Aihe: Jääkiekon MM-kisat, Bratislava & Kosice 10.-26.5.2019
1 2 3 4 5 643 44 45 46 47
Lunnu
09.05.2019 16:46:43
Pop Corn: Musta on just parasta että änärimiehiä ei tule ollenkaan (niitä kahta ei lasketa), kuin että niitä tulis pari kolme, kun sitten ne saa ihan liikaa vastuuta ja muu joukkue valjastetaan vain apumiehiksi niitä palvelemaan.

Nyt saa ensikertalaiset tosissaan ottaa vastuuta, ja siitä voi seurata hyvää, ookoota tai sutta. Mutta ei voi ainakaan sanoa että ei olisi saanut tilaisuutta. Mielenkiintoista seurata.

Jos änärimiehiä tulee, niin tulkoon sitten ainakin parin ketjun verran.

Parastahan nyt olisi kun jossain olympialaisissa kohtaisivat kesken änärikautta kaikki "maailman parhaat". Suomelle tulisi kyllä paperilla ennennäkemättömän kova joukkue. Toivotaan, toivotaan että tällainen turnaus vielä tulee.

eikös kanadakuppi ollut juuri tollanen turnee? Kaikilla mailla parhaat jäällä. Muistaakseni ainakin tuolloin Suomi jäi hyviin tarkkailuasemiin peräpäähän, oli siellä sitten selännettä tai mahannetta
Nostalgy is not what it used to be
Stradlin
09.05.2019 17:01:12
Lunnu: eikös kanadakuppi ollut juuri tollanen turnee? Kaikilla mailla parhaat jäällä. Muistaakseni ainakin tuolloin Suomi jäi hyviin tarkkailuasemiin peräpäähän, oli siellä sitten selännettä tai mahannetta

Edellisessä turnauksessa joo. Siinä näkyi aika hyvin se, miten vähän 80/90-lukujen taitteessa syntyneitä huippupelaajia Suomella on. Edellisten sukupolvien kovan luokan tekijät olivat tuon turnauksen aikana jo selvästi uransa ehtoopuolella ja uudemmat taas vielä liian raakileita. Ei tuosta ole kuin kolmisen vuotta, mutta tilannehan on jo nyt täysin erilainen.

Aiemminhan Suomi on pärjännyt vastaavissa turnauksissa oikein mainiosti.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
Vessajono
09.05.2019 18:54:32
Presidentti: Tätä olin juuri tulossa sanomaan. Meinasi oikeasti laatta lentää, kun matsin jälkeen Rene Fasel ja Putain läpsyttelivät toisiaan olalle.

Tämä ja sitten se katsomossa toimitsijakiellon takia istunut piisamirotta, joka huuteli ranteeseensa ohjeita apuvalkulle. Eikä mitään ku kaikki vaan levittelee käsiään.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Lunnu
09.05.2019 19:17:25
Stradlin: Edellisessä turnauksessa joo. Siinä näkyi aika hyvin se, miten vähän 80/90-lukujen taitteessa syntyneitä huippupelaajia Suomella on. Edellisten sukupolvien kovan luokan tekijät olivat tuon turnauksen aikana jo selvästi uransa ehtoopuolella ja uudemmat taas vielä liian raakileita. Ei tuosta ole kuin kolmisen vuotta, mutta tilannehan on jo nyt täysin erilainen.

Aiemminhan Suomi on pärjännyt vastaavissa turnauksissa oikein mainiosti.

Jaa. Mulla oli kyl sellainen tutina että canada cupissa (tai nykyään vissiin world cupissa) Suomi ei ole pahemmin loistanut ja nopean googletuksen jälkeen tuntuu siltä että aavistukseni on ainakin sinne päin: hopea 2004 ja pronssi 1991
Pop Corn
09.05.2019 20:12:00
Lunnu: Jaa. Mulla oli kyl sellainen tutina että canada cupissa (tai nykyään vissiin world cupissa) Suomi ei ole pahemmin loistanut ja nopean googletuksen jälkeen tuntuu siltä että aavistukseni on ainakin sinne päin: hopea 2004 ja pronssi 1991

Eikös noita turnauksia ole epäsäännöllisen harvoin?

Viimekshän pelattiin kesän lopulla, ja se ei ole tietysti kenellekään ideaalista. Ollaan kesäterässä ja kankeita jne. Siksi sanoinkin että olispa tuollainen turnaus keskellä änärikautta. Kaikki ovat parhaassa pelivireessä.

No, oli miten oli, tulispa vaikka seuraaviin olympialaisiin kaikki parhaat.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
Stradlin
09.05.2019 20:34:42
Lunnu: Jaa. Mulla oli kyl sellainen tutina että canada cupissa (tai nykyään vissiin world cupissa) Suomi ei ole pahemmin loistanut ja nopean googletuksen jälkeen tuntuu siltä että aavistukseni on ainakin sinne päin: hopea 2004 ja pronssi 1991

No ensinnäkin minusta hopea ja pronssi ovat oikein hyviä saavutuksia. Toiseksi vastaavia turnauksia ovat myös olleet olympialaiset 1998-2014 ja näissä Suomi oli suht säännöllisesti myös mitaleilla. Toki jos on sitä mieltä, että kaikki muu kuin kulta on paskaa, niin sittenhän Suomi ei tosiaan ole loistanut.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
bedlam
09.05.2019 20:35:57

Niin no noita turnauksia on pelattu viimeisen 20 vuoden aikana kokonaiset kaksi kappaletta.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Lunnu
09.05.2019 22:01:40
bedlam: Niin no noita turnauksia on pelattu viimeisen 20 vuoden aikana kokonaiset kaksi kappaletta.

No näinhän se taitaa olla. Siihen nähden tosiaan ihan ok suoritus
Vaihtovirta
09.05.2019 22:05:02
Hetfield: Höheisss. Olinkin jo unohtanut. Niin, ja jo mainittujen lisäksi Ovetskini lenteli aivan liian helposti satakymppikiloiseksi järkäleeksi pienestä poikkarista nurin, Suomelle toki jäähy tilanteesta. Muuta mukavaa tietysti ton yhden jäähyn lisäksi. Saatana.

Ja suomalainen istu jäähyllä noin minuutin ylimääräistä. Rene Fasel, hieno mies.
santakasa
10.05.2019 08:35:30
Niin ja finaalihan alkoi Aake Kallialan poikkarilla Haulan leukaankin eikä mitään. Myös eräs rotta nimeltä Shipatsovin teatterit jäi hienosti mieleen. En voi sietää kyseistä kaveria laisinkaan. Silmätkin on niin rottamaiset ettei mitään tolkkua. Mut joo se joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään. Nyt on uudet karkelot eessä ja Suomella ei ole muuta kuin voitettavaa. Annetaanhan nimettömän jengin pelata ja jopa yllättää!
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Bongowing
10.05.2019 11:09:06
bedlam: Huomenna juu. Tavallisestihan Suomen kisat alkaa Ranskoilla ja Norjilla, mutta nyt samantien vastassa Kanada. Odotan mielenkiinnolla.

Seuraavana kotijoukkue Slovakia ja jenkit. Toivottavasti jäisivät pisteittä, jotta ennakkoon helppoja Tanskaa ja brittejä (!) yms. vastaan olisi kunnolla mukavan kuumottavaa röytöpotentiaalia.
But where the heck is magenta?
LordWinter
10.05.2019 12:14:55
Testaa tunnistatko Suomen "nimettömän" MM-joukkueen https://www.iltalehti.fi/mmjaakiekk … c27659f-be5b-46d9-b642-dcfb911cce26

Itse en tunnistanut ketään mutta sain 3 oikein.
Vaihtovirta
10.05.2019 12:20:57
Mainostelevision tuottama urheilulähetys, Suomen joukkueessa 2 änäripelaajaa, Kanada vastassa ja muusinet kiinni. Pitänee ottaa muuuutama olut, että tästä illasta selviää..
Bongowing
10.05.2019 12:23:07
Vaihtovirta: Mainostelevision tuottama urheilulähetys, Suomen joukkueessa 2 änäripelaajaa, Kanada vastassa ja muusinet kiinni. Pitänee ottaa muuuutama olut, että tästä illasta selviää..

Kai se on uskallettava kysyä, että kuka (ilmaispuolella) on selostaja?
But where the heck is magenta?
Vaihtovirta
10.05.2019 12:26:38
Bongowing: Kai se on uskallettava kysyä, että kuka (ilmaispuolella) on selostaja?

En saatana ota selvää ennen kuin on vähintään viides kalja korkattu.
Tuomoo
10.05.2019 14:41:53 (muokattu 10.05.2019 14:59:12)
LordWinter: Testaa tunnistatko Suomen "nimettömän" MM-joukkueen https://www.iltalehti.fi/mmjaakiekk … c27659f-be5b-46d9-b642-dcfb911cce26

Itse en tunnistanut ketään mutta sain 3 oikein.

Samoin, kolme oikein. Ei kannata siis laittaa lottoriviä vetämään.

Sen sijaan laitoin pitkävetoon päivän jääkiekkokohteet ristillä kaikki. Rahaa = on. Euron panoksella tosin, hoho. Venäjän voitolle kerroin oli jossakin 1,05 luokkaa, tasapelille 16. Mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun norjalaiset yllättäisivät. Usa-Slovakia jäi pelamatta, mutta samapa tuo.

Vaihtovirta: Mainostelevision tuottama urheilulähetys, Suomen joukkueessa 2 änäripelaajaa, Kanada vastassa ja muusinet kiinni.

Tämäkin vielä. Missä sitä kisastudiochattia nyt sitten pidetään?

Toisaalta, eipä näitä alkusarjan pelejä koskaan jaksa muutenkaan katsoa, jos jaksaa muitakaan pelejä.

Pitänee ottaa muuuutama olut, että tästä illasta selviää..

Näen tässä lausahduksessa hieman ristiriitaisuuksia.
Vaihtovirta
10.05.2019 16:04:15 (muokattu 10.05.2019 16:05:29)
Tuomoo: Näen tässä lausahduksessa hieman ristiriitaisuuksia.

Ei voi selvitä jos ei oo kännissä eka -Vanha juoppojen sanonta.

Mika S. Aukkonen näköjään selostaa. No onneksi pröntsähtely on jo hyvässä vauhdissa..
santakasa
10.05.2019 17:15:38
Ei voi olla noin vaikeata tehdä toimivia striimipalveluita. Koitan saada katsottua matsia netistä, mutta menee koko ajan Cmoren puolelle. Voiko joku linkittää maikkarin linkin?
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Pop Corn
10.05.2019 17:18:59
Alkuhan on ihan jees.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)