserttien aikaan. mä en oikein maikkelin laulusta kaikissa hanoin biiseissä välittänyt. mut andy on niinkuin sanottu erittäin rocknroll ja erittäin ...miten nyt sen sanois...erittäin ylpeä oisin jos noin osaisin laulaa ne biisit. ONE OF A KIND. IN A POSITIVE WAY. ei joku valo saatana vois tommosta soul satisfactioniä vetää. kaikkine alähdyksineen ja laulun eläytymisen täydellisyyteytymisen rehellisyytineen. mistäs kuulee nyt nämä kaksi uutta radio yleXin radiolähetyksen kamaa? ei näy ulkomailla. tai kuule . yritin tos tunnnin etsia vpn ää mutta kun ei. en maksa penniäkään tälläsestä.

Onks Karkkilassa enemmän luppoaikaa postailla kun Ulliksessa?
sirdickyj
22.09.2019 22:01:44
texan: Andy nyt on kuitenkin tehnyt tuota musiikkia ammatikseen jo pitkään ja todennäköisesti ymmärtää musiikin tekemisestä aika paljon enemmän, kuin suurin osa tänne kirjoittavista, itseni mukaanlukien.

Jos ei ole studioammattilainen, ei kannata ottaa kauheesti kantaa muiden käyttämiin kikkoihin ja samalla käyttää niitä itse.
Kipponi
22.09.2019 23:55:05
Tuli tuossa taas kuunneltua Seven Seas biisiä ja onhan se hyvä. Andyhan laulaa niin räkäisesti kuin vain voi heh heh.
Englannin lausumisesta se ei jää kiinni Andyllä, jos nyt kuuntelee jotain keskiverto karaoke laulajaa laulamassa englanniksi. Onhan siinä hirveä käppi.

Siitä vaan tulee pieni takauma toiseen hyvään biisiin eli Eurythmics: ensimmäinen säkeistö: "Sweet dreams are made of this
Who am I to disagree?
I travel the world
And the seven seas,
Everybody's looking for something".

Tekstin osalta siis. Veikkaan, että Andy saanut jotain vaikutteita tuosta kappaleesta.
Ainakin nimen biisilleen...
2000-luvun kaikkien aikojen tuottoisin innovaatio on itsepalvelu. Asiakas palvelee itseään ja joku muu rahastaa "palvelun" käytöstä. Toimii hyvin esim. Pankki monopoleilla. Kauppoihin jo tulossa ns. Itsepalvelukassat.
texan
23.09.2019 01:51:54 (muokattu 23.09.2019 02:00:01)
sirdickyj: Jos ei ole studioammattilainen, ei kannata ottaa kauheesti kantaa muiden käyttämiin kikkoihin ja samalla käyttää niitä itse.

No tossa olet kyllä ihan oikeassa, olen samaa mieltä. Valitettavasti
on myös Andylle aika tyypillistä tuomita muiden musiikkia ihan sillä perusteella, ettei siitä itse pidä ja vaikka itse käyttää samoja kikkoja.
Haukkuhan se tuossa yle x:n haastattelussa Herra Ylpönkin uuden biisin. Totesi että Ylppö on hyvä frendi mutta biisi kuulemma oli vitun huono. Andy on Andy hyvässä ja pahassa.
shuffle
23.09.2019 11:29:05
Andy on sooloartistina vähän kuin Keith Richards. Elävä legenda, jonka etenkään laulu livenä ei teknisesti nyt ihan ole vivaldia mutta aika harva sitä teknistä suorittamista taitaa tulla katsomaan Andyssä tai Keithissä. Itselle Andy on jäbä Vuosaaresta, koen sellaista snadia yhteenkuuluvuutta siltä pohjalta. Jäbä Vuosaaresta, jolla riitti asennetta ja joka pääsi aika pitkälle.
2randpo
23.09.2019 12:35:40

texan: No tossa olet kyllä ihan oikeassa, olen samaa mieltä. Valitettavasti
on myös Andylle aika tyypillistä tuomita muiden musiikkia ihan sillä perusteella, ettei siitä itse pidä ja vaikka itse käyttää samoja kikkoja.
Haukkuhan se tuossa yle x:n haastattelussa Herra Ylpönkin uuden biisin. Totesi että Ylppö on hyvä frendi mutta biisi kuulemma oli vitun huono. Andy on Andy hyvässä ja pahassa.

Joo, myönnän että omaan sietokykyyn vaikuttaa osin tuo Vuosaari-yhteys, vaikken alkujaan ole sieltä lähtöisin vaan Käpylän suunnalta. Asuin kuitenkin parikymppisenä sekä etelä-että pohjois-Vuosaaressa, ja tutustuin muun muassa tyyppeihin, jotka olivat tunteneet Andyn skidistä asti. Ja Andyn mutsihan asui Vuosaaressa vielä silloin kun Andy palasi Suomeen. Mieleen on jäänyt tuolta ajalta esim. pohjoisella ostarilla ollut Andyn "paluukeikka", tyyliin liput 5 mk. Kyllähän sille naureskeltiin.

Mutta tosiaan, Andy on jäbä Vuosaaresta, en ollut kyllä itse millään tavoin tekemisissä (broidi-vainaa oli). Enkä olis ollut vaikka olis ollut tilaisuuskin. "Legendat" ja "päälliköt" kierrän muutenkin kaukaa, kokemusta on jonkin verran muista päälliköistä.

Andy ja Nasse muuten tapasivat ja tutustuivat alunperin Vartiokylän ruotsalaisessa koulussa. Nasseen olen törmännyt useastikin, mm. koulussa, apteekissa jne. En tunne, vaikka olen ollut tekemisissa.

Pointti on, että kaikki tämmäiset yhteydet vaikuttaa ainan jollain tapaa siihen, miten jonkin ilmiön, musiikin jne ottaa vastaan ja tulkitsee.

Andy on kuitenkin mun mielestä mainio biisintekijä, bändiliideri (ainakin oli), ja visionääri, taiteilija. Ja mun mielestä myös hyvä rock-laulaja. Autotunea tai Melodyneahan voisi käyttää live-tilanteessakin. Andy ei tosin kuulosta käyttävän.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Kefiiri
23.09.2019 12:47:38
Andy on myös ällistyttävän pätevä kitaristi kun sille päälle sattuu. Katsoin joskus Youtubesta kun se oli Iggy Popin kitaristina, ja sehän oli erittäin vakuuttavaa. Ainahan sitä omia kappaleitaan soittelee, mutta se osasi säheltämättä Iggynkin biisit.
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)