Pop Corn 21.05.2019 22:25:38 (muokattu 21.05.2019 22:27:50) | |
---|
Stradlin: Pointti kuitenkin oli se, että historiallinen tausta vaalikuninkuudelle on olemassa (eikä ainoastaan Roomassa). Myös Martin aivan varmasti tietää tämän. Ok, ymmärretty. Ja mun pointti oli se, että siirtyminen tähän vaalikuninkuuteen (ja siinä yhteydessä yleisestä äänioikeudesta vitsailu) oli perin lällyä. Varsinkin kun sitä ennen kuninkuudesta on taisteltu verisesti, kansakuntia, isiä, veljiä, siskoja murhaten, kaikki edelliset jaksot. Vielä kun tähän ottaa - jos sallitte - nykyisen maailman demokratioiden poliittisen tilan huomioon, niin tällainen viisastelu (tarinan opetus) parempiin aikoihin siirtymisestä (vaalikuninkuuden myötä) tuntuu vielä enemmän tekopyhältä. Kuten tiedämme monissa maissa on nykyään kyllä periaatteessa demokratia, mutta käytännössä niitä johdetaan lähes diktatuurisesti. Mut tää tietysti vain se mun oma mielipide. Ne jotka tykkää, tykkää. Se on ok. "Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro |
Tympee Huttunen 22.05.2019 06:16:47 | |
---|
Pop Corn: Yhtenäinen linja ja tyyli alusta loppuun olisi ollut kivaa Ei ihan kaikkien naisten tarvi koko ajan juosta alastomina, kunhan aina välistä jotkut. Eikä kaikkia tarvi raiskata, voi ostaa rahalla, ja jotkuhan jopa antaa ilmankin. Mut kyllä huorissa käymisessä on aina sitä jotain, mitä ilman rahaa ei vain voi ostaa. Palaan tähän vähän, koska olen samaa mieltä. Vaikka tissit on vain tissit ja jollekin voi tuntua hauskalta, että jollekin niiden puuttuminen on joku juttu, mutta ne oli tärkeä osa isompaa kokonaiskuvaa sarjan alussa. Jollakin tapaa paljas pinta ja tietyllä tapaa likainen meno oli osa sitä GoT-maailmaa ja se erottui edukseen verrattuna johonkin muuhun koko perheen sarjaan. Mutta hieno sarja tämä oli, vaikka loppu nivottiin ihan liian nopeasti kasaan. |
Pop Corn 22.05.2019 08:09:44 | |
---|
Tympee Huttunen: Mutta hieno sarja tämä oli, vaikka loppu nivottiin ihan liian nopeasti kasaan. Joo, hieno sarja oli kyllä. Vaikka aiemmin sanoin että tiputin yleisarvosanan 4/5:stä 2/5:een, niin kyllä mä nostan sen kuitenkin kokonaisuudessaan takaisin siihen 4/5:een. Uudelleenkatsomisarvoa mä en kyllä tällä juurikaan nää, ellei sitten halua tarkemmin perehtyä sarjan hahmojen sukututkimukseen. "Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro |
Bongowing 22.05.2019 08:19:43 | |
---|
But where the heck is magenta? |
Jeszse 22.05.2019 08:44:53 | |
---|
|
Herrah 22.05.2019 15:01:51 | |
---|
jPekka: Tarlyn suvun päämiehenä sen jälkeen kun Dany oli teloittanut Samin isän ja veljet. Kukas se toinen veli oli |
carnation 22.05.2019 17:47:37 | |
---|
Pop Corn: Uudelleenkatsomisarvoa mä en kyllä tällä juurikaan nää, ellei sitten halua tarkemmin perehtyä sarjan hahmojen sukututkimukseen. Katselin tässä kolme ensimmäistä jaksoa uudelleen - onpahan muuten mahtava määrä foreshadowingia sarjassa ja nyt kun tietää mitä tulee tapahtumaan, niin hyvinkin monesta dialoginpätkästä löytää kaksoismerkityksiä ym. Ilyn Payne aikoo mestata Sansan hurjasuden, mutta Ned tarjoutuu hoitamaan homman itse: "The wolf is of the north. She deserves better than a butcher." Tästä voi vetää suorat yhtymäkohdat joko Sansan tarinaan tai Nedin omaan kohtaloon. Robert Baratheonin visiitti Winterfelliin myöskin ennustaa tiettyjen Starkien kuolemat: https://www.esquire.com/entertainme … -of-thrones-robert-baratheon-curse/ Myös tämä Jaimen ja Jonin keskustelu kakkosjaksossa on nykykatsannossa hyvinkin mielenkiintoinen: https://www.youtube.com/watch?v=-FbdNu2dvuw Että kyllä tämä on varsin antoisa kokemus uusintakatseluillakin. Näitähän riittää. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Rhapa 22.05.2019 22:53:55 | |
---|
carnation: Myös tämä Jaimen ja Jonin keskustelu kakkosjaksossa on nykykatsannossa hyvinkin mielenkiintoinen: https://www.youtube.com/watch?v=-FbdNu2dvuw Että kyllä tämä on varsin antoisa kokemus uusintakatseluillakin. Näitähän riittää. Eipä tarvitse katsoa montaakaan pätkää noista alkupuolen jaksoista, niin huomaa miten paska tää viimeinen tuotantokausi olikaan. Visuaalisesti huikea toki mut voi vittu miten pökkelö meininki. Huomaa, et ne pääjutut on siellä kirjailijan toimesta mut kaikki mitä siinä välillä pitäisi tapahtua on nyt joko kasa höyryävää paskaa, tai sit siellä välissä ei ole mitään. |
Herrah 22.05.2019 22:56:39 | |
---|
carnation: Ilyn Payne aikoo mestata Sansan hurjasuden, mutta Ned tarjoutuu hoitamaan homman itse: "The wolf is of the north. She deserves better than a butcher." Tästä voi vetää suorat yhtymäkohdat joko Sansan tarinaan tai Nedin omaan kohtaloon.
Ja 10 muuhun tapahtumaan jos vaan haluaa |
LordWinter 23.05.2019 11:38:02 | |
---|
Onkos tuolla Eits-Bii-Ou Nordicilla jotain muita katsomisen arvoisia sarjoja kun tuli tällä kertaa tuokin maksettua? |
Tympee Huttunen 23.05.2019 11:41:15 | |
---|
LordWinter: Onkos tuolla Eits-Bii-Ou Nordicilla jotain muita katsomisen arvoisia sarjoja kun tuli tällä kertaa tuokin maksettua? Tuoreista vaikka Chernobyl, 8 Days, True Detective 3 ja ties mitä. |
Bongowing 23.05.2019 11:52:21 | |
---|
LordWinter: Onkos tuolla Eits-Bii-Ou Nordicilla jotain muita katsomisen arvoisia sarjoja kun tuli tällä kertaa tuokin maksettua? The Night of (ainakin se pilotti) . The Wire tietysti. Lukas Moodyssonin Gösta vaikuttaa lupaavalta, mutta en muista koska alkaa. Olive Kitteridge -minisarja jos vielä löytyy. But where the heck is magenta? |
Jeszse 23.05.2019 13:59:33 | |
---|
Oz     |
Muovinen 23.05.2019 14:17:50 | |
---|
Onhan siellä vaikka mitä! Uudemmista esim Handmaids Tale ja Westworld. Silicon Valley ja Curb Your Enthusiasm on myös tullut tiirattua läpi, kuten myös jo mainittu The Night Of. Mr. Robotista katselin ekan kauden ihan mielellään mutta tokalla kyllä jo meinaan tippua kyydistä. ÖR ÖR |
Bongowing 23.05.2019 14:34:56 | |
---|
Night of pilotti kannattaa katsoa tietämättä sarjasta yhtään mitään. Kaikki esittelytkin jättää lukematta. Laadukasta ja immersiivistä settiä. But where the heck is magenta? |
Vaihtovirta 23.05.2019 14:40:32 | |
---|
|
Swan 23.05.2019 15:07:15 | |
---|
LordWinter: Onkos tuolla Eits-Bii-Ou Nordicilla jotain muita katsomisen arvoisia sarjoja kun tuli tällä kertaa tuokin maksettua? Cloak and Daggeria olen seuraillut. Parempi kuin yksikään Netflixin Marvel-sarjoista. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
ectman 23.05.2019 16:23:52 | |
---|
Vaihtovirta: Videota siitä kuinka season kasi pitchattiin hbo:lle. https://www.youtube.com/watch?v=jAhKOV3nImQ Council of surviving characters oli aika hyvä läppä. Harrenhallin great councilissakin oli yli 1000 high lordsia kun päätettiin kummalla targaryenillä on oikeus kruunuun aikoinaan. Ja se kesti 13 päivää. aika paljon pienemmällä porukalla ja pikakelauksella nyt tehtiin päätös.. Mutta oli tietenkin pakko koska season 8 |
Kampela77 23.05.2019 19:44:54 | |
---|
Vähän oli laimeahko tuo viimeinen kausi, mutta ei nyt sinänsä harmita. Ei päämäärä vaan matka toimii tässä. Toki hieno lopetus on aina hyvä juttu sarjalle, kun se jää muistiin parhaiten muhimaan, mutta mukava tätä oli katsoa ylipäätään. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |