Aihe: Puiden vaikutus kitaran soundiin
1 2 3 4 5217 218 219 220 221266 267 268 269 270
Metalkallo
29.03.2019 22:50:06
ÄrGee: Suuntaisin ensimmäisenä katseen elektroniikkaan, ja sen jälkeen muuhun laatuun.

Elektroniikkaa itsekin ekana arvelin. Täytyy vaihtaa vakio alpha potikat Hoscoihin joita yleensä olen käyttänyt.

En tiedä sitten voisiko tosiaan johtua puistakin, kun kyseessä on Grover Jackson Concorde RR jonka siivet on basswoodia, ja kait ehkä koko body + kaula. Hyvin muuten soi ja vaihdoin GJ2:n oman tallamikin tilalle Duncan Distortionin.

Elektroniikoissa mikit on juotettu suoraan kytkimeen, mutta en usko että se olisi syynä?
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
aristoteles666
29.03.2019 23:42:09

Metalkallo: Elektroniikkaa itsekin ekana arvelin. Täytyy vaihtaa vakio alpha potikat Hoscoihin joita yleensä olen käyttänyt.

En tiedä sitten voisiko tosiaan johtua puistakin, kun kyseessä on Grover Jackson Concorde RR jonka siivet on basswoodia, ja kait ehkä koko body + kaula. Hyvin muuten soi ja vaihdoin GJ2:n oman tallamikin tilalle Duncan Distortionin.

Elektroniikoissa mikit on juotettu suoraan kytkimeen, mutta en usko että se olisi syynä?

suuntaisin katseen kielien korkeuteen ja nauhoihin, ja kaulan suoruuteen.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Metalkallo
30.03.2019 09:58:40
aristoteles666: suuntaisin katseen kielien korkeuteen ja nauhoihin, ja kaulan suoruuteen.

Nuo kaikki on kunnossa.

En tarkoita, että sointi kuolisi jostain kohtaa vaan, että ei kieltä venyttäessä lähde sitä semmoista liidi kirkumista säröllä vaikka kuinka venyttäisi tai eri tavoin venyttäisi.
Laulava Kylätohtori
30.03.2019 10:16:32
Metalkallo: Nuo kaikki on kunnossa.

En tarkoita, että sointi kuolisi jostain kohtaa vaan, että ei kieltä venyttäessä lähde sitä semmoista liidi kirkumista säröllä vaikka kuinka venyttäisi tai eri tavoin venyttäisi.

Onko muissa skeboissa kuumemmat mikit? Tai mikit ylempänä.

Mä en ole ihan varma, mitä tarkoitat? Kirkuuko se siis muuten, mutta jotenkin muuttuu, kun venyttää?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Snapo
30.03.2019 13:03:57
Meinaatko saturaatiota tai natural harmonics, mitä tarkoittaakaan suomeksi, kerrannaisia?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Metalkallo
30.03.2019 20:27:59 (muokattu 30.03.2019 20:35:50)
Laulava Kylätohtori: Onko muissa skeboissa kuumemmat mikit? Tai mikit ylempänä.

Mä en ole ihan varma, mitä tarkoitat? Kirkuuko se siis muuten, mutta jotenkin muuttuu, kun venyttää?

Toiset kitarat on SG ja strato ja niissä heikommat mikit.

Venytyksillä ei vaan saa sellaista liidi kirkumista aikaiseksi (en tarkoita nyt Zakk Wylde harmonioita), ainakaan vielä vaikka venyttäisi mistä kohtaa tuota ohuinta E kieltä. Venytys vaan jää jotenkin sellaiseksi keskeneräiseksi. Se lähtee, mutta ei pääse maaliin vaikka venyttäisi niin paljon kuin voi, niin sanotusti :)

Esim https://youtu.be/A-ToYb4oOmg?t=61

Muuten soi ihan normisti kitara. Mä nyt kokeilen eri potikoita, voi johtua niistä ehkä.
Kontiak
31.03.2019 00:08:23 (muokattu 31.03.2019 00:11:48)
edit. Tämä olikin aiemmin jo linkattu.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Progorava
26.05.2019 16:04:41
Tässä ainakin puiden vaikutus on saatu aika minimiin -> https://www.youtube.com/watch?v=x6to3KGMpuM
Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla?
hallu
26.05.2019 16:22:35
Progorava: Tässä ainakin puiden vaikutus on saatu aika minimiin -> https://www.youtube.com/watch?v=x6to3KGMpuM

Tuo on kyllä upea ja kiehtova soitin.
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
Tinnittus
27.05.2019 12:00:04
Progorava: Tässä ainakin puiden vaikutus on saatu aika minimiin -> https://www.youtube.com/watch?v=x6to3KGMpuM

On ainakin miehekäs hihnatappi.
73nd3r
17.06.2019 10:19:03
Menit sitte pilaamaan koko ketjun idean löytämällä tuon artikkelin, joka kertoo että molemmat kannat ovat oikeassa...
(Vrt. sokeat miehet & elefantti.)

Tai jos jätetään henkilökohtainen kuulokokemus pois agendalta, ja keskitytään seuraavat 200 sivua vain mittauskelpoisiin eroihin..?
hallu
17.06.2019 11:23:10
73nd3r: ...............henkilökohtainen kuulokokemus ...............

Eihän millään muulla ole mitään merkitystä. Ne mittaustuloksetkin vaikuttaa jonkun sellaisen kuulokokemukseen, jolla on taipumusta luottaa enemmän mittareihin kuin omiin korviinsa. Mutta jos ihan täsmällisiä ollaan, niin kuulokokemushan ei synny korvassa (vrt. mittari) vaan aivoissa ja mielessä missä sille annetaan merkityksiä ja tunnetaan tunteita.
p130
17.06.2019 13:15:38 (muokattu 17.06.2019 13:19:40)

Kokemusasiantuntija on ylin auktoriteetti. Kokemusasiantuntija vs. alalta väitellyt näyttäisi olevan esimerkiksi mediassa tasavertainen pari jonka voi laittaa väittelemään. Kokemusasiantuntija voittaa toteamalla "minä olen oikeassa, sinä väärässä".

E: Tämän ketjun varsin harmittomassa aiheessa oma usko ja kokemus tehköön mun puolesta jokaisen autuaaksi. Esimerkiksi hopeaveden terveellisyyden kohdalla kannattaisi luottaa sihen lääketieteen koulutettuun ammattilaiseen vaikka sellaisen demonisointi on kivaa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
2randpo
17.06.2019 13:37:56

hallu: Eihän millään muulla ole mitään merkitystä. Ne mittaustuloksetkin vaikuttaa jonkun sellaisen kuulokokemukseen, jolla on taipumusta luottaa enemmän mittareihin kuin omiin korviinsa. Mutta jos ihan täsmällisiä ollaan, niin kuulokokemushan ei synny korvassa (vrt. mittari) vaan aivoissa ja mielessä missä sille annetaan merkityksiä ja tunnetaan tunteita.

Niinpä, myös keskittyminen kuuntelemiseen vaikuttaa kuulokokemukseen.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
hallu
17.06.2019 13:41:02
p130: Kokemusasiantuntija on ylin auktoriteetti. Kokemusasiantuntija vs. alalta väitellyt näyttäisi olevan esimerkiksi mediassa tasavertainen pari jonka voi laittaa väittelemään. Kokemusasiantuntija voittaa toteamalla "minä olen oikeassa, sinä väärässä".

E: Tämän ketjun varsin harmittomassa aiheessa oma usko ja kokemus tehköön mun puolesta jokaisen autuaaksi. Esimerkiksi hopeaveden terveellisyyden kohdalla kannattaisi luottaa sihen lääketieteen koulutettuun ammattilaiseen vaikka sellaisen demonisointi on kivaa.

No ehkä hopeaveden vetäminen tähän on vähän liioittelua, koska kitaran puiden vuoksi kukaan ei sairastu. Pointtisi tuli kuitenkin selväksi. Semmoisesta asiasta haluaisin kuitenkin huomauttaa, että kokemusasiantuntija on ylin auktoriteetti mitä tulee hänen omaan kokemukseensa. Siinä ei kukaan väitellytkään tohtori voi olla enää ylempi. Kokemus ei myöskään ole mikään uskon asia, vaan kokijalle ihan täyttä todellisuutta. Kaikille muille kuin kokijalle se toki on uskon asia, heillä on omat kokemuksensa.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että asiantuntijoita vaikkapa niitä väitelleitä tohtoreita kannattaa ehdottomasti uskoa niissä asioissa joista he ovat väitelleet. Ongelma on vain siinä, että kun asinatuntijatkaan eivät ole kaikista asioista yhtä mieltä vaan monesti yksi väittää yhtä ja toinen toista ja kun he ovat asiantuntijoita, niin kaikilla heillä on hyvä perusteet. Siinä sitten joutuu ymmärtämätön miettimään ketä uskoisi.

Mediakritiikiksi kai kutsutaan ihmisen kykyä arvioida ristiriitaistakin tietoa. Nykyisin sitä onneksi opetetaan jo koulussa. Media on vain nykyisin niin laaja ja pirstaleinen ja me kaikki voimme julkaista mitä soopaa sattuu, niin helposti hämärtyy se mediakritiikki tottumattomalta. Tämäkin ketju kai kertoo osaltaan kokemusasiantuntijan pyrkimyksestä tulla hyväksytyksi auktoriteettina muiden asiantuntijoiden rinnalla.

Ja tässä ehkä kannattaa vielä muistaa että kokemusasiantuntijoille on olemassa myös ihan oikea oma tärkeä paikkansa esimerkiksi nykyaikaisessa terveydenhuollossa, joten heitä ei tule myöskään kategorisesti väheksyä. Koska kokemusasiantuntijuuskin on ihan oikeaa asiantuntijuutta.
hallu
17.06.2019 13:41:40
2randpo: Niinpä, myös keskittyminen kuuntelemiseen vaikuttaa kuulokokemukseen.

Ihan ehdottomasti samaa mieltä tästäkin :-)
iec
17.06.2019 15:22:49

Metalkallo: Toiset kitarat on SG ja strato ja niissä heikommat mikit.

Venytyksillä ei vaan saa sellaista liidi kirkumista aikaiseksi (en tarkoita nyt Zakk Wylde harmonioita), ainakaan vielä vaikka venyttäisi mistä kohtaa tuota ohuinta E kieltä. Venytys vaan jää jotenkin sellaiseksi keskeneräiseksi. Se lähtee, mutta ei pääse maaliin vaikka venyttäisi niin paljon kuin voi, niin sanotusti :)

Esim https://youtu.be/A-ToYb4oOmg?t=61

Muuten soi ihan normisti kitara. Mä nyt kokeilen eri potikoita, voi johtua niistä ehkä.

Hmmm... tuli mieleen että onko tuossa kitarassa skaala ja pikkauskäden kohta hieman eri muihin kitaroihisi nähden ja et osu oikeaan kohtaan josta ne harmoniset kirskumiset saa aikaan peukalon syrjällä. Lähtisin siitä hakemaan syytä ihan ensimmäisenä. Eli jos ei liity puihin eikä elektroniikkaan ollenkaan tämä ongelma.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Tinnittus
17.06.2019 19:13:07
Kokemusasiantuntijoissa on eroja :)

Mnetissä kokemusasiantuntijat on usein vähän sellaista niin tai näin, mutta odottakaas kun "Ola kertoo" tai "Andertonit sanoo",nii johan on faktat kohillaan ;)
Laulava Kylätohtori
17.06.2019 20:39:45
Tinnittus: Kokemusasiantuntijoissa on eroja :)

Mnetissä kokemusasiantuntijat on usein vähän sellaista niin tai näin, mutta odottakaas kun "Ola kertoo" tai "Andertonit sanoo",nii johan on faktat kohillaan ;)

Eikä se tietysti vaikuta mitään, että Olan ja kumppanien työ on myydä niitä vehkeitä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)