paturock 04.11.2012 19:39:27 | |
---|
Parhaita Irwinin biisejä ovat mun mielestä: - rentun ruusu - haistakaa paska koko valtiovalta - työ miehen lauantai ja vaikka kuinka paljo en jaksa kirjottaa :DD |
Nelly 05.11.2012 19:00:01 | |
---|
Loistava mies! Ei ehkä niinkään laulullisesti suomen parhaimmistoa mutta tulkitsijana ässä! Lisäksi tietysti suuri kiitos Vexille upeista sanoituksista, siinä on mies joka taitaa lyriikan kuin lyriikan. Ottaen huomioon että Vexi on hyvin monipuolinen sanoittaja :) Yksi suomen parhaista Heikki Salon & Ismo Alangon lisäksi. Itse tykästyin Irwiniin teininä ja mua taidettiin pitää vähän outona kun muut kuunteli Greendaytä ja Offspringiä. Kaikki levytetty tuotanto löytyy multa hyllystä :) |
Atomic Cafe 05.11.2012 19:10:54 (muokattu 05.11.2012 19:26:39) | |
---|
|
Askr 05.11.2012 22:24:35 (muokattu 05.11.2012 22:34:19) | |
---|
Atomic Cafe: Ei ollut laulajien parhaimmistoa mutta ei kyllä sieltä huonoimmastakaan päästä... Ei ollut huonoimmasta päästä, etenkin jos referenssinä on myöhemmin tullut suomipoprokki, jonka piiriin Irwin minusta tavallaan kuuluu. http://www.youtube.com/watch?v=xtLvDsAdu-M&feature=related Nelly: Lisäksi tietysti suuri kiitos Vexille upeista sanoituksista, siinä on mies joka taitaa lyriikan kuin lyriikan. Ottaen huomioon että Vexi on hyvin monipuolinen sanoittaja :) Yksi suomen parhaista Kyllä. Ja lisättävä vielä, että olin kyllä vähän yllättynyt kuunnellessani sitä hämmästynyttä jankutusta silloin pari vuotta sitten, että Matti Johannes Koivu onnistui näkemään Irwinin kappaleet aivan uudessa valossa, kaivamaan niistä syvällisyyttä, traagisen pohjavireen esiin. Kun pakkoko kaikki rautalangasta on vääntää, onhan se nyt ilmiselvää, että aluperäisenäkin Irwinin kipaleet olivat monitasoisia, ei ne koskaan ole olleet mitäään pelkkiä renkutuksia, jos vain kuuntelee. Vähän sama kuin vanhemman polven miesten tarinat, jotka aina kerrotaan humoristisina ihan siksi, kun se tarina on pohjimmiltaan sen verran kolhiva, että parempi suojata itseään naurulla. |
Panthera pardus 29.10.2014 00:24:46 (muokattu 29.10.2014 00:32:25) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 722 päivää vanhaan aiheeseen! Legenda. Alkoholisti. Kapinallinen. Herkkä ihminen ja taiteilija. Alkupään tuotanto on täyttä rautaa aina jonnekin 70-luvun alkupuolelle tai ehkä jopa puoliväliin asti, mutta sitten alkaa taso lipsua ja pahasti. Viimeiset levyt ovat kyllä suoraan ja rehellisesti sanottuna todella surullista kuultavaa vaikka toki mukaan mahtuu toki myös muutamia täysosumia yksittäisten kappaleiden muodossa. Alkoholi ei ole ongelma, mutta loputon ja jatkuva ko. aineessa uiminen, maassa rypeminen ja lopulta ojassa kyntäminen ei ole sen paremmin kapinallista, hauskaa, tyylikästä tai taiteeseen (edes suomalaiseen) olennaisena/luonnollisena/pakollisena osana kuuluvaa vaan puhdasta alkoholismia. |
Bullitt 29.10.2014 03:32:36 | |
---|
Tulipa tämän topicin innoittamana kuunneltua pitkästä aikaa Irwiniä. Onhan tuo hieno artisti ja melkoinen ajankuva mutta myös jotenkin suomalaisella tavalla traaginen hahmo. Tuntuu että tuo ajankohtaisuus ja vakavampi puoli vain tuntuvat monesti unohtuvan nykymaailmalta tuon rillumarei-osaston alle. Good people drink good beer. |
Prophet 31.10.2017 18:13:01 | |
---|
Irwin Goodman -dokumentissa Irwin kokee rajua luomisen tuskaa kirjoittaessaan paperille nuotitusta kahdelle eri avaimelle. Niin tiukkaa linjaa, etteivät suomalaiset soittajat osaa soittaa, koska kädet puutuvat. |
EilaPertti 01.11.2017 02:39:13 | |
---|
Prophet: Irwin Goodman -dokumentissa Irwin kokee rajua luomisen tuskaa kirjoittaessaan paperille nuotitusta kahdelle eri avaimelle. Niin tiukkaa linjaa, etteivät suomalaiset soittajat osaa soittaa, koska kädet puutuvat. Tää on klassikko. "Ei ne kerkiä. Suomalaiset ei osaa soittaa saatana, ei kai se mun vikani voi olla". "Puutyöt kiinnosti niin pirusti, mä olin siellä ihan ihmeissäni että miten nää kiinnostaa niin saatanasti" |
Iiwana-80 01.11.2017 08:18:14 | |
---|
EilaPertti: Tää on klassikko. "Ei ne kerkiä. Suomalaiset ei osaa soittaa saatana, ei kai se mun vikani voi olla". Irwin oli saanut varmaan vaikutteita Ludvigilta. Erään Beethovenin elämänkerran mukaan pianistit valittivat, ettei näitä sinun sonaatteja voi soittaa, johon säveltäjä, että minä vähät teidän raukoista sormistanne. Minkä sille voi kun viisua pukkaa, pakko panna paperille. |
Vessajono 01.11.2017 12:11:37 | |
---|
Prophet: Irwin Goodman -dokumentissa Irwin kokee rajua luomisen tuskaa kirjoittaessaan paperille nuotitusta kahdelle eri avaimelle. Niin tiukkaa linjaa, etteivät suomalaiset soittajat osaa soittaa, koska kädet puutuvat. Mitä sitä nyt siitä kuvasta sai vilkuiltua niin mulla olis noussu seinä pystyyn jo siinä että en olis osannut edes lukea. "Ohan se nyt helvetin paljon järkevämpää treenata balalaikkaa ku suunnitella jotain saatanan vetypommia." Nobelanereita juotu vuonna 2017: 396 |
Prophet 06.11.2017 20:52:03 | |
---|
Vessajono: Mitä sitä nyt siitä kuvasta sai vilkuiltua niin mulla olis noussu seinä pystyyn jo siinä että en olis osannut edes lukea. Olisi siinä muusikoilla tekemistä, jos Irwin tuollaisella käsialalla heille laput kirjoitti. |
jyrivaan 07.11.2017 17:28:30 | |
---|
Kun kerran ei suomalaisten artistien kuolemasta ole näitä salaliittoteorioita liiaksi niin mites Irwin? Hänestä ei tullut Suomen Elvistä tässä tapauksessa eli mitä jos lavastikin kuolemansa ja on elellyt Lapissa erakkona viimeiset vuodet? Lähtönsä kun oli sen verran omalaatuinen. Jos nämä kaikki vitkuttelut Venäjän tullissa olikin jo järjestetty etukäteen ja mies halusi muutenkin karkuun isompaa mediahössötystä ja julkisuutta. Omituisena varmaan pidätte, mutta kai saa joskus ajatuksilla leikitellä. |
LordWinter 20.06.2019 21:59:45 | |
---|
Yksi lapsuuden suosikkeja ja myös hyvät viikset. |
LamaAjanElvis 02.07.2019 00:23:01 | |
---|
Joskus katsottiin kaverin kans vain se menestysosa leffasta, koska oli liian masentavaa lähteä baariin. Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin |
LamaAjanElvis 02.07.2019 00:23:37 | |
---|
mutta yksin katsoin aina loppuun ja tuhouduin Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin |
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin |
-J 15.07.2019 13:38:46 | |
---|
Olen herra X, ja saapunut kaupunkiin etsimään kettuja.
Kunhan löydän sen ketun, haluan hieman tuuletinta. |
Prophet 15.07.2019 14:25:54 (muokattu 15.07.2019 18:51:41) | |
---|
|
Prophet 07.12.2019 15:20:02 (muokattu 07.12.2019 15:20:34) | |
---|
|
WolleForever 16.07.2020 19:06:34 | |
---|
Itte tykkäsin Irwinistä jo ennen kouluikää. Silloin lempparini oli Työmiehen lauantai. Rentun Ruusu oli iso hitti kun olin ala-asteella ja meitsin Pappakin sitä lauleli. Oon nähny ton Irwin-dokkarin, josta tässä ketjussa on ollu puhetta (mm. nuottien piirtelyä ym.). Olin Matti Johannes Koivun Irwin-coverkeikalla DBTL:ssä ja mulla on k.o levykin. Niissä on eri tulokulma niihin biiseihin, ei biletystä vaan keskittymistä sanoihin jne. Mutta siis ne ultimatelempparit on mulla: 1. Työmiehen lauantai 2. Henkipatto 3. Tyttö tuli (oli kuulemma hoilattu varpajaisissa, ku synnyin tms) 4. Ai ai ai, kun nuori ois 5. Tositarkoituksin 6. Häirikkö 7. Tervemenoa jätkänretale 8. Rentun Ruusu Ps. Metsoloissa Erkki Metsola kuuntelee eniten Irwiniä (ja joskus Popedaa). |